Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ralpin Rola proefrit
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ralpin Rola proefrit
Mooi Filmpje Wico, altijd mooi om een Rola te zien rijden.:)

Mooie vrachtwagens heb je er ook op staan.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ralpin Rola proefrit
Wico

mooie sleep en een prachtige spiraal.
Ik moet nog even wachten voor ik dat kan tonen.

mvrgr

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ralpin Rola proefrit
 :) Mooie sleep en een leuk filmpje. B) :thumbup:
Fleurig, keurig en realistisch, wat wil een mens nog meer (behalve dan de griep kwijt raken natuurlijk O:-D)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ralpin Rola proefrit
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ralpin Rola proefrit
@ Peter,

Het is toch wel een emotioneel momentje als zo'n Rola voorzichtig zijn neus om de spiraal steekt en de eerste meters op maaiveld niveau verkent :P.

@ Harald,

Dat ben ik helemaal met je eens, toch weer een klein (tussen) mijlpaaltje :).

@ Michel,

Graag gedaan! kleine inspiratie voor jouw sleep in wording ;). Binnenkort in Houten maar wat vrachtauto's scoren :thumbup:.

@ Tony,

Nu ik richting de zestig ga, is een regelmatige "power nap" toegestaan en dan lukt dat dagdromen prima O:-D. Ik heb even een vervangende loc voor je gezocht; alles voor een glimlach.

@ Gerard,

Zeg maar het echte Zwitserleven gevoel. Indrukwekkend vind ik teveel eer voor 1.37minuten film, maar de complimenten neem ik graag in ontvangst :thumbup:.

@ Koen,

Bedankt! De samenstelling van de vrachtwagens is gebaseerd op de video's die je op youtube kunt vinden. Het moet wel een beetje lijken natuurlijk ;).

@ Luc,

Jouw tijd komt nog wel. Eens gepensioneerd zal het ook bij jou snel gaan; ik heb hoge verwachtingen!

@ Dirk-Jan,

Nou eigenlijk wil ik nog verlichting in het rola rijtuig en d'r motten ook nog chauffeurs in :O.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ralpin Rola proefrit
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ralpin Rola proefrit
Toppie, Wico  :thumbup:

Die mag hier wel op het wensenlijstje  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ralpin Rola proefrit
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ralpin Rola proefrit
Fraai plaatje  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ralpin Rola proefrit
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ralpin Rola proefrit
Deze prachtige loc die hier ook zijn rondjes rijd is prachtig op de foto gezet. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Dit weekend heb ik lekker weer wat uurtjes op zolder doorgebracht. De foto's laten de vorderingen van de bouw zien. De basis van alle tafels is nu klaar, ik moet alleen nog een overbrugging voor de spiraal langs maken om het "lange rechte end" te verbinden met het toekomstige stationsgedeelte dat boven de schaduwstations komt. Maar dat is voor later, want ik moet eerst de spiraal nog netjes afwerken (bezetmelders, ringleiding etc.).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Prachtige manier van bouwen Wico  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
En natuurlijk heb ik ook even een proefspoor op maaiveld gelegd zoals (grotendeels) in het baanplan voorzien. Speciaal voor Michel/Tony mocht de SBB Cargo Am 842 even de beentjes strekken :P.

De achterste sporen zijn opstelsporen, dus die zullen uit het zicht verdwijnen. Hetzelfde geldt voor het grootste gedeelte van de grote bocht; alleen het voorste deel is straks nog zichtbaar. 

Gefilmd vanuit de luie stoel achter mijn bureau (inderdaad er staan er twee, zodat ik mijn blik/beeld kan variëren) :D.



Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
-Wico,
DE filmpjes worden groter! Ja, nu mag ik jou wel de "complimenten" geven? Ja, ja, 4 seconden langer is heel wat! Maar toch hebt jij weer een indruk gegeven over wat er op jouw treinzolder allemaal gebeurd. Dat Zwitserlevengevoel komt telkens beter en langer in beeld. Mooi gedaan en nog bedankt voor de "plaatjes"! Ga nu maar genieten en spelen met al jouw treintjes! Laat de wieltjes maar "rollen"! Heinkenszand is verheugd met zo'n enthousiasteling in de gemeente!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Nou Wico dat ziet er allemaal mooi en degelijk uit.
De lange lengtes geven een leuk zicht op treinen die je dan ook heel lang kan maken. Hoe lang is jou tafel eigenlijk? (die van mij 11,4 meter) Ik heb de indruk dat die van jouw nog langer is.
Veel plezier ermee en bouw ze...

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Dat was een leuk ritje  :D :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
@Luc
Dat vroeg ik me dus ook af, omdat ik de plaatbreedte tegen het schuine dak niet goed kan inschatten.
Uiteindelijk met een groothoeklens toont alles groter dan het is. Bij mij zitten platen van 60x120 tegen het dak, maar ik verbeeld me dat deze platen 120 breed zijn, en niet 60.


Op de foto zag ik zowaar een stukje van een Makies AG wagon.
En daar ben ik meer liefhebber van dan de cargo locs (ik koos een ander tijdperk).
Bron: Zwitserland Makies AG Gettnau grindtransport 


Toen met deze tractie:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
WOWico  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dat was smullen  :P
Weer goed vooruit gekomen !

Grtz Tony

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
@ Peter,

Ik hou er van om degelijk en strak te bouwen, zodat er letterlijk een mooi resultaat staat. Nu is meten en zagen niet mijn sterkste kant, dus er moet wel eens wat over gedaan worden. Gelukkig zie je daar op de foto's niets van terug O:-D.

@ Gerard,

Complimenten zijn altijd welkom hoor. Ik heb lekker wat extra meters baan kunnen bouwen, dus daar ben ik erg blij mee. Vanavond ga ik op zolder nog even wat schaalkilometers maken.

Omdat je het filmpje wat aan de korte kant vindt, heb ik er nog één gemaakt. Die lijkt op de eerste, maar met bonus :).

@ Luc,

Mijn tafel aan de lange zijde heeft een totale lengte van 10,80 meter, dus jij wint ... ;) En met het plezier zit het wel goed, en ik kan nog even (lees: jaren) vooruit :thumbup:.

@ Johan,

Dat vond ik ook, dus wilde het even met jullie delen :P. Hopelijk volgen er in de toekomst nog veel meer, maar nu gaat het tijdelijk spoor weer van de baan af zodat ik weer verder kan bouwen.

@ Jan,

Geen groothoek lens hoor, gewoon gemaakt met mijn mobiele telefoon. Maar zoals gezegd ruim 10 meter lengte in totaal.  Leuke foto's van die Makies loc en wagens in grootspoor!

@ Tony,

Zeker weten! Heerlijk om die treinen in de verte te zien verschijnen en dan in gepast tempo naderbij te zien komen. Dan door de grote bocht en vlak langs mijn bureau/stoel zodat ik alle details in me op kan nemen.

We bouwen/dagdromen rustig verder :D.




Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Wico,

Wauw wat een vorderingen zijn er gemaakt op je zolder de hele uiteinde van je baan zit er al in. :) :thumbup:
Uiteraard worden de filmpjes zeer gewaardeerd zeker met het schitterende Zwitserse materiaal wat er door het beeld rijd.
De rails die nu legt is dat het baanplan of zo maar wat neer leg rail om lekker te kunnen rijden ?

Als je zo door gaat in dit tempo dan zullen de treinen snel de bergen rijden en ben ik verplicht om het natuurlijk van dichtbij te bekijken. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Michel,

De rails die er nu ligt is volgens (vereenvoudigd) baanplan voor het maaiveld neergelegd. Op het plaatje zie je in blauw het spoor dat ik heb gelegd, en in rood het spoor dat er nog ontbreekt. Dat zijn extra sporen om de aansluiting te vinden met het stationsgedeelte (links) en de twee hogere niveaus die ik nog moet aanleggen (rechts). Het basis niveau is bewust relatief "recht toe recht aan" ontworpen, zodat de lange slepen goed tot hun recht komen. De twee hogere niveaus zullen meer variatie in baanverloop laten zien.

