Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

robkop en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Busje komt zo
 @citaat Ik zou lekker de gevel één kleur maken, conform het origineel. Dat rare beige / bruin toont niet erg in vergelijk met het "frisse" origineel.

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Busje komt zo
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Busje komt zo
 @citaat

Bedankt voor de suggestie! Hoewel ik niet vanaf het origineel hoef te werken, ben ik blij dat je mij op het spoor van Station Regensburg hebt gezet. Eigenlijk had ik dat eerder moeten weten, want dan had ik wellicht andere (kleur) keuzes gemaakt voor het in elkaar zetten. In de toekomst maar eens kijken wat ik er van ga maken!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hupac Containertragwagen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hupac Containertragwagen
In januari al besteld, maar nu uitgebracht door Märklin: 47097 Hupac Containertragwagen. Weer een welkome aanvulling op mijn modern Zwitsers goederenvervoer :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hupac Containertragwagen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hupac Containertragwagen
Ze zijn prachtig Wico. :) :thumbup:
Zal veel kijkplezier geven als ze straks over je baan heen rijden.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hupac Containertragwagen
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hupac Containertragwagen
-Wico,
Volgens het gezegde:
"Lang gewacht en toch gekregen"! Jammer dat het er maar twee zijn! Van jou had ik toch iets meer gedacht! Maar het siert je dat met deze twee jouw slepen weer een bijzonderheid hebben om naar te gaan kijken! We gaan het wel zien. Kan niet wachten, maar of ik daar ook geduld voor heb?  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hupac Containertragwagen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hupac Containertragwagen
Erg mooi Wico, ik hoop dat ze de 25e niet in Houten liggen want dan ga ik voor gaas.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hupac Containertragwagen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hupac Containertragwagen
@ Michel,

Ze zijn zeker mooi, net als (bijna) alles wat Zwitsers is :). En over dat kijkplezier maak ik me geen zorgen; duurt alleen nog even ...

@ Gerard,

Ik koop niet altijd groot in hoor; deze twee completeren een container transport, dus weer een lange sleep er bij :thumbup:. Geduld is een schone zaak; Märklin heeft nog meer moois voor dit jaar aangekondigd en wat in het vat zit ...

@ Peter,

Ze zullen er zeker liggen; gewoon wat extra cash meenemen en probleem opgelost :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hupac Containertragwagen
Bij deze reageer ik even op je draadje en ga het nu goed volgen.
Mooi station dat je hebt gebouwd. En man wat is dat ding groot. Heb zelf station neustad en dat vond ik al wat.

Toch een vraagje over de spiraal. Wat is de hoogte tussen de lagen waar je electrisch locs door heen rijden met de pantograven naar boven. Ik heb zelf beperkte ruimte daardoor kan ik maar 1 laag naar onderen werken. Of lager de tussen lagen hoe beter het is voor mij. Zou je het kunnen nameten voor mij.

Vervolgens meld je dat je maar 2.5% stijging hebt. Is dit met R2 of met R3 bochten.

Dank voor antwoorden en ga vooral zo door.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hupac Containertragwagen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hupac Containertragwagen
Hallo Tony,

Een extra volger is natuurlijk altijd welkom ;). Het station wordt inderdaad een grote jongen, maar past mooi bij de lange sporen die er voor komen te liggen De perrons krijgen een lengte van 2 meter.

De ruimte in de spiraal tussen twee lagen is bij mij 10,1 cm. Ik maak gebruik van 0,9 cm triplex dus een volgende wending ligt 11 cm hoger. Via twee wendingen stijg ik naar een volgend schaduwstation (dus 22 cm tussen twee schaduwstations). Op de foto zie je dat een loc met pantografen maximaal omhoog daar ruim onderdoor kan (inclusief C-rail en geluidsisolatie). Ik ga de pantografen vastzetten, waardoor ze net onder de bovenleiding door lopen. Daarom hoef ik in het spiraal geen extra voorzieningen aan te brengen voor het vangen of geleiden van de pantografen. In de spiraal liggen R2 (dalend) en R3 (stijgend) bochten.

Bedankt voor de aanmoedigingen! Die kan ik zeker gebruiken want er is nog een hoop werk te doen voor de treinen kunnen rijden :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
Citaat van: Wico op donderdag 19 juli 2018, 22:20:29
Hoewel ik geen verstand heb van architectuur, had station Friedrichstadt in mijn ogen wel overeenkomsten met de grotere stations in het zuiden van Zwitserland.
Heb ik ook niet, maar over kleuren en boogramen gesproken:

Is ook een verdiepinkje lager ...

Zie Zwitserland - gare Delémont (kanton Jura)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hupac Containertragwagen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hupac Containertragwagen
Jan Willem,

Bedankt voor de info en de link naar nog veel meer mooie en interessante foto's. Die geven mij weer nieuwe inspiratie en inzicht voor de nog aan te leggen perrons bij station Donnerwetter!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hupac Containertragwagen
Dag Wico,

Ik ben enkele weken inzet buitenland geweest e, ik lees twee maal goed nieuws,

ten eerste: je blijft op het forum
Ten tweede: je hebt je daar een prachtig station aangeschaft en gebouwd.  :thumbup: :thumbup:

Voor de rest zie ik nog enkele mooie aanwinsten om je rollend materieel aan te vullen.

ik ben jaloers :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hupac Containertragwagen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hupac Containertragwagen
Hallo Ivan,

Juist de trouwe volgers hebben me doen besluiten om te blijven! Dat station is inderdaad een mooie aanwinst op de baan. Maar nog lang niet af hoor; dit is alleen de ruwbouw. De rest komt tegen de tijd dat het station op de baan komt. Het was een mooi intermezzo, maar nu weer verder met de schaduwstations :D. Het gebrek aan een baan compenseer ik af en toe met de aanschaf van nieuw materieel >:-D. Jaloers hoeft niet hoor, je mag gratis meegenieten ;).

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Plannen gewijzigd
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Plannen gewijzigd
Plannen zijn er om gewijzigd te worden ;). Ik heb nog eens kritisch naar het station gedeelte gekeken en besloten om de kopsporen te wijzigen in doorgaand spoor. Het kostte wat puzzelen maar het bleek mogelijk. Op de plaatjes zie je eerst de oude situatie en daaronder mijn nieuwe baanplan (alleen de blauwe rails blijft in het zicht; de onderbroken rails verdwijnt onder het landschap). Het resultaat: 4 sporen + 3 perrons voor het station en drie aparte sporen voor de historische treinen. De treinen rijden in één richting (rechts in / links uit). Persoonlijk vind ik het een verbetering :D.

Daarna de rails maar eens uitgelegd om te zien hoe dat er in werkelijkheid uit ziet. Nog steeds tevreden met het resultaat! En omdat ik toch bezig was tenslotte de rails aan de kant van het spiraal "doorverbonden" en een oude MS2 aangesloten, zodat ik nu een klein rondje kan rijden :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Plannen gewijzigd
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Plannen gewijzigd
Mooie oplossing, Wico  :thumbup:

Levert meteen een spannend stukje braakliggend terrein op.
Heb ik effe een mooi Zwitsitaliaans seinhuis neergepoot  :P
Misschien nog wat struiken en kleine b(r)ouwsels erbij en er ontstaat extra diepte.

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Plannen gewijzigd
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Plannen gewijzigd
Hoi Tony,

Haha we hebben dezelfde gedachten. Ik was al op zoek gegaan naar mijn seinhuis, maar kon het zo snel niet vinden :). Heb ook nog een goederen loods die daar zou kunnen staan. Het borrelt weer ?

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Plannen gewijzigd
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Plannen gewijzigd

Is ook een mooie locatie met lekker wat ruimte, Wico  :P

Meestal worden de sporen dicht bij elkaar gelegd, maar dit biedt extra mogelijkheden.
( Ik was in gedachten ook al een seinhuis aan het zoeken  :D )

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Plannen gewijzigd
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Plannen gewijzigd
Leuke wijziging in je stations gedeelte Wico.
Geeft meer rijplezier en ja een mooi Zwitsers seinhuis zou mooi staan op de stuk waar Tony hem getekend heeft. :)
En laat het maar lekker borrelen hoor. ;) :D

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Plannen gewijzigd
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Plannen gewijzigd
-Wico,
Helemaal mee eens! Nu nog gaan bouwen! Tussendoor wat plezierritjes maken en alles kan niet meer 'stuk'!  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Plannen gewijzigd
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Plannen gewijzigd
Mooie wijziging Wico, ik denk persoonlijk ook dat je de juiste keus maakt om er een doorgaand spoor van te maken!

Heerlijk om dadelijk die lange treinen langs je station te zien rijden!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Plannen gewijzigd
Wico

Zo dat is een mooie verandering, zo heb je lekker veel plaats om mooie bergen te maken en leuke berghutjes te zetten.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Plannen gewijzigd
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Plannen gewijzigd
@ Tony,

Op de voorste drie sporen komen straks de historische treinen te staan. Het wordt een locatie waar ook het publiek toegang heeft tot de treinen en een rondrit kan maken in fraai historisch materieel. Een beetje in de geest van de Märklin dagen in Göppingen. Wat eettentjes erbij, terrasjes, hoempapa muziek, speeltoestellen voor de kids etc. Het zit in mijn hoofd, we zien later wel of het wat wordt :D.

@ Michel,

In mijn hoofd heb ik genoeg plannetjes en ideeën voor later. Dat is ook weer een leuk aspect aan deze hobby :P.

@ Gerard,

Het is inderdaad wel lekker om weer wat materieel te laten rijden; alles zit al zo lang in dozen. Ook al is het maar een bescheiden rondje, het geeft wel voldoening!

@ Koen,

Bedankt en ik kijk zelf ook verwachtingsvol uit naar de  toekomstige treinkilometers :).

@ Peter(ke),

Variatie in hoogtes van het landschap zal er zeker komen, maar aan deze kant van de baan geen berghutjes. Dit gedeelte zal meer een stads karakter krijgen, en daar zal de keuze van woonhuizen op aangepast worden. Zit meer te denken aan een "buitenwijk" met een beperkt aantal riante huizen die tussen het groen op de berghellingen staan.

Groeten,
Wico
   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Plannen gewijzigd
Dag Wico,

Je aanpassingen zijn zeker een verbetering.  Een kopspoor is op zich wel leuk, maar ik persoonlijk zie een doorrijdspoor liever.  Ik heb altijd het gevoel dat er bij een kostoor ruimte en mogelijkheden verloren gaan.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Ik had al eerder bericht dat ik de nieuwe Märklin rijtuigen set 43650 "Gotthard Panorama Express" had besteld. Deze week zitten googelen om te kijken hoe ik een trein kan samenstellen gebaseerd op het voorbeeld in grootspoor. Deze trein bestaat veelal uit vijf rijtuigen: 3 x panoramawagen 1e klas (de set dus) + 2 x tweede klas rijtuigen (die ik al eerder op de kop heb getikt uit een start set). De locomotief die er voor zit, is een rode SBB Re 4/4 II in gereviseerde serie 420 uitvoering (herkenbaar aan o.a. buitenspiegels en rooster voor airco). Nu heb ik wel meerdere Re 4/4 II locs, maar je snapt het al niet in deze uitvoering. Een goed excuus om mijn verzameling locs uit te breiden >:-D. Gelukkig heeft Märklin deze loc in model uitgebracht onder nummer 37348. En nog gelukkiger bij Harlaar stond hij in de winkel. Spaarpot omgedraaid en loc gekocht :D. Vandaag kan ik jullie de foto's laten zien.

Op zolder heb ik vandaag mijn nieuwe "werkplek" ingericht en aangesloten. Ook de CS2 na ruim een jaar maar eens een update gegeven. Altijd spannend, maar alles werkt en Itrain en CS2 herkennen elkaar :).

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Deel twee van deze update, want ook de bestelde set "Gotthard Panorama Express" is deze week per post bezorgd. De verpakking heeft een mooie foto op de voorkant en bijgevoegd is de originele SBB brochure met de route, prijzen en overige info.
Het nodigt wel uit om een keer in het "echie" te doen :idea:. De set heeft verder weinig toelichting meer nodig, dus geniet van de foto's :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Ik vind de nieuwe werkplek het mooiste, Wico  :P

Op de voet gevolgd door de loc en daarna de wagens.
De toetjesfoto bewijst dat je station dit ensemble goed kan hebben  :thumbup:

Grtz Tony

( Ps. ik heb mijn spaarpot ook maar eens omgedraaid, er zat net genoeg in voor een preisertje  :? )
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
 B) Wico, dat is een mooie set. :thumbup:
Ga je er nog Preisertjes inzetten?
Het zal wel effe een delicaat klussie zijn, maar met deze grote ramen kan je er bijna niet omheen.

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Gelukkig staat mijn laptop op een verhoging anders was het kwijl mijn toetenbord ingelopen. :D
Prachtige aanwinsten weer Wico vooral de Re 4/4 is erg mooi vooral de lange dikke buffers vindt ik prachtig.
Heb de nummers meteen op mijn Zwitserse materiaal lijst bijgeschreven ik zeg bedankt Wico. :) :thumbup:
Ja er horen wel (mooie) preisertjes in de panorama rijtuigen die dan kunnen genieten van het ritje over je aanstaande baan.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
 @citaat en  @citaat @citaat

Of een gevulde restauratiewagen erbij, dan zijn de panoramapreisers zogenaamd allemaal aan het eten  :P
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Deel drie van de update. Nu ik op het stationsgedeelte een rondje kan rijden, kan ik ook weer bewegende beelden laten zien. In dit geval letterlijk, want met de telefoon uit de hand gefilmd. Maar het gaat om het idee zullen we maar zeggen ;).
Dus opnieuw de Gotthard Panorama Express, maar nu "in motion".



Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Prachtig filmpje van je aanwinst(en).

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
@ Tony,

Het is bij mij ook meer een uitgavenpot dan een spaarpot >:-D. Gelukkig werken mijn vrouw en ik allebei dus dan blijft er wel eens wat over voor de hobby O:-D. Wat betreft de werkplek, ben ik vooral blij dat het (tot zover) werkt. Ben niet zo'n ster met netwerken, verbindingen etc. Ik hoop in de toekomst nog veel fraaiere toetjesfoto's te kunnen plaatsen :). Jouw voorstel voor een restauratierijtuig vol preisertjes is helaas afgekeurd, want die maakt geen onderdeel uit van de Gotthard Panorama Express :O.

@ Dirk-Jan,

Die preisertjes gaan er inderdaad komen, want dit ziet er erg kaal uit. Sterker nog ze liggen al ruim twee jaar te wachten op hun bestemming. Voor mijn Rollende Landstrasse heb ik toen een doos reizigers gekocht en de "chauffeur types" (m/v) er uit gezocht. De rest wacht dus geduldig en moet ergens in een doos of krat zitten.

@ Michel,

Bedankt voor de complimenten, ook al is het een beetje een "kaal" filmpje. Karin zal wel blij met mij zijn, want je lijstje wordt langer en langer :P. Er is ook zoveel moois te koop ? En die preisertjes komen er dus, als ik ze ooit terugvindt :?.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Dat is een mooie sleep.
Misschien links aan de tafel een opstaande rand maken want een klein ongelukje zit altijd in een klein hoekje en dan denk ik dat je onderaan de trap de boel beetje bij elkaar kan vegen.
Zie dat je op je scherm extra schakelborden hebt gezet, die kan je ook in iTrain verdelen over 2 of 3 schermen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Tom,

Bedankt! Dit is maar een tijdelijk baantje zonder verdere afwerking. Waar nodig komt straks zeker valbescherming; heb op mijn oude baan hier al leergeld mee betaald! Bedankt voor de Itrain tip; ik ga zeker de schermen splitsen. Ik zit te denken om de treinen op het linkse scherm te zetten en de schakelborden op het rechtse (brede) scherm. De toekomst zal uitwijzen wat het beste werkt.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Dag Wico

Zoals de anderen reeds beaamden is dit een erg mooie treinset. In een Zwitsers landschap zal die best tot zijn recht komen.
Vermits ik mij beperk tot aan 1970 komt hij jammer genoeg in aanmerking.
Ik heb nu reeds meer dan 60 Duitse locs en als ik er dan ook nog na 1970 en Zwitserland "moet" bijnemen dan kan ik ze niet meer op mijn toekomstige baan krijgen.
Veel rijplezier ermee.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Hallo Luc,

Keuzes, keuzes ? Ik ben ooit begonnen met modern Duits materieel voor goederenvervoer, maar me daarna meer en meer op Zwitserland gaan richten. In eerste instantie alleen periode V, maar inmiddels ook het nodige actuele materieel uit periode VI. En aangezien veel internationaal transport door of via Zwitserland verloopt geeft dat ook weer meer mogelijkheden. Zestig locs dat haal ik nog lang niet, zit zo'n beetje op de helft als het gaat om moderne locs. Daarnaast verzamel ik de diverse uitvoeringen van Märklin SBB Ae 6/6 locs uit periode III t/m VI. Die heb ik nu compleet met 25 stuks. Märklin heeft er nog één op de planning staan voor dit jaar, dus dat wordt nummer 26 :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Citaat van: iTom op zondag 19 augustus 2018, 15:51:07
Misschien links aan de tafel een opstaande rand maken want een klein ongelukje zit altijd in een klein hoekje en dan denk ik dat je onderaan de trap de boel beetje bij elkaar kan vegen.
Goeie tip, ja. Bij hem de trap, bij mij de ladder ...
Scherven geeft het, inderdaad, of hij nou een sport raakt of een tree, lijmen is er niet meer bij.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Dag Wico,

Die Zwitserse stam ... dat is smullen.  Ik heb hem deze zomer in Erstfeld zo nog zien rijden.
Hij ook ook prachtig in modelbouw blijkbaar.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Ivan,

Ik zal toch (nog) eens die kant op moeten, want bij mij is het alleen modelspoor. Ik ben tot nu toe niet verder gekomen dan een overnachting in Göschenen onderweg naar Italië. Maar na de opening van de nieuwe basistunnel is daar niet veel meer te beleven. Zeker niet als je zoals ik vooral het goederenvervoer erg leuk vind.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Dag Wico,

Inderdaad (ikzelf overnacht ook maar enkel in Erstfeld op weg naar en van Italië hoor) sinds de opening van de basistunnel is er op de bergstrecke minder animo.
Ik heb het gevoel dat dit op de BLS iets beter is.  Daar zie je nog wel geregeld goederentreinen (die hebben ook mijn voorkeur) voorbij denderen.

PS:
Ieder jaar in Erstfeld denk ik terug aan het gezegende jaar 2007, ik was toen nog geen modelspoorder en wist dus nog niet veel (nu maar een klein beetje meer ;)) maar stond ik 's morgens in de vroegte op een (klein?) station(netje) netjes te kijken naar de voorbijrijdende treinen, samen met min zoon.  Stond daar enkele meters van mij vandaag toch geen mooie oude lok.  Die leek wel leuk, zeker voor zijn leeftijd, bleek dit achteraf (ik weet nu dus een beetje meer) de fameuze "Krokodil" te zijn.  Ik had toen geen fototoestel bij den hand.  Nu zou ik dat vlug gaan halen zijn.  Maar toch ik heb naast dat technisch wonder gestaan dat is toch al meer dan de doorsnee modelspoorder  :P
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Gotthard Panorama Express
Ivan,

Dat zijn hele mooie herinneringen en waarschijnlijk wel indrukwekkend als je naast zo'n werkpaard staat. Eigenlijk mag een krokodil op geen enkele Zwitserse baan ontbreken en ook bij mij gaat hij straks weer zijn historische ritjes maken :).

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 1)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 1)
Ik was al wat langer op zoek naar een geschikte lading voor mijn set van 12 Märklin SBB Fas hogeboordwagens. Uiteindelijk besloten dat het een schroot transport gaat worden. In eerste instantie heb ik toen schroot lading van Duha besteld want die zag er goed uit, maar die levering duurde zo lang dat de winkel mijn geld uiteindelijk heeft teruggestort. Dat bleek eigenlijk geen slechte zaak, want al zoekend kwam ik daarna de producten van Juweela tegen en zij hadden precies wat ik zocht! Vandaag de bestelling van diverse soorten schroot + verroeste auto's binnen gekregen. Dit materiaal is dus niet geverfd, maar voorzien van een echte roestlaag. In deel 1 de foto's van het product; deze week maak ik ook wat foto's als de lading in de wagons is aangebracht!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 1)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 1)
Mooi spul, Wico  :thumbup:

Dat kende ik nog niet.
Misschien een idee, om klein ijzergrut alvast te laten roesten ( in zout water ) en dat als ondergrond te gebruiken.

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 1)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 1)
Wico,

De roestige lading ziet er zeer fraai uit en zal een mooi gezicht zijn als het in je grijze SBB wagons ligt.
Ben benieuwd naar deel 2 van deze roestige serie. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 1)
Citaat van: Wico op dinsdag 28 augustus 2018, 23:19:53

Vandaag de bestelling van diverse soorten schroot + verroeste auto's binnen gekregen.


Je kunt het Juweela spul aanvullen met geroest staalwol (nachtje buiten leggen in een bakje met water en azijn) en stukjes van een ouderwetse pannenspons. Het roest van de pannenspons het staalwol kun je ook weer gebruiken op van alles en nog wat wat je eerst even behandeld met spuitlijm en dan bestrooit.



Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 1)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 1)
I.v.m. het (moderne) recyclen zouden we allemaal deze roestige rotzooi op onze baan moeten hebben.
Bij mij komt er zeker een "hoekje" met rotzooi al is het dan in periode III en IV..
Overigens "mooi spul" van Juweela of het zelfgemaakte van Ben, ga ik zeker ook doen.

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 1)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 1)
@ Tony,

Het schroot ziet er inderdaad goed en geloofwaardig uit. En bedankt voor de tip!

@ Michel,

De foto's komen er aan :).

@ Ben,

Bedankt voor de tip! je hebt daar een mooi bakkie oud ijzer staan :thumbup:. Ik hou er van als de details zo goed kloppen (al heb ik zelf niet altijd de skills en het geduld om het zo fraai te maken ;)).

@ Harald,

Altijd handig dat forum; ook ik heb vandaag weer wat nieuws geleerd!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 1)
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 1)
-Wico,
Het lijkt er een beetje op, dat alles op jouw treinkamer al klaar is! Jij hebt nu al 'oog' voor details! Heb ik 'iets' gemist? Zijn alle tafels al helemaal klaar en ligt het sporenplan er ook al?
Ik ben weer iets te voorbarig geweest, verwacht ik.
ja, die detaillering moest er uiteraard toch komen, nietwaar? Dus waarom dan ook niet nu vast de voorbereidingen treffen op ??

Het ziet er 'gelikt' uit! En wat een 'advies' allemaal! Kunt wel zien, dat de vakantie voorbij is!

Toch hebt jij nog suk6 nodig! Hierbij dan maar!
:thumbup: :thumbup: :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
Wico

Je hebt weer mooie aanwinsten gekocht, het oud ijzer is heel mooi.

Heb je een link naar de site, dan kan ik daar ook eens kijken voor wat spullen kan altijd nog details aanbrengen hier  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Rust roest (deel 2)
Met de regen buiten en geen andere verplichtingen vandaag, gelijk maar de lading in de wagons gestort :P. Wel eerst even een bodempje gelegd van piepschuim, voorzien van verf en roestpigment. Daarna de boel een beetje netjes verdeeld over de wagons. Kom je natuurlijk altijd te kort, maar dat regelen we dan later wel. Ik had ook nog losse autobandjes staan om twee wagons mee te vullen. Geeft een beetje afwisseling in het treinbeeld zullen we maar zeggen :). Daarna de boel met spuitlijm gefixeerd. Door het (overvloedig) gebruik van de lijm bleef er wel een grijze waas achter (die op de foto's erger lijkt). Eigenlijk niet slecht want het geeft gelijk wat extra contrast aan de lading. Zeker bij de sloopauto's valt de "blinkend nieuwe" grijze binnenkant van de wagons wel op, daar wil ik later nog wat aan gaan doen.

Groeten,
Wico