Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
Citaat van: Wico op donderdag 20 juni 2019, 23:03:31

Zo heb ik er in één week tijd dus drie locs bij. Voorlopig gaan de bestellingen nu maar even op een laag pitje, want het hobby budget is zwaar overschreden :O.


Tja, gaat wel hard dan. Misschien wat in de Verkoop

Interessante locs trouwens. Mooie sleep er achter.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
Laten we het houden op het Zwitserlevengevoel, Wico  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
Ik denk dat het gehele budget voor 2019 en 2020 er nu al doorheen is Wico :D

Maar dan heb je ook wat, prachtige loc,s, en als ze straks op de baan staan met de sleep erachter hopen wel weer weer op een filmpje  O:-D

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
-WICO,
Jouw "CO-OP" is nu geheel compleet. En niet te vergeten de onlangs in nieuwe "outfit" gemaakte HUPAC. Tsjonge, wat een pracht exemplaren zijn het toch! Ja, ja, dat wordt genieten op jouw 'spoor'! Suk6 en veel plezier! Ach, t.z.t. komen de 'originele' foto's wel in de juiste richting. :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
Wederom zijn er fraaie aanwinsten binnen gereden. :) :thumbup:
Prachtige locs zijn het die prachtige slapen gaan voortrekken een plezier om naar te kijken. :P
Heel veel rijplezier toegewenst Wico.

Groet Michel en
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
Citaat van: Wico op donderdag 20 juni 2019, 23:03:31
Om verzendkosten te besparen
:roll: Mooie redenering. :thumbup: :-) Een loc kopen om een paar euro te besparen. >:-D
Maar je hebt er dan ook twee mooie locs bij, het zijn een paar blikvangers om u tegen te zeggen. B)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 21 juni 2019, 07:49:28
Prachtige locs zijn het die prachtige slapen gaan voortrekken
:o) Volgens mij komen er goedererwagons achter, geen slaaprijtuigen. :-)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
@ Tony II,

Verkopen doe ik niet zo snel hoor. Daar heb ik in het verleden meerdere keren achteraf spijt van gehad :(.

@ Tony,

Mijn levensgeluk hangt niet af van het aantal locs dat ik heb, maar het is op zijn minst een prettige bijkomstigheid :D.

@ Peter,

Het is nu wachten op de Herbstneuheiten, tot die tijd zit er een slot op de knip O:-D. Wat betreft een filmpje wordt je op je wenken bediend!



@ Gerard,

Het zijn mijn eerste Piko locs maar ze zijn inderdaad erg mooi en rijden goed (eerste indruk) :P.

@ Michel,

Bedankt! Ik haal jouw schaalkilometers nooit meer in, maar de eerste rondjes staan op de klok :).

@ Dirk-Jan,

Ik doe gewoon mijn vrouw na, die koopt er ook twee omdat er korting op zit (zo is de voorraadkast altijd goed gevuld) >:-D.

Liggen of leggen, slapen of slepen dat maakt niet uit. Michel zit in vakantiemodus daar komt het door :o).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
-WICO,
Ach, jij weet wat ik ervan vind. Ja, die "193" doen het niet alleen in het 'echt' goed, maar zelfs op de modelbaan. Het is het "Einde"! Man, wat een prachtige machines zijn het en wat een "outfit"! Ik heb er geen woorden voor! Maar ik ben daar niet alleen in.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
Mooi materiaal Wico  :thumbup: moderne is niet echt "my cup of tea" maar het rijdt wel mooi  ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
Wico,
Ook dit filmpje van de Piko locs is weer leuk om naar te kijken. :) :thumbup:
Vooral de Railcare loc met de Coop wagons is een fraaie verschijning als hij langskomt rijden. :P
Ik zeg snel weer beginnen aan je tafels voor de baanopbouw en we kunnen genieten van nog langere filmpjes en wie weet haal je mij wel in met de kilometers. ;) :P
En Dirk-Jan je hebt helemaal gelijk met het slapen ivm slepen maar de telefoon doet soms niet wat ik wil. :D

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
@ Gerard,

De Vectron is inderdaad het "Einde" en tevens het "Begin" van een nieuwe line up :P.

@ Johan,

Dat is het mooie van onze hobby: ondanks je eigen voorkeur toch kunnen meegenieten met anderen!

@ Michel,

Het bouwen ligt nu helemaal stil, dus dat wordt wachten tot het najaar voordat er op de nieuwe baan gereden kan worden.

Wat jij soms hebt met je telefoon, heb ik met mijn vrouw: die doet ook niet altijd wat ik wil >:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
mooie wagons Wico! Zitten er toevallig roco-kortkoppelingen op?? Lijkt, zo op de foto, niet op de standaard Märklin-kk. Groet, Patrick
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
@citaat

Bedankt! Ik rijd met wagons van diverse merken: Märklin, Trix, Roco, Rocky-Rail, Kombimodell, Lilliput en NME. Daarom vervang ik al mijn koppelingen door Fleischmann Profi koppelingen (geen Roco dus ?). Groot voordeel is dat je heel eenvoudig een wagon uit een sleep kunt halen. Vooral in de schaduwstations is dat een voordeel. Deze koppelingen schijnen niet erg geschikt voor het rangeerbedrijf, maar rangeren doe ik niet.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
Citaat van: Wico op vrijdag 21 juni 2019, 20:15:24
Wat jij soms hebt met je telefoon, heb ik met mijn vrouw: die doet ook niet altijd wat ik wil >:-D.
:mrgreen: :-)

:o) Ze hebben indertijd bij het uitvinden van de vrouw bedacht om ze een eigen mening te geven, daar hebben wij nu nog last van. :D

Dirk-Jan

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
Ik vind het hele mooie filmpjes van prachtige treinen Wico.
En de snelheid van de treinen is naar mijn mening helemaal perfect, ik laat ze net zo snel rijden als jij.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Al het goede komt in drieën
@ Dirk-Jan,

Wijze woorden  O:-D

@ DirkJan,

Bedankt! Speciaal voor de film laat ik ze nog langzamer rijden, dan komen ze goed in beeld :).

Groeten,
Wico

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Door de verkoop van een aantal wagons had ik ook een eurobofje (met dank aan Tony voor het verrijken van mijn woordenschat :D). Alsof mijn leverancier het had geroken kreeg ik de volgende dag een mailtje dat de laatste wagons die in de bestelling stonden, waren binnen gekomen. Het eurobofje werd dus al rap weer uitgegeven aan twee fraaie suikerwagons (NME AC 510670 & NME AC 510671). Deze completeren weer een sleep met in totaal nu 12 gelijksoortige wagons :thumbup:. Ik ben zelf erg gecharmeerd van NME, want het zijn fraai gedetailleerde modellen met een zeer soepele loop op C-rails.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Die zijn inderdaad zeer goed gedetailleerd, Wico  :thumbup:
En twaalf van die rijdende suikerpotten vormen een mooi lange sleep.

Kortom, een niet zeurobofje  :P
( Als je er te hard mee rijdt; scheurobofje )

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Wico,

Er zijn weer twee schoonheden van wagons binnen gereden bij je. :) :thumbup:
Ja de zeer gedetailleerde NME wagons rijden zeker super fijn op c-rails en zijn een plezier om naar te kijken.
12 van deze mooie wagons vraagt natuurlijk om een filmpje dat snap je natuurlijk ook wel hé. ;)
Veel rijplezier toegewenst met je aanwinsten.

Groet Michel die helaas nog geen eurobofje heeft mogen ontvangen
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
-Wico,
Of het zo moest zijn, denk ik dan weer! Jouw 'leverancier' weet heel precies waar op dat bepaalde moment jouw belangstelling naar toe neigt. Dat 'fingerspritzen' gevoel brengt jou weer tot een geheel nieuwe sleep. Dat "suikerbofje" komt als een nieuwe aandachtstrekker op jouw modelbaan terecht.Mooie zeer goed gedetailleerde foto's, die jouw verzameling gaan verlengen.
Ja, onze "Tony" heeft bij jou weer wat losgemaakt. Jij "bofkont"!

Dank voor de "Update".
Suk6 en plezier! ;) :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Ik denk dat Wico zijn leverancier hier mee leest  >:-D

Prachtige wagons, veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
 :) Eurootjes hier, eurootjes daar, alles op een stapel en boffen maar. O:-D
En dan rap naar de winkel en weg zijn de eurootjes, maar dan wel een paar hele mooie aanwinsten mee terug naar huis. :)
Mooie wagons, maar ik zie geen koppelingen, moeten die er nog ingeklikt worden?

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
@ Tony,

Zeuren doe ik zeker niet, ben weer erg blij met deze uitbreiding. Inmiddels is het verlanglijstje aardig leeg, maar er blijft altijd wel iets te wensen over :P.

@ Michel,

Blij dat je het vraagt, heb ik weer een excuus om rollend materieel op bewegend beeld vast te leggen :). Ik zal eens kijken waar jij je mooie filmpje mee hebt gemaakt, dat zag er erg profi uit :thumbup:

@ Gerard,

Ik denk het ook. want dit kan natuurlijk geen toeval zijn. Spritzen (koek voor ouden van dagen) en Spitzen (vingertoppen) zijn toch echt verschillende zaken, maar ik snap wat je bedoelt >:-D.

@ Peter,

Het zou zo maar kunnen dat de leverancier meeleest, maar voor nu is de bestellijst leeg. Hij zal dus even geduld moeten hebben ;).

@ Dirk-Jan,

Ik hoefde niet eens naar de winkel, werd ook nog thuisbezorgd :D. Je hebt wel een scherpe blik: NME levert de koppelingen los bij. Dat scheelt mij weer werk, want ik vervang alle koppelingen door Fleischmann profi koppelingen.

Zo kunnen verschillende merken wagons toch lekker in één sleep :idea:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Filmpje NME aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Filmpje NME aanwinsten
Geïnspireerd door de "director's cut" van Michel, heb ik mijn nieuwe materieel ook op film gezet. De laatste twee NME wagons zijn nu in de complete sleep te zien. Ik heb de beelden voorzien van een kop en een staart en wat stemmige achtergrond muziek (inclusief blaffende honden in het midden :().

Veel kijkplezier en desnoods twee keer kijken, want voorlopig zit er geen uitbreiding meer in de pijplijn O:-D.



Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Filmpje NME aanwinsten
Hallo Wico

Heerlijk rail away sfeertje met de muziek bij de bellden van deze mooie sleep.

Groet,
Erik
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Filmpje NME aanwinsten
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Filmpje NME aanwinsten
Wico,

Je eerste "professionele" film is goed gelukt ik zeg je bent cum laude geslaagd. :P :thumbup:
De honden die je halverwege hoort vullen mooi aan bij het klassieke muziekje net of Mozart achterna wordt gezeten tijdens de opname's. :D
De twee aanwinsten maken de sleep lang en mooi en is een plezier om naar te kijken. :P
Ook de loc ervoor is een schoonheid van een loc kortom een schitterende sleep laat je ons zien.
Heel veel rijplezier toegewenst maar dat komt wel goed kijkende naar je filmpje. :)

Groet Michel 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Filmpje NME aanwinsten
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Filmpje NME aanwinsten
Mooi, Wico  :thumbup:

Al denk ik, dat een rode of rood/blauwe (cargo) en grotere zes-asser voor je sleep nog mooier zou zijn  O:-D

Fijn barokmuziekje ook  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Filmpje NME aanwinsten
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Filmpje NME aanwinsten
-WICO,
Het is bijna niet meer bij te houden. Al die filmpjes over "treinen" en dan nog eens al het commentaar erbij door te lezen. Ach, het wordt zo opgediend als het beleefd wordt. Ja, ik hou best welk van "spritzen", maar ook van het daarbij behorende bepaalde gevoel! Jij begrijpt mij wel weer! Gelukkig zijn er (veel)  mensen met een 'taal'gevoel. Zoiets is altijd prettiger met het doornemen en lezen van al die topics. En - ik had het al gezegd - zo'n filmpje maakt alles veel prettiger en aangenamer. Dank voor jouw 'professionele' wijze van tonen van al dat nog mooiere materiaal. Maar hoe komen die Zwitsers nu aan al dat "suiker"?
;)  8o  :O
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Filmpje NME aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Filmpje NME aanwinsten
@ Erik,

Ik vond het ook wel een toepasselijk deuntje van Vivaldi :D.

@ Michel,

Bedankt voor de complimenten. Haha de honden hoorde ik pas bij de montage, dus die krijgen we er gratis bij ;).

@ Tony,

Zoals wel vaker hebben we dezelfde gedachte. Alleen de rode loc die er voor komt zat nog in de doos, want die moet even retour reparateur.

Speciaal voor jou toch maar even tevoorschijn gehaald en op de gevoelige plaat vastgelegd :P.

@ Gerard,

Bedankt! Ik denk dat de Zwitsers hun suiker halen waar Abraham zijn mosterd haalt (Aldi/Lidl/Coop) >:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Filmpje NME aanwinsten
Mooie wagens, gefeliciteerd met deze mooie aanwinsten. Leuk en netjes in beeld gebracht!  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Filmpje NME aanwinsten
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Filmpje NME aanwinsten
Ik zie dit draadje voor het eerst, wat een mooie baan ben je aan het bouwen  :thumbup:
En ook heel mooi materiaal  :) :)

Ga dit draadje zeker volgen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Filmpje NME aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Filmpje NME aanwinsten
@ Hans,

Bedankt voor de complimenten!

@ Barry,

Extra volgers zijn altijd van harte welkom :D.

Groeten,
Wico

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Filmpje NME aanwinsten
Die rode ervoor is een beetje te oud voor die wagons of ik vergis mij natuurlijk. Zou er een iets nieuwere type er voor verwachten.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Filmpje NME aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Filmpje NME aanwinsten
Hoi Tony,

Het is inderdaad niet het nieuwste model van de SBB, maar de Re 620 (ook in deze rode uitvoering) wordt momenteel nog steeds volop ingezet voor goederentransport. Als voorbeeld een internet foto van de betreffende loc (Re 620 066-1 Stein am Rhein) genomen in mei 2018.

Het Märklin model 37322 is echter nog de periode V uitvoering (Re 6/6 11666 Stein am Rhein), dus je hebt wel een beetje gelijk :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
Vandaag een bijzondere gebeurtenis in Donnerwetter Alm, want onder grote publieke belangstelling bereikte de Re 460 Maurice Lacroix het hoogste punt in de spiraal. Ruim honderd nieuwsgierigen waren toegestroomd om er getuige van de zijn dat de loc vanuit het vertrekpunt in het onderste schaduwstation in 1:48:36 bovenaan verscheen :D. Nu kunnen vanuit de drie schaduwstations maximaal dertig treinen hun weg vinden naar de drie bovengrondse niveaus. De spiraal is grotendeels dubbelspoor en wordt dus zo gebruikt voor zowel ingaande als uitgaande treinen. Het hoogste niveau is uitsluitend een enkelspoor uitgang.

Verder weinig spannende foto's, maar weer een stap verder. Nu alle bedrading en massadetectie netjes wegwerken. Daar gaan ook nog wel wat uurtjes inzitten. Daarna kan ik beginnen met het bouwen van de tafels voor het (grotendeels) zichtbare gedeelte.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
Wico,

Gefeliciteerd met deze mijlpaal dat het hoogste punt in je spiraal is bereikt. :) :thumbup:
De toegesnelde preisertjes wilde natuurlijk bij deze gebeurtenis aanwezig zijn en dat is zeer begrijpelijk want wie wil deze leuke gebeurtenis nu niet missen. :)
Succes met het wegwerken van de bedrading maar gezien de vorige berichten van het wegwerken zal dat zeker goed komen. :P

Succes met het bouwen straks aan de lange zijde van je zolder en laat maar regelmatig een update hiervan langskomen.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
Hi Wico,

Gefeliciteerd ziet er zo imposant uit alleen een vlagje vergeten voor het hoogste punt.  ;)

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
Hallo Wico,

Inposante spiraal om hoog  :)

Hoe kun je nou bij de trein komen die ontspoort ergens onderin achter aan, met een hoop wagons?

Lijkt me lastig om daar bij te komen.

Gr Einte
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
-WICO,
Jij doet mij helemaal 'versteld' staan. Ik maar denken, dat jij heerlijk op vakantie bent! Maar, nee hoor! Gewoon doorgaan met hobby-werk en ons helemaal perplex doen staan. Wat een vorderingen zien we hier verschijnen. Mooi, man. Weer een fase naderbij gekomen tot jouw doel. Uitstekend werk geleverd! Dat zal heel wat verandering teweeg brengen op jouw "Donnerwetter Alm"-modelbaan. Nog een beperkte ruimte staat klaar voor de volgende fase. Eerst nu alle draden solderen en aansluiten en maar eens gaan proefrijden. Jou kennende zullen er geen foutjes gemaakt zijn.
Kortom: Proficiat met dit mooie resultaat!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
 :O imposant,en zo netjes afgewerkt,


mvg,
Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
Dat ziet er geweldig uit :thumbup:, mooie grote ruimte ook.

Gr, Arnold
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
Dat is pas een kathedraal, euhm, ik bedoel spiraal  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
@ Michel,

De preisertjes zijn hun tijdelijke huisvesting inmiddels beu, dus die wilden even zeker stellen dat ik voldoende voortgang maak :D. Met het bouwen van de lange zijde begin ik komende herfst/winter, dus die updates laten nog even op zich wachten.

@ Harald,

Helaas had ik geen preisertje met vlag voorhanden. Het bijbehorende biertje smaakte er niet minder om :P

@ Einte,

Achter de spiraal heb ik nog 75 cm werkruimte, dus daar kan ik prima bij komen. Alleen als de baan straks af is, moet ik onder de tafel doorkruipen om er te komen. Ik heb nog even een foto van de achterkant van de spiraal geplaatst.

