Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Periode V Parade
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Periode V Parade
-WICO,
Met alle voorbereidingen nu achter onze rug, hebben wij gezamenlijk een fantastische zaterdag gehad en beleefd. Jouw modelbouwbaan stond zoals te verwachten was, flink in onze belangstelling. "Slepen" en nog veel meer "slepen" werden ons getoond. Een mooi schouwspel werd door jou getoond. Kortom: "Ausgezeichnet" en onder de indruk van alles wat jij in de afgelopen periode op en in jouw treinzolder bereikt hebt, zijn zij echt heel verbaasd geweest van ook al jouw nog te verwachten spoorkronkel in de bergen en wat er nog meer te verwachten is. Jouw creatieve geest is nog lang niet ten einde. Helaas aan zo'n dagje Zeeland was dat voor ons wel. Maar - je hebt het al vernomen van vriend Michel - is onze afspraak nog lang niet teneinde. Ja, ja, we gaan weer bij elkaar komen! Dank voor jouw ontvangst en alle daarbij behorende 'gerechten' zijn wij allemaal onze weg ingeslagen huiswaarts. Het was mijn 'reis' vanuit het Noorden meer dan waard en onderweg naar zijn woonplaats heb ik met Michel nog heel veel nagepraat; natuurlijk alles over jouw "Donnerwetter"! Wat een imposante modelbaan gaat dat worden. Over dik twee zelfs drie jaar staat er in Heinkenszand een fantastische Zwitserse modelbaan!
Bedankt voor alles!
Vanuit Almere Buiten ben ik met de trein huiswaarts gekeerd in gedachten verzonken hoe jouw 'baan' met alle scenery eruit zal gaan zien.
"Wunderschön"!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Periode V Parade
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Periode V Parade
@ Peter,

Bedankt voor de complimenten. Die gele GATX wagons met DHL opdruk zie je inderdaad heel weinig. Het was ooit een speciale uitgave van Eurotrain (Märklin 46540), gespot door een forum vriend in Houten. Door zijn tip kon ik deze set voor een goede prijs aan mijn verzameling toevoegen.

@ Luc,

Die Zwitsers zijn een vredelievend volkje, die het liefst neutraal blijven. Maar je moet ze natuurlijk niet boos maken ... >:-D. Voorlopig blijft het bij oefenen voor de dag "waarvan je hoopt dat die nooit zal komen".

@ Tony II,

Nee hoor geen zorgen maken, gewoon lekker genieten van mijn baan en materieel :D.

@ Wim,

Ik ben een blij dat je hebt genoten van mijn filmpje. Eerlijk gezegd kan ik er zelf ook met plezier naar kijken en genieten van al het moois dat op mijn baan zijn rondjes rijdt :P.

@ Michel,

Het was zondermeer een erg geslaagde en gezellige dag. Het blijft altijd leuk om forum vrienden mijn vorderingen te laten zien. En over onze hobby raken we nooit uitgepraat 8o.

@ Tim,

Ook jij bedankt voor je positieve woorden. Jaloers hoef je helemaal niet te zijn als ik kijk naar jouw eigen baan/topic ;).

@ Gerard,

Het is een hele opgave om van Friesland naar Zeeland af te dalen, maar gelukkig had je deels privé vervoer :). Ik ben dus ook extra blij dat het ook voor jou een geslaagde dag was!

Dromen over de toekomst van mijn baan doe ik zelf ook regelmatig. Hoewel ik een mooie ruimte tot mijn beschikking heb, is mijn fantasie regelmatig groter dan dat ik daadwerkelijk kan bouwen. Maar dat mag de pret niet drukken :o).

