Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 2)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 2)
Ziet er weer goed verzorgd uit je gedane werkzaamheden Wico. :) :thumbup:
Langzaam komt het spiraal tot de goede hoogte en kan je weer verder bouwen aan de rest van de baan.
Goed om te lezen dat het proefrijden goed gegaan is scheelt toch weer hoofdbrekens.
Succes met de rest van het spiraal maken en op naar de lange zijde van je zolder. :)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 2)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 2)
Michel,

Nu de maatvoering en helling goed zijn en het meeste hout op maat gezaagd is, kan ik tempo gaan maken :D. Alleen mijn isolatiemateriaal is op, maar als het goed is komt dat deze week weer binnen.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 2)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 2)
Halve bocht erbij kan nog nét , maar dat het goed functioneert, maakt alles goed, Wico  :P
Hopelijk verloopt de rest van de bouw van de spiraal net zo succesvol !

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 2)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 2)
Hoi Wico,

Dat mag gezien worden  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Het kost altijd meer tijd dan je van te voren denk, ik weet er alles van  :D
Beter meer tijd gebruiken en het in een keer goed doen dan........................


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 2)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 2)
@Tony,

De meeste tijd ben je kwijt voordat het goed functioneert. Maar beter nu extra testen, dan straks problemen als de volledige spiraal er in ligt. Volgende update hoop ik ook wat bewegende beelden toe te voegen.
Ik heb met veel plezier een sleep uit het onderste schaduwstation een keer of tien keer de (halve) helling op en af laten rijden; het kriebelt toch om iets te laten rijden :D

@ Peter,

Ik was mijn reactie voor Tony al aan het typen, maar je slaat de spijker op de kop!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 2)
Dag Wico,

Je hebt een mooie ruime spiraal.  Ikzelf heb ze wat slanker, maar als ik het nog moest overdoen zou ze ook wat breder zijn.  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 2)
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 2)
WICO,
Als ik heel eerlijk ben, had ik eigenlijk niet gedacht, dat het dit weekend nog zover zou kunnen komen. Zo ziet je maar, dat zelfs jij meer kan doen, dan jij had gedacht. Het is zeker een compliment waard; de snelheid hoeft niet zo hoog te staan. Immers alles aansluiten en direct uittesten is nu het halve werk geweest. De andere 'helft' heeft jou tijdwinst bezorgd. Dus deze update is er één die jouw "imago" doet groeien.
"Jij worstelt en komt boven"! Nou, dat worstelen slaat zeker niet op jou! Jij hebt er de 'gang' aardig in. Ga zo door!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 2)
Wico

Ik had je laatste update nog niet gezien  O:-D man dat word heel erg mooi  :thumbup:
Lekker mooi bouwen brengt jaren plezier mee en later kan je des te meer genieten.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 2)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 2)
@ Ivan,

De spiraal is inderdaad behoorlijk breed en massief. Komt ook omdat ik alle wendingen identiek heb gehouden en vooraf allemaal heb gezaagd (dat werkt lekker makkelijk met één mal). Als gevolg daarvan hebben meerdere wendingen nu nutteloze ruimte op de hoeken bedoeld voor een inrit of uitrit. Achteraf zou ook ik het anders doen en zeker in de bochten minder materiaal gebruiken. Voordeel is wel dat als een trein mocht ontsporen, niet gelijk alles naar beneden valt. Maar dat kan je natuurlijk ook met een valbescherming oplossen.

@ Gerard,

Bedankt voor de complimenten. Ik bouw rustig door, maar heb niet altijd tijd (er is meer in het leven dan treintjes ?). Het "Luctor et Emergo" is wel van toepassing, want niet alles gaat van een leien dakje. Maar het resultaat maak dan weer veel goed ;)

