Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste wending spiraal
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste wending spiraal
-Wico,
Jouw eerste weekend op jouw zolder is er één van veel passen en meten. Veel tijd daaraan besteden is daarna het halve werk. Je zult merken, dat het dat de eerste fase stukken gemakkelijker gaat worden. De openingen, waar de draadeinden doorheen gaan, moeten idd een stukje breder zijn, omdat de wendingen weer iets omhooglopen! Goed uitgangspunt! Kwestie van ervaring opdoen.  :thumbup: Mooie foto's van jouw vorderingen en nu volhouden en nauwkeurig blijven werken! Ben nieuwsgierig naar jouw volgend weekend!  :-) :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste wending spiraal
-Wico:
Dank voor je toelichting, het gaat helemaal goed komen,  :thumbup:
Zit al klaar om de volgende reeks foto's te bekijken, al zal ik dar toch nog wel wat om moeten wachten.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste wending spiraal
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste wending spiraal

Mooie eerste wending in je topic, Wico  ;)

Nou kan het alle kanten op gaan, als het maar naar boven is  :D
Kan me zo voorstellen, dat je al bouwend de rest van de baan al voor je ziet.
En lekker stiekem wegdromen op je werk............

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste wending spiraal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste wending spiraal
@ Gerard,

Als de eerste wending goed is, volgt de rest vanzelf. Alleen nog even zagen, boren en een heleboel moeren draaien en de spiraal is klaar ;). Nu de eerste wending ligt ga ik eerst het isolatiemateriaal op maat knippen als mal voor de overige wendingen. Komend weekend visite over de vloer dus dan zal er niet zoveel gebeuren.

@ Jørg,

Graag gedaan; info delen is voor mij één van de belangrijke doelen van het forum :D. Geduld inderdaad voor de volgende foto's, maar ik heb geen haast ...

@ Tony,

Ach ja, je moet ergens beginnen. De wendingen in jouw topic zijn inmiddels niet meer te tellen; ik stop bij tien :P. Al bouwend heb ik vooral de spiraal voor ogen, daar heb ik nog genoeg werk aan. Het zal anders worden als de tafelframes straks klaar zijn, dan wordt de ruimte goed gevuld en kan de verbeelding (verder) aan de slag. Haha dat werk is toch vooral een lastige onderbreking van je vrije tijd :D. Maar zonder dollen, na bijna drie jaar thuis is het lekker om (tijdelijk) weer aan de slag te zijn!

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste wending spiraal
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste wending spiraal
-Wico,
Je moet natuurlijk niet teveel "belangstellenden" gaan uitnodigen!  >:-D Zoals onze andere 'vriend' zijn agenda altijd flink vol heeft staan.  :-) Dat a.s. weekend moet je hem maar een zaagmachine laten meenemen. Hij heeft inmiddels ervaring voldoende opgedaan!! >:-D >:-D  :-) :-)

Suk6!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste wending spiraal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste wending spiraal
Gerard,

Dat valt best mee hoor met die belangstellenden, en zoveel is er nog niet te zien :D. Je brengt me wel op een idee om de gasten aan het werk te zetten >:-D.

Groeten,

Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... niet omdat het moet
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... niet omdat het moet
Niet omdat het moet, maar omdat het kan :D. Dit weekend niet veel tijd om te bouwen. Maar kon het niet laten om even een schaduwstation op de grond uit te leggen. En omdat kale rails ook niet alles is, gelijk maar een deel van mijn tankwagons uit de doos gehaald om een lange sleep samen te stellen. Op het langste opstelspoor kan ik dus 18 tankwagons in dubbeltractie kwijt :). Bijna vier meter lengte en lang zat voor de treinen die ik in de toekomst op ga stellen, want die variëren tussen de 6 en 16 wagons.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... niet omdat het moet
-Wico:
Dat zal wel een indrukwekkende sleep zijn geweest,  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... niet omdat het moet
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... niet omdat het moet
-Wico,
Niet omdat jij 'visite' had, maar omdat jij toch wel wat wilde laten zien aan een mede 'CH'-liefhebber! Nu slechts de vraag of die slepen het ook houden in jouw toekomstige spiraal! Helaas, dat kon jij niet uittesten. Maar dat gaan we zien! Hij heeft jou dus niet geholpen? Maar hij heeft wel weer een weekendje 'Zeeland' eraan over gehouden. Nog iets op de beurs gekocht? Wat gaat zo'n "vrij" weekend snel voorbij! Heel jammer, maar volgend weekend gaat jij er weer flink tegenaan! Mooie foto's! 8)  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... niet omdat het moet
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... niet omdat het moet
Snap het helemaal, Wico  :P

Als het op deze manier tegen de muur zou komen, zou ik het spoor waar de trein op staat laten vervallen, in verband met de bereikbaarheid.
Als ik het goed Zwitsers begrijp, wordt de driewegwissel alleen maar open gereden. Veilige optie !

Speel ze nog  :D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... niet omdat het moet
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... niet omdat het moet
@ Jørg,

Het is inderdaad een indrukwekkend gezicht! Maar zoals gezegd worden de slepen die ik opstel korter. De uiteindelijke lengte zal ook afhangen van de trekkracht van de locs in de spiraal. Maar dat zal de toekomst uitwijzen.

@ Gerard,

Nee hulp heb ik niet gehad (maar werd wel aangeboden hoor, eerlijk is eerlijk :D) want we zijn naar de modelbouwbeurs in Goes geweest. Drie hallen vol met auto's, vrachtauto's, schepen, militaire voertuigen, vliegtuigen en treinen in alle soorten en maten. Knap wat mensen allemaal kunnen bouwen en laten rijden/varen/vliegen in model. En dan niet te vergeten de precisie en alle details waardoor mensen soms jaren aan één model werken.  Helaas geen rijdend materieel of rails te koop (wel wat scenery etc.) dus de portemonnee bleef dicht :O.

@ Tony,

Gelukkig want dan hoef ik het niet uit te leggen ;). En goed begrepen:  links is ingaand spoor en rechts uitgaand dus de driewegwissel wordt alleen open gereden. Met deze opstelling van de sporen heb ik een maximale hoeveelheid sporen en lengte terwijl de diepte beperkt blijft tot maximaal 80 cm. Dat moet dus net kunnen wat betreft bereikbaarheid.

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... niet omdat het moet
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... niet omdat het moet
Indrukwekkend Wico,

Ik hou ervan, heerlijk die lange goederen treinen  :thumbup:
Nu snel weer alles inpakken zodat er gebouwd kan worden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... niet omdat het moet
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... niet omdat het moet
Peter,

Ook voor mij zijn dat de ideale treinsamenstellingen en dan liefst in dubbeltractie! Voor de afwisseling gaan er straks ook wel wat passagierstreinen pendelen, maar de goederenslepen blijven favoriet :D.

Bouwen doe ik lekker in mijn eigen tempo. Nu de basis voor de spiraal staat ga ik eerst wat frames voor de schaduwstations bouwen en kijken hoe we die op elkaar aan gaan sluiten. 

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... niet omdat het moet
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... niet omdat het moet
Wico,

Gisteren lag er nog niks op de grond en vandaag kom ik thuis na een kort maar super gezellig weekendje Goes en het imposante schaduwstation ligt al op de vloer uitgelegd. :)
Ziet er mooi en prachtig uit en dan die lange sleep een prachtige bonte verzameling van wagons mooi gezicht. :thumbup:
Succes met de verdere bouw van je spiraal en schaduwstations.  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... niet omdat het moet
Ook op de modelbouw beurs in Goes geweest?
Niet al te veel treinen, maar wel interessant
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... niet omdat het moet
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... niet omdat het moet
@ Michel,

Ik wilde zelf ook wel even zien of het papieren ontwerp "in het echie" ook zou passen! Ja dus en kan straks al mijn slepen kwijt plus ruimte voor uitbreiding in de toekomst :). Het was zeker gezellig en moeten we nog maar eens overdoen in de zomer :P.

@ Kloppie,

Daar zijn we inderdaad naar toe geweest. Treinen en verkoop vielen wat tegen, maar er was genoeg te zien. Ook wel eens leuk om de hobbies van anderen te bekijken :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... lay-out schaduwstation
Het ziet er indrukwekkend uit maar zijn dat niet erg veel opstelsporen in je schaduw station? :idea:
Met hoeveel treinstellen wil je