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ontwerp stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ontwerp stationsgebied
Ik was niet tevreden over mijn ontwerp van het stationsgebied, dat tegenover het doorgaande spoor komt te liggen. Grootste probleem was het retour spoor (op de eerste tekening het bovenste spoor), dat onzichtbaar achter het station langs zou lopen. Dit spoor ligt tegen de schuine wand en zou nagenoeg onbereikbaar worden. Dus heb ik vandaag tussen de buien door een nieuw plan gemaakt. Nu lopen alle sporen voor het station langs en kan ik overal veel beter bij. Op de tekening zie je station (rood) en perrons (grijs). De voorste opstelsporen zijn bedoeld voor de historische treinen. De eerste twee plaatjes zijn de oude situatie, de volgende de nieuwe situatie. Ik ben tevreden, maar hou me natuurlijk aanbevolen voor suggesties :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ontwerp stationsgebied
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ontwerp stationsgebied
-WICO,
Jij zit er niet om te springen, maar met jouw nieuwe ontwerp hebt jij de bekende hamer precies op de spijker geslagen. Heerlijk om er nu wel overal bij te kunnen. Dat zal heel wat rugklachten ontzenuwen! Ja, die "schuine wand" brengt bij vele ontwerpen de nodige 'hoofdbrekens' met zich mee. Wat zal dat bij jou nu soepel gaan verlopen!
Dus 'leeft je uit', zou ik zeggen en ga verder met de afbouw van de baan. Het 'meeste' ligt er al. De laatste 'loodjes' wegen het zwaarst, maar dat wist jij al!
Trouwens met al die 'stormen' kunt jij lekker doorwerken; en bezoek van 'die' vrienden is al geweest! Rust en werk gaan kombineren!


Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ontwerp stationsgebied
Prima gedachte om een zekere voorrang te geven aan de bereikbaarheid, Wico. Ik zie alleen wel als gevolg dat je treinen direct weer het station inrijden nadat ze er net uitgereden zijn. Door de lus in een tunnel te stoppen beperk je dat een beetje maar vroeg of laat moet de trein toch weer naar buiten komen.
Het moet misschien maar, hoewel het toch wat spijtig is, denk ik. Misschien toch een idee nog even alle alternatieven op een rij te zetten.

Groet,

Peter

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ontwerp stationsgebied
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ontwerp stationsgebied
Met dit compromis valt best te leven, Wico.
Als ik het goed meet, zou een trein net in de tunnel passen (die kan eventueel even stoppen......).
Maar het belangrijkste is, dat die voor het oog niet in zijn eigen kont bijt, wanneer het rondje gereden wordt.
Op mijn baan Lindental heb ik ook zo'n lus ( niet door maar om de "berg" ) en dat bevalt me prima.
Het blijft toch altijd keuzes maken en deze lijkt me heel verstandig  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ontwerp stationsgebied
En anders: is een hoogteverschil te creëren? Als je met de bocht een paar centimeters daalt, is de lus ook een beetje te verklaren, namelijk bedoeld om hoogte te winnen. Het hoeft niet heel veel te zijn, maar gewoon net genoeg om van het station en een lager gelegen rangeerterrein of raccordement een 'andere wereld' te maken waar de treinen van en naar het station voorbij komen.

Groet,

Peter
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ontwerp stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ontwerp stationsgebied
@ Gerard,

De rust is inderdaad weergekeerd in het Zeeuwse land na een stormachtig bezoek van enkele forum vrienden ;). Komend weekend het ontwerp maar eens in het echie uitleggen!

@ Peter (1),

Ik heb het misschien wat verwarrend opgeschreven maar de bedoeling is dat er twee aparte emplacementen komen: één voor de historische treinen en één voor het actuele treinverkeer. Deze laatste rijden dus op het onderste (doorgaande) spoor langs de historische treinen en dan via de tunnel naar het station.

@ Tony,

Jouw gedachtegang van het onderbreken van het zichtbare spoor is precies wat ik probeer te bereiken binnen de beperkingen van de grootte van dit baandeel. Het leven bestaat enkel uit keuzes ... 8o.

@ Peter (2),

Je slaat de spijker op de kop, want wat je beschrijft is precies wat ik in mijn hoofd heb. Het voorste (historische) emplacement komt twee centimeter lager te liggen (zonder perrons maar gelijkvloers; zie voorbeeld foto) en het achterste (station) emplacement komt dus twee centimeter hoger met lange perrons. De sneltreinen passeren dus het historisch spoor, op weg naar het station. Zoals jij beschrijft: twee andere werelden.

Edit: ik heb de 3D afbeelding er op aangepast.

Groeten,
Wico
 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ontwerp stationsgebied
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ontwerp stationsgebied
-WICO,
Tsjonge, waar hebt jij die "Preisertjes" op deze foto vandaan gehaald! Zijn zeker behoorlijk aan de "Prijzige" kant!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Grootspoor in model
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Grootspoor in model
Om een beetje beeld te krijgen van de sfeer die ik straks op mijn historisch emplacement wil creëren, heb ik een poging gedaan een voorbeeld uit het grootspoor in miniatuur na te bootsen.

Even een vingeroefening voor later :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Grootspoor in model
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Grootspoor in model
-WICO,
Jij hebt het perfect gedaan! Er zijn geen woorden voor! Plaatjes hebben we genoeg, maar of die dan ook alles weergeven? Nou, jij hebt het wel voor elkaar gekregen! "HUT AB", zegt men dan en wij houden het maar bij "PETJE AF"!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Grootspoor in model
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Grootspoor in model
Sfeervol Wico zeer sfeervol.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Grootspoor in model
 :thumbup: B) Errug leuk, tis net echt. :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Grootspoor in model
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Grootspoor in model
@citaat

Bedankt voor de positieve reacties. Ik vond het zelf ook wel geslaagd en het smaakt naar meer (staat op de planning voor 2021 :O).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Het mooie van dit forum is dat je goede ideeën van anderen gewoon over kunt/mag nemen :idea:. Dus met dank aan Michel komt er ook bij station Donnerwetter een taxi standplaats :D. Ik heb daarvoor wat fraaie Herpa modelletjes gekocht die straks (deels) als taxi door het leven zullen gaan. Grappig detail: mijn eigen nieuwe auto zit er ook tussen :P. Van Herpa heb ik ook 20 pietepeuterige taxi bordjes gekocht, die we op het dak kunnen monteren. De toekomstige (p)reizigers kunnen zich dus op stand laten vervoeren :).

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
-WICO,
Jouw verlanglijstje is weer een stukje kleiner geworden! Wat en mooi setje autootjes zijn er in Donnerwetter gearriveerd. Jawel, onze Michel heeft zijn idee naar jou toe overgebracht! Maar uiteindelijk is het nog lange na niet zover. Eerst de spoorbaan afmaken en dan naar de scenery overstappen, waarbij de Zwitserse Alpen een mooi stukje creatie zal gaan worden. Wanneer? Ik vermoed, dat het best weleens in 2022 zou gaan kunnen zijn. Dan zijn er ook weer vele wensen van jou ingewisseld. Maar jouw toekomstige taxi-standplaats zal er geweldig gaan uitzien. Mooie aanwinsten en dat geeft weer veel werkplezier! Suk6 ermee!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Mooie auto's hoor :O

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Citaat van: Wico op woensdag 26 februari 2020, 18:24:49
Grappig detail: mijn eigen nieuwe auto zit er ook tussen
:o) Joh, dat kan helemaal niet, je past er nooit in, je neemt ons in de maling. :D
Maar het zijn mooie automobielen. B) :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
@ Gerard,

Alleen maar aan de baan werken is ook zo saai, dus af en toe een kleine uitspatting moet kunnen  O:-D.

@ Hans,

Dat ben ik helemaal met je eens :P.

