Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Cargo in de spiraal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Cargo in de spiraal
@ Erik,

Bedankt voor de complimenten. Genieten is nog met mate, want elke nieuwe sleep is het weer spannend of het goed gaat. Tot nu toe mag ik niet klagen :).

@ Gerard,

Ik laat me echt niet opjagen hoor; het is dat ik het zelf ook leuk vind om hier (bewegende) beelden te plaatsen. Maar om de volgers tevreden te houden volgt een filmpje :thumbup:.

@ Laurent,

Bedankt! Ben er zelf ook tevreden mee. Het kan natuurlijk altijd beter, mooier, strakker enzovoort, maar het belangrijkste is dat het goed rijdt en dat doet het tot nu toe.

@ Henk,

Ik hou van lange slepen, dus ik heb nog meer in petto :P. De bedoeling is dat er straks ruim twintig (lange) goederen treinen komen te rijden (maar niet allemaal tegelijk :D). Het langste doorlopende zichtbare spoor wordt negen meter lang.

Ik ben zelf ook erg nieuwsgierig hoe het gaat worden; mijn oude baan geeft in elk geval een indruk van mijn scenery "kunsten".

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog meer bewegende beelden in de spiraal
Men vraagt, en wij draaien :D. Hier is tie dan, bewegend beeld van een SBB Cargo trein in de spiraal :P. Gelijk ook het einde van mijn modelbaan activiteiten voor dit weekend, want er staan nog andere zaken op het programma.

Nieuwe verzoekjes worden dus niet (meteen) in behandeling genomen :).



Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog meer bewegende beelden in de spiraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog meer bewegende beelden in de spiraal
Dat rijd lekker door Wico, ik zie nog meer materiaal in het schaduwstation staan wat ook rijdend op de film gezet wil worden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog meer bewegende beelden in de spiraal
 @citaat

Ik was al benieuwd wie er als eerste om zou vragen :D :D :D

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog meer bewegende beelden in de spiraal
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog meer bewegende beelden in de spiraal
Nou, kom op, filmen die hap!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog meer bewegende beelden in de spiraal
 @citaat Jij wilt te graag :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog meer bewegende beelden in de spiraal
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog meer bewegende beelden in de spiraal
-WICO,
Jawel, ik gun deze cameraman ook wel zijn 'rust'! Deze film is inmiddels ook opgeslagen, want dan kan ik ook genieten van jouw spiraal! Maar ik zie ook meer materiaal staan. Denk aan het stof, hoor! Maar vragen om "meer"! Neen, gun ons alleen morgen nog slechts één lang filmpje! Jij hebt nu ook die 'smaak' te pakken, toch? "Vragen" dat doe je toch niet? Is zo onbeleefd! Maar een 'onsje meer' dat mag best wel hoor! Jij woont wel in Zeeland, maar je bent het niet! Dus het alom bekende gezegde gaat voor jou niet op! "Gul", dat bent jij!  :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog meer bewegende beelden in de spiraal
Wico,

Wederom met veel plezier naar je filmpje gekeken en ja nu met prachtig Zwitsers materiaal. :P :thumbup:
Vraagje hoe groot is een blok in je spiraal dit naar het zien van de lange trein die er door heen reed maakt hij 1 of 2 blokken bezet ?
Bij mijn spiraaltje is een halve wending een blok en dat is 3,20 lang zo een blok.
Verder ben ik erg gecharmeerd van de grijze wagons waar de prachtige opleggers opstaan. :)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nog meer bewegende beelden in de spiraal
@ Laurent,

Komt helemaal goed, alleen even geduld aub :D.

@ Bas,

Dat heb je heel goed gezien; geduld is een schone zaak ;).

@ Gerard,

Het wordt steeds moeilijker om de druk op dit forum te weerstaan >:-D.  Ik mag dan wel een gulle Zeeuw zijn, jullie zullen toch echt rustig moeten wachten :O.

@ Michel,

Graag gedaan, ik heb er zelf ook lol aan. Bij mij zijn twee wendingen in de spiraal samen één blok. Een wending is 4.00 tot 4.50 meter, dus een blok komt dan op 8 tot 9 meter. Via iTrain wil ik inregelen dat een stijgende trein in de spiraal in één keer door kan rijden tot het gewenste niveau. Vanwege de lange slepen wil ik liefst voorkomen dat ze moeten stoppen in de spiraal. Die mooie grijze dubbele wagons zijn van Rocky-Rail (in AC uitvoering). Zoals je kan zien doen ze het prima in combinatie met Märklin loc en container wagons.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Zo dus jullie willen filmpjes? Nou dan krijgen jullie filmpjes ;). Mijn afspraak vanochtend ging niet door, dus jullie boffen maar weer. Want dat betekent extra hobby tijd. Met de Zeeuwse ochtendzon door de ramen heb ik wat beelden gemaakt van het materiaal wat inmiddels in de schaduwstations staat. Ik weet het, zonder baan heeft dat nog weinig zin, maar het is zo lekker om de boel weer eens uit de dozen te halen :P.

Als opwarmer eerst twee filmpjes van DB Cargo materiaal. Gevolgd door twee lange SBB slepen die soepel door de spiraal gaan. En als kers op de taart de SBB Rola in beeld; mijn mooiste sleep. Kwetsbaar natuurlijk, maar ik kon het niet laten. Die laatste laat trouwens gelijk de maximale lengte zien die ik in de langste opstelsporen van de schaduwstations kwijt kan.

Neem even de tijd (of spoel lekker door) en geniet :D. En nu niet meer zeuren a.u.b. >:-D.



Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Filmpje 2



Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Filmpje 3



Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Filmpje 4



Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Filmpje 5

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Heerlijk begin van deze dag, het bekijken van deze lange slangen door je spiraal.
:thumbup:
Groet, erik
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Leuk die vele filmpjes, ben wel een beetje jaloers.
Ziet er allemaal goed uit.

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Ben er een beetje duizelig van geworden, Wico  :?

Was telkens blij, wanneer de Kleberklemmergipfel bereikt was  :P
Maar goed ook, dat die chauffeurs van de trucks vandaag niet meer mogen rijden  O:-D

Rijdt lekker allemaal, goeie spiraal dus  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Wico,

De 2 opwarm filmpjes waren  :) :thumbup:.
Maar de laatste 3 filmpjes wauw wat een mooi materiaal rijd er rond door je spiraal met als klapper de rollende lande strasse gelukkig had ik mijn toetsenbord ergens anders op tafel neergezet anders was hij volgelopen met kwijl. :P

Bedankt voor het kijkplezier en voor het langer maken van mijn verlanglijst. :D

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
@ Erik,

Ik kan er de hele dag naar kijken (de baan dan, niet de filmpjes) :D.

@ Harald,

Bedankt voor de complimenten. En jaloers zijn hoeft niet hoor, ook jij kunt leuke filmpjes maken ;).

@ Tony,

Ik had al bewust links en rechts draaiende filmpjes gemaakt om duizeligheid te voorkomen. Volgende keer eerst een pilletje tegen wagon ziekte innemen >:-D.

De berg die de spiraal in de toekomst gaat verbergen zal officieel "Kleberklammerberg" gaan heten. Bedankt voor deze prachtige naam :P.

@ Michel,

Blij dat ik je weer een portie kijkplezier heb kunnen leveren :thumbup:. Ik kan je ook een excel lijst sturen met al mijn materieel; hoef je alleen nog maar af te vinken :D.

Groeten,
Wico

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Bedankt voor het plaatsen Wico, ik heb er van genoten en het smaakt..................................................  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
 @citaat @citaat

Ik zie je mail wel verschijnen Wico. :P
En als hij hier is aangekomen gooi ik mijn verlanglijstje weg en print ik de "nieuwe" verlanglijst uit. :D

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
@ Peter,

Ook bij mij smaakt het ???.. :P.