@ Gerard,

Nog geen vakantie voor mij hoor; die staat gepland vanaf de laatste week augustus. In de afgelopen weken gewoon regelmatig een uurtje aan de baan gewerkt, met het getoonde als resultaat. Proefrijden heb ik al regelmatig gedaan tijdens het bouwen, zodat nu alleen het "afmonteren" nog moet gebeuren.

@ Michel II,

Deze spiraal moet de komende jaren mee, dus heb ik hem stevig en zorgvuldig gebouwd. Als het goed is, is dit de eerste en enige spiraal die ik bouw O:-D.

@ Arnold,

Bedankt! Ik ben erg blij met de grote zolder op ons nieuwe huis, die ik helemaal voor de hobby beschikbaar heb.

@ Johan,

Ik vind de beeldspraak wel treffend, want het is best een indrukwekkend bouwwerk (al zeg ik het zelf ;)).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
Hoi Wico,

Het hoogste punt bereiken is altijd een mijlpaal  :thumbup: :thumbup:
Er is veel werk in gaan zitten en op een gegeven moment kan je geen moer meer zien, maar als je nu de kamer op komt lopen ben je trots op het bouwwerk wat er nu staat.

Succes met het aansluiten van de bekabeling, ook een tijdrovend klusje, maar leuk om te doen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
Hoi Peter,

Mooie beeldspraak, maar inderdaad je kunt geen moer meer zien :D. Ik ben blij dat deze stap nu afgerond is, en ik straks kan gaan beginnen aan de bovenbouw.

Inmiddels heb ik ruim de helft van de totaal vierhonderd strekkende meter rails verwerkt in schaduwstations en spiraal. Ik ben dus lekker op weg ;).

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
Proficiat Wico, mooi vakwerk heb je daar geleverd.

Het zal wel een hele klus geweest zijn om al die niveaus op maat te zagen en boren.
Ga je nog valbescherming aanbrengen?
Veel geduld nog bij het aanleggen van de bekabeling.
Ik zie met veel plezier het vervolg verschijnen.

groetjes

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
Misschien geen spannende, maar wel indrukwekkende en belangrijke foto's , Wico !

De absolute railtop bereiken is niet niks  ;)
De geslaagde testrit is ook nog eens een mijlpaal  :thumbup:

En zo te zien, schilder je niet graag blote Preisers  :D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
Dag Wico.

Da's een fraaie set met Preisers, waarbij ik mij afvraag of het een verzameling
van los uitgebrachte figuren is, of dat deze set unieke figuren bevat?

Groeten,

Erik.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hoogste punt bereikt
@ Luc,

Bedankt voor de complimenten. Er zit inderdaad heel wat uren denken en werken in. Ik heb even teruggekeken in mijn eigen topic en vanaf januari 2019 ben ik bezig met deze spiraal. Natuurlijk niet continue aan gewerkt, maar alles bij elkaar toch een behoorlijke inspanning. Ik ben dan ook tevreden met het resultaat, al kan het altijd beter ;). Een valbescherming plaats ik (nog) niet. Ik heb bewust voor wat bredere plaatdelen gekozen, zodat de treinen bij een eventuele ontsporing niet onmiddellijk naar beneden donderen vallen. De praktijk zal uitwijzen of dit een verstandige keuze is :O. Ik heb bij onze verhuizing voor de zekerheid wel alle oude kunststof lamellen bewaard. Die zijn stevig maar flexibel en laten zich makkelijk op de juiste hoogte knippen/snijden. Dit levert een prima valbeveiliging, die eenvoudig met nieten is vast te zetten. De bekabeling vraagt vooral geduld en precisie, maar dat gaat helemaal goed komen. Het vervolg komt in de herfst/winter als ik aan de bovenbouw begin.

@ Tony,

Dan ben ik toch blij dat ik ze geplaatst heb ;). Ik ben best een beestje trots op het bereikte resultaat, want het is de eerste keer dat ik zoiets mega bouw. Blote preisertjes hoef je niet te schilderen, die kun je zo kopen. Even googelen op "Preiser FKK" :P. Maar zonder dollen, dat priegelwerk is aan mij niet besteed. Dat laat ik liever over aan de dames in Mauritius (Preiser Limited), die kunnen dat veel beter O:-D.

@ Erik,

Ik ken niet alle preisertjes uit mijn hoofd, maar ik vermoed dat dit een (voordeel)box is van bestaande figuren. Ik herken er in elk geval een paar die ook in andere setjes zitten. Marklin heeft nog een soortgelijke set uitgebracht onder nummer 13000 (zie foto). Met deze twee super sets heb ik 200 man/vrouw/kind die straks de straten en perrons kunnen vullen :D.

Groeten,
Wico