@ Dirk-Jan,

Zoals mijn kleindochter altijd zegt": "Het is maar voor de nep" :D

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
weer even bijgelezen in je draadje, wat een fijne update  :thumbup:
echt mooi materiaal, en nu al een schitterende baan, complimenten.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Wico,

De aangeschafte auto's vormen straks een prachtige taxi wagenpark. :thumbup:
En leuk om te lezen dat ik je geïnspireerd heb met het taxistandplaats idee. :P
Meestal haal ik veel inspiratie uit jouw ideeën. ;)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Die wagens zien er gelikt uit, Wico  :thumbup:

Hopelijk zitten er ook Uber-taxi's tussen; voor de preisigers met een smalle beurs  O:-D
Enne, wel regelmatig poetsen  :warning:
Daar houden die Zwitsers van....

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
@ Barry,

Bedankt voor je positieve reactie, dat doet een mens altijd goed. En het is ook weer een stimulans om lekker door te bouwen en te blijven posten op het forum :thumbup:.

@ Michel,

Ik denk dat ze een mooi plekje gaan krijgen naast het station net als bij jou. Bij mij zal het alleen wat langer duren voordat het zover is :?.

@ Tony,

Ik geloof dat ze in Zwitserland niet zo gek zijn op die uber menschen (www.uber-stoppen.ch), maar gelukkig ben ik ruimdenkend, dus hier komt dat wel goed ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Geen Tesla's?
Op Schiphol zie je bijna niet anders, maar dat is natuurlijk geen Zwitserland  :P
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Hier in metropool Michelstadt zijn de eerste 4 taxi's gereed gemaakt die bij het station komen te staan Wico er moeten er nog zeker 6 taxi's bij komen waaronder nog een ouderwetse blokband taxi die vroeger in Amsterdam rond reed.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
@ Wim,

Je brengt me weer op een idee. Volgende week in Houten maar eens kijken of ik nog 1 á 2 Tesla's op de kop kan tikken. Sowieso moet het parkeerterrein ook nog gevuld worden, dus er kunnen nog wel wat auto modelletjes bij.

Gelukkig heb ik nog even voordat ik aan de scenery toekom :).

@ Michel,

Goed voorbeeld doet goed volgen, dus ik hou de ontwikkelingen in Michelstadt nauwlettend in de gaten O:-D.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Mooie auto's Wico; al ben ik wel nieuwsgierig geworden: welke is jouw nieuwe auto?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Hans,

Bedankt, ik was al bang dat niemand er naar zou vragen ... het is de goedkoopste van het stel >:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
-WICO,
Na de treinen volgen dus nu ook de 'auto's , welke ook bij het station in Donnerwetter komen te staan. Ik zie 'uitbreidingen' komen in allebei de hiervoor genoemde topics. Dus zijn er nu twee, die op zoek zijn naar auto's. Gelijk in de huidige 'economie' zullen de auto's niet verdwijnen en worden er vele "te koop" aangeboden. Jawel, de 'beurzen' staan op de nominatie bezocht te gaan worden.
Er is plotsklaps een geheel ander "Virus" ontstaan. Het werkt zeer besmettelijk! Nu al onder enkele forumleden! Het 'einde' is nog lang niet in zicht!
Ik hou er maar afstand van! Lijkt mij het beste, omdat er iets met 'leeftijd' is ontdekt.
Sterkte allen en weest voorzichtig! Houdt je aan de adviezen, die beslist gaan komen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
@ Gerard,

Een Toyota Corona zal er niet op de baan komen, want een gewaarschuwd mens telt voor twee ... O:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Wico,

Let op wat je schrijft over Toyota... een Vlaamse minister is daar niet zonder kleerscheuren vanaf gekomen  :P

groetjes Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
 :o) Ik vind jouw 1:1 model veel mooier, veel meer details. :D
Maar leef jij in een andere weerzone of zo? :o) De foto lijkt in mooi zomers weer te zijn genomen. :roll:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Autopark uitgebreid
@ Luc,

Ik had het nieuws even gemist, maar die deed inderdaad niet zo heel handige uitspraken :?

@ Dirk-Jan,

Ik val in herhaling, maar hij is niet echt hoor. Ook deze is gewoon voor de nep. De enige echte staat bij mij voor de deur :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
Deze week kwamen de laatste rails binnen die ik nog nodig had om mijn stationsgebied uit te leggen. Met de regen en wind buiten vandaag een mooi excuus om die rails dan maar eens als proef neer te leggen. Zoals eerder aangegeven zal er nog wat hoogteverschil in komen:  de drie historische sporen vooraan komen twee centimeter lager te liggen dan de sporen en perrons bij het station. Ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben  over het resultaat :D.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
Toppie  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
-WICO,
Jij doet mij alweer versteld staan voor jouw ijver. Ja, de weersgesteldheden brengen jou tot jouw hobbykamer en dan komt de spoorbaan aan de beurt. Nu de bestelde rails zijn gearriveerd en jij alles hebt uitgelegd, zoals het plannetje in gedachten vastgepind staat, ligt het resultaat ook voor anderen vastgelegd op de foto's. Allereerst dank daarvoor! Mooi dat de ruimte is vrijgemaakt voor de aparte parkeerplaatsen voor autobussen en personenauto's. Worden prachtige en nu een stuk rustiger om allerlei "Preisertjes" te gaan plaatsen. Is voor veel later! Doorgangen en het plaatsen van "Historisch Materiaal" is nu ook duidelijk en ook veel aantrekkelijker geworden. Nu zeker eerst proefrijden en alles goed testen, of er nog iets veranderd dient te gaan worden. Volgens mij 'loopt' alles, maar of het ook naar jouw wens verloopt, dat zien we wel als er nog veranderingen plaatsvinden. Voorlopig bent je een flink stuk verder.
Maar er zijn nog andere kanten van jouw "tafel"! Uitbreidingen volgen vanzelf em wij wachten af voor de volgende sessie foto's.
Suk6 en veel rijplezier op jouw DONNERWETTER!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
Hoi Wico,

Fijn dat de bestelde rails binnen was en het weer je meehelpt om naar zolder te gaan  :)
Indrukwekkend station ligt er zo, met de treinen erbij krijg ik gelijk zin om ook naar zolder te rennen maar vandaag staat hier in het teken van allerlei kleine klusjes in het huis, met een beetje mazzel kan ik morgen ook wat doen  :)



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
@ Tony,

Dank! Nu moet ik alleen nog de basis voor het spoor op niveau 2 bouwen. Hier komt nog ruim 20 meter rails te liggen, waarvan de helft een doorlopend paradespoor wordt :P.

@Gerard,

De sporen liggen er alleen op proef en ook het station is nog verre van af. Dat ga ik op een aparte plaat monteren, zodat ik het makkelijker kan afwerken en ook de bijpassende scenery eenvoudiger kan plaatsen. Parkeerterrein en bushalte ga ik op een zelfde manier maken. Daarna kan ik de drie aparte delen samenvoegen op de baan.

@ Peter,

Het loopje naar zolder is (bijna) dagelijkse routine :). Inmiddels ben ik er wel achter dat het bouwen in combinatie met regelmatig een (eenvoudig) rondje rijden voor mij het beste werkt. Het is misschien niet de snelste manier, maar zo hou er er wel plezier in :P. Morgen staat de agenda vol met sociale verplichtingen, dus ben blij dat ik vandaag nog wat heb kunnen doen!

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
Wico,

Met veel plezier weer naar de update gekeken. :)
Man man wat ziet het er goed en strak uit die mooie lange sporen voor het station en bij de drie historische sporen.
Zal een mooi gezicht zijn als er een gedeelte iets lager komt te leggen wat het kijkplezier zeker ten goede zal komen.
Het station komt nu nog beter tot zijn recht nu hij helemaal achteraan staat althans dat is mijn mening.

