@ Luc,
Bedankt voor de complimenten. Er zit inderdaad heel wat uren denken en werken in. Ik heb even teruggekeken in mijn eigen topic en vanaf januari 2019 ben ik bezig met deze spiraal. Natuurlijk niet continue aan gewerkt, maar alles bij elkaar toch een behoorlijke inspanning. Ik ben dan ook tevreden met het resultaat, al kan het altijd beter
. Een valbescherming plaats ik (nog) niet. Ik heb bewust voor wat bredere plaatdelen gekozen, zodat de treinen bij een eventuele ontsporing niet onmiddellijk naar beneden
donderen vallen. De praktijk zal uitwijzen of dit een verstandige keuze is
. Ik heb bij onze verhuizing voor de zekerheid wel alle oude kunststof lamellen bewaard. Die zijn stevig maar flexibel en laten zich makkelijk op de juiste hoogte knippen/snijden. Dit levert een prima valbeveiliging, die eenvoudig met nieten is vast te zetten. De bekabeling vraagt vooral geduld en precisie, maar dat gaat helemaal goed komen. Het vervolg komt in de herfst/winter als ik aan de bovenbouw begin.
@ Tony,
Dan ben ik toch blij dat ik ze geplaatst heb
. Ik ben best een beestje trots op het bereikte resultaat, want het is de eerste keer dat ik zoiets mega bouw. Blote preisertjes hoef je niet te schilderen, die kun je zo kopen. Even googelen op "Preiser FKK"
. Maar zonder dollen, dat priegelwerk is aan mij niet besteed. Dat laat ik liever over aan de dames in Mauritius (Preiser Limited), die kunnen dat veel beter
.
@ Erik,
Ik ken niet alle preisertjes uit mijn hoofd, maar ik vermoed dat dit een (voordeel)box is van bestaande figuren. Ik herken er in elk geval een paar die ook in andere setjes zitten. Marklin heeft nog een soortgelijke set uitgebracht onder nummer 13000 (zie foto). Met deze twee super sets heb ik 200 man/vrouw/kind die straks de straten en perrons kunnen vullen
.
Groeten,
Wico