Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Oh kom er er eens kijken
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Oh kom er er eens kijken
@ Michel,

Jammer dat jij niets hebt gehad, ik ken je toch vooral als een brave jongen :?. Gelukkig zag ik dat je jezelf in Houten lekker verwend hebt; volgens mij had je dat toch echt wel verdiend :D.

@ Gerard,

Er moeten nog bergen werk verzet worden voordat ik aan de bergen toe kom, maar in gedachten zie ik ze ook al voor me :P. Dan zullen de filmpjes ook wat smaakvoller worden. Fraaie BLS kerstkaart trouwens :thumbup:.

@ Peter,

De treinset had ik al voor mijn verjaardag gehad, de uitbreiding nu dus met de sint. Het is zeker een heel mooi gezicht zo op de baan, vooral met de verlichting aan :favorite:.

Haha je brengt me wel in verleiding, maar er moet nu toch echt echt verder gebouwd worden ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Oh kom er er eens kijken
Hoi Wico

proficiat met de nieuwe aanwinst. Dat is mooi stel op jouw baan. De Helvetia past dan weer in jouw CH verhaal.
Ik heb er ook zo een in mijn verzameling die staat te wachten tot ik weer verder kan met Marceltal. Donderdag is het zover dan vlieg ik weer naar Vlaanderen.

Ik wens je veel plezier met het bouwen aan jouw toch wel schitterende baan tot nu toe.

Groetjes uit Karratha

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Oh kom er er eens kijken
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Oh kom er er eens kijken
Goedemorgen Luc,

Bedankt weer voor de complimenten, altijd blij mee! Hoewel ik vooral met modern materieel rijdt, heb ik ook een zwak voor die mooie purper/beige TEE combinaties en treinstellen. Maar uiteraard alleen voor zover ze ook daadwerkelijk in Zwitserland hebben gereden. Vandaar dat ik ook erg blij ben met het 2020 insider model van Märklin, want die SBB RAm 501 mag dan natuurlijk niet ontbreken :D.

Fijn dat je met de feestdagen lekker thuis bent! Goed om samen te zijn met je familie en ook goed voor de hobby. Ik wens je veel bouwplezier de komende tijd en we zien de bijdragen wel op het forum :thumbup:.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Oh kom er er eens kijken
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Oh kom er er eens kijken
Precies braaf genoeg geweest, Wico  :thumbup:

Langer hoeft die trein niet te worden  :P
Muziekje maakt het filmpje helemaal af !

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Oh kom er er eens kijken
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Oh kom er er eens kijken
Tony,

Gelukkig weet de Sint niet alles, maar ik ben er erg blij mee O:-D. Ik vond het wel een passend "rail away" deuntje :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... DB/SBB TEE line-up
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... DB/SBB TEE line-up
Nadat ik de bewegende beelden van mijn VT 11.5 op het forum had gezet, kreeg ik wat commentaar van mijn andere TEE treinstellen. Zij voelden zich duidelijk tekort gedaan :O. Omdat de rails zich inmiddels in de afbreek modus bevinden, heb ik het maar gecompenseerd met wat extra foto's (in twee delen). Nu is hopelijk iedereen blij en tevreden :P.

Groeten,
Wico

Deel I:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... DB/SBB TEE line-up
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... DB/SBB TEE line-up
Deel II:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... DB/SBB TEE line-up
 :o) Ik vind deel I het mooist, deel II geeft weinig prijs.  :-)

Update aanpassing edit en zo;
ik zie 8) nu wel de foto's, deel II is zowaar nog mooier dan deel I. :thumbup: B)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... DB/SBB TEE line-up
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... DB/SBB TEE line-up
Wico,

Je TEE materiaal is om verliefd op te worden. :favorite: :favorite: :favorite:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... DB/SBB TEE line-up
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... DB/SBB TEE line-up
De TEE vereniging heeft een bijeenkomst georganiseerd  :) zo te zien.
Een prachtig gezicht dit! Dat moet een hoop voldoening geven.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... DB/SBB TEE line-up
Mooie line-up, Wico. Dat zijn echte blikvangers :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... DB/SBB TEE line-up
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... DB/SBB TEE line-up
Hi Wico,

Erg mooi TEE materieel.

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... DB/SBB TEE line-up
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... DB/SBB TEE line-up
-WICO,
Jij hebt het maar erg druk, om al het commentaar te beantwoorden! Hoe? Nou, gewoon, door te zoeken!
:-) :-)

Dus van doorgaan met de bouw, komt helemaal niets terecht!  ;) :-(
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... DB/SBB TEE line-up
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... DB/SBB TEE line-up
Fraai, Wico  :thumbup:

Nog ééntje erbij en je zit geRamd  :D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... DB/SBB TEE line-up
 @citaat

Wico, mooi stel TEE treinen. Ook ik ga de TEE Ram bestellen. Zat er lang op te wachten tot Märklin hem weer zou uitbrengen. Pst perfect in mijn tijdszone.

Tot later

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... DB/SBB TEE line-up
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... DB/SBB TEE line-up
@ Dirk-Jan,

U is wel erg snel met reageren, eigenlijk iets te snel. Maar gelukkig werkt de auto correctie edit undo wijzig functie :important:. Ik vind ze in het echie op mijn baan het mooist O:-D.

@ Michel,

Ik ben al verliefd, dus er komt er nog eentje bij. Kan haast niet wachten tot Märklin het insider model 2020 gaat uitleveren :P.

@ Wim,

Dat is precies de bedoeling van deze opstelsporen. Het wordt een apart emplacement voor historische treinen en speciale open dagen. Hopelijk trekt dit in de toekomst vele (mini) bezoekers :D.

@ Bas,

Ik ben er ook erg blij mee! Hopelijk heb ik hier nog jaren plezier van. En ik heb nog een opstelspoortje vrij :).

@ Harald,

Ik ben het helemaal met je eens. Het zijn ook echt pareltjes en het beste wat Märklin momenteel produceert (buiten mooie stomers natuurlijk).

@ Gerard,

Het komt helemaal goed hoor, de eerste sporen zijn inmiddels afgebroken. Maar dit toetje kon ik niet laten ;).

@ Tony,

En dat alles geïnspireerd door de fraaie beelden van de oer TEE Ram op jouw clubbaan. Dat zette me op het spoor van deze Nederlands/Duits/Zwitserse beauties, en dit is het resultaat :thumbup:.   

@ Luc,

Ik had de "oude" 39700 al langer op mijn verlanglijstje staan. Maar toen werd tot mijn grote verrassing en blijdschap dit nieuwe model aangekondigd. Dus de keus was snel gemaakt!

Groeten,
Wico
 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lekker bezig
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lekker bezig
Dit weekend bezig geweest met van alles en nog wat. Allereerst de laatste tweedehands rails schoongemaakt en geknipt. Op wat bochten en slanke wissels na heb ik nu alle rails in huis klaarliggen. Nog wat wisselaandrijvingen besteld, want die bleken inmiddels op. Verder werd ook nog een pakketje bezorgd met een proxxon draadsnijder. Na de bouw van ons huis heeft de aannemer flink wat 9,5 cm dikke isolatieplaten "achtergelaten". Prima materiaal dus om opritten, wanden en bergen te maken. Binnenkort maar eens wat mee gaan stoeien :).

Dan ben ik met iTrain in de slag geweest om de toekomstige baan vast te leggen. Was al weer een tijd geleden dat ik een proefbaantje heb opgezet, dus ik moest me wel weer even inlezen in de handleiding. Al met al best nog een werk om de complete baan (in basis) vast te leggen. Maar goed daar hebben we straks weer profijt van!

Ook de soldeerbout van stal gehaald om een voorraadje rails te voorzien van bedrading voor bezetmelden en ringleiding. En last but not least alle tijdelijke rails op maaiveld verwijderd, en begonnen met het leggen van geluidsisolatie en de definitieve schaduwstations op 0-niveau. Even een paar foto's toegevoegd als impressie van ontwerp naar realisatie :P.

Kortom een goed besteed hobby weekend!

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lekker bezig
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lekker bezig
-WICO,
En gelukkig hebben we de foto's nog! Nou, bedankt daarvoor en ik sla ze maar vast op. Jouw werk is inderdaad "met van alles en nog wat". Het resultaat mag er zijn en alles in ITrain al vastgelegd ook! Dat noemen we "Boter bij de vis"! Jij hebt de snelheid nu aardig te pakken en dat beloofd heel wat voor de komende paar weekjes tot na Oud/Nieuw!
Doorgaan in de juiste versnelling en nu mag jij nog steeds harder dan dadelijk wordt vastgelegd! Dus opvoeren die snelheid! Je bent maar één keer  'jong'!
Suk6 ermee en hou ons maar op de hoogte met slechts een fotootje! Is meer dan genoeg!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lekker bezig
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lekker bezig
Dat zijn flinke vorderingen achter de schermen Wico waar je straks veel plezier van gaat hebben. :)
Ook de Proxxon snijder is straks als het echte werk gaat beginnen van grote waarde voor je en waar je veel plezier van gaat beleven.
Wel weer een kaal gezicht nu de rail er weer vanaf is gehaald.

Succes met de verdere bouwwerkzaamheden.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lekker bezig
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lekker bezig
Je hebt je weekend weer goed besteed Wico, railzen voorbereiden is een monotone werkje maar het moet nu eenmaal gebeuren.
Nu de rails er klaar voor ligt kun je in een keer lekker doorwerken / leggen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lekker bezig
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lekker bezig
@ Gerard,

Ik ben met de aankomende feestdagen twee weken vrij, en hoop dan tussen de visite door lekker aan de baan te kunnen werken. De eerste meters op maaiveld liggen er nu in en dat smaakt naar meer :P. Het tempo bepaal ik lekker zelf; het is geen aangenomen werk en ik wil er wel plezier in blijven houden. Voorlopig kan ik letterlijk nog jaren vooruit!

@ Michel,

Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe die proxxon zijn werk doet. Als je de instructiefilmpjes moet geloven, is het een verdomd handig apparaat voor alle scenery die er nog moet komen :). Het ziet er inderdaad kaal uit zonder rails, dus reden te meer om lekker door te bouwen zodat er asap weer gereden kan worden :D.

@ Peter,

Het is inderdaad niet allemaal even inspirerend als je een nieuwe baan wilt bouwen ;). Eigenlijk ben ik een scenery man, dus de afgelopen twee jaar (plus wat daar nog bij komt) zie ik maar als een investering voor alle leuke uren die er nog aan komen. Daarbij kan ik gelukkig ook wel genieten van de stappen die gemaakt zijn. De drie grote schaduwstations en de spiraal zijn grotendeels klaar en alle tafels zijn gebouwd, zodat ik nu kan starten met het zichtbare gedeelte. Nu eerst maaiveld realiseren en daarna ga ik nog de hoogte in naar niveau 1 en 2. Voorlopig ben ik nog wel even onder de pannen!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Overgenomen van een forumlid tegen een schappelijke prijs en vandaag keurig op tijd bezorgd door Post NL (kan dus nog net onder de kerstboom :P). Het is de Märklin 47084-02 containerdraagwagen met VAT Logistics belading, plus een soortgelijke containerdraagwagen maar dan zonder belading. Beide vormen een welkome aanvulling op één van mijn container treinen. Ik twijfel alleen of ik de wagens "origineel" opneem, of dat ik er andere containers op zet.

Ik heb de alternatieven maar even in beeld gebracht. Kan ik er met de kerst eens goed over nadenken :D.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Niet omdat het moet, maar gewoon omdat ik het zo mooi vind. Voor de liefhebbers 35 seconden "bewegend" beeld van de container trein :).




Nu hoor ik sommige van mijn volgers al "mopperen" of er ook nog een beetje wordt doorgebouwd. Nou dat doe ik ondertussen ook echt wel. Zo liggen de schaduwstations op niveau 0 er nu in; voorzien van geluidsisolatie, en aansluiting voor ringleiding en bezetmelders. En ik ben begonnen om de bocht aan te leggen zodat de treinen ook weer retour spiraal en schaduwstations kunnen. De foto's vormen het bewijs ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
 @citaat

Ik mopper niet hoor  :)
Het is jouw baantje en jou feestje, een hele mooie sleep trouwens  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Hallo Wico

Heerlijk zo n extra filmpje
Wat een Mooie verzameling heb je toch
Zo nu heb ik genoeg geslijmd snel verder met je baanbouw 😎😎😎😎😎😎😎
Fijne feestdagen

Grt

John
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Nou, dat is een mooie lengte van trein Wico  :thumbup: al eens gemeten ? Goed bezig met de bouw vd baan, netjes gewerkt zo te zien  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Mooie aanwinsten Wico voor in je containertrein. :) :thumbup:
Persoonlijk zou ik de originele containers erop laten omdat ik de Bertschi container er plastiekachtig uitvind zien.
En bedankt voor het mooie maar veels te korte filmpje. :P
Ook de vorderingen aan de tafel zien er weer verzorgd uit mijn complimenten.

