Nieuws: Heb je vragen over de werking van het 3railforum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips en de Tips & Tricks.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Wico's "Donnerwetter Alm" ... Plannen gewijzigd
Pagina's: 1 ... 8 9 [10]   Omlaag

Auteur Topic: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Plannen gewijzigd  (gelezen 16362 keer)

Ben den Hollander

• Stamgast
  • Voorbijganger
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Busje komt zo
« Reactie #450 Gepost op: zondag 05 augustus 2018, 11:03:36 »

@citaat Ik zou lekker de gevel één kleur maken, conform het origineel. Dat rare beige / bruin toont niet erg in vergelijk met het "frisse" origineel.

Wico

• Stamgast
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Busje komt zo
« Reactie #451 Gepost op: zondag 05 augustus 2018, 11:24:24 »

@citaat

Bedankt voor de suggestie! Hoewel ik niet vanaf het origineel hoef te werken, ben ik blij dat je mij op het spoor van Station Regensburg hebt gezet. Eigenlijk had ik dat eerder moeten weten, want dan had ik wellicht andere (kleur) keuzes gemaakt voor het in elkaar zetten. In de toekomst maar eens kijken wat ik er van ga maken!

Groeten,
Wico

Wico

• Stamgast
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hupac Containertragwagen
« Reactie #452 Gepost op: donderdag 09 augustus 2018, 18:31:48 »

In januari al besteld, maar nu uitgebracht door Märklin: 47097 Hupac Containertragwagen. Weer een welkome aanvulling op mijn modern Zwitsers goederenvervoer :P.

Groeten,
Wico

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Märklin what else ?
« Reactie #453 Gepost op: donderdag 09 augustus 2018, 19:25:58 »

Ze zijn prachtig Wico. :) :thumbup:
Zal veel kijkplezier geven als ze straks over je baan heen rijden.

Groet Michel

GWS

• Stamgast
  • Jong blijven om ouder worden niet op te merken!
« Reactie #454 Gepost op: donderdag 09 augustus 2018, 20:49:42 »

-Wico,
Volgens het gezegde:
"Lang gewacht en toch gekregen"! Jammer dat het er maar twee zijn! Van jou had ik toch iets meer gedacht! Maar het siert je dat met deze twee jouw slepen weer een bijzonderheid hebben om naar te gaan kijken! We gaan het wel zien. Kan niet wachten, maar of ik daar ook geduld voor heb?  :thumbup:
Groetjes

Gerard W. Steenhoek

degeluidsman

• 3rail Events team
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #455 Gepost op: donderdag 09 augustus 2018, 21:50:35 »

Erg mooi Wico, ik hoop dat ze de 25e niet in Houten liggen want dan ga ik voor gaas.

Veel plezier ermee.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Wico

• Stamgast
« Reactie #456 Gepost op: donderdag 09 augustus 2018, 22:52:12 »

@ Michel,

Ze zijn zeker mooi, net als (bijna) alles wat Zwitsers is :). En over dat kijkplezier maak ik me geen zorgen; duurt alleen nog even ...

@ Gerard,

Ik koop niet altijd groot in hoor; deze twee completeren een container transport, dus weer een lange sleep er bij :thumbup:. Geduld is een schone zaak; Märklin heeft nog meer moois voor dit jaar aangekondigd en wat in het vat zit ...

@ Peter,

Ze zullen er zeker liggen; gewoon wat extra cash meenemen en probleem opgelost :P.

Groeten,
Wico

Hitmaan

• Toffe Gast
« Reactie #457 Gepost op: vrijdag 10 augustus 2018, 12:11:38 »

Bij deze reageer ik even op je draadje en ga het nu goed volgen.
Mooi station dat je hebt gebouwd. En man wat is dat ding groot. Heb zelf station neustad en dat vond ik al wat.

Toch een vraagje over de spiraal. Wat is de hoogte tussen de lagen waar je electrisch locs door heen rijden met de pantograven naar boven. Ik heb zelf beperkte ruimte daardoor kan ik maar 1 laag naar onderen werken. Of lager de tussen lagen hoe beter het is voor mij. Zou je het kunnen nameten voor mij.

Vervolgens meld je dat je maar 2.5% stijging hebt. Is dit met R2 of met R3 bochten.

Dank voor antwoorden en ga vooral zo door.
Met vriendelijke groeten,

Tony

Wico

• Stamgast
« Reactie #458 Gepost op: vrijdag 10 augustus 2018, 13:01:25 »

Hallo Tony,

Een extra volger is natuurlijk altijd welkom ;). Het station wordt inderdaad een grote jongen, maar past mooi bij de lange sporen die er voor komen te liggen De perrons krijgen een lengte van 2 meter.

De ruimte in de spiraal tussen twee lagen is bij mij 10,1 cm. Ik maak gebruik van 0,9 cm triplex dus een volgende wending ligt 11 cm hoger. Via twee wendingen stijg ik naar een volgend schaduwstation (dus 22 cm tussen twee schaduwstations). Op de foto zie je dat een loc met pantografen maximaal omhoog daar ruim onderdoor kan (inclusief C-rail en geluidsisolatie). Ik ga de pantografen vastzetten, waardoor ze net onder de bovenleiding door lopen. Daarom hoef ik in het spiraal geen extra voorzieningen aan te brengen voor het vangen of geleiden van de pantografen. In de spiraal liggen R2 (dalend) en R3 (stijgend) bochten.

Bedankt voor de aanmoedigingen! Die kan ik zeker gebruiken want er is nog een hoop werk te doen voor de treinen kunnen rijden :D.

Groeten,
Wico
« Laatst bewerkt op: vrijdag 10 augustus 2018, 13:10:58 door Wico »

Jan22

• Stamgast
  • Zonder dwarsliggers spoort het niet
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
« Reactie #459 Gepost op: vrijdag 10 augustus 2018, 13:09:52 »

Hoewel ik geen verstand heb van architectuur, had station Friedrichstadt in mijn ogen wel overeenkomsten met de grotere stations in het zuiden van Zwitserland.
Heb ik ook niet, maar over kleuren en boogramen gesproken:

Is ook een verdiepinkje lager ...

Zie Zwitserland - gare Delémont (kanton Jura)
Jan Willem

64+, en nog steeds dwarsliggend

Wico

• Stamgast
« Reactie #460 Gepost op: vrijdag 10 augustus 2018, 13:16:57 »

Jan Willem,

Bedankt voor de info en de link naar nog veel meer mooie en interessante foto's. Die geven mij weer nieuwe inspiratie en inzicht voor de nog aan te leggen perrons bij station Donnerwetter!

Groeten,
Wico

iVanDL

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #461 Gepost op: zondag 12 augustus 2018, 21:40:17 »

Dag Wico,

Ik ben enkele weken inzet buitenland geweest e, ik lees twee maal goed nieuws,

ten eerste: je blijft op het forum
Ten tweede: je hebt je daar een prachtig station aangeschaft en gebouwd.  :thumbup: :thumbup:

Voor de rest zie ik nog enkele mooie aanwinsten om je rollend materieel aan te vullen.

ik ben jaloers :)
Groeten,

Ivan De Laet

Je hebt beter spijt van dingen die mislukt zijn dan van dingen die je niet hebt geprobeerd.

Wico

• Stamgast
« Reactie #462 Gepost op: zondag 12 augustus 2018, 22:03:18 »

Hallo Ivan,

Juist de trouwe volgers hebben me doen besluiten om te blijven! Dat station is inderdaad een mooie aanwinst op de baan. Maar nog lang niet af hoor; dit is alleen de ruwbouw. De rest komt tegen de tijd dat het station op de baan komt. Het was een mooi intermezzo, maar nu weer verder met de schaduwstations :D. Het gebrek aan een baan compenseer ik af en toe met de aanschaf van nieuw materieel >:-D. Jaloers hoeft niet hoor, je mag gratis meegenieten ;).

Groeten,
Wico 

Wico

• Stamgast
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Plannen gewijzigd
« Reactie #463 Gepost op: woensdag 15 augustus 2018, 19:14:18 »

Plannen zijn er om gewijzigd te worden ;). Ik heb nog eens kritisch naar het station gedeelte gekeken en besloten om de kopsporen te wijzigen in doorgaand spoor. Het kostte wat puzzelen maar het bleek mogelijk. Op de plaatjes zie je eerst de oude situatie en daaronder mijn nieuwe baanplan (alleen de blauwe rails blijft in het zicht; de onderbroken rails verdwijnt onder het landschap). Het resultaat: 4 sporen + 3 perrons voor het station en drie aparte sporen voor de historische treinen. De treinen rijden in één richting (rechts in / links uit). Persoonlijk vind ik het een verbetering :D.

Daarna de rails maar eens uitgelegd om te zien hoe dat er in werkelijkheid uit ziet. Nog steeds tevreden met het resultaat! En omdat ik toch bezig was tenslotte de rails aan de kant van het spiraal "doorverbonden" en een oude MS2 aangesloten, zodat ik nu een klein rondje kan rijden :P.

Groeten,
Wico
« Laatst bewerkt op: woensdag 15 augustus 2018, 19:32:11 door Wico »

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #464 Gepost op: woensdag 15 augustus 2018, 21:52:28 »

Mooie oplossing, Wico  :thumbup:

Levert meteen een spannend stukje braakliggend terrein op.
Heb ik effe een mooi Zwitsitaliaans seinhuis neergepoot  :P
Misschien nog wat struiken en kleine b(r)ouwsels erbij en er ontstaat extra diepte.

Grtz Tony
62 jaartjes alweer en dit vind ik ook leuk; schilderen, gitaar spelen, fietsen, avonturen met Carl beleven en de baan handmatig bedienen

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

Wico

• Stamgast
« Reactie #465 Gepost op: woensdag 15 augustus 2018, 22:24:44 »

Hoi Tony,

Haha we hebben dezelfde gedachten. Ik was al op zoek gegaan naar mijn seinhuis, maar kon het zo snel niet vinden :). Heb ook nog een goederen loods die daar zou kunnen staan. Het borrelt weer …

Groeten,
Wico

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #466 Gepost op: woensdag 15 augustus 2018, 22:41:21 »

Is ook een mooie locatie met lekker wat ruimte, Wico  :P

Meestal worden de sporen dicht bij elkaar gelegd, maar dit biedt extra mogelijkheden.
( Ik was in gedachten ook al een seinhuis aan het zoeken  :D )

Grtz Tony
62 jaartjes alweer en dit vind ik ook leuk; schilderen, gitaar spelen, fietsen, avonturen met Carl beleven en de baan handmatig bedienen

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Märklin what else ?
« Reactie #467 Gepost op: donderdag 16 augustus 2018, 05:25:47 »

Leuke wijziging in je stations gedeelte Wico.
Geeft meer rijplezier en ja een mooi Zwitsers seinhuis zou mooi staan op de stuk waar Tony hem getekend heeft. :)
En laat het maar lekker borrelen hoor. ;) :D

Groet Michel

GWS

• Stamgast
  • Jong blijven om ouder worden niet op te merken!
« Reactie #468 Gepost op: donderdag 16 augustus 2018, 06:58:32 »

-Wico,
Helemaal mee eens! Nu nog gaan bouwen! Tussendoor wat plezierritjes maken en alles kan niet meer 'stuk'!  :thumbup:
Groetjes

Gerard W. Steenhoek

ks1985

• Vaste Gast
  • Duitse alpen: periode V en VI
« Reactie #469 Gepost op: donderdag 16 augustus 2018, 09:49:01 »

Mooie wijziging Wico, ik denk persoonlijk ook dat je de juiste keus maakt om er een doorgaand spoor van te maken!

Heerlijk om dadelijk die lange treinen langs je station te zien rijden!
Gr Koen

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #470 Gepost op: donderdag 16 augustus 2018, 10:24:03 »

Wico

Zo dat is een mooie verandering, zo heb je lekker veel plaats om mooie bergen te maken en leuke berghutjes te zetten.

Wico

• Stamgast
« Reactie #471 Gepost op: donderdag 16 augustus 2018, 21:37:31 »

@ Tony,

Op de voorste drie sporen komen straks de historische treinen te staan. Het wordt een locatie waar ook het publiek toegang heeft tot de treinen en een rondrit kan maken in fraai historisch materieel. Een beetje in de geest van de Märklin dagen in Göppingen. Wat eettentjes erbij, terrasjes, hoempapa muziek, speeltoestellen voor de kids etc. Het zit in mijn hoofd, we zien later wel of het wat wordt :D.

@ Michel,

In mijn hoofd heb ik genoeg plannetjes en ideeën voor later. Dat is ook weer een leuk aspect aan deze hobby :P.

@ Gerard,

Het is inderdaad wel lekker om weer wat materieel te laten rijden; alles zit al zo lang in dozen. Ook al is het maar een bescheiden rondje, het geeft wel voldoening!

@ Koen,

Bedankt en ik kijk zelf ook verwachtingsvol uit naar de  toekomstige treinkilometers :).

@ Peter(ke),

Variatie in hoogtes van het landschap zal er zeker komen, maar aan deze kant van de baan geen berghutjes. Dit gedeelte zal meer een stads karakter krijgen, en daar zal de keuze van woonhuizen op aangepast worden. Zit meer te denken aan een "buitenwijk" met een beperkt aantal riante huizen die tussen het groen op de berghellingen staan.

Groeten,
Wico

iVanDL

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #472 Gepost op: vrijdag 17 augustus 2018, 01:41:44 »

Dag Wico,

Je aanpassingen zijn zeker een verbetering.  Een kopspoor is op zich wel leuk, maar ik persoonlijk zie een doorrijdspoor liever.  Ik heb altijd het gevoel dat er bij een kostoor ruimte en mogelijkheden verloren gaan.
Groeten,

Ivan De Laet

Je hebt beter spijt van dingen die mislukt zijn dan van dingen die je niet hebt geprobeerd.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte