Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
@ Tony,

Zwitserse precisie is teveel eer (maar dat zie je niet op de foto's ;)). Ik doe mijn best en dat is goed genoeg! Als de treinen uiteindelijk maar soepel rijden ben ik tevreden :). Temperatuur binnen 24 graden en buiten minimaal hetzelfde. Gekkenwerk om op zolder aan de slag te gaan, maar anders had ik niets te melden op het forum :D.

@ Michel,

Die loc is inderdaad een beauty; veel te duur natuurlijk maar toch overstag gegaan >:-D. De andere loc zal bij gelegenheid ook wel uit zijn doos komen en op de gevoelige plaat worden vastgelegd :thumbup:. Nu weer op zoek naar passende rijtuigen en wagons voor een bijbehorende sleep, want een loc alleen is ook niks (al denk jij daar anders over :P).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
- Wico,
Even de zaterdag goed gaan benutten, noemt hij dat!  8o  Het is alsof ik de start zie van die modelbaan ergens in Hamburg  >:-D
De verwennerij slaat toe en ook nog met foto's! Man, man, is me dat een "razende Wico", die hier op zijn zolder flink aan het uitpakken is geweest. Tegelijk maar een nieuw uit de verpakking gehaalde Re460 (één van de velen nog in de verpakking zittende locs) op zijn gehele nieuwe "baan" gezet! Proefdraaien? Neen, dat bewaart hij tot een later tijdstip!
Maar intussen zien we wel vele meters rails liggen en het schaduwstation(s). Daar kunnen heel wat 'slepen' van hun rustmoment genieten.
Het is een gelukwens waard, om de warmte te trotseren en ons mee te laten genieten van die precieze tafels, die een imposante indruk bij ons achterlaat! Dank voor jouw geweldige update! En nu op naar de volgende!  :-) :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Gerard,

Van teveel lovende woorden krijg ik jeuk en pukkeltjes, maar dank je wel voor je commentaar. Dit stimuleert uiteraard om vooral door te gaan :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw

Wico,

Ondank de veel te nieuwe en te moderne ( en erg mooie ) Märklin-loc, kent de WOSA heel wat extra punten toe aan banen die op veel te hete zolders gebouwd worden  O:-D
Extra goed bezig dus  :D

Grtz Tony

(die nu snel voetbal moet kijken)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Strak werk, vraag me wel af hoe je later bij de achterkant kan komen want met dat schuine gedeelte zal het niet makkelijk zijn.

Zo weer verder kijken naar de Kroaten die de Russische muur en het IJzerengordijn aardig aanvallen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
@ Tony,

Hoera mijn eerste WOSA (bonus) punten. Nooit gedacht die te scoren met mijn moderne baan, maar ze zijn toch mooi in de pocket. Me happy :D :D :D.

@ Tom,

Kroatië gewonnen, dus weer tijd om te reageren: bedankt voor de complimenten. Alle sporen in het schaduwstation zijn vanaf de voorkant te bereiken en er is kruipruimte achter de tafels in geval van nood. Niet ideaal, maar ik hoop de komende jaren voldoende soepel te blijven. Misschien moet ik in de (verre) toekomst wel dezelfde keuze maken als jij, maar voorlopig gaat het nog.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Wico

Dat word een heel erg mooi schaduwstation, en wat een lengte dat vind ik wel mooi  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Strak Wico  :thumbup: :thumbup:

Hoeveel verdiepingen schaduwstation komen er in totaal.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Schaduwstation in aanbouw
@ Peter(ke),

De opstelsporen hebben een lengte van 3 tot 3,5 meter. Daar kunnen dus aardig lange treinen worden gestald :).

@ Peter,

Bedankt! In totaal komen er drie verdiepingen schaduwstation. Met 10 opstelsporen per verdieping dus totaal 30 opstelsporen voor de goederentreinen. De historische treinen en de personentreinen worden boven de schaduwstations op maaiveld niveau gestald.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
Vandaag heb ik boven de toekomstige schaduwstations ook de rails op maaiveld niveau eens uitgelegd om te kijken of alles goed gaat passen. Het inkomende spoor rechts op de foto's loopt in een bocht voor de spiraal langs en splits in twee sporen. Vervolgens liggen er vooraan drie opstelsporen voor de historische treinen. Momenteel zijn dat een SBB Ce 6/8 III Krokodil + goederenwagons en diverse SBB Ae 6/6 locomotieven + bijpassende rijtuigen. Wellicht komt daar in de toekomst nog een fraaie stoomloc bij. Het vierde spoor is het doorgaande goederenspoor, dat helemaal om loopt en achter de spiraal langs verdwijnt richting de andere kant van de kamer. Achter het goederenspoor liggen tenslotte de twee kopsporen waar InterCity treinen met SBB Re 460 locs een plek gaan vinden. De kruising maakt het mogelijk dat beide InterCity's ook achter langs de spiraal lopen naar de andere kant. Het ontwerp op de eerste foto is inmiddels wat bijgesteld, maar de basis klopt nog.

Langs het achterste kopspoor wil ik een station plaatsen, waarvan dus de perronzijde zichtbaar zal zijn. Ik heb gezocht naar een station dat een beetje past bij de lengte van de sporen. Ik heb denk ik wel een geschikt station gevonden. De bestelling is inmiddels de deur uit; meer info en foto's volgen later :).

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Station Donnerwetter
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Station Donnerwetter

Hoi Wico,

De tekst vind ik wat lastig te volgen, maar de foto's snap ik prima  :D
Ben ook erg benieuwd naar je station (net als de WOSA) !
Vooral niet teveel treinen daar "parkeren", anders zie je er nog niks van  :o)

Dit is een heerlijke fase van het baantjebouwen; geniet er van !

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
Hoi Tony,

Tijd om te gaan slapen :). Het blijft lastig om je fantasie in woorden uit te drukken (we hebben niet allemaal zo'n goede scenarioschrijver ;)). Gelukkig zegt een beeld meer dan duizend woorden, dus doen de foto's goed werk!

Welterusten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
Wico,

Wat een fraai gezicht als de rails van het maaiveld is gelegd.
Prachtige lange sporen en de drie opstelsporen voor de historische treinen is leuk gedaan en met het vinden van de wellicht Zwitserse stomer komt het ook wel goed denk ik.
Ben benieuwd naar welk station je gevonden hebt zal wel een klein sfeervol stationnetje worden. :thumbup:
En nu de rails van het maaiveld is gelegd zal dat extra stimuleren om verder te bouwen denk ik. :P

Succes met de verdere bouwactiviteiten.

Groet Michel

Edit: woordje toegevoegd.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
Gratis tip: leg je sporen een beetje schuin t.o.v. de tafelranden dan ziet het er minder klinisch uit. ;)

Gr, Ben.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
-Wico,
Dat van die opstelsporen is een prima idee. Uitleggen en kijken of het allemaal past: eveneens helemaal goed! Ik zou voorstellen gewoon in het zelfde tempo doorbouwen! Dus uiteindelijk toch die energie verkregen, waar menigeen op zat te wachten!  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
Tip van Ben ben ik wel mee eens, tenzij het om niet zichtbare opstelsporen gaat.
Is de laatste foto van een tweede of derde laag schaduwstation of van de zichtbare laag?
Zelf zoek ik ook naar optische verbeteringen. Nadeel is het spanningsveld bereikbaarheid (breedte tafel) in combinatie met schuin leggen. Maar mogelijk is 7.5 of 15 graden al voldoende.

gr. Gertjan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
@ Michel,

Nog even wachten op het station. Ik beloof niet dat het klein wordt, hopelijk wel sfeervol :P

@Ben,

Bedankt voor het advies. De tip heb ik al eerder gehad en ik heb ook diverse "schuine" baanontwerpen uitgeprobeerd. Slot van het liedje is dat ik dit "strakke" ontwerp toch het mooiste vind. De afwisseling en variatie van de totale baan zal meer in de hoogteverschillen, het landschap en de scenery zitten. Het zichtbare spoor blijft relatief eenvoudig en "clean" van opzet.

@ Gerard,

Energie genoeg hoor; het ontbreekt alleen aan tijd nu ook andere (buiten)activiteiten veel aandacht vragen. Dus doorbouwen in eigen tempo en eind oktober zullen de eerste resultaten zichtbaar zijn :D.