Er zullen dus nog zeker de nodige filmpjes voorbij komen voordat de baan echt compleet is. Uiteraard ben je altijd welkom om de voortgang van dichtbij te bekijken :D.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Bedankt voor je uitvoerige uitleg van je sporen. :) :thumbup:
Ik kan niet anders dan zeggen mooi mooi mooi en ik kan niet wachten tot de volgende film want je materiaal blijft een inspiratie bron voor mij.
En ja kom ik zeker weer eens langs bij je om de boel een grondige inspectie van dichtbij te geven. :P
Daarom succes met de verdere bouwwerkzaamheden maar gezien de vorderingen gaat dat zeker goed komen.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
 @citaat

Wico, het was/is mij helemaal niet te doen om te "winnen". Ik was onder de indruk van de lengte die jij hebt en vroeg mij af of dat niet nog langer was dan mijn baan. In principe zitten we beide ongeveer met dezelfde grootte van baan.
Je hebt mij wel op het idee gebracht om eens een variante te maken met de spiraal in één van de benen van mijn G-vorm te steken. Nu is bij mijn huidig ontwerp de rijlengte korter doordat de spiraal op het einde van het rechte stuk ligt. Hier kan ik nog een variatie op maken. Weer iets te doen volgend weekend hier in Karratha.
Als ik jullie zo bezig zie kriebelt het bij mij enorm om tijdens de feestdagen weer verder te werken.

Groetjes uit Karratha

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Hoi Luc,

De opmerking over "winnen" heb ik even van een knipoog voorzien, om mijn bedoeling beter duidelijk te maken. Gelukkig is het geen wedstrijd en kunnen we wederzijds genieten van elkaars werk en voortgang :thumbup:. En zoals je zelf al aangeeft om te leren en ideën op te doen die we op onze eigen baan kunnen toepassen. En die kriebels herken ik ook; kijk nu al weer uit naar mijn volgende vrije weekend dat ik aan de baan kan besteden. Sociale en andere verplichtingen houden me de komende weken van zolder, maar daarna kan ik weer lekker aan de slag.

Groeten,
Wico

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Na veertien dagen zijn jullie vast wel toe aan weer een nieuw filmpje :D. Ik heb toch maar even de "brug" geslagen tussen het lange rechte eind en het stationsgedeelte. Oftewel een verbinding gemaakt tussen het linker en rechter deel van de baan. Nou dat heb ik geweten, want het hek was van de dam. De enige sleep na de andere kwam uit het duister van de schaduwstations tevoorschijn om de beentjes te strekken op de tijdelijk uitgelegde rails. De treinen verdrongen elkaar bijna om de eerste proefmeters af te leggen. Ik moest alle zeilen bijzetten om de boel in het gareel te houden en botsingen te voorkomen. Hieronder een impressie van vijf minuten modern Zwitsers goederenvervoer in Donnerwetter Alm :P.

Na dit intermezzo wordt het nu echt de hoogste tijd om alle rails en xps platen weer te verwijderen en te starten met de definitieve opbouw op maaiveld niveau: blokken, bezetmelders, ringleiding, aansluiting op de hogere niveaus etc. :).



Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Wico,

Wat een schitterend filmpje laat je weer zien en ook meteen naar je tafel vorderingen gekeken nou die mogen er ook zijn hoor. :P :thumbup:
En ja het Zwitsers materiaal heb ik eens goed bekeken en ja ik heb weer voldoende inspiratie gekregen voor wat hier ook kan rijden. :D
Blij dat de dagen weer korter duren zodat je weer vaker een filmpje kan posten. ;) :)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Michel,

Door de verbinding te leggen tussen linker en rechter deel, kon er weer wat fraai materieel over de rails :D. Blij dat jij daar weer inspiratie uit put, er is genoeg fraais te koop :thumbup:. Ik denk dat het even rustig wordt met de filmpjes. Het bouwen van de basis is nu zover klaar, dus wordt de rails afgebroken en wordt het tijd voor het echte werk!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Mooi flimpje met zeker ook mooi materiaal! Gave brug ook die klaar staat voor de toekomstige plannen!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Een :thumbup: voor het filmpje
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Hallo Wico,

Ziet er weer super uit, en mooie rij lengte.
Al is er wel een nadeel en of opmerking. Filmpje was te kort  >:-D >:-D

Ben benieuwd wat de volgende stappen worden.

M.vr.gr. Erwin
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Sakkerloot, Wico !

Ik was eigenlijk nog niet bekomen van de vorige film, maar ook deze mag er zeker wezen  :P
Ook mooi de bijgezette zeilen uit beeld gehouden en de focus op het gareel  :thumbup:
De treinen onder het viaduct zien er wonderlijk genoeg ook al prima uit.

Ga je straks op het doorgaande spoor vóór het station nog slanke wissels gebruiken ? Zou ik zeker doen; is een soort van paradespoor.
Ik zou morgen trouwens ook nog lekker rijden als ik jou was  :D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
@ Koen,

De brug is eigenlijk op een andere plek gedacht, maar hij komt in die hoek ook wel mooi uit. Toch nog eens over nadenken :idea:.

@ Bas,

Bedankt voor het duimpje :thumbup:.

@ Erwin,

Haha, ik hou zelf niet van die lange filmpjes, dus 5 minuten is toch wel de max. Hopelijk is er volgende keer weer meer te zien :P.

@ Tony,

Ik heb even de wind uit de zeilen genomen tijdens het filmen en dat scheelt een stuk :D.

Ik ben gelijk aan het puzzelen gegaan met slanke wissels, maar ik kom er niet uit :error:. Ik heb daar relatief weinig ruimte door alle lange station sporen, zodat ik het met normale wissels zal moeten doen.

Morgen inderdaad nog een paar rondjes en dan hup terug in de schaduwstations. Kein spielerei meer, d'r moet gewerkt worden ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
 @citaat Snap het, Wico.

Misschien lijkt het op de film ook wat minder royaal.
Op een eerdere foto leek in ieder geval de bocht ruimer.
Zal zeker mooier uitzien.

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Citaat van: Wico op zaterdag 23 november 2019, 22:48:04
@ Bas,

Bedankt voor het duimpje :thumbup:.
Graag gedaan. Altijd leuk toch een kleine waardering.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
@citaat @citaat

Tony,

Je suggestie liet me niet los, dus nog maar een uurtje lekker puzzelen :D. Ik denk dat onderstaand plaatje een fraaier resultaat oplevert :thumbup:.

Het is wel weer een extra investering in slanke wissels en tegenbochten, maar het oog wil ook wat. Ik moet er per slot van rekening nog jaren tegenaan kijken ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Ga je geen spijt van krijgen, Wico  ;)

Gewoon de aanschaf van één locje overslaan ( of opschuiven ) en je bent er al  O:-D

Welterusten,

Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Met slanke boogwissels heb je nog véél meer mogelijkheden. Het onderstaande deelontwerp bijvoorbeeld. Ik weet niet of je nog bepaalde wensen hebt, voor parallelafstanden of iets anders, maar laat het maar weten als je iets anders wilt.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Hoi Rob,

Bedankt voor de tip van de gebogen slanke wissels. Belangrijkste voorwaarde is dat ik mijn treinen met (maximaal) zeven rijtuigen goed kwijt kan op de vier opstelsporen. Daarbij ben ik fan van een strak baanontwerp, de meeste bochten en bogen zullen dus bij mij onder het landschap verborgen liggen.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Tony's tip
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Tony's tip
Omdat ik al een aantal 24912 rails klaar had liggen voor de hogere niveaus,  kon ik de tip van Tony deels al uitleggen om het "paradespoor" in het stationsgedeelte soepeler te laten lopen. En ik moet zeggen dat het er een stuk beter uitziet :thumbup:.

Een paar foto's en een bonus filmpje om Tony te bedanken voor zijn inspiratie!



Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Tony's tip
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Tony's tip
Sporen verbergen begrijp ik. Het maakt een baan interessanter als je niet alles meteen kunt overzien.

Kijkend naar jouw laatste ontwerp, zie ik helemaal linksachter een gewone wissel. Daar zou ik al willen beginnen met een slanke. Rechtdoor gaat dan richting een verborgen bocht, zo heb ik net geleerd. Uitgaande van wat ik eerder had ontworpen, zou dan minstens één slanke meegebogen wissel niet te zien zijn. Dat is wel jammer, daar vind ik die wissels eigelijk te mooi voor - en goedkoop zijn ze ook niet. Dan is een gewone, zoals jij al had bedacht, logischer. En zo kom ik op het onderstaande idee voor de overgang naar vier sporen. De sporen zijn langer, doordat de wissels 24711 al onderdeel van de bocht uitmaken. De hart op hart afstand tussen de middelste sporen is 120 mm. Na aftrek van de bedding hou je dan 80 mm over voor een perron. Als je het breder of smaller wilt, dat kan. Door wat te spelen met de gebogen rails in de tunnel zijn er heel veel mogelijkheden.

Als ik zo naar het laatste video'tje kijk, lijkt het me dat treinen met 7 rijtuigen makkelijk op jouw baan moeten passen. Maar goed, dat is maar een video'tje, misschien heb ik daarmee een verkeerde indruk en komt het toch nog vrij nauw. Als je aangeeft wat de maten zijn van de rechthoek waarbinnen het station plus de vier parallelsporen moeten passen, wil ik best iets ontwerpen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Tony's tip
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Tony's tip

Dat ziet er een stuk vloeiender uit, Wico  :P

Heb genoten van de bonus  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Tony's tip
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Tony's tip
@citaat @citaat

Rob,

Ik heb eigenlijk (bijna) geen slanke wissels in mijn ontwerp omdat ik een aardige voorraad normale wissels heb liggen. Maar het is een goed idee om de wissels in het zicht (zoveel mogelijk) te vervangen door slanke wissels. Dus die wissel linksboven in het plaatje ga ik zeker proberen te vervangen. Ook de suggestie van slanke wissels in de bocht bij het station levert me weer nieuwe inzichten :idea:.

Bedankt dus voor het meedenken; ik ga hier zelf eerst eens lekker mee puzzelen!

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Tony's tip
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Tony's tip
Wico,

Heb weer met veel plezier gekeken naar je update over wat aanpassingen aan je baan en ik moet zeggen staat erg goed die vloeiende bocht. :P :thumbup:
Ook namens mij bedankt voor de bonusfilm. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Tony's tip
Dag Wico,

Ik ben weer bijgelezen.  Wat een mooie up-date van je baan.
Wat heb jij enkele prachtige slepen op je baan rijden.  Ik ben er jaloers op. :roll:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Tony's tip
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Tony's tip
@ Tony,

Ik ben zelf ook erg tevreden met het resultaat. In het echie zie je nog beter het verschil met de oude situatie. De bonus is je gegund!

@ Rob,

Ik heb mijn spoorplan inmiddels licht aangepast door gebruik van extra slanke wissels. Het wordt mooier en mooier :P.

@ Michel,

Dat was een goede tip van Tony en ook Rob heeft me weer aan het denken/veranderen gezet. Blijft lekker om dit op het forum te delen :thumbup:

@ Ivan,

Ik ben blij dat je weer bij bent, want voorlopig blijft het nu even stil met bewegend beeld. En bedankt voor de complimenten voor de slepen. Doordat ik nu lekker de ruimte heb, kunnen de slepen ook wat langer worden ;)

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Tony's tip
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Tony's tip
Hallo. Wico

Erg jammer dat het voorlopig bij jou erg stil blijft met bewegende beelden
Heb daar erg van genoten
Hoop dat je binnenkort kerstvakantie heb
Hoef ik niet lang te wachten😂😂😂😂
Succes met be bouw

Grt
John
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Tony's tip
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Tony's tip
John,

