Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
Ziet er goed uit, Wico  :thumbup:

Volgende stap(pen) zou het vuil maken van de binnenkant van de wagens kunnen zijn, maar dan zou ook de buitenkant weer moeten.
Daarna steekt zo'n sleep weer teveel af tegen de rest en ik denk/schat in, dat jij de wagens gewoon in nieuwstaat wil laten.
( Doe ik ook  :D vooral vanwege het verschil met de rest en ook het vele werk)

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
 :) Erg leuk, dat is een mooie sleep met sloop. B) :thumbup:
Toch, en Tony benoemde het al, zou ik in ieder geval de binnenkant van de wagons vervuilen.
Het hoeft niet veel, maar met een lichte wash of poedering oogt een stuk leuker denk ik zo maar.
De buitenkant kan nieuw blijven, wagons zijn nog maar net in gebruik genomen af fabriek. :o) :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
Ziet er goed uit de gevulde Cargo wagons met het schoot Wico. :)
Ook de twee wagons met de banden is een erg leuk gezicht op de baan.
Ik zal dus ook van deze banden gaan zoeken / kopen voor in een deel van mij wagons op de baan want dit is wel heel erg fraai om over de baan te zien rijden.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
 @citaat Mies, zoek eens op Juweela voor bandjes en ander materiaal voor wagon vulling
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
 @citaat

Ik was net bezig om de site van Juweela op te slaan bij mijn favorieten Tom. :)
Bedankt voor je tip. :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
@ Gerard,

Daar raak je wel een gevoelig punt :?. Er is zoveel leuks aan deze hobby te beleven, dat de bouw er onder lijdt. Maar ik zal mijn leven beteren en niets meer (extra) bestellen, en in plaats daarvan het eerste schaduwstation verder gaan afmaken O:-D.

@ Peter(ke),

Bedankt voor de complimenten. Juweela heeft ook nog veel ander (sloop)materiaal te koop. Ik heb het gekocht via miniatuurshop.nl. Weet zeker dat het ook bij jou op de baan goed zal staan! 

@ Tony,

Het is blijkbaar een bekend dilemma :D. Ik heb het weatheren van mijn materieel wel op de actielijst staan, maar als aller .. allerlaatste, als de baan en scenery volledig gereed zijn. Dan zijn we wat jaren verder, maar dan blijft er in elk geval ook in de toekomst een uitdaging (ik denk tegen die tijd 500 wagons en 50 locs weatheren, als ik blijf kopen in het huidige tempo >:-D).

@ Dirk-Jan,

Voorlopig blijft het hier even bij want een baan bouwen heeft hogere prioriteit :). Maar net als jij vind ik prutsen met scenery etc. wel heul erg leuk.

@ Michel,

Juweela dus; in mijn geval via miniatuurshop.nl gekocht. Zij hebben een groot deel direct op voorraad, dat vind ik dan weer handig (want ongeduldig :O).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
Hoi Wico,

Je wagonladingen zijn erg leuk, de auto banden zijn goed gevonden en ik denk dat ik jou idee ga pikken  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
Hoi Peter,

Ik denk dat ik snel aandelen Juweela ga kopen want de verkopen schieten binnenkort omhoog :P. Op dit forum is pikken overigens gewoon toegestaan; doe het zelf ook. Dat ga je wel zien als ik straks foto's van mijn schaduwstation kan plaatsen :D.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
Wico,

Ik heb intussen zo'n 90 loc's en 400 wagens en ga ook/juist daarom niet aan het weatheren beginnen.
Bij zo'n 10 korte open bak wagens met kolen en stenen heb ik het wel gedaan en daar blijft het bij.

Ook niet onbelangrijk; bij verkoop daalt de waarde enorm ( en dus ook de erfenis  :D )

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
Citaat van: degeluidsman op woensdag 29 augustus 2018, 19:06:15
Je wagonladingen zijn erg leuk, de auto banden zijn goed gevonden en ik denk dat ik jou idee ga pikken  :D
Beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen, Peter :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
 @citaat

Tony, dat komt dan op hetzelfde neer. Ook ik ga alleen deze sleep (aan de binnenkant) weatheren, anders blijft het een beetje dom gezicht; de rest komt later/ooit/nooit. Die erfenis laat (hopelijk) nog lang op zich wachten; eerst mijn baan maar eens afbouwen :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Deze week bericht gehad van mijn vaste leverancier dat er weer nieuw Zwitsers materieel van Märklin beschikbaar was en of ik mijn reservering om wilde zetten in een bestelling. Natuurlijk wilde ik dat wel, want die man moet ook zijn omzet draaien, en als ik hem daar bij kan helpen doe ik dat met liefde >:-D.

Vandaag dus een nieuwe loc binnen gekregen. Het is een BR 487 (Bombardier TRAXX 3) van Swiss Rail Transport (Märklin 36635). SRT presenteert zich als niche aanbieder via rail, o.a. op het gebied van bouwlogistiek. Deze loc zal dan ook in de toekomst mijn Max Bögl "baustelle zug" gaan trekken.

Daarnaast zat er een AAE "Doppel-Contrainertragwagen" in de doos, voorzien van Bertschi containers (Märklin 47802). Voor dit jaar de laatste aanvulling op mijn container transport.

Ben er weer blij mee :D.

Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Daar mag je zeker weer blij mee zijn, prachtige machine en mooie wagons.
Voorlopig kan je wel vooruit met je materiaal.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Dat is een aparte en opvallende loc, met die "ribbels" aan de zijkant, Wico  :P
Heeft ook een grappig snuitje !
Wel jammer, dat er al meteen een container mist in je set  :?
Zijn misschien over een tijdje "los" te koop bij je vaste leverancier  :-)

Kortom, mooie aanwinsten weer !

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Citaat van: Wico op vrijdag 07 september 2018, 14:44:14

Daarnaast zat er een AAE "Doppel-Contrainertragwagen" in de doos, voorzien van Bertschi containers (Märklin 47802). Voor dit jaar de laatste aanvulling op mijn container transport.

Ben er weer blij mee :D.

Wico

Staat genoteerd Wico  >:-D

Die loc is echt gaaf, weer eens iets anders, veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
 B) Mooie machine en mooie wagon, jij bent goed bezig.
En ook omdat je je leverancier van harte ondersteunt. :thumbup: :D

Citaat van: Tony op vrijdag 07 september 2018, 14:52:40
Dat is een aparte en opvallende loc, met die "ribbels" aan de zijkant, Wico  :P
Wel jammer, dat er al meteen een container mist in je set  :?
:o) Dat komt dus door die "ribbels" , die veroorzaken rare luchtwervelingen en die hebben die container er doen afwaaien. O:-D
8) ik moet hier ook alles uitleggen. :-)

Dirk-Jan


Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
 @citaat ik heb nog zo mijn twijfels, Dirk-Jan  :?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Wico,

Wat een prachtige aanwinsten zijn er weer binnengekomen. :) :thumbup:
De loc heeft leuke frisse kleuren en ja deze hoeft bij mij niet op de verlanglijst want ik heb hem al besteld met smart wacht ik op een teken dat ik hem op kan halen. :)
Deze prachtige loc gaat bij mij voorlopig alleen rijden zodat ik op mijn gemak kan zoeken naar mooie wagons die er goed maar vooral mooi achter passen
Ook de container wagon is zeer fraai en zal mooi passen in de sleep met andere containerwagons.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
@ Tom,

Ik kan zeker vooruit; heb inmiddels zo'n 350 wagons dus ik kan straks diverse mooie lange slepen gaan samenstellen. Sterker nog: die samenstelling heb ik al in een excel lijst staan. Ze wachten met smart in hun doosjes tot de nieuwe baan klaar is :D.

@ Tony,

Die zijkanten zijn (in het grootspoor) meestal voorzien van (reclame) panelen en dan dus glad. Dat is blijkbaar makkelijker en goedkoper dan telkens bestickeren :idea:. Het ontbreken van een container zie je in het grootspoor natuurlijk ook vaker, maar scheelt Märklin gewoon in de kosten! Andere uitvoeringen met vier containers zijn namelijk even duur :O.

@ Peter,

Bedankt. Soms moet ik mezelf herhaaldelijk ernstig toespreken in de hoop dat het dit keer wel lukt O:-D. Staan nog wel twee locs en een (dubbele) goederenwagen set in de bestelling, maar dat moet het dan ook zijn voor dit jaar :).

@ Dirk-Jan,

Jouw verklaring voor de "verdwenen" container is weer fantasievol en daarmee veel leuker dan de harde waarheid :thumbup:.

@ Michel,

Met of zonder wagons, het is een fraaie (hobby) loc op de baan! En de kleurencombinatie is weer eens wat anders dan het standaard rood/blauw van SBB Cargo ;).

Groeten,
Wico   
 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Citaat van: Wico op vrijdag 07 september 2018, 18:11:25
Ze wachten met smart in hun doosjes tot de nieuwe baan klaar is :D.

Je kan mij altijd bellen mailen of appen dan kom ik je gezellig helpen met uitpakken hoor. ;) :P

Groet Michel







Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Wico,

Als liefhebber van het Zwitserse spoor is het likkebaarden en kwijl opkuisen als ik naar je nieuwe lok en wagons kijk.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
@ Michel,

Je weet dat je altijd van harte welkom bent!

@ Ivan,

Dan wordt het tijd om een kwijlbakje aan te gaan schaffen, want er zit nog meer moois in het vat dit jaar :D. Uiteraard Zwitsers, want dat is ook waar mijn voorkeur naar uit gaat :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Wico

Zo kijk even niet en er komt weer wat mooi bij jou op de baan, fraaie loc en die wagons ja heel erg mooi  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Voor degenen die denken dat ik alleen maar materiaal koop en vergeet een baan te bouwen, heb ik goed nieuws! Ik ben (eindelijk) daadwerkelijk begonnen met de aanleg van het eerste schaduwstation.

De benodigde rails zijn allemaal geknipt en alle bedrading voor ringleiding en terugmelding zijn gesoldeerd. Waar nodig zijn isolatieschoentjes aangebracht, de geïsoleerde railstaaf afgeslepen voor extra zekerheid, en een stippie nagellak aangebracht zodat ik straks nog herken waar de boel is geïsoleerd. Alle ingaande wissels zijn voorzien van aandrijving en decoder. Nu is het dus vooral een kwestie van uitleggen en testen: booster geeft stroom en wissels werken :thumbup:. Inmiddels ligt het halve schaduwstation er in; morgen de andere helft. De drie schaduwstations gaan straks draaien op één aparte booster en ook de spiraal zal een eigen booster krijgen. De rest van de baan wordt gevoed door de CS2 en alles aangestuurd middels iTrain. 

Volgende stap wordt dan het aanleggen, afwerken en aansluiten van de ringleiding en de terugmelders (S88 LINK in combinatie met S88 AC). Stap voor stap gelijk ook testen en dan de boel netjes afwerken. Maar dat komt in een volgende update :D.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
De Basis ziet er goed uit Wico, ik zou per schaduwstation de stroom voorziening onderbreken als hij bv de spiraal in gaat ( dus per verdieping )
Dan kun je straks ( mocht je stroom te kort komen ) een verdieping bij bv de spiraal zetten.

Ik zie dat je voor mij bekende producten gebruikt  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
-Wico,
Dat is een hele verandering. Flink wat werk verzet! En dan nog het plan om morgen verder te gaan! Tsjonge, de vaart zit erin! Ga nu maar niet te snel, want er komen nog flink wat 'ladingen' binnen in Heinkenszand! :-)
Dank voor de update en het resultaat is weer bijzonder!  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw

  @citaat  Ik heb eigenlijk liever dat je voorlopig alleen materiaal koopt, Wico  O:-D

Dit wordt anders heel onoverzichtelijk  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Mooie vorderingen Wico. :) :thumbup:
Ga maar lekker zo door in dit tempo dan kunnen we snel de wagons en locs uit de verpakkingen halen om het prachtige spul te zien rijden over je prachtige baan. :P :)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
@ Peter,

Bedankt! Ik heb inderdaad elk niveau van het schaduwstation gescheiden in de ringleiding, dus kan op die manier makkelijk de stroomkring veranderen indien nodig. Ik bouw volgens de methode "geluidsman" dus het kan zijn dat je veel bekends tegen komt :D.
Je waardevolle adviezen via je bouw topic en pb blijven van harte welkom!

@ Gerard,

Eerst zit je achter mijn vodden en nu moet ik weer niet te snel >:-D. Ik bepaal wel lekker zelf mijn tempo; maar heb de smaak te pakken :P.

@ Tony,

Ben ooit eens begonnen om al mijn berichten in de juiste forum rubriek te plaatsen, maar dat werd me teveel moeite. Helaas voor jou dus rijp en groen c.q. appels en peren c.q. oude wijn en nieuwe zakken door elkaar in één topic.
Beetje variatie moet kunnen toch, houdt de geest scherp ;).

@ Michel,

Bedankt! Ik doe mijn best en kom stap voor stap vooruit. Electra en elektronica zijn niet echt mijn ding, maar we komen er wel. De grand opening van de nieuwe baan komt elke dag een klein beetje dichterbij :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw

Het was maar een kwinkslag, Wico  O:-D

Ik douw ook gewoon (bijna) alles in men draadje, veel makkelijker en leuker ook  :P

Een groet ( met knipoog ),

Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Nou  voor het eerste schaduwstation heb je al best wat werk verzet zo te zien. Van digitaal weet ik niets maar het ziet er allemaal goed uit.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
@ Tony,

Mijn reactie was ook met een knipoog ;) dus we begrijpen elkaar! En wat je zelf zegt: één topic is wel zo leuk :D.

@ Martijn,

Bedankt! Van digitaal begrijp ik inmiddels een beetje, maar het moet voor mij vooral "plug and play" zijn. Goed de handleiding lezen en je boerenverstand gebruiken en dan kom je meestal een eind. En daarnaast is er het forum nog met een schat aan kennis.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Citaat van: Wico op zaterdag 08 september 2018, 16:25:10
Voor degenen die denken dat ik alleen maar materiaal koop en vergeet een baan te bouwen, heb ik goed nieuws! Ik ben (eindelijk) daadwerkelijk begonnen met de aanleg van het eerste schaduwstation.
T.b.v. de h.h. leveranciers: je blijft toch wel kopen ? Je gaat toch niet bouwen wegens koopkracht-gebrek?  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Haha, koopkrachtgebrek kun je het niet echt noemen en er komt nog meer binnen dit jaar :D. Maar er zijn wel grenzen aan de financiële mogelijkheden, dus naast de uitstaande bestellingen dit jaar niets extra's meer. Dat geldt natuurlijk niet voor de bestellingen van de nieuwigheden 2019 >:-D. Daar komt bij dat als ik niet oppas de veertig opstelsporen al vol staan voordat de baan gebouwd is O:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Je hebt een aardige sprong gemaakt. En een paar mooie aanwinsten erbij ook!

Hoe staat het verder met je station? De missende stukken al binnen?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Koen,

Bedankt! Ik ben even in de verwarring want ik mis geen stukken van het station (voor zover ik weet :?).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Wico

Je bent lekker bezig, nog even en je kan test rijden op je schaduwstation.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Peter(ke),

Vandaag het eerste schaduwstation volledig gelegd met bezetmelders en aansluitingen voor de ringleiding. Volgend weekend de ringleiding aanleggen/aansluiten en de bezetmelders koppelen :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Ooh ik dacht dat je een stukje tussen jet hoofdgebouw en de toiletten miste! Verkeerd gelezen denk ik dan B)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
 @citaat

Ha nu snap ik het. Op de foto's mist/ontbreekt inderdaad een deel van het perron, omdat ik de delen nog niet aan elkaar wilde maken (nu kan ik alles nog makkelijk wegzetten). Maar die perron delen zitten wel gewoon in de doos! Komen dus weer tevoorschijn als ik het station in de toekomst af ga maken.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Ooh dan had ik al dingen ingevuld die dus niet het aan de orde zijn  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Dag Wico,

De methode "Geluidsman", dat begrip ken ik ook.  een mooi voorbeeld om te volgen ik probeer daar ook de nuttige tips van te implementeren in mijn baan.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... De buit is binnen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... De buit is binnen
Vandaag ondanks het mooie weer toch maar weer eens naar Houten geweest. Blijkbaar was ik niet de enige die er zo over dacht, want ik vond het best druk. Opvallend omdat een aantal vaste standhouders ontbraken vanwege een beurs in België. Gelukkig ben ik wel met een geslaagde buit naar huis gegaan. Dit keer eigenlijk alleen Duits materieel wat in de tas is terecht gekomen. Van Herpa een set met drie containers, die goed van pas komen om een afwisselende DB container trein samen te stellen. Ook van Herpa een MB Hoyer Talke vrachtwagen die een mooi plekje krijgt op de DB Rollende Landstrasse. Ook nog twee rongenwagons met houtlading aangeschaft (Märklin 47144) tegen een aantrekkelijke beursprijs en extra korting :D. Deze zijn een mooie aanvulling op de set van drie die ik al heb staan. Tenslotte nog een adapter 66361 voor weinig gekocht als voeding voor mijn S88 Link.

Al eerder gekocht, maar nog niet op het forum geplaatst: een ?Sdggmrs Twin Car? van Rocky Rail. Wagon is eigendom van de Zwitserse AAE (maar met een NL registratie). Het is de eerste keer dat ik iets van dit merk koop en moet zeggen dat het er goed uit ziet. Erg mooi gedetailleerd en stevig met metalen onderstel. De bevestigingsbalken kun je ook echt gebruiken om bijvoorbeeld containers in plaats van aanhangers te laden. Beschikbaar als AC (3-rail) uitvoering; dus geen wielen wisselen. Geen losse (mini) onderdelen zoals bij Roco. Koppelingen worden los bijgeleverd. Voor mij handig want die vervang ik altijd door Fleischmann profi koppelingen, zodat alles bij mij met dezelfde koppelingen is uitgerust. Er zijn nog meer Rocky Rail uitgaven van dit type wagon (met andere opleggers) leverbaar, en er zijn er ook nog meer aangekondigd. Kortom dit is weer het begin van een nieuwe sleep :P.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... De buit is binnen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... De buit is binnen
Hoi Wico,

Prachtig materiaal heb je weer gekocht, leuk om je even gezien te hebben nu heb ik er in ieder geval een gezicht bij  :)

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... De buit is binnen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... De buit is binnen
Hoi Peter,

Het was inderdaad leuk om je te ontmoeten, ook al was het maar kort. Maar ja, er was meer op de beurs dat mijn dringende aandacht vroeg. Een deel daarvan is in mijn tas beland :).
Ik las in je topic dat jij ook geslaagd bent met inkopen. Ben benieuwd naar de foto's :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... De buit is binnen
Mooie karren, nette buit. :) :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... De buit is binnen
Wico

Dat zijn weer heel erg mooie aanwinsten, hier is ook wat leuks binnen gekomen zal er eens foto's van posten.

Alvast veel plezier met je nieuwe aanwinsten.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... De buit is binnen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... De buit is binnen
Wico,

Toen ik je in Houten zag en sprak had je nog niks in de boodschappentas zitten en nu kijk ik zie ik prachtige aanwinsten. :) :thumbup:
Heel veel plezier toegewenst met de aanwinsten. :)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... De buit is binnen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... De buit is binnen
@ Ben,

Ben er blij mee :D.

@ Peter(ke),

Ik hou je topic in de gaten; foto's zijn altijd welkom!

@ Michel,

Ik ging voor een loc, maar die was nog niet binnen. Was wel een triest gezicht die lege stand van dhr. Broekhuis (twee weken terug overleden). Hopelijk komen mijn bestellingen nog in orde.
Maar met lege handen naar huis dat kan natuurlijk niet, dus ik vond nog iets van mijn gading :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... De buit is binnen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... De buit is binnen

Mooi spul gescoord, Wico !

Vooral Rocky 1 en 2 zijn bijzonder  :thumbup: Kende ik nog niet.( behalve de films, natuurlijk ) .
Al een testrit mee gemaakt ?

Na een geslaagde beurs is de rit huiswaarts altijd een extra hoogtepunt.
Thuis aangekomen snel naar binnen en nogmaals uitpakken.......mjummie  :P
   

Grtz Tony