Groet Michel   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Imposante verzameling onderhand, Wico !

Gewoon af en toe wat containers en bakken veranderen; alle combinaties zijn leuk om te zien.

En....de beste wensen gewenst  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
@ Barry,

Het "mopperen"moet je niet te letterlijk nemen, maar ik krijg in februari forum gasten op bezoek en die willen wel wat zien rijden natuurlijk :). Ondertussen bouw ik lekker door op mijn manier en in mijn tempo!

@ John,

Bedankt voor de complimenten (krijg ik nooit genoeg van :D). Een filmpje is gauw gemaakt en ik krijg er altijd positieve reacties op, dus iedereen blij! Ook jij fijne feestdagen gewenst :thumbup:.

@ Johan,

Ik doe mijn best om zorgvuldig te werken, en niet alles komt op de foto natuurlijk :O. De langste opstelsporen zijn bedoeld voor treinen met een maximale lengte van vier meter. Op de baan komt straks een aaneengesloten zichtbaar spoor van negen meter, dus dan komen die lange slepen goed tot hun recht :).

@ Michel,

Ik denk dat ik de tip van Tony ter harte neem en af en toe gewoon wissel met de lading. De Bertschi containers moet ik nog even onder handen nemen, zodat ze minder "plastiek" zijn. Het filmpje is nu lekker kort en bondig, dat verandert wel als er meer (scenery) te zien is!

@ Tony,

Ik hou van afwisseling dus wat extra wagons kunnen geen kwaad :P. Jouw tip neem ik ter harte: gewoon wat extra bakken en containers los aanschaffen en dan regelmatig variëren! Ook voor jou en je dierbaren de beste wensen voor 2020.

Dat het maar weer een fijn hobby jaar mag worden :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Wico,

Tony is een goede tipgever ik heb vanochtend ook een tip van Tony tot uitvoering gebracht. :P
Moest er wel vroeg voor uit de veren maar het is gelukt zoals hij het getekend als voorbeeld voor mij.
klikkie doen voor het resultaat

Jij en je gezin ook hele fijne feestdagen toegewenst Wico.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Leuk filmpje Wico, maar dat had ik al geschreven ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
 @citaat

Dan neem ik voor de tweede keer de complimenten in ontvangst :D.

Fijne feestdagen,
Wico

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Wico,

mooie aanwinsten die uitstekend passen op jouw baan.
Ik zie dat je heel wat werk hebt verzet de laatste tijd.
Ik blijf het volgen.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Luc,

Welkom "terug" en bedankt voor de complimenten. Ik ben zelf ook blij met de laatste uitbreiding, waardoor er weer een sleep compleet is. Ondertussen bouw ik rustig door en komende week ga ik "de hoogte in" om de basis tracés op niveau 1 en 2 aan te leggen.

Fijne feestdagen!
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Ben even afwezig en men verbouwd de boel al heel goed. Heerlijk om te zien.
Echter even een opmerking van mijn zijde over een klein stukje rail. Ik zou het persoonlijk anders doen, maar aangezien ik ook weet dat alles een reden heeft, bij deze de vraag:
1:  Waarom heb je het zo liggen
2:  Wat kan een reden zijn om het niet zo te leggen. ( Zie Afbeelding )
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Hoi Tony,

Bedankt voor het meedenken! Om antwoord te geven op je vraag:

1. hergebruik van nog beschikbare wissels
2. benodigde aanschaf van (duur) kruiswissel

Een korte toelichting van mijn kant: deze twee sporen zijn bedoeld voor een nog aan te schaffen locloods. Deze zal meer gebruikt worden als onderdeel van de scenery dan dat het spoor actief gebruikt wordt.

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
De eerste aanwinsten voor 2020 zijn binnen! Vers geleverd vanuit Zwitserland: een post bus voor bij het station, een Dreier vrachtwagen als wisseltruc(k) voor op de rollende landstrasse en een paar containers als wisselbakken voor de intermodale treinen.

Zoals altijd: blij mee :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
De eerste aanwinsten van 2020 mogen er zijn hoor Wico. :P :thumbup:
De post bus is zeer fraai gedetailleerd en de vrachtwagen heeft een prachtige kleuren combinatie en toch een Hollands tintje met Lekkerland erop geschreven. :)
Maar is één bus niet te weinig voor bij het station ?

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
 @citaat

Ik heb er nog meer :P. Maar die liggen al een tijdje te wachten in hun doosje :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
-WICO,
"Eindelijk" een bericht van onze vriend de CH-Specialist! Speciale bestelling uit CH! Toe maar, jij laat er geen gras over groeien. Tja, die 'autobussen' zijn altijd erg in trek en staan op een modelbaan behoorlijk in de belangstelling. Maar die komen vooral het beste uit op een pas en zeker in een 'haarspeldbocht'! Dus er staat nog heel veel te wachten.
Afwachten behoeven we niet te doen, want er zal heel regelmatig vele uitbreidingen op het topic worden bekendgemaakt.
Gelukgewenst met jouw 'nieuwe' spulletjes. En nu de "baan" op! :thumbup: :-) ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Dat gaat weer rap hier, Wico !

En je hebt in ieder geval één bus, waar je geen passagiers in hoeft te plakken  :D
Aparte koelbakken, trouwens. Had ik zo nog nooit gezien.

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
@ Gerard,

Nou niet gaan overdrijven hè, CH specialist zou ik mezelf niet willen noemen ;). Of de bussen in de bergen komen valt nog te bezien, vooralsnog zijn ze bedacht voor de bushalte bij station Donnerwetter. Het plaatje heb ik wel in mijn hoofd, realisatie zal 2021/2022 worden denk ik :O.

@ Tony,

Slim bedacht toch, scheelt weer een paar centen O:-D. Die koelbakken zijn inderdaad fraai en ze zijn verwisselbaar, dus dat biedt nog meer mogelijkheden voor variatie :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Ook de 3 bussen die nog in hun doosjes lagen mogen er zijn Wico. :) :thumbup:
Zal een mooi stukje scenery bij je station worden als de bussen hun plek bij de haltes hebben ingenomen.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst
Hallo Wico,

Je bent toch wel een kenner en specialist van de CH ?
Niet zo bescheiden.  :D

Maar wel mooie aanwinsten, en een mooie foto.
Het lijkt er zelfs op dat er een kleinere container op staat.
Wel leuk dat je ook een foto heb, van wat je ook in model heb.

M.vr.gr. Erwin
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst 2020
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst 2020
Erwin,

Ik zie mezelf meer als goedwillend amateur met een voorkeur voor Zwitsers materieel :D. Dat vind ik ook altijd leuk om dan te zoeken naar de voorbeelden in grootspoor, want dan gaat het voor mij nog meer leven. En je doet vaak ook weer ideeën op die ik op de baan kan toepassen (maar een container terminal zit er niet in ;)).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst 2020
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst 2020
 @citaat Heel herkenbaar, Wico  ;)

Dan vind/scoor je wat leuks en dan begint de zoektocht naar het voorbeeld en die kan vaak heel verrassend en inspirerend zijn.

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst 2020
Je bent mooi bezig! Mooie spullen, je werkt erg netjes zo te zien! Veel succes!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst 2020
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst 2020
"doevie",

Welkom op het forum en bedankt voor de complimenten. Ik probeer inderdaad zorgvuldig te bouwen, gebruik makend van veel tips en trucs hier op het forum. Beter nu wat meer tijd nemen in de voorbereiding, dan later spijt van "haastige spoed". Ondertussen ben ik wel blij dat er inmiddels af en toe wat treinen proef kunnen rijden, want alleen maar bouwen aan een grote baan is ook niet alles.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst 2020
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst 2020
Hoi Wico,

Ik zag weer leuke / mooi aanwinsten voorbij komen, houd het dan nooit op  :D

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst 2020
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinst 2020
Peter,

Of het ooit ophoudt durf ik niet te voorspellen (mijn vrouw is daar ook wel nieuwsgierig naar O:-D). Ik ben in elk geval weer in blijde afwachting van de Märklin nieuwigheden 2020. Misschien dat daar nog wat moois tussen staat :P.

Groeten,
Wico