Doel was om deze winter de spiraal op maaiveld te krijgen, dus dat is gelukt. Met het voorjaar in aantocht zal het bouwen nu op een laag pitje komen. Andere (buiten) activiteiten gaan dan prioriteit krijgen. Maar ik kan in elk geval af en toe een "rondje" rijden :).

@ Michel,

Hahaha, jij gaat eerst bovenleiding kopen toch? Maar dat lijstje kun je krijgen hoor :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
-WICO,
Zoals jij wel gezien zult hebben, had ik vandaag nog een andere 'bezigheid'! Voor een 'vriendenkring' moet er ook wel eens tijd vrijgemaakt gaan worden. Maar bij thuiskomst zag ik een totale verrassing staan. Alles goed bekeken en je zult het al raden, natuurlijk alles staat al in de map. Ja, op deze wijze gaat het altijd naar 'meer' smaken. Het is als een 'toetje'! Er kan altijd nog wel iets bij! Het 'maaiveld' is bereikt en dus jouw planning is helemaal up-to-date! Uitstekend gedaan, Wico! Ga door zo en dan wordt jouw treinplezier telkens 'groter en groter'!
Jouw 'inzicht' in de baanproblematiek werpt zijn vruchten af! Niets blijft 'achter'; alles komt 'uit'!
Petje af! Mooi resultaat en dat is niet alleen voor jouw filmpjes!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Ziet er goed uit Wico!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... dus jullie willen filmpjes?
@citaat en @citaat

Hartelijk dank voor de complimenten. Dat doet een mens altijd goed!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... alleen voor de echte liefhebbers!
Gistermiddag en vanochtend nog wat dozen en materiaal uitgepakt en een rondje laten rijden door schaduwstations en spiraal. En als je dan gelukzalig je materiaal zit te bekijken, is het een kleine moeite om dat in een filmpje vast te leggen.

Dus voor de echte "die hards" nog meer beelden vanuit de spiraal :D. Niet echt spannend om naar te kijken natuurlijk, maar hopelijk maakt het materiaal veel goed. En anders gewoon skippen en wachten tot 2020 als de hoofdbaan er hopelijk ligt ;).

Max Bögl bouw transport



Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... alleen voor de echte liefhebbers!
SBB Cargo Huifwagons

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... alleen voor de echte liefhebbers!
DB Cargo Rollende Landstrasse

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... alleen voor de echte liefhebbers!
SBB Cargo International ketelwagens

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... alleen voor de echte liefhebbers!
SBB Cargo container transport

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... alleen voor de echte liefhebbers!
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... alleen voor de echte liefhebbers!
-WICO,
Ja, jouw filmpjes zijn om te smullen! Maar ik had al iets gezien op YT. Dus voor mij zeker een verrassing om deze ook hier op het forum te mogen aanschouwen. Men zal jouw filmpjes zeker heel erg op rpijs stellen, want voor menigeen zijn 'filmpjes' een must voor een topic. Ik ga daar helemaal mee instemmen. Altijd een plezier voor het "trein-oog" om het allemaal eens af te gaan spelen. Dank en nogmaals dank!
Fijn weekend verder!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... alleen voor de echte liefhebbers!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... alleen voor de echte liefhebbers!
Mooie slepen, Wico !

En het rijdt allemaal lekker soepel  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... alleen voor de echte liefhebbers!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... alleen voor de echte liefhebbers!
Hoi Wico,

Je hebt prachtig materiaal verzameld, altijd leuk om dit te bekijken  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... alleen voor de echte liefhebbers!
Wico,

Wat een mooi materiaal komt er weer door je prachtige spiraal heen rijden. :) :thumbup:
Je bent mijn inspiratie bron wat betreft Zwitsers materiaal kortom je bent gewoon mijn Wiki. :P
Bedankt weer voor het kijkplezier.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... alleen voor de echte liefhebbers!
@citaat @citaat

Blij dat ik jullie weer een dosis ontspanning en kijkplezier heb bezorgd :D. Er staan nu ruim twintig slepen in de schaduwstations en rijden doe ik nog handmatig. Dat betekent dat ik inmiddels goed moet opletten dat alle wissels goed staan om botsingen te voorkomen. Jullie begrijpen: dat gaat niet altijd goed, maar daar zie je op de filmpjes helemaal niets van ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... alleen voor de echte liefhebbers!
 @citaat Leuk toch. Je krijgt een nominatie voor de titel "Spiraalridder van het 3Railforum". Weet wel dat er zware concurrentie is.  ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... alleen voor de echte liefhebbers!
 @citaat  :D :D Voor deze week ben je wat mij betreft de Spiraalridder. Knappe vent die daar tegenop spoort!

Mooi materiaal Wico, maar dat wist je al natuurlijk.
Grtz, Arjan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... alleen voor de echte liefhebbers!
@citaat & @citaat

"Spiraalridder van de week": niet slecht toch voor een goedwillende amateur als ik :D :P :D

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 5)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 5)
Dit weekend weer wat tijd gevonden om aan de baan te werken. Allereerst heb ik alle resterende rails gesorteerd, geknipt en zo nodig schoon gemaakt. Nu hoef ik niet meer te zoeken, maar heb alles makkelijk voor het pakken.

Ook een beetje verder gewerkt aan de spiraal; boven maaiveld moeten nog drie wendingen komen naar niveau 1 en niveau 2. De benodigde extra draadeinden heb ik op maat gezaagd en gekoppeld aan de bestaande draadeinden; nu kunnen we weer de hoogte in. De wending naar niveau 1 ligt er inmiddels deels in, die kan ik volgend weekend dan afmaken. April wil ik de spiraal zover klaar hebben, daarna komt de grote zomerstop (lees: andere prioriteiten).

Tot slot nog een sfeerplaatje uit het schaduwstation. Het meeste materiaal is inmiddels uit de dozen en staat k(l)eurig opgesteld op drie lagen schaduwstations.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 5)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 5)
Hoi Wico,

Mooi dat alle rails geknipt is en voor voor het grijpen ligt, dit werkt erg fijn weet ik uit ervaring.
Het voorbereidende werk kost veel tijd, maar daarna kun je meters maken.


Er staat prachtig materiaal klaar om straks van te genieten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 5)
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 5)
-WICO,
Lijkt erop, dat jij vrienden hebt gesloten met de weergoden. Maar de vorderingen liegen er niet om; tsjonge, de niveaus 1 en 2 kunnen bereikt worden en deze staan stevig genoeg heb ik al gezien. Nu verder 'bouwen', want alles ligt klaar. Vooruitzichten zijn prima en, als je er nog zin in hebt (het wordt warmer en dus droger) mag jij zeker doorgaan met die 'meters maken'. Mooie update en de foto's zijn opgeslagen, immers je kan nooit weten? Groeten en 'duimen omhoog'!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... alleen voor de echte liefhebbers!
Citaat van: Ben den Hollander op zaterdag 02 maart 2019, 17:39:03
@citaat Leuk toch. Je krijgt een nominatie voor de titel "Spiraalridder van het 3Railforum". Weet wel dat er zware concurrentie is.  ;)
En de trofee die je kan winnen:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 5)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 5)
 @citaat no comment >:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 5)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 5)
Wico,

De stapels geknipte rails zijn weg voordat je het weet als je begint met neerleggen er zal nog wel wat bij moeten komen denk ik. :P
Je spiraal gaat nu serieuze vormen aannemen en heeft bijna het hoogte punt bereik zodat je na de zomerbreak verder kan je zolder op met de baanbouw ik kijk er naar uit moet ik zeggen. :)
Ja je materiaal staat er prachtig bij en is een inspiratie bron voor mij waar ik dankbaar gebruik van ga maken door je na te apen. :P
Succes met de laatste loodjes van het spiraal.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 5)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 5)
Ik neem aan, dat je tijdens de zomer(bouw)stop wel af en toe de treinen laat rijden, Wico ?
Misschien krijgen we trouwens wel een heel natte en koele zomer, wat dan ?

Hoe dan ook, het Zwitserleven-gevoel zal wel blijven  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 5)
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 5)
Hallo Wico,

Dat is een mooie partij rails, en dan nog niet genoeg ? :D
Ziet er mooi uit je filmpjes en geven een mooie indruk hoever je bent met bouwen.

M.vr.gr. Erwin
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 5)
zo zo, wat een rails weer.

Het houd je wel van de straat.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 5)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 5)
@ Peter,

Net als jij hou ik van geordend werken. De rails lag tot nu toe in diverse dozen door elkaar; dit werkt veel prettiger. Het materiaal is inderdaad "eye candy". Misschien niet slim om dat nu tijdens de bouw allemaal al op de rails te zetten, maar ik kon het niet laten. Daarbij vormt het ook een stimulans om door te bouwen, zodat het straks echt fraaie rondjes kan rijden.

@ Gerard,

Ik bouw inderdaad rustig verder, ook al is het geen aangenomen werk. Het is toch wel prettig om voortgang te blijven maken, want er valt nog veel te doen. Zoals gezegd wil ik de spiraal in april zover klaar hebben.

@ Bas,

Ik vroeg me al af wie er als eerste op deze manier zou reageren; ik kon me niet voorstellen dat ik de enige was met die associatie. Jij bent de glorieuze winnaar (helaas geen trofee) :D.

@ Michel,

Ik heb mijn voorraad rails nog eens gecheckt met wat er nodig is voor mijn baanplan, blijkt dat ik zeker nog honderd rechte 24172 tekort kom :O. Ik kan dus weer op zoek naar een voordelige partij rails.

@ Tony,

Nee, alles gaat stofvrij onder plastic en in september halen we dat er pas weer af. Met een natte koele zomer groet het gras alleen maar harder, dus nog meer werk. Buiten dat zijn we straks vrijwel ieder weekend met de camper en de honden op stap naar diverse renbanen door het hele land; ook Limburg (Venlo) staat op de planning :). Ik zal af en toe vast nog wel wat materieel aanschaffen, dus een update zo af en toe zit er wel in ;).

@ Erwin,

Bedankt voor de complimenten! Nog niet op de foto: de doos met alle (engelse) wissels en kruisingen want die hoeven natuurlijk niet geknipt. En zoals al gezegd, ik heb zeker nog 100 extra rails nodig om te kunnen bouwen wat in mijn hoofd zit. Maar dat wordt pas in het najaar, dus alle tijd om iets van mijn gading te vinden.

@ Tony II,

Het is inderdaad een aardige stapel zo alles bij elkaar. In totaliteit wordt het straks zo'n 350 strekkende meter rails; inmiddels ligt er een kleine 200 meter in de schaduwstations en spiraal. Ik hoef me inderdaad niet te vervelen :D.

Groeten,

Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 5)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 5)
Ik snap het helemaal Wico  ;)
Als ik het goed begrijp, doen jullie honden ook mee met de wedstrijden.
Of zitten ze samen met jullie op de tribune ? :D

Dan wens ik jullie een mooi lente- en zomerseizoen toe !  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 5)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 5)
Tony,

Haha, nee de honden rennen zich de longen uit het lijf (met veel plezier), en wij zorgen dat ze optimaal aan de start komen :P. En na gedane arbeid krijgen zij een bak water en pakken wij een biertje/wijntje :D.

Groeten,
Wico