@ Peter(ke),

In de toekomst zal de spiraal volledig uit het zicht verdwijnen (en daarmee dus minder bereikbaar worden). Nu goed testen is dus van belang om straks ongestoord te kunnen genieten :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 2)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 2)
 @citaat Dat test rijden snap ik volkomen en kijken hoe dat in de spiraal rijdt, zou ik ook heel wat keertjes doen  ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 3)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 3)
En we zijn weer een wending opgeschoten :). Ik werk gestaag door aan de spiraal en het begint langzaam maar zeker wat te worden. De aansluiting op het middelste schaduwstation zit er nu in, dus ik kan nu op twee niveaus in en uit (test) rijden. Alle aangebrachte bezetmelders zijn (na het oplossen van wat kleine aansluitfoutjes) ook succesvol getest. Ik kan nu op weg naar het bovenste schaduwstation :P.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 3)
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 3)
-Wico,
Kijk eens aan! Het gaat maar door bij jou! Telkens een fase verder en alles testen natuurlijk. Prima! Alles werkt! Uitstekend gedaan en de 'moed' blijft alles overtreffen. Juiste instelling! "We" gaan het nog zien; het wordt een feestje!
Mooie foto's en ook die gaan de "Donnermap" weer in!
Deze mijlpaal is zeker een felicitatie waard!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 3)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 3)
Wico,

Mooie vorderingen aan je spiraal die nu gestaagd de hoogte in gaat. :) :thumbup:
Goed van je dat je meteen de boel gaat testen en ach wat aansluit foutjes zijn zo gemaakt ik had er ook last van. ;)
Het geeft meteen een beeld in mijn gedachten hoe de treinen gaan rijden als ik de wissels en kruiswissel zo zie leggen.
Daar ga jij veel plezier van beleven en uiteindelijk wij ook als we de filmpjes gaan zie die jij gaat maken. :P
Succes met de volgende wendingen zodat je ook (snel) het bovenste schaduwstation kan testen.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 3)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 3)
Dat is weer een mooie wending in je topic, Wico  :thumbup:

Als ik me niet vergis, ben je op de helft.
Eind februari is de klus zeker geklaard ( als alles meezit ).

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 3)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 3)
Hoi Wico,

Complimenten voor de bouwwerkzaamheden  :thumbup: :thumbup:
Het ziet er ( zoals altijd ) uit om door een ringetje te halen, mooi dat gelijk de kleine storingen opgelost zijn zodat je weer verder kunt.

Nog even en het is tijd voor panne bier.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 3)
Mooi werk weer Wico!
Grtz, Arjan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 3)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 3)
@ Gerard,

Bedankt maar de felicitaties zijn nog wat vroeg; er is nog een hoop werk te verzeten. Eerste doel is om eind februari de spiraal op maaiveld niveau te hebben :).
   
@ Michel,

Het gaat de goede kant op! Ze zeggen niet voor niets: al doende leert men. Ik krijg er steeds meer handigheid in, maar goed testen geeft zekerheid voor straks!
     
@ Tony,

Het haalt het natuurlijk bij lange na niet bij al de verrassende plotwendingen in jouw topic. Wat dat betreft is dit resultaat behoorlijk voorspelbaar ;).

Om het maaiveld te bereiken ben ik inderdaad op de helft. Maar het wordt een Zwitserse baan, dus ik ga in de toekomst nog verder de hoogte in :P.

@ Peter,

Bedankt voor de complimenten. De eerste doos met honderd ringen (en moeren) heb ik er inmiddels al doorheen gejaagd :D.

Het pannenbier zal moeten wachten, want het hoogste punt wordt pas bereikt als het tweede niveau boven maaiveld bereikt wordt.

Een Nederlandse baan was sneller klaar geweest >:-D.

@ Arjan

Ik doe mijn best ;). Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar jouw vorderingen; Het is een beetje stil in Feldhäuser ?

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
Weer een weekend voorbij en lekker opgeschoten met de spiraal. Alle schaduwstations zijn nu aangesloten op de spiraal en het in- en uitrijden is succesvol getest. Nog een halve wending te gaan en dan bereik ik de uitgang op maaiveld niveau. In de toekomst ga ik dan nog vier wendingen (2 niveaus) toevoegen om meer hoogteverschil te creëren op mijn Zwitserse baan. Dat wordt nog wel passen en meten met de schuine wanden, maar op papier moet het allemaal passen :D.

Groeten,
Wico       
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
-WICO,
Tsjonge, wat een mooi gezicht al die spiralen! Maar allereerst gefeliciteerd met dit toch wel mooie suc6! Die mijlpaal is nu achter de rug en dat alles prima is getest, lijkt mij nogmaals een dik positief resultaat. Jouw toekomstige plannen van die Zwitserse baan is nu niet meer terug te draaien. "Belofte maakt schuld!"
Dank voor deze 'update' en jouw 'plaatjes' zijn weer opgeslagen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
Letterlijk toppie, Wico  ;)

En als je straks nog hoger gaat, lukt dat vast wel; als het op een papiertje past, past het zeker op een houten plaat  B)
Je hebt je regenachtige zondag weer goed besteed  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
Hi Wico,

Dat ziet er mooi strak uit.

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
ziet er heel mooi uit....chapeau  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
Hoi Wico,

Prachtig gezicht op de spiraal steeds een stukje verder de hoogte in te zien gaan  :thumbup: :thumbup:
Ik weet uit ervaring dat er veel tijd in gaat zitten maar het is genieten iedere keer als je de ruimte betreed.

Door op deze strakke manier te werken kost het meer tijd maar dat betaald zich vanzelf weer terug door een goed rijdende baan.
Iedere keer als je iets gebouwd hebt testen en nog eens testen voordat je verder gaat.

Het is een plaatje  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
Wico,

Dat zijn weer flinke stappen wat je gemaakt hebt met het spiraal. :) :thumbup:
Het is een strak spiraal en het ziet er mooi afgewerkt uit ik heb zelfs geen stofje kunnen ontdekken. :D
Lekker gevoel he dat het einde er bijna is zodat je aan de volgende fase kan beginnen van je baan.
Goed om te lezen dat alles na het testen naar behoren werkt zodat je daar geen hoofdbrekens over hoeft te hebben.
Succes met de volgende bouwfase van je baan.

Groet Michel die alleen testte hoe de stijging en daling was in het spiraal de bezetmelders kwamen later pas aan de beurt. ;) 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
Wico,

mooi werk...dat hoeft geen verdere commentaar  :)
Ik hoop dat mijn spiralen er net zo mooi zullen uitzien.

Groetjes

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
Strak gewerkt Wico.
Een lust om te zien die spiraal.
Grtz, Arjan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
Het ziet er weer super netjes en verzorgd uit Wico!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
Deze keer alles maar even samengevat in één reactie.

Iedereen hartelijk dank voor de lovende woorden. Ook al bouw ik de baan in eerste instantie voor mijn eigen plezier, het is toch heel leuk als anderen hier ook in geïnteresseerd zijn en de bouw trouw volgen. Dat doet me deugd en stimuleert tegelijkertijd :thumbup:.

Er komen nog wat wendingen bij en ik moet nog een hele baan bouwen, dus er zullen nog wel een paar updates volgen :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
Hey Wico,

Je maakt mooie vorderingen.  Er zullen weer snel treinen heen en eer kunnen sporen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
Hallo Wico,

Wat een mooi bouwwerk, ziet er goed uit. Volgens mij valt het toch wel mee met je materiaal gebruik ?
Ga dit ontwerp mee nemen in de baan die ik in de toekomst in gedachte heb.
Heb je alleen geen last met lange rijtuigen en of wagons met je draad einden ?
Of is het gezichts bedrog ? Want sommige rijtuigen nemen de bocht wel erg ruim.


Succes met de verdere bouw.

M.vr.gr. Erwin
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw spiraal (deel 4)
@ Ivan,

Ik bouw rustig door, dat werkt het beste ;). Als de spiraal op maaiveld niveau is, maak ik even een tijdelijke plaat zodat de treinen rond kunnen rijden (spiraal in en uit). Het is niet veel, maar beter dan helemaal niets wat er rijdt :D.

@ Erwin,

Bedankt voor de complimenten. Wat betreft de draadeinden is het vooral gezichtsbedrog. Lange rijtuigen in 1:87 heb ik niet, dus dat scheelt; maar de rest komt er prima doorheen.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test spiraal in beeld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test spiraal in beeld
Ik heb mijn vrije middag nuttig besteed en de laatste wending van de spiraal tot maaiveld afgemaakt. Nu kan ik (eindelijk) een rondje rijden het schaduwstation in en ook weer uit. Ik heb even een tijdelijke tafel gemaakt om een bochtje te kunnen leggen. Inmiddels heeft de eerste trein al succesvol een proefrit gemaakt, dus ik ben een tevreden man.

Ik heb er ook een filmpje voor jullie van gemaakt. Spoiler alert: bereid je voor op ruim vier minuten links en rechts draaiende DB Cargo wagons :D. Nu kan ik verder met het afwerken van de ringleiding etcetera. Voorlopig hoef ik me nog niet te vervelen ;).



Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test spiraal in beeld
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test spiraal in beeld
Hoi Wico,

Super mooi man, heerlijk om de trein zo probleemloos rond te zien rijden een mooi begin van het weekend  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test spiraal in beeld
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test spiraal in beeld
Hallo Wico,

Ziet er super uit. :thumbup: :thumbup:

Mooi om te zien een zorgeloze rit.
Veel succes met de verdere bouw.

M.vr.gr. Erwin
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test spiraal in beeld
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test spiraal in beeld
Gefeliciteerd, Wico !

Dat moet volle bak genieten zijn voor jou  :thumbup:
En voor ons ook, maar wel iets minder natuurlijk  :o)

Die trein is wel even onderweg. Dat zou wat zijn, als je maar twee treinen hebt  :D

Je droom weer wat dichterbij !

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test spiraal in beeld
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test spiraal in beeld
-WICO,
Allereerst gefeliciteerd met het door jou behaalde suk6 van deze fase. Is echt een fantastisch gezicht, om die 'rondgang' te mogen meebeleven. Ik heb genoten van jouw automatische rondgang. Voorlopig kunt je daarvan gaan genieten. Alles loopt op  'wieltjes', om het zo maar eens uit te gaan drukken. Geen hapering, echt helemaal niets! Tsjonge, dat is echt geweldig. Hou die 'snelheid' vast; gaat prima zo! Niet te hard, maar ook niet te langzaam. Nu alle anderen niet langer laten wachten: "Keep them rolling". Er kunnen nu 'kilometers' gedraaid gaan worden.
Uitstekend gedaan!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test spiraal in beeld
Een hele degelijke helix!
En ook leuk: die kleuren led-verlichting in het schaduwstation.
Wat een plezier.
Grtz, Arjan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test spiraal in beeld
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test spiraal in beeld
Wico,

Gefeliciteerd met de eerste trein die door het spiraal heen gereden is. :) :thumbup:
Dat zijn de momenten waar je het voor doet en waar je heerlijk van kan genieten gelukkig laat je ons ook mee genieten. :P
Wat mij wel opviel dat ondanks de paarse ondergrond de trein best nog wel wat herrie maakt in het spiraal volgens mij net zoveel als bij mijn in het spiraal en ik rij op het hout heb niks onder mijn rails leggen.
Niet dat het wat uitmaakt maar omdat veel forumleden erbij zweren bij deze geluiddempingsspul viel het mij wel op en bij mij maakt het ook herrie maakt mij ook niks uit hoor echte treinen maken ook herrie als ze langsrijden. :D
Succes met de verdere bouw oh ja volgende keer wel graag een Zwitsers materiaal door het spiraal heen laten rijden want jij hebt mij op het Zwitserse spoor gebracht en dan krijg ik dit te zien. 8o :P :D

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test spiraal in beeld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test spiraal in beeld
@ Peter,

Het weekend kan niet beter beginnen :). Ik ben er inmiddels wel achter dat de hobby locs soms meer moeite hebben met lange slepen door de spiraal. Gelukkig heb ik ruime keuze uit locs en slepen dus dat komt wel goed. Kwestie van uitproberen en fine tunen.

@ Erwin,

Bedankt! En de verdere bouw daar gaan nog heel wat uurtjes inzitten. Gelukkig is het hobby en geen aangenomen werk :?

@ Tony,

Klopt helemaal, zit rustig op een krukje te kijken hoe de trein keer op keer door de spiraal gaat. Werkt ook stress verlagend en heel rustgevend; gratis wellness dus :P.

Gelukkig heb ik meer dan twee treinen, maar het is niet de bedoeling om zoveel mogelijk treinen door de spiraal te jagen. Daar wordt een mens maar onrustig van ;)

@ Gerard,

Bedankt voor de complimenten; deze stap is weer gezet. De kilometers blijven nog beperkt hoor; voorlopig is het eerst nog bouwen, bouwen, bouwen :important:.

@ Arjan,

Deze spiraal moet de komende jaren probleemloos zijn werk doen, dus inderdaad stevig gebouwd :D. Normaal heb ik wit licht in de schaduwstations, maar vond dit wel passend bij de DB Cargo trein ;).
 
@ Michel,

Ik kijk en lees met veel plezier bij anderen mee op dit forum, dus dan is het niet meer dan logisch om zelf ook te delen. En de vele complimenten voelen natuurlijk ook goed O:-D. De herrie valt mee hoor en komt vooral door de lange slepen; een losse loc hoor je (bijna) niet. Je komt maar eens luisteren of het (geen) verschil maakt met jouw baan. En voor het proefrijden ga ik natuurlijk niet mijn mooie Zwitserse materiaal inzetten; dan liever het DB spul in de prak als er wat fout gaat >:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Cargo in de spiraal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Cargo in de spiraal
Ik kreeg wat commentaar dat er als eerste DB Cargo materiaal door de spiraal reed :O. Maar zoals ik al schreef, wilde ik mijn Zwitserse materiaal niet direct als proefkonijn gebruiken. Om het goed te maken heb ik vanochtend het eerste SBB Cargo materiaal door de spiraal gestuurd. Lekker twintig Makies kiezelwagons achter een SBB AM 842 diesel loc laten rijden, en o zo soepel door de spiraal en terug. Weer een tevreden (proef)rit achter de rug. Een paar foto's voor de sfeer en beleving :D.

Nu terug naar zolder en nog wat materieel uitpakken. Dit weekend wordt er niet (verder) gebouwd maar alleen maar kilometers gemaakt. Even volop genieten van het tot nu bereikte resultaat :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Cargo in de spiraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Cargo in de spiraal
Mooie sleep Wico, dat vraagt wel om een filmpje van je Zwitserse materiaal  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Cargo in de spiraal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Cargo in de spiraal
Peter,

Al mijn Zwitsers materiaal op video dat zal niet lukken; het meeste blijft voorlopig in de dozen. Ik zal kijken of ik nog wat moois op bewegend beeld kan vastleggen dit weekend :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Cargo in de spiraal
Netjes hoor, eer van je werk. :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Cargo in de spiraal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Cargo in de spiraal
Ben,

Bedankt voor de complimenten en het duimpje. Ik weet dat jij die niet zomaar weggeeft, dus ze worden extra op prijs gesteld!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Cargo in de spiraal
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Cargo in de spiraal
Wico,
Prachtige foto's van het Zwitserse materiaal. :) :thumbup:
Mooi dat de tweede proefrit ook vlekkeloos verlopen is. :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Cargo in de spiraal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Cargo in de spiraal
Michel,

Speciaal voor jou, om je even lekker te maken :P :P :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Cargo in de spiraal
Hallo Wico,
Complimenten met resultaat van de testrit.
, nu lekker genieten van je materieel door de spiraal.
Groet, Erik
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Cargo in de spiraal
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Cargo in de spiraal
-WICO,
Wat een 'drukte'! Wat een 'bekijks'! Gelukkig is nu iedereen tevreden! Of toch niet? "MEN" wil blijkbaar dat jij nog veel meer materiaal gaat inzetten op jouw 'lijn', Donnerwetter nog aan toe! Uitrusten mag je volgend weekend doen, nu ??????
:-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Cargo in de spiraal
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Cargo in de spiraal
Mooi hoor Wico!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Cargo in de spiraal
Mooie sleep, ben benieuwd hoe dat straks door het landschap gaat.
Gr henk