Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
@ Ivan,

Bedankt! Die gouden uitvoering is de TEE VT 11.5 diesel van de DB. Dat vind ik ook een heel mooi treinstel (maar dan in de "normale" uitvoering). Ik heb gekozen voor deze Zwitserse variant omdat die beter bij mijn baan thema past.

@ Peter,

Je hebt een goede smaak :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
-Wico,
Wat een hoeveelheid topic-materiaal schiet er sinds gisteren voorbij! Zo gezegd: 'Het loopt storm'! Niet alleen een door jou geproduceerd mooi verhaal, maar ook die foto's zijn fantastisch mooi! Nu wordt er vandaag natuurlijk flink wat rondjes gereden (hoewel?), maar het plezier is er niet  minder om. Mooi, mooi! Dit pronkstuk zal zeker heel veel bekeken gaan worden. En die 'funkties', ach, die gebruik je toch niet allemaal tegelijk. Meestal gewoon rijden en heel soms een geluidje erbij via de aansturing. Wat door "M" goed is, is dat het een metalen behuizing heeft gekregen. Voelt niet alleen beter, maar de rij-eigenschappen zijn ook formidabel. Rest mij slechts nog de felicitaties over te brengen naar "Heinkenszand" en de officiële opening daar wachten we geduldig op (dik jaartje?).
De vlag (welke?) gaat vandaag uit in jouw treinkamer-zolder!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
Mooi treinstel heb je daar gekocht Wico,
Ben zelf geen SBB-riider, dus bij mij zal hij niet binnenkomen maar het is en blijft een pracht van een set.
Veel rijplezier ermee.

Mvg, Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
Hallo Wico

Je hebt nu iets waar je trots op mag zijn

Veel plezier er mee
Het is je gegund

Grt

John
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
Beste Wico,

Nee, de aanschaf is wel aanlokkelijk, maar er zijn grotere prioriteiten, mijn BR64 rijdt al een jaar of wat rond met een afgebroken buffer, de E94 begint steeds meer herrie te maken en de oudere Viessmann mechanische seinen stoppen er geregeld mee.

Succes, groet, Anne W
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
@ Gerard,

Als we gaan vlaggen vandaag dan toch die van Spanje (of kwam de sint nu oorspronkelijk uit Turkije?) :D.

@ Luc,

Bedankt, zo heeft ieder zijn eigen smaak. Gelukkig kan dat ook in deze hobby, en kunnen we tegelijk meegenieten met anderen :P.

@ John,

Dank je wel en zoals ik al schreef ik ben er erg blij mee. Het is een sieraad op mijn (toekomstige) baan :thumbup:.

@ Anne,

Het leven bestaat uit het maken van keuzes; je kunt nou eenmaal niet alles hebben :O. Ik heb er alle vertrouwen in dat je de juiste prioriteiten stelt ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
Gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een gezellige dag van met familie en vrienden.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
 @citaat en hieperdepiephoerahoera  :P
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
Er is in Heinkenszand geen verjaardag! Wel is de naam nog steeds WICO en geen WILCO!

Een goede ziener heeft geen vuiltje in zijn ogen (of oog)!

Voor onze Wico is elke dag een feestdag! Als hij maar aan zijn baan kan werken! (Honden mag natuurlijk ook)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
 @citaat Dan heeft hij deze alvast binnen.
Gelijk maar ff een afspraak gemaakt bij Specsavers  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold

Ik dacht al, dat hij het twee keer vierde i.v.m. de cadeaus. Want die schaduwstations moeten wel vol komen  :P
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
Haha de felicitaties zijn welkom hoor, maar inderdaad 25 oktober was bij mij de heugelijke dag :). Maar dat idee van Tony is zo gek nog niet >:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
 @citaat

Tony zit vol met goede ideeën. :D :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
Wico
Mooi treinstel heb je daar gekocht, er komt zoveel moois uit.  :P
Helaas staat het vol hier kan geen locs meer plaatsen.  :-(
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB RAe II TEE binnengerold
Peter(ke),

Ik ben er ook erg blij mee, het is een sieraad op de baan :P. Ik heb de discussie over een schaduwstation op je baan gevolgd. Dat zou wel een uitkomst zijn om meer treinen op te kunnen stellen. Zelf kan ik straks zo'n dertig treinen kwijt, maar die opstelsporen lopen ook langzaam maar zeker vol :O.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
De Sint is het land nog niet uit, of de Kerstman laat alweer een pakketje bezorgen met de laatste aanwinsten voor 2018 :P. Net uitgebracht door Märklin: de 37326 Re 6/6 SBB Cargo X rail, aangevuld met een nieuwe set 48488 Wascosa drukgasketelwagens. Nu eens niet in het standaard wit, maar in een fraaie blauwe uitvoering. Ik vind ze zo mooi dat ik gelijk nog een setje besteld heb, om de sleep met drukgasketelwagens compleet te maken :D.

Groeten,
Wico       
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Hoi Wico,

Jij bent wel klaar voor dit jaar, dus niet naar Houten morgen en de postbode vragen dit jaar niet meer aan te bellen  >:-D

Wat een toppers heb jij weer ontvangen, veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Om het feest compleet te maken ook nog een (niet bijster scherp of spannend) filmpje. Let aub niet op de rommel en het gereedschap, want ondertussen wordt natuurlijk (stap voor stap) verder gebouwd aan het tweede schaduwstation.

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
@ Peter,

In Houten zal je me dit weekend inderdaad niet aantreffen :O. Het wensenlijstje is (bijna) leeg en het hobbygeld is (bijna) op.

Dit is geloof ik al de tweede keer dat ik de laatste aanwinsten van 2018 aankondig O:-D. Uit mijn bericht van 7 september:

"Soms moet ik mezelf herhaaldelijk ernstig toespreken in de hoop dat het dit keer wel lukt . Staan nog wel twee locs en een (dubbele) goederenwagen set in de bestelling, maar dat moet het dan ook zijn voor dit jaar."

Niet gelukt dus (zie berichten #542 - #609 - #636) >:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
-Wico,
Toch fijn, dat jij de 'pakketdienst' wat rust gunt tot het einde van het jaar. Ach, vertel hem direct maar erbij, dat hij vanaf begin nieuwjaar weer wat kan verwachten! Het staat bij jou niet stil! Het moet bewegen en rijden, gelijk bij 'anderen'! Toch vast fijne feestdagen, hoewel de kadoos al binnen zijn, zien we onderstaand. Geeft in elk geval deze burger weer moed om stug door te gaan met bouwen en timmeren! Suk6 en plezier in overvloed is er in Huize Osinga!!! :-) :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
@ Gerard,

Het wachten is nu op de "Nieuwigheden 2019" en dan kunnen we weer los ;). Ook jij alvast fijne feestdagen!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Wico,

Wat een prachtige aanwinsten zijn er in Donnerwetter Alm bijgekomen. :) :thumbup:
Blij dat je mooie Xrail loc is uitgeleverd dan zal hij ook hopelijk snel zijn weg naar Michelstadt vinden.
Ik heb het nummer van de Wascosa drukgasketelwagens op mijn verlanglijst gezet want die zijn wel heel erg fraai zo achter de Xrail loc.
Heel veel rijplezier toegewenst met je aanwinsten en nee ik ga ook niet naar Houten dit weekend want Michelstadt 2.0 staat nu helemaal in koploper getekend en aangesloten dus morgen wat locs ijken en rijden maar kijken of er ergens een foutje te ontdekken is. ;)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Wico

Zozo er is weer wat moois geleverd bij jou, hier komen ook nog wagons binnen.

Enkel wachten tot mijn pa ze komt brengen, dan heb ik ook weer stam compleet.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
@ Michel,

Jou kennende duurt het niet lang of die loc rijdt ook in Michelstadt. Het zou me niet verbazen als dat dit weekend al gebeurt :D. De loc en drukgasketelwagens kan ik je beide aanbevelen want ze zijn erg mooi!

@ Peter(ke),

Bedankt! Altijd leuk als je nog ergens naar uit kunt kijken; ik houd je topic in de gaten :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Das (al)weer een hele fraaie loc, Wico  :thumbup:

De bedrukking geeft hem een écht ander uiterlijk (bijna) net zo mooi als de cargo-versie van de 4/4  :P
Laat die maar regelmatig optreden in je filmpjes en foto's, want het gaat erg lang duren voordat ik er een 2e hands en voor een prikkie kan aanschaffen  :D

Over de wagons kan ik kort zijn; snoepjes  O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Tony,

Bedankt voor de complimenten! Je geeft me een mooi excuus voor wat foto's uit de (nog niet zo heel) oude doos. Gratis genieten met een grote "G" :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018

Zo is de "metamorfose" (en wat dat met de loc doet) van egaal groen of rood naar rood/wit/blauw perfect te zien, Wico  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Mooi topic met goede vooruitgang en fantastische aanwinsten ‼️.

Hier geen locomotieven, alleen goederenwagens als laatste aanwinst voor mij.

Maar ga zo door Wico.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Hoi Marcel,

Bedankt voor je positieve reactie. Altijd weer een stimulans om lekker verder te bouwen en (regelmatig) nieuw materiaal aan te schaffen :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Ik heb al veel te veel locomotieven 🙄. Ik koop nu echt alleen nog maar wat ik echt leuk vind :).

Maar genieten/kijken naar andere mensen hun aanwinsten is ook altijd leuk :).
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Hoi Marcel,

Ik heb ooit geleerd dat je nooit teveel locs kunt hebben, hooguit te weinig ruimte/rails  :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Net zo als Marcel heb ik er ook best veel  ;)
Maar heb inmiddels ook ontdekt, dat daar mijn plezier niet ligt  8o
Je kan nu nog zoveel materieel hebben,  als je geen ruimte voor een baan hebt is het haast overbodig >:-D

Neemt niet weg dat het niemand gegund is een groot materieel park te hebben.
Zoek gewoon voor jezelf uit waar jouw plezier ligt, en mocht dat zijn in de vele loks,  dan heb je de zegen  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... laatste aanwinsten 2018
Hans,

Dat is ook het mooie van deze hobby, dat iedereen die op zijn eigen manier kan invullen. Grote baan, kleine baan, kale platen of uitgebreide scenery, plug and play of zelfbouw techniek, oude stomers of modern materiaal, goederenvervoer of stammen met rijtuigen, nieuw uit de doos of "scrap build", verzamelen of rijden etc...

Ook ik heb inmiddels een ruime verzameling locs en heb gelukkig sinds kort de ruimte om ze (in de toekomst) hun meters te laten maken. Maar daar gaat het niet om, het belangrijkste is dat iedereen op zijn manier plezier beleeft aan deze hobby. Het forum biedt daarbij de mogelijkheid om ook nog eens mee te genieten met wat anderen realiseren, ervaringen uit te wisselen en van elkaar te leren.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 2e schaduwstation (deel 4)
Het streven was om voor de kerst het tweede schaduwstation gereed te hebben en dat is gelukt. Alle rails ligt, de bedrading is aangesloten, alles is getest en werkt naar behoren. Er is weer veertig meter rails verwerkt en een kleine mijlpaal bereikt!

In antwoord op eerdere reacties ook een foto van de manier waarop de bedrading in de isolatie is weggewerkt (dus geen draden onder de tafel) en een foto van de (kruip)ruimte achter de tafel.

Nu eerst lekker kerst vieren en dan kan ik starten met het derde schaduwstation :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 2e schaduwstation (deel 4)
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 2e schaduwstation (deel 4)
Wico,

dat ziet er weer allemaal picobello uit,
geniet van de Feestdagen,

grts Freddy
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 2e schaduwstation (deel 4)
Freddy,

Bedankt voor de complimenten en ook jij heel fijne feestdagen!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 2e schaduwstation (deel 4)
Hallo Wico,

Ziet er allemaal strak uit, :thumbup: en kan je aan de achterzijde nog bij voor eventueel noodgevallen ?

Prettige feestdagen en een goed en gezond 2019.

M.vr.gr. Erwin
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 2e schaduwstation (deel 4)
Wico,

Wat een mooie vorderingen. :) :thumbup:
Het ziet er allemaal strak en smetteloos uit een genot om naar te kijken. :)
Prettige feestdagen toegewenst voor jouw en je familie en een heel goed en gezond 2019.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 2e schaduwstation (deel 4)
@ Erwin,

Het wordt uiteindelijk wel kruip door /sluip door maar in geval van nood kan ik straks nog steeds achter de baan komen. Nu maar hopen dat de spieren de komende jaren nog soepel blijven :D. Ook voor jou en je familie fijne feestdagen en de beste wensen voor 2019!

@ Michel,

Bedankt voor de complimenten. Ik doe mijn best om de boel netjes en met geduld te bouwen; hopelijk geeft dat in de toekomst een storingsvrij en stabiel treinbedrijf. Uiteraard wens ik ook jou en Karin hele mooie kerstdagen en een gezond en voorspoedig 2019.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 2e schaduwstation (deel 4)
Mooie vorderingen, strakke plaatjes en strakke arbeid.
Ik ga proberen evenzo strak werk te leveren  :D
Geniet van de feestdagen.
Greetz, Arjan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 2e schaduwstation (deel 4)
Arjan,

Bedankt voor de complimenten. Ik lees net in je topic dat je zelf ook begonnen bent met de bouw van je baan. Voor ons beiden dus nog de nodige uurtjes te gaan voordat de treinen daadwerkelijk kunnen rijden :).

Ook jij en je familie hele fijne feestdagen gewenst!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 2e schaduwstation (deel 4)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 2e schaduwstation (deel 4)
Hoi Wico,

Jij bent een voorbeeld voor mij hoe je alles strak kunt bouwen  :thumbup: :thumbup:
Je bent over de helft nog een te gaan.


Jou wijze woorden van 15 december ( je kunt nooit genoeg loc,s hebben hooguit te weinig rails ) verdient een tegeltje  >:-D

Fijne feestdagen gewenst.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 2e schaduwstation (deel 4)
Peter,

Bij mij is het strak, bij jou is het superstrak. Zo inspireren we elkaar om een degelijk en vooral bedrijfszeker spoor neer te leggen! Wat een plezier moet het geven dat bij jou nu de eerste treinen rijden; ook ik zit vanaf 18.00 uur klaar om dat op film te zien :P.

Misschien kan het forum dat tegeltje uitgeven als ze 15 jaar bestaan :D. Ook voor jou en je familie hele fijne kerstdagen en een voorspoedig 2019!

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 2e schaduwstation (deel 4)
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 2e schaduwstation (deel 4)
Dat ziet er erg netjes uit Wico. Ik sluit me aan bij Peter en ik hoop dat, als er dadelijk een huis is met ruimte voor een flinke treinbaan, het net zo een net stuk werk word!

Fijne feestdagen gewenst.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 2e schaduwstation (deel 4)
Koen,

Dank voor de positieve reactie. Ik wens jou een hele fijne grote treinbaan en hele prettige feestdagen!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 2e schaduwstation (deel 4)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 2e schaduwstation (deel 4)
Nou Wico, voor de volgende - en laatste ! - laag, hoef je in ieder geval niet zo diep meer door de knieën te gaan  ;)

Aardige klus nog, maar je kunt wel meteen uitbuiken van de feestdagen  :D

Grtz en de beste wensen,

Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 2e schaduwstation (deel 4)
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 2e schaduwstation (deel 4)
-Wico,
Hat is maar goed, dat wij elkaar op een iets andere wijze op de hoogte houden. Maar feit blijft staan, dat jouw vrije dagen goed benut worden en nog gaan worden, want klaar bent je nog lang niet! Maar "zicht" op een totaliteit van jouw (nieuwe) modelbaan is er nu wel. Dat brengt al en hele geruststelling te weeg. Jouw gedachten gaan verder, omdat 'alles' in het hoofd is opgeslagen. Dus is er natuurlijk nog een lange weg te gaan. Deze komende week wordt er één, die er zijn mag!
Jouw foto's zijn opgeslagen en kunnen later altijd nog bekeken gaan worden. Jij hebt een manier van werken, die van nauwkeurigheid niets afdoet. Ziet eruit als dat van een 'vakman'! Deze vorm van perfectionisme is er één, die voor anderen een toonbeeld vormt, om die wijze van werken na te gaan bootsen. Er is al veel over geschreven. Maar deze 'manier' is er één ???..!
Van 'boven' naar 'beneden' is maar kort, maar vergeet met deze dagen de familie en/of de visite niet!
Ook jouw modelbaan is "hobby", en dus is de tussenweg al "gebaand"!
Suk6 en natuurlijk heel veel plezier met de verdere werkjes aan jouw "DONNERWETTER"!

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 2e schaduwstation (deel 4)
@ Tony,

Het werk wordt er alleen maar eenvoudiger op ;). Bij het eerste schaduwstation moest alles uitgedacht worden; bij het tweede schaduwstation zijn kleine verbeteringen doorgevoerd en het derde schaduwstation wordt een exacte kopie van het tweede.
Al doende leert men .. en beweging is inderdaad goed straks na de feestdagen O:-D. Ook voor jou en je familie droge, warme en gezellige dagen gewenst!

@ Gerard,

Ik heb het al eerder geschreven, maar door nu zorgvuldig te bouwen hoop ik straks zo min mogelijk storingen te hebben. Zelfs het hele baanplan heb ik relatief eenvoudig gehouden zodat er straks ongestoord lange treinen kunnen rijden. En als anderen daar weer wat van opsteken is dat alleen maar prima, want daar is het forum mede voor bedoeld. Zicht op het totaal bestaat alleen nog maar in mijn hoofd; er ligt nu ruim 80 meter rails en nog zo'n 300 meter te gaan :O.

Ook in het koude noorden en het inmiddels overbekende dorpje Mantgum wens ik jullie hele fijne feestdagen.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 3e schaduwstation (deel 1)
Zo de kerstdagen zijn voorbij (was gezellig), dus hup aan de slag met het laatste schaduwstation. Om overal beter bij te kunnen, heb ik het topniveau inclusief "rondje om het station" verwijderd. Ik ben nu dus  officieel baanloos :O.

Het hout was al in huis, dus het is een kwestie van alles op maat zagen en vervolgens plaatsen. Op de foto's zien jullie de vorderingen tot nu toe. Morgen de platen afmonteren (inclusief aanbrengen led verlichting) en dan kan de isolatie en rails er al weer op.
Met het weekend voor de deur weet ik dus wat me te doen staat :).

Om het gebrek aan een baan te compenseren heb ik tijdelijk een vitrine gevuld met een aantal locs. Zo weet ik elke keer als ik de zoldertrap oploop weer waarvoor ik aan het werk ben :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 3e schaduwstation (deel 1)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw 3e schaduwstation (deel 1)
Hoi Wico,

Baanloos zijn is geen pretje, gelukkig kun jij je weer vermaken met het bouwen van de derde en laatste laag van je schaduwstation.

Voor je het weet ligt deze erin want je kunt nu op een redelijke hoogte werken en je weet wat je moet doen, copy paste zeg maar  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman