Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 2
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 2
En dan ook nog gewoon met foto's, Wico !
Zeker zo handig  :D

Die verpakking-strips heb ik alvast op mijn interne harde schijf gezet; ze zaten ook om de dakpannen hier.
Van sommig spul zie je niet ineens de mogelijkheden die het kan bieden.

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 2
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 2
Ik heb een spatdeksel bij de Xenos gehaald. Daar zit het handvat aan de buitenkant, wat als voordeel heeft dat je de cirkel kunt benutten.
Zoiets als dit:

bron: www.jostenberg.nl
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 2
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 2
Als je met zo'n spatscherm eerst op een flink hoog vuur wat biefstukken bakt, is het ook meteen al geweatherd  :idea:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 2
  @citaat

:P :-) :-) :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 2
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 2
Zou zeker een constructie onder de spoorstaven maken waar de bielsen op steunen.
En ik gebruik een zeef van alie voor de "voetpaden".
hier

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 2
@ Hans,

Dat is tenminste nog eens een stevige brug die je aan het bouwen bent. Ik ga eens in je topic neuzen, want daar kan ik vast weer veel van leren!

@ Tony,

Een foto zegt meer dan duizend woorden en zo weten we allemaal waar we over praten. Ik had al zo'n vermoeden dat dit materiaal ook prima past in jouw scratch build aanpak.

@ Frank,

De deksels spatten hier van het beeld; maar ook dit idee ga ik onthouden!

@ Tony,

Met wat honing op de steak, krijg je een mooi craquelé effect op het beeldscherm spatscherm :P

@ Harald,

Met alle ideeën die voorbij gekomen zijn, heb ik meer dan genoeg input om straks een fraai en geloofwaardig brugdek te bouwen. Zoals gemeld doe ik dit pas bij de afbouw op de baan; dus nog even geduld ;).

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Vandaag volgens de weersverwachting zon in heel Nederland. Heel Nederland? Nee, want een klein dorpje in het zuidwesten houdt moedig stand in weer en wind. Regen dus hier. Dat gaf van dan wel weer de mogelijkheid om lekker aan mijn brug verder te bouwen. Vanochtend het hoofddeel van een grijze toplaag voorzien en in de middag met roest en mosgroene wash aan de slag. Zo ziet het er uit alsof ook de brug al jaren de elementen trotseert. Tenslotte de boel in elkaar gezet, zodat de basis nu gereed is.
De verdere afbouw komt pas als ik zover ben om deze brug op mijn baan in te passen. Maar dat duurt nog even :).

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
een mooi bouwwerk en ook netjes verweerd,
ben benieuwd hoe deze op je baan gaat staan prijken

grts Freddy
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
-Wico,
Waar het "weer" al niet goed voor is. Niet alleen voor jou, maar tenslotte ook voor ieder, die jouw topic op de voet volgt. Jij hebt weer de nodige energie in de brug 'gepompt'! Al dat water wat er in jouw plaatsje naar beneden gekomen is, wordt al weggehaald. Jouw 'zorg' om de brug is nu ten volle tot zijn 'recht' gekomen. het 'oogt' goed en ziet er prima uit. Allicht dat je het toch wat meer gaat bewerken, als jij over een jaartje zover bent, dat alles vrijwel compleet op zolder klaar staat.
Ik heb vanmiddag al getracht de zon jullie richting op te zenden, maar zoiets is voor 'mensen' niet weggelegd. Jij hebt jouw 'vrije tijd' volledig benut en kan tevreden zijn.
Op naar de volgende 'fase' in Donnerwetter Alm! Blijf nieuwsgierig en de aankomende week kunt je weer op krachten komen. Dus kunnen we volgend weekend ...............?
Suk6 en bedankt voor deze update!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Citaat van: Wico op zondag 19 mei 2019, 17:35:56
Vandaag volgens de weersverwachting zon in heel Nederland. Heel Nederland? Nee, want een klein dorpje in het zuidwesten houdt moedig stand in weer en wind.
Nou, in het grootste dorp van Nederland was het weer gisteren ook grijs - evenals nu trouwens  :)

De brug ziet er nu een stuk beter uit met die vervuiling.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Wico,

De basis ziet er prachtig uit nu hij klaar is. :) :thumbup:
Zal een prachtig gezicht zijn als deze op je toekomstige baan zijn definitieve bestemming heeft gekregen.


Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3

Mooi voor elkaar, Wico  :thumbup:

Zal een feest zijn om die in te bouwen en een nog groter feest bij en na de openingsrit  :D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
@ Freddy,

Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe dat straks gaat worden. Zit nog te spelen met de gedachte om ook een spoor onder de brug door te laten lopen. Maar dat gaan we zien tegen de tijd dat ik een baan kan uitleggen.

@ Gerard,

Helaas volgende week andere verplichtingen, dus dan heb ik geen tijd voor de baan. Geduld is een schone zaak ;). Zon hebben we hier niet meer gezien, dus die wordt misschien later bezorgt :D.

@ Bas,

Bedankt! Ik heb zelf ook nog even terug gekeken naar de foto waar de originele delen uit de bouwdoos op staan. Het is toch wel een heel verschil :D.

@ Michel,

Ik ben er zelf ook wel tevreden mee. Kan ik ook mooi gebruiken als display als er nieuw materieel binnenkomt :P. Denk dat er in de toekomst een mooi spotje op de brug komt om hem uit te lichten.

@ Tony,

De complimenten worden dankbaar aanvaard. Het (hobby)leven is één groot feest; ik kan niet wachten tot de opening :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Mooie brug, maar ik wil wel eens een foto zien met spoor een leuke stomer er op. Gezien jouw foto's altijd wel mooi zijn zal dat toch geen probleem opleveren???
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Hoi Tony,

Een stoomloc gaat niet lukken, want die heb ik niet in mijn collectie. Maar een groene krokodil is misschien een mooi alternatief. Ik zal eens kijken wanneer ik tijd heb om dat op de foto te zetten :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Hoi Wico,

Jammer dat je geen stoomloc hebt, die hoort eigenlijk toch wel thuis om zo,n brug  :)

Maar zonder gekheid, ik ben ook wel benieuwd naar een mooi plaatje waarbij er rails op de brug ligt en er een prachtige trein op staat.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Peter,

Als er iemand een Zwitserse stomer over heeft, dan hoor ik dat graag O:-D. En die foto gaat goedkomen!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Geïnspireerd door een forum vriend ben ik even aan het stoeien geweest met de positie van de brug op de nieuwe baan. Onderstaand een impressie van hoe het straks gaat worden. Het lijkt me wel een mooi effect geven als er ook een spoor onder de brug door loopt. Zo heb ik het in elk geval nu in mijn hoofd, de toekomst zal leren hoe dit idee uitpakt :idea:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Wico,

Dat spoortje onder de brug zal zeker een leuke toevoeging zijn aan het omgeving bij de brug. :)
Hopelijk komt het later zo uit te zien zoals je in het nu in gedachten hebt.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Wico

Je hebt je brug mooi aangepakt, een diorama maken zal ook leuk zijn mss iets voor later als mijn baantje klaar is.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Op verzoek voor de liefhebbers even een foto van de brug met trein. Een stoomlocomotief zit er helaas niet in; eerlijk gezegd zie ik ook geen mooie kleine Zwitserse stomer in het aanbod van Märklin.

Maar ik vind de krokodil geen slecht alternatief. De gouden heb ik niet in mijn collectie, maar een groene doet het ook goed :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Fraaie plaatjes Wico. :) :thumbup:

Groet Michel

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
 B) Nou, stoomlocs zijn mooi, maar deze krokodil is nog mooier. :thumbup:
En zo'n kolenstoker is milieuvervuilend. O:-D


Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Zo'n groene is mooier dan een gouwe, Wico  ;)

En samen met de brug levert dat een mooi plaatje op  :thumbup:
Kleine stomers kunnen ook op bezoek zijn in Zwitserland, trouwens  O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
@ Michel,

Graag gedaan! Ik heb nu ook de eerste 5 WOSA punten vanwege gebruik van K-rail :D.

@ Dirk-Jan,

Helemaal mee eens en die rook stinkt ook nog >:-D.

@ Tony,

Voor het geld van zo'n gouden krokodil kan ik een hoop andere mooie spullen kopen :P. Inderdaad misschien wel een fraai DB stoomlokje O:-D.

Groeten,
Wico

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Moet eerlijk zeggen dat de foto wel mooi is genomen en de croc er goed uit ziet, maar de rijtuigen er achter vindt ik persoonlijk crap er achter staan.

Mocht je een Zwitser er voor plaatsen dan een model zoals Serie Re 6/6
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Hoi Tony II,

Misschien vind je het niet mooi, maar loc en rijtuigen zijn toch echt nog regelmatig als historische trein samen te zien op het spoor. Waarschijnlijk bedoel je de Ae 6/6, dat is de voorganger van de Re 6/6 (die hoofdzakelijk wordt ingezet voor goederenvervoer).
Van die Ae 6/6 heb ik inmiddels 26 stuks verzameld (alle Märklin modellen), dus daar zit er vast één tussen die ook met deze rijtuigen rond kan rijden :). Zie ook het linkje onder aan dit bericht voor heel veel foto's van mijn Ae 6/6 collectie :P.

Ik zal nog een foto maken met de krokodil en goederen wagons, misschien vind je dat leuker :thumbup:.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Sinds de verhuizing zit mijn Ae 6/6 verzameling nog in een verhuisdoos, omdat ik nog op zoek ben naar de mooiste plek voor de vitrine. Getriggerd door de reactie van Tony II, heb ik zelf ook weer eens naar de foto's van mijn verzameling gekeken, en ik kon het niet laten om er hier één te plaatsen. Voor de scherpe kijker: 25 stuks; daarna is er nog een exemplaar bij gekomen :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Wico,

Bedankt voor het plaatsen van de prachtige foto van de krokodil met de rijtuigen. :) :thumbup:
Ikzelf heb als insider lid dit jaar de Zwitserse rijtuigen besteld (43385) en wist eigenlijk niet welke loc ik er voor moest laten rijden maar door jouw geplaatste foto ben ik er uit mijn Zwitserse krokodil (3356) komt ervoor te rijden. :P
Ik bedankt je voor de inspiratie en voor het samenstellen van een prachtige sleep die straks door Michelstadt heen zal rijden. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Hoi Wico,

Wat deze Tony opvalt aan de rijtuigen, is dat je vroeger nog gewoon lekker uit het raam kon hangen  :P
Die konden gewoon open  :thumbup:

Die gevulde vitrine kun je gerust om de 5 pagina's posten, trouwens  :D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Praatjes vullen geen gaatjes, maar plaatjes des te meer. Om al mijn volgers tevreden te houden, wat foto's van diverse samenstellingen die straks over de brug zullen/kunnen denderen :D

De 11407 Aargau is overigens nummer 26 in de collectie Ae 6/6 modellen :thumbup:

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Of misschien vinden jullie deze mooier :P. Ik hoor het wel!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Ik vindt ze allemaal mooi op de brug staan. :favorite:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Citaat van: Wico op donderdag 23 mei 2019, 19:30:33
Om al mijn volgers tevreden te houden
:) Ik ben tevreden. O:-D
En ik vind ze ook allemaal mooi, misschien de ene net wat mooier dan de andere, maar lelijke zitten er niet tussen. O:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
-Wico,
Waar blijft die "sneltrein"? Ach, om het verhaal dan helemaal af te maken, blijft er nog de "Schienenbus" over! Ja, en vergeet dan ook niet de wagons erachter te zetten met "CO-OP" + de "X-RAIL" en uiteraard met die cementwagons en de mooie blauwe Wasco...?..Ach, ik vraag eigenlijk veel te veel! Hoewel ??.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
kijk aan, die eerste plaat met de rijtuigen vindt ik iets beter staan.

Ik wil eerlijk gezegd ook wel een croc hebben in mijn verzameling daar gaat het niet om, maar de combi staat bij deze iets beter als plaatje. op 1 of andere manier oogt hij completer.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Wico

Ik heb even al je foto's gezien, ja erg mooi allemaal hier zal die groene krokodil ook wel mooi rijden  :-)
Heb de bruine het kleine broertje zeg maar ooit mss een grotere maar eerst de baan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
@ Michel,

Dat vind ik ook :). Gelukkig valt er straks nog het nodige te variëren op mijn baan!

@ Dirk-Jan,

Als jij tevreden bent, dan ben ik ook te tevreden :thumbup:. En de lelijke heb ik niet op de foto gezet, dat vond ik zonde van de mooie plaatjes >:-D.

@Gerard,

Er is natuurlijk nog veel meer materieel, maar dat staat inmiddels in de schaduwstations te wachten op de grote dag: de "grand opening" in 2020 :D.

@ Tony II,

Zoals ik al zei: voor elk wat wils, dus blij dat ook jouw smaak er bij zit. De rijtuigen met de zilveren daken op de eerste foto zullen ook zeker door een groene Ae 6/6 getrokken gaan worden op mijn baan. Voor de krokodil twijfel ik nog of het de personenwagons met de grijze daken worden (op de derde foto achter de rode Ae 6/6) of de goederentrein. De goederenwagons zijn namelijk allemaal DB wagons dus daar hoort eigenlijk een Duitse stoomloc voor O:-D.