@ Gertjan,

De laatste serie foto's betreft de zichtbare opstelsporen boven de schaduwstations. Bochten en het achterste omloopspoor zullen wel volledig uit het zicht verdwijnen. Vanwege de bereikbaarheid heb ik inderdaad voor relatief smalle tafels gekozen en dat beperkt je in de mogelijkheden. De "wauw" factor zit (hopelijk) straks meer in de lengte van de sporen en treinen en niet in een complex baanplan.

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
Station Friedrichstadt misschien?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
Ik zeg niets Wico, ben momenteel hetzelfde station in elkaar aan het zetten. Leuk werk :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
@ Veerman,

Bijna goed: Station Donnerwetter ;)

@ Koen,

Gedeelde vreugde is dubbele vreugde :D

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
Lijkt er iig wel op. Is dit station ook 1480 mm?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor

Hoi Wico,

Sporen evenwijdig aan de treintafel hoeven niet altijd "saai" te zijn, het ligt ook aan de "kijkhoek", ofwel de plek waar de kijker zit t.o.v. de tafel.
Het lijkt me geen klein station trouwens  :P

Grtz Tony ( die nog goed wakker is  :D )
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
@ Veerman,

Ja, de overeenkomsten zijn sprekend en de maat klopt ook exact :thumbup:

@ Tony,

Saai wordt het zeker niet en inderdaad het station is niet klein >:-D

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Meer meters spoor

Ik had de dakpannen geteld  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
@ Tony,

Ik ben ook begonnen met tellen, maar bij "heul heul veel" ben ik gestopt.

@ Allen,

Nog een tipje van de sluier :P

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Wico

Ik weet welk heel mooi groot station jij aan het bouwen bent, dit komt heel mooi tot zijn recht op jou baan.  :thumbup: :thumbup:

Wil het zeggen, maar ik laat het nog even zo  >:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Wico

Je maakt ons wel erg nieuwsgierig :thumbup:

Grt
John
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Ik ben niet zo thuis in stations, maar dit wordt wel een flinke jongen volgens mij.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Zo te zien ben je al verder dan mij Wico. Leuk hoe je dat naam bord hebt gemaakt. Wel mooi om te zien hoe iedereen denkt dat het een groot station is... Valt toch best mee volgens mij...  O:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
@ Peter(ke),

De foto's komen van internet hoor, het pakket is nog niets eens binnen :). Ik hoop dat het morgen met de post bezorgd wordt.

@ John,

De echte speurneuzen hebben het inmiddels al door, maar nog één nachtje slapen en alles zal duidelijk worden :important:.

@Peter,

Ik was oorspronkelijk van plan alleen met goederentreinen te gaan rijden. Inmiddels zitten er ook wat personentreinen in de collectie, en dan moet er natuurlijk toch eens een station komen.
Net als jij rij ik het liefst met serieuze lengtes, daarvoor is een klein bergstationnetje niet echt geschikt >:-D.

@ Koen,

Niet schrikken hoor, foto is geleend van internet en gefotoshopt. Denk ook niet dat ik je in ga halen want ik moet eerst de baan nog bouwen :O.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Ooh wel leuk gedaan! Ja wat de baan betreft werk ik achterstevoren, maar goed dan heb ik een goede reden om een huis te zoeken met grote kamer voor mn treinen en gebouwen O:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Ach, ja, tenslotte moeten de arbeiders aan die baan ook nog met vakantie gaan! De zgn. "bouwvak" op "Donnerwetter"! >:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Zojuist de vriendelijke bezorger van DHL een goed weekend gewenst. Dat van mij kan alvast niet meer stuk, want het station is binnen :P. Door sommigen al geraden: Faller 190297 Station Friedrichstadt. In de woorden van Faller: Het Faller station Friedrichstadt is het grootste station van Faller ooit in schaal H0 gemaakt. Ziet u het al voor zich? Met meer dan anderhalve meter aan lengte wordt station Friedrichtstadt een echte eyecatcher op uw modelspoorbaan. Grote kans dat u uniek bent want er worden er wereldwijd maar 1000 exemplaren van gemaakt. Wacht dus niet te lang op deze unieke kans. Nou die kans heb ik dan maar gegrepen en nu kan ik 1400 onderdelen in elkaar gaan zetten, dus voorlopig hoef ik me niet te vervelen :O. Wel weer een dilemma er bij: ga ik verder met de aanleg van de schaduwstations (nuttig) of ga ik het station in elkaar zetten (leuk). Nog maar eens een nachtje over slapen O:-D. Zo een station heeft natuurlijk niet genoeg aan de oorspronkelijke twee sporen, dus het baanontwerp hierop aangepast en het aantal sporen verdubbeld. De laatste foto geeft een beeld hoe het totaal er straks uit gaat zien (blauw niveau 0, geel niveau 1, rood niveau 2). Even klikken op de laatste foto voor meer detail!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
-Wico,
Gefeliciteerd! Wat een station!  8)  Wat een werk staat er nog te wachten! Hoeveel onderdelen moeten er bewerkt worden? Is het allemaal nog onder controle?  8o
Toch mooi dat die bezorger dat vlak voor het weekend heeft gebracht!   :-*
Voorlopig bent jij onder de "pannen"! Zet de lijm, knipschaartjes, vijlen en klemmetjes maar klaar! Laat er geen dag overheen gaan, hoor! Er moet tenslotte bewezen worden, dat na het bouwen van een huis, zo'n station een 'peulenschilletje' is!

Sterkte en toch plezier; voorzichtig aan!   >:-D  O:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Wico

Ik wist welk mooi station jij had gekocht, helaas laat mijn baantje dit mooie station niet toe.

Ga je het eerst in de verf zetten airbuchen, of ga je het zo laten en alles mooi lijmen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Wico, gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst!

En als ik zo vrij mag zijn, maak eerst per gebouw deel een zak met muren, raamkozijnen en dat soort dingen. Dit maakt het, vind ik, een stuk overzichtelijker en makkelijker opruimen wanneer je even stopt met bouwen.

Verder heel veel succes en plezier met het bouwen. En de ene keer aan je schaduwstation en andere keer je station is ook een optie he :P :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
 :) Wico, jij bent voorlopig leuk zoet met plakken.
Gewoon de handleiding stipt volgen en beginnen bij nummer 1. 8)
En dan het juiste plastic onderdeeltje vinden in die berg van 1400 stukkies, dat is al een uren verslindend klussie. :D
Veel plezier ermee.

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Wico,

Das een serieus stationnetje wat je gaat bouwen voor op je baan. :)
Heel veel bouwplezier toegewenst en ik neem aan dat je er wat Zwitserse uitlatingen erop gaat toepassen zoals het naambord zoals je al liet zien.

Groet Michel

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje

TippievanTony; zorg voor genoeg lijm !

Kan een heerlijk klusje aan de tuintafel zijn, zit je ook niet in de vluchtige dampen  :P
Weer eens wat anders dan BBQen  :D

Goed, dat het station niet op de langste kant van je baan ligt, anders lijkt die veel korter  :thumbup:

Have fun, Wico !

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Voor 't plakken van wanden is MEK ideaal.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Mooi hoor! Met ruim 1400 onderdelen ben je wel ff zoet😊. Dat zijn er dus nu al 2 op het forum. Ik heb m mogen overnemen van Kris die helaas genoodzaakt is om te stoppen met zijn hobby.
Mvg Frank
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
@ Gerard,

Nu snap ik eindelijk wat bouwvak betekent: vakantie om te kunnen bouwen ;). Mijn huis heb ik laten bouwen, maar dit station moet zelf wel lukken. Of ik er vandaag aan ga werken betwijfel ik want het wordt de warmste dag van de week.

@ Peter,

Ik prijs me gelukkig met de ruime zolder waardoor dit pronkstuk een plek kan krijgen. Voordat ik ga bouwen krijgen de onderdelen een eerste laagje (zwaar verdunde) verf zodat het plastiek effect weg is.

@ Koen,

Achterstevoren werken heeft ook zijn charme en ik denk dat dit station zelfs zonder baan al een blikvanger bij jou wordt. Veel succes met de verdere bouw! Het vooraf splitsen van de onderdelen per bouwdeel is een goede suggestie en ga ik zeker doen!

@ Dirk-Jan,

Zo simpel is het dus: bij 1 beginnen en de handleiding volgen. De bouw is ook niet heel complex, het is vooral heel veel van alles. De onderdelen zitten weer verdeeld in vier aparte dozen dus dat is inderdaad en puzzel op zich :O.