Succes met de verdere bouw van je prachtige baan.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
Michel,

Ik ben zelf ook zeer tevreden over deze oplossing, al blijft de "keerlus" een noodgreep. Maar als die straks in een tunnel verdwijnt zal dat minder storend zijn. Volgende week zaterdag maar eens op zoek naar bijpassende scenery onderdelen :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
Hoi Wico,

dat ziet er indrukwekkend uit dat spoorgebeuren voor het station. Dat vraagt om bewegende beelden ... ;)
Op de laatste foto's staan een paar mooie treinen te wachten om de preisers te laten in- en uitstappen op de perrons.
Veel plezier bij de verdere opbouw van jouw leuke baan.

mvrgr uit Karratha

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
Luc,

Bedankt voor de complimenten. Er liggen mooie lengtes rails om de treinen de ruimte te geven. Bewegende beelden moeten maar even wachten, want alles rijdt en schakelt nog handmatig. Dat is dus niet zo spannend :?
En met het plezier komt het wel goed, het is nog elke keer genieten als ik naar boven loop :P.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
-WICO,
Het "lopen naar boven" is slechts de start! Maar het "boven zijn" is nog veel en veel beter! Maar dan doet zich de vraag op "Wat is boven"? Nou, daar moet dan maar eens over gaan denken als je "Boven" bent!

Ja, jij weet het, dat ik van woordspelingen hou! Suk6 in elk geval! ;) 8o
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
Gerard,

Voorlopig hou ik het maar gewoon op "boven op zolder". Of er daarboven nog meer is dat weet niemand, dus daar hou ik me (nog) niet mee bezig O:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
Dit wordt een hele mooie baan zo te zien en geweldig dat je lekker lange treinen kunt laten rijden, zo komen ze vaak mooi tot hun recht! Bedankt voor de fraaie foto's!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Stationsgebied uitgelegd
Paul,

Altijd leuk om positieve feedback te krijgen van een "nieuwe gast". Dat stimuleert om foto's en video te blijven plaatsen van bouw en rijdend materieel (hoewel we een volledig verschillend tijdperk rijden).

Edit: wat een fraaie website heb jij opgezet met een interessant thema :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 247 Vectron Max Bögl
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 247 Vectron Max Bögl
Vandaag mijn nieuwste loc binnen gekregen: Märklin 36291 DB 247 Vectron. Een moderne diesel die prima mijn Max Bögl trein kan trekken. Gelijk maar even een filmpje gemaakt van loc en sleep. Veel kijkplezier :).



Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 247 Vectron Max Bögl
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 247 Vectron Max Bögl
Het is helemaal gelukt met het kijkplezier, Wico  :thumbup:

Wat moet jij een gelukkig mens zijn, als je op je zolder naar je rijdende treinen zit te kijken  :P
En dat gaat alleen maar meer worden............

Grtz Tony

( Die nog niet wist, dat er ook diesel-Vectrons waren. )
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 247 Vectron Max Bögl
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 247 Vectron Max Bögl
-WICO,
Kan nauwelijks zeggen dat het een 'tegenvaller' is. Dan doen we maar dat er ook voldoende DB-materiaal in CH rijdt. Dan hebt je volkomen gelijk. Ja, die "Max Bögl" wagons zijn heel opvallend en doen het uitstekend achter de laatste 'aanwinst'! Alleen op YT kan er niets extra gezegd worden! Dat is een beetje een tegenvaller!  Al met al is het een geweldig gezicht om de modelbaan weer eens te mogen aanschouwen. Het zal nu wel heel veel minder worden, omdat er ook weer andere 'dingen' staan te gebeuren.
Dank voor het filmpje en de uitleg!

Gelukkig heeft Siemens aan alles gedacht, zelfs een diesel! Maar of 'die' in Ch gaat rijden?

Wico, jij kan nog ruimte gaan maken voor een (zie onderstaande emoticon); dan hebt jij alles compleet!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 247 Vectron Max Bögl
Leuke loc Wico voor een lange sleep die op jouw baan goed tot zijn recht komt.

Groetjes Luc