@ Peter(ke),

Zo een krokodil is zeker een aanrader. Deze komt uit een start set en is dan best betaalbaar, er zijn er ook waar ze de hoofdprijs voor vragen :?.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
-Wico,
Jij zegt toch 2020? Nou, dan is er dubbel feest! Maar dat zal niet op dezelfde datum gaan vallen, mag ik aannemen. Maar daarover zeg ik niets meer; als "Zwitserland-liefhebber" zou jij aldaar ook aanwezig moeten zijn. Maar je hebt nog even de tijd voor jouw voorbereidingen!
;)  :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Gerard,

Dubbel feest is altijd goed, maar eerlijk gezegd spreek je voor mij in raadselen. Misschien bedenk ik alsnog wat je bedoelt :idea:

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Dat is smullen zo, Wico  :thumbup:

Als je straks op je baan voor en achter je viaduct ook nog een flink stuk k-rails (flexibele) legt, kun je een mooie vloeiende langgerekte slinger van/mee maken  ;)
Dan wordt het smullen en tevens likkebaarden  :P
Maar dat had je vast zelf ook al bedacht.

Grtz Tony (one)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Mooie treinsamenstellingen op een mooie brug!
Jammer dat je niet de moeite genomen hebt om, voor de fotoshow, bovenleiding aan te brengen boven de elocs.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bietschtal brug deel 3
@ Tony,

Graag gedaan! De langgerekte vloeiende slinger is in het baanplan al voorzien, maar zal ik grotendeels met C-rails gaan realiseren.

@ Wim,

Bedankt voor de complimenten. Het bovendek van de brug moet ik nog gaan maken, dan komt er ook bovenleiding. Beschouw deze foto's dus maar als een voorproefje :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vakantiegeld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vakantiegeld
Het vakantiegeld is binnen, dus het feest kan beginnen :D. Vandaag werd een pakketje bezorgd met fraaie inhoud: 5 NME Staubsilowagens. Zeer mooi gedetailleerde modellen die prima passen op mijn baan.

Het begin van een nieuwe sleep :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vakantiegeld
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vakantiegeld
Hoi Wico,

Heerlijk hè vakantie geld, was het iedere maand maar zo,n feest  :)

Veel plezier met deze prachtige wagons.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vakantiegeld
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vakantiegeld
Verstandige keuze, Wico  :thumbup:
Zo komt je vakantiegeld telkens weer voorbij en het scheelt ook nog eens de stress van het koffers pakken !
Je had natuurlijk ook één zo'n mooie wagen kunnen kopen en daar de rest van de poet opgerold in kunnen stoppen, maar dan duurt het wel lang voordat je een fijne vakantiesleep bij elkaar hebt  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vakantiegeld
 8) Nou, das een mooi sleepie van de vakantiecentjes. B) :thumbup:

Citaat van: Wico op maandag 27 mei 2019, 20:09:17
Het begin van een nieuwe sleep
:o) Let wel op met bijkopen, op een gegeven moment is het pech, al je vakantiegeld weg. :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vakantiegeld
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vakantiegeld
Wico,

Wat een goede besteding van je vakantie geld heb je gedaan met deze schitterende wagons van NME. :) :thumbup:
Zoals altijd zijn de details van dit merk zeer fraai maar ook de zilveren kleur is prachtig en toch niet overheersend.
Nu heb je er vijf hoeveel komen er nog bij om de sleep compleet te maken ?
Heel veel rijplezier toegewenst met deze mooie wagons.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vakantiegeld
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vakantiegeld
-WICO,
Jawel, dat is 'andere koek'! De laatste keer in Houten heb ik ook met en naar NME gekeken. Na bestudering ervan, zijn het zeer gedetailleerde spullen! Ontzettende mooi en juist daarom erg aantrekkelijk. Ja, en dan de prijs! Dat is niet voor een ieder weggelegd. Kortom: die firma blijft het volhouden en behoeft het niet te hebben van grote productie.
Kijk maar naar jouw gepubliceerde foto's. Wat mooi! Ook jouw 'makro' opnamen zijn zeer geslaagd. Bravo! Mooie aanwinst.
Gelukkig dat er nog wel iets van het 'geld' overblijft! Het wordt in elk geval een zeer 'in het oog' vallende 'sleep'!

"Map" is weer aangevuld. Dank voor de opnemen. Op naar de volgende! :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vakantiegeld
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Vakantiegeld
Erg mooie wagons! Dat zal wel een paar centen kosten...  Filmpje van die sleep?