@ Michel,

Dit is geen bergstationnetje en iets meer werk, maar staat straks denk ik wel mooi op de baan. Ik zal zeker wat Zwitserse attributen op het station plaatsen zodat het geheel past bij de rest. Albulamodell (www.alpenspoor.nl) heeft hele mooie spullen hiervoor :idea:.

@ Tony,

Dat zal ik zeker nodig hebben. Ik werk altijd met Revell Contacta; door de naald kun je heel precies lijm doseren. Zal wat extra flesjes inslaan :). Bouwen doe ik op zolder; daar heb ik (nu nog) alle ruimte en kan ik de rommel lekker laten staan en dat is wel zo makkelijk. De lange kant blijft gereserveerd voor natuur en landschap; jouw clubbaan is mijn inspiratiebron :important:. De korte kant wordt meer thematisch met het grote stadstation en de historische treinen. In mijn hoofd zit het idee om een soort feestelijke open dag van SBB Historic weer te geven, waarbij heul veul preisertjes genieten van historisch materiaal op en rond de baan. Ook het station biedt volop mogelijkheden voor een levendig straatbeeld :).

@ Wim,

Bedankt voor de tip. Ik ken het niet, dus zal me er eens in verdiepen!

@ Frank,

Als jij hem ook hebt dan zijn het er dus zeker drie op het forum, want ook Koen (ks1985) is hem aan het bouwen. Dat vraagt misschien wel om een eigen scenery topic voor "Friedrichstadt" (wat bij mij wordt omgekat naar "SBB Bahnhof Donnerwetter" ;)).

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
-Wico,
Wat een gedachte van "SBB HISTORIC" op jouw "Donnerwetter Alm"!  8)  Een feestelijke opening?  :thumbup:  Ach, het is elke dag feest bij jouw op de "ALM"!  8o  Maar dat kan alleen maar, als jij zo'n dag in het echt hebt meegemaakt bij de SBB en/of bij de BLS! Staat dit jaar ook weer te gebeuren! Maar niet bij jou, verwacht ik!  :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Gerard,

Feest op de baan zal dit jaar niet meer lukken, want teveel werk om dat op tijd klaar te krijgen. Volgend jaar dan maar voor de feestelijke opening van Donnerwetter Alm :thumbup:. Gelukkig zijn er meerdere oplever fases voorzien, dus tussendoor valt er genoeg te genieten :). Schaduwstation en spiraal zijn nu eerst aan de beurt of toch gelijk aan de slag met het station (keuzes, keuzes...)

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Hi Wico,

Zag zojuist je nieuwe aanwinst voorbij komen.
Dat noem ik een station, zeg.
Nooit geweten, dat er zulke grote stations bestaan in H0.
Zal erg indrukwekkend zijn, ook al bij het zien van alle onderdelen.
Je bent voorlopig van de straat, haha.

Suc6 met bouwen!

Gr.Wim
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Wico,

Meerdere oplever fase's betekend meerdere feestjes. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Dat is een flinke jongen, daar gaan leuke knutsel uurtjes in zitten.
Heb je alles goed gecontroleerd want bij Faller wil er nog weleens een onderdeeltje ontbreken of gebroken in de verpakking zitten.
Mailtje naar de servicedienst en het komt in orde.

MEK is lastig te verkrijgen in Nederland, in België is de verkoop volgens mij nog wel toegestaan.
Ik bestel het altijd bij Jaap Vriend ]KLIK
Het zit ook in Bison ontvetter maar dat is geen 100% MEK.

MEK werkt vlekkeloos, met een klein kwastje langs de lijmnaden halen en samenvoegen, vast voor het leven  :)

Succes met de bouw.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Meer info over MEK ===> klik
O.a. hier te koop ===> klak
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Dank je voor de link,

Blijkbaar vind ik het niet in BE, wel bisson onrvetter blijkt het zelfde te zijn ??, of dit juist is geen idee.
Ga me eens een fles bestellen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
 @citaat Je kunt het toch in NL bestellen.
Bison ontvetter schijnt wel te werken. Heb ik geen ervaring mee.
Kijk hier voor meer informatie ===> klik