Bedankt voor je positieve reactie, dat stimuleert altijd weer om foto's en filmpjes te blijven plaatsen. En je boft want er komt er nog ééntje aan :D. Daarna ga ik toch echt de rails verwijderen en verder met de bouw.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Tony's tip
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Tony's tip
WICO,
Natuurlijk blijft het een groot genoegen om 'iets' van jou te ontvangen! We gaan het zien; dat is heel zeker. Ik heb nu al plezier!  :-) :-)
Toch lijkt het mij heel geweldig, als jij aan jouw modelbaan gaat doorbouwen. Jouw "open dag" duurt namelijk niet zo lang meer.  8o B) :-) :thumbup:
Suk6 ermee en benut de vele vrije dagen!
>:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Tony's tip
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Tony's tip
Gerard,

De hint is begrepen! Morgen ga ik weer aan het werk aan de baan. Ondertussen ben ik begonnen om de baan (en alle informatie die daar bij hoort) in iTrain te zetten, en dat is ook een aardige klus 8o.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Oh kom er er eens kijken
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Oh kom er er eens kijken
Citaat van: Wico op vrijdag 25 oktober 2019, 11:52:45
@citaat @citaat @citaat

Bedankt voor de felicitaties! Op mijn verlanglijstje stond nog een fraai TEE treinstel in die prachtige tweetonige kleurstelling. Wat mij betreft het mooiste treinstel dat ik ken: de VT 11.5 Helvetia. Märklin heeft hem uitgebracht in 2016 onder nummer 37604. En vanochtend mocht ik hem "uitpakken" voor mijn verjaardag. Uiteraard zo blij als een aap met zeven ... :D.

Het is werkelijk een beauty en vrijwel volledig uit metaal (dus ook de wagens). Standaard voorzien van LED binnenverlichting, waarbij zelfs de tafellampjes in het restaurant afzonderlijk branden. Ook de details als de klinknagels op het plaatwerk en de ventilatoren op het dak zijn zeer fraai uitgewerkt.

Weer een extra motivatie om verder te bouwen aan de nieuwe baan. Komende herfst/winter krijg ik daar gelukkig weer wat meer tijd voor.

Groeten,
Wico     

De sint heeft ook dit jaar weer aan mij gedacht, en vandaag een fraaie uitbreidingsset voor de VT 11.5 TEE gebracht (Märklin 43114). Wel leuk om te filmen dacht ik misschien, dan kunnen jullie hem ook in beweging zien :P.



Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Oh kom er er eens kijken
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Oh kom er er eens kijken
Dat is een prachtig Sinterklaas cadeau Wico. :) :thumbup:
Jij bent echt heeeeel braaf geweest afgelopen jaar. :P
Ik heb helaas niks mogen ontvangen van de goed heiligman dus heb ik mij zelf maar getrakteerd op leuke aanwinsten in Houten. ;)
Heel veel rijplezier toegewenst met deze schitterende trein.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Oh kom er er eens kijken
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Oh kom er er eens kijken
-WICO,
Wat een treinreis hebben we allemaal gezien in Heinkenszand. Jij hebt er flink aan gewerkt en tegelijkertijd een pracht van een video voor ons gemaakt. Buiten het bouwen is er ook nog eens een cameraman bij gekomen. Mooi gedaan en dat allemaal "uit het handje"! Je kunt altijd nog bij een TV-station in Zeeland aan de 'bak' komen.
Wat een 'lengte' hebt jij weten te creëren.  Als ik die 'Bergen' er allemaal bij denk, dan wordt het een flink berglandschap. Precies de Alpen, want die horen bij jouw CH-keuze van al dat prachtige treinmateriaal.
Suk6 met de aanstaande vrije dagen en dat zullen best wel hele geweldige Kerstdagen gaan worden.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Oh kom er er eens kijken
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Oh kom er er eens kijken
Hoi Wico,

De sint heeft wel smaak  :thumbup: :thumbup:
Het is een prachtig treinstel geheel uit metaal en behoorlijk zwaar uitgevoerd, ik hoop dit treinstel straks op mijn eigen baan te plaatsen en net zoals jij te genieten.

Oja, ik zou de rails nog even laten liggen als ik jou was en lekker blijven rijden  :D

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman