Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
Wico

Erg mooie foto's van je station, en ja je loc collectie mag er ook zijn.  :thumbup: :thumbup:

Hier is veel te warm in de hobby kamer, vandaag bij mijn pa gaan helpen  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up

Ik geloof dat ik de rode net iets mooier vind dan die witte, Wico  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
Citaat van: Wico op maandag 23 juli 2018, 22:38:16
Hopelijk genieten jullie ook van de plaatjes (in twee delen).
B) Yep, tis inderdaad genieten met de mooie locs voor je mooie station. :thumbup:
De Re 460 rijd inmiddels al 27 jaar rond, al bijna een klassieker, maar oogt nog steeds modern en gelikt. B)
Ik heb zelf de "Heizer" uitvoering, één van mijn mooiere loks.

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
@ Peter(ke),

Bedankt! Inmiddels kun je hier op zolder ook niet meer werken; het wordt warmer en warmer. Gelukkig is de basis van het station nu klaar. De rest gaat terug in de doos en wordt later afgemaakt.

@ Tony,

Haha, dat verbaast me niet ;). Weet je wat nog mooier is dan één rode loc? Twee rode Re 460's in dubbeltractie :P.

@ Dirk-Jan,

Blij om te lezen dat jij het ook mooi vindt. Die "heizer" loc heb ik even opgezocht. Inderdaad een fraai exemplaar en een echte youngtimer :D. Fijne vakantie!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
Wico

Geweldige foto's
Daarnaast ontzettend knap van je dat je met deze temperaturen nog zoveel inspiratie heb

Grt

John
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up

Twee van die rooie klinkt ook goed, Wico  :thumbup:

En op die witte wacht ik wel; de meeste eigenaren zijn er naar verluid na 3 maanden op uitgekeken en zijn blij, als ze hem dan nog voor een paar luttele centen kwijt kunnen raken  O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
Ik heb sinds kort die mooie rooie in mijn collectie en ja daar zou ik er wel nog één van willen hebben zodat ze in tractie kunnen rijden. :P
Eerst maar even die bestelde Zwitserse locs afwachten misschien kunnen die ook ergens achter een andere Zwitserse loc rijden.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
@ John,

Bedankt! Inspiratie komt mede voort uit het feit dat ik sinds onze verhuizing geen baan heb :(. Het is geen aangenomen werk, maar wil toch volgend jaar wel weer kunnen rijden :P.

@ Tony,

Je hebt altijd van die lui die alles willen hebben en dan weer snel afdanken. Gelukkig ben ik niet zo, dus wacht niet op mij ?

@ Michel,

Als je hem de volgende keer meeneemt, dan moet dat lukken (ook al is het maar max. vijf meter op recht spoor ;)). Er komt inderdaad nog een hoop moois aan dit jaar :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
Hoi wico, ik volg je bouw al een tijdje maar heb nog niets geplaatst. Je hebt mooie lange stukken en vooral een mooi groot station  8o!.
Ook die Re 460's parallel aan elkaar zijn mooi! Persoonlijk vind ik de originele Re 460 (rode loc met het witte SBB logo) de mooiste. Jammer dat ik een Duitse baan heb, achteraf had ik misschien toch voor Zwitsers moeten kiezen.....

Ga zo door!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
@ Silco,

Altijd goed om een nieuwe volger te leren kennen en bedankt voor de complimenten. Ook ik ben jaren terug begonnen met een (moderne) Duitse baan en ben later veranderd naar Zwitsers materiaal. Bedenk wel dat veel Duits materieel ook intermodaal in of door Zwitserland rijdt en omgekeerd rijdt SBB Cargo ook in Duitsland. Je kunt dus gerust Zwitsers naast Duits laten rijden :D. Voor de sfeer even een oude foto van mijn toenmalig Duits materieel (deels inmiddels verkocht en deels in afwachting van de nieuwe baan).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
 @citaat

Schönes sehr schönes foto. :)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
 @citaat

Danke schön, sehr danke schön :P; das war ein mal :O. Glücklich hebben we de foto's nog :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
Deze foto met het mooie Zwitserse materiaal heeft een hoog kwijlgehalte Wico.
Ik ga hem opslaan zodat ik kan afkijken welk materiaal en dan met name de vrachtwagens/oplegger ik kan kopen ach ik ga alles proberen te kopen. :D
Sommige heb ik al dat scheelt weer kopen. ;)

Ik zeg bedankt. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
@ Michel,

Graag gedaan. Niet kwijlen op het toetsenbord; geeft lelijke vlekken ;). Eigenlijk zijn dit de vrachtwagens die je niet moet kopen. Beter kijk je filmpjes op YT om te zien wat er echt op die Rola's wordt geladen. Vervolgens speur je in Houten of je die voor weinig kunt scoren in de grabbelbakken of de uitverkoop. Succes!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
 @citaat
Bedankt voor de tip.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
Gaat druk worden in Houten! Heel erg druk zelfs! :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up

@citaat  @citaat en  @citaat

Eigenlijk hoeft het helemaal nixi uit te maken wat waar wanneer en waarom heeft rondgereden.
Hoofdzaak is dan vooral: asje utmaar mooi vindt  :P

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 460 line-up
@ Michel,

Zoals altijd, graag gedaan! Het forum is om elkaar te helpen :).

@ Gerard,

Ik zal 25 augustus ook weer eens van de partij zijn. Ik kom wel vroeg, want anders heeft Michel al het moois al opgekocht :D. Dus eerst inkopen doen en dan pas koffie ;).

@ Tony,

Ik ben zelf ook groot fan van die "utmaar" asjes. Ze passen onder vrijwel ieder type wagon en draaien hartstikke soepel. Aanrader :?.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Toen ik ooit begon met mijn baan heb ik besloten om alleen goederenvervoer te rijden want personenrijtuigen daar vond ik niet zoveel aan. Inmiddels ziet de wereld er heel anders uit, en krijgt mijn nieuwe baan alle ruimte voor station Donnerwetter en een aantal pendeltreinen van gepaste lengte. 

Daarvoor heb ik al wat SBB rijtuigen klaar liggen, maar een paar extra rijtuigen kan nooit kwaad. Prompt loop ik dan tegen een mooi (start) setje aan voor een nog mooiere prijs >:-D. Nog een SBB schuifhuifwagen erbij om op een mooie ronde prijs uit te komen. Vandaag per post bezorgd en op de foto gezet! Tot slot vanavond een bestelling geplaatst voor de set van drie SBB Gotthard Panorama Express rijtuigen (Märklin 43650), want dan kan ik weer een mooie trein samenstellen. Dat is dan vijf keer mooi in één alinea :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Fraaie en mooie toekomstige aanwinsten Wico. :) :thumbup:
Ben zelf ook aan het zoeken naar wat prachtige Zwitserse passagiers rijtuigen en jouw afbeeldingen komen als geroepen. ;)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
MOOI  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Dit zijn donnerwetters mooie rijtuigen Wico, veel rijplezier ermee
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie

Je zal donnerknetter ook wel moeten, Wico !

De loc's voor je station zijn alleen bedoeld voor personenvervoer (je station trouwes ook), anders had je er geen goede bestemming voor  :D
De Zwitserse Preisers zullen blij zijn, brandneue Wagen und Bahnhof  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
@ Michel,

Je moet geen plaatjes verzamelen, maar locs, wagons en rijtuigen :D :P :D. Ik hou mijn ogen voor je open voor mooie aanbiedingen en fijne prijsies!

@ Peter,

HEEL MOOI; al zeg ik het zelf ;).

Cees,

Bedankt! Ik hoop er in de toekomst nog vele veilige kilometers mee te rijden :D.

@ Tony,

Sorry maar ik moet je toch even corrigeren 8o. Bij de introductie van de Re 460 is deze namelijk wel degelijk initieel ingezet voor goederentransport. Maar aan de andere kant heb je ook gelijk, want de modellen op mijn foto's zijn uit periode VI en dus t.b.v. personenvervoer. Er zijn ook brandneue preisertjes in de bestelling (want een bahnhof ohne leute is kein bahnhof?).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Mooie aanwinsten Wico!

En het aankleden van het station zodat het een mooi levendig beeld geeft is misschien wel leuker op te doen dan het bouwen van het hele station O:-D.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Hoi Wico, dat zijn mooie plaatjes van je vorige baan! Dank voor de tip om Zwitsers op een Duitse baan in te passen, ik probeer een stuk Schwarzwald na te bouwen met wat industrie. Gezien de locatie en mijn oog die op een SBB Cargo G2000 (M 37202) biedt dat wel een uitkomst. De taurus op jouw eerste foto (M 39840) staat ook op het lijstje, misschien mijn vrouw overtuigen voor allebei :).

Heb je een baanplan van je vorige baan? Die brug over het station ziet er mooi uit :)

Mooie rijtuigen set hoor! Past goed bij dat mega station, al die reizigers moeten toch de rijtuigen in :). Ga zo door, ondanks de warmte!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Wico

Mooie aanwinsten, die wagons gaan weer niet misstaan op jou baan  :P
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Gevonden! In de Donnerwetter Wald :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
@ Koen,

Ook al is het station nog lang niet af, in mijn hoofd zie ik al hoe het gaat worden. Inclusief de verdere aankleding van de omgeving :).

Ik begrijp je heel goed, want het bouwen van de scenery vind ik minstens zo leuk als het aanleggen van de baan (eigenlijk nog leuker :D). Er staat ook al wat in de bestelling om de aankleding vorm te geven, dus binnenkort een update!

Geheel tegen je advies in, heb ik toch de bogen van het station lichtgrijs gemaakt. Hiermee valt eigenlijk niet op dat het geverfd is, maar is het effect toch zichtbaar anders :O.

@ Silco,

Bedankt voor de complimenten en het advies is gratis, zo kunnen we hier op het forum kennis delen ;). Voor modelspoorders als wij een wetmatigheid: altijd je vrouw tevreden houden, want dat levert de meeste krediet (budget >:-D) voor de hobby.
Het baanplan van mijn vorige baan heb je inmiddels gevonden in mijn andere topic; daar vind je ook nog veel meer foto's en tips.

@ Peter,

De wagons zijn een welkome aanvulling! Als ik zo door ga, kom ik straks nog opstelsporen tekort :?.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Dan moet je eigenlijk ook die twee richels grijs maken.
Die horen toch een beetje bij die boogjes.

Robin
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
@ Robin,

Op een proefstukje had ik dat ook eerst gedaan, maar het resultaat vond ik minder mooi. Door de richels mee te verven, valt het effect van de bogen weg.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
En als je de richels donker grijs schildert dan hebben ze toch een verfje gehad waardoor je ze mooi ziet maar de bogen blijven toch herkenbaar door de andere kleur grijs die ze hebben.
Is maar een suggestie je moet natuurlijk doen wat jouw het beste lijkt / voelt. ;)

Groet Michel 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Of een drybrush in wit zo lichten de richels iets op en krijgen de boogjes een realistische uitstraling.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
 @citaat @citaat

Bedankt voor de tips heren! Daar kan ik weer mijn voordeel mee doen.

Groeten,
Wico

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Om een beetje op weg te helpen met de aangeleverde ideeën;
(de witte drybrush van iTom lukte niet niet goed in het plaatje)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Mmmm? deze VVV bijdrage brengt me toch weer aan het twijfelen :? Ik ga d'r dus nog eens goed over nadenken. Het mooiste is nog dat er straks een perron overkapping voor komt, en dan zie je er waarschijnlijk weinig meer van. Maar dat mag de pret niet drukken en het houd je van de straat.

VVV = Vrolijk Vervende Vriend / Vrije Vakantievierende Vogel / Vlotte Vindingrijke Visionair / Vantasierijk Vorumlid (doorhalen wat niet van toepassing is :P).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
 @citaat

:P Er hoeft niks te worden doorgehaald, het is allemaal wel van toepassing. O:-D >:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... In een rijtuigie
Kbemoei me der ook maar es effe tegenaan  :P

Veronitas Vervitonys Variatis  O:-D

Grtz Tony

( de loc's mot je maar weg denken en het bibberwerk ook )
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Inkopen doen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Inkopen doen
Deze week stond de bezorger meerdere keren op de stoep. Op de foto's het resultaat van een weekje inkopen doen :).

Belangrijkste voor de verdere bouw van de schaduwstations zijn de diverse benodigdheden voor het aanleggen van een ringleiding: luidsprekerkabel 1,5 mm voor de ringleiding en 0,5 mm voor de aftakking naar de rails, kabelbinders en montagevoetjes voor het vastzetten van de kabels, Wago klemmen voor het doorverbinden en OBO doosjes voor het netjes wegwerken (met dank aan Peter Degeluidsman voor de waardevolle adviezen :thumbup:).

Daarnaast weer een doosje met Fleischmann Profi koppelingen, want er rolt nog steeds nieuw materiaal binnen in Donnerwetter Alm, en alles rijdt bij mij met dit type koppeling. Wat Heki groen voor de toekomstige scenery, want dat heb je nooit genoeg. En last but not least wat preisertjes voor het station Donnerwetter. Nu heb je aan een doosje met 6 preisertjes niet veel als je straks 3 x 2 meter perrons hebt liggen, dus gelijk maar groot ingekocht: Preiser super set 13002 (100 stuks "reisenden" in alle soorten, types, kleuren en maten) :P.

En nu tot nader order weer even de hand op de knip O:-D.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ratjetoe
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ratjetoe
Voorlopig hebben we van jou geen last meer, hahaha.  :-) :-)
Je kan aan de slag en voorlopig aardig vooruit.
Maar updates mogen uiteraard altijd, we smullen er van.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Inkopen doen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Inkopen doen
Wico,

Nuttige maar ook leuke aanwinsten.
Ook ik kijk veel bij Peter (de geluidsman) af als je kijk hoe mooi alles er uit ziet bij hem dan wil ik dat ook al lukt het bij lange na niet. :D
De grote doos met preisertjes is geweldig vooral het preisertje in een rolstoel zal mooi op je perron staan want die zie je niet vaak ergens Staan/zitten.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Inkopen doen
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Inkopen doen
Zo dat is inderdaad even inkopen doen. Maar inderdaad op zoveel perrons en op je station heb je een legertje aan reizigers nodig.

Succes met jet verder bouwen van je baan en ook ik zie je update(s) graag weer verschijnen  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Inkopen doen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Inkopen doen

Vooral het doosje preisigers is leuk, Wico  :P

Kijken, of er bekenden bij zitten, maar vooral de onbekenden zijn interessant .
Zie ik daar bv iemand in een rolstoel ?

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Inkopen doen
 :) Lekker geshopt met allemaal nuttige en leuke aankopen. B) :thumbup:
Al die Preisers zijn inderdaad errug leuk, dat zijn dat wel de mooiste soort bewoners die je op je baan kan hebben.
Noch is ook leuk, maar Preiser steekt daar toch wel een end boven uit. (en de prijs ook :-))
En grappig dat Wico Wago's koopt, het slaat nergens op dat ik het hier neertyp, maar leuk klinkt het wel. :D
Veel plezier ermee en suc6 met je hand op de knip houden. (lijkt me wel lastig om dan verder te bouwen met maar 1 vrije hand :o))

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Inkopen doen
Wico

Zo jij kan weer even verder met je inkopen, preisers heb je nooit genoeg ik merk dat hier ook al.

Ga me ook preisers kopen voor mijn fabriek, het word tijd dat het eens op de baan komt.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Inkopen doen
Nou Wico, ventilator onder de tafel met bevroren flessen ervoor en je kan flink draden trekken en verdeeldozen monteren  :thumbup:.

Ik denk dat je nog wel wat dozen Preisertjes nodig hebt om dat mega perron te vullen  :-).
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Inkopen doen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Inkopen doen
@ Tom,

Ik hoef me inderdaad niet te vervelen. En maak je geen zorgen: de updates blijven komen :thumbup:.

@ Michel,

Ik heb helemaal geen verstand van elektra, dus ben blij met het goede voorbeeld en de adviezen van Peter. Zijn werkwijze is inderdaad vakwerk!

Die rolstoeler heb ik voor je op de foto gezet, maar nog even geduld :).

@ Koen,

Bedankt! Die preisertjes gaan allemaal een mooi plekje krijgen :P.

@ Tony,

Officieel heet deze set "Auf Straßen und Plätzen" waardoor je niet alleen de "standaard" wachtende reizigers in de doos hebt zitten (dus inderdaad ook een mindervalide medemens :O).

@ Dirk-Jan,

Ik ben het met je eens dat de echte preisertjes toch de mooiste zijn. Waarschijnlijk koop ik nog een andere (iets goedkopere) super set, en dan kosten de preisers gemiddeld een euro per stuk. Het is veel geld maar maakt naar mijn mening je baan/station/perron ook stukken fraaier :P. En als ik aan het bouwen ben, heb ik geen tijd om spullen te kopen dus met die knip zit het wel goed.
 
@ Peter,

Voor je prachtige fabriek zijn ook mooie preisertjes te koop. Dat maakt het wel af!

@ Silco,

Het is momenteel echt geen doen op zolder, dus dat moet dan maar even wachten. Eind augustus ben ik nog twee weken vrij, dus wie weet kan ik dan meters maken. Er zullen ongetwijfeld nog meer preisertjes bij komen, maar alles op zijn tijd :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Busje komt zo
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Busje komt zo
Haha, even vergeten dat er deze week nog een pakketje kwam :?. Al fantaserend over het station en de verdere aankleding, zag ik ineens beelden van een bushalte voor me. En ja,  als ik iets heb bedacht dan kan ik ook niet wachten om het vervolgens te bestellen. Ook al wordt het pas 2019 voor dat de verdere (af)bouw van het station aan de beurt is :O. Dus op de foto's de laatste aankopen: 3 x Rietze 63263 Mercedes-Benz Integro Die Post CH. En op verzoek wat manke/rollende preisertjes erbij gezet :P.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Busje komt zo
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Busje komt zo
-Wico,
Al die besteldiensten in jouw omgeving weten blindelings jouw adres te bereiken, denk ik zo langzamerhand! Indien er een paar dagen voorbij gaan en zij niet in jullie straat terecht komen, is het wel heel bijzonder! Dan bellen ze toch maar aan met de mededeling, dat zij dit keer niets hebben mogen meenemen! (Om jou niet teleur te stellen!!)  :-) :-)
Dit zullen best niet de laatste 'bussen' zijn, want met zo'n groots opgezet station zullen er meer dan deze geplaatst moeten gaan worden! Maar er ligt nog vel in het verschiet! We wachten af!  >:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Busje komt zo
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Busje komt zo
Citaat van: Tony op zondag 29 juli 2018, 15:32:41
Kbemoei me der ook maar es effe tegenaan  :P

Veronitas Vervitonys Variatis  O:-D

Grtz Tony

( de loc's mot je maar weg denken en het bibberwerk ook )

Door een reactie van Ben in een ander topic over station Friedrichstadt, ben ik er achter gekomen dat station Regensburg model heeft gestaan voor dit station. De foto van het origineel geeft antwoord op de vraag of de richels meegeverft moeten worden :).

Conform Veronitas Vervitonys Variatis, dus de richels zullen ook grijs worden, met een lichte witte drybrush conform tip van iTom :P.

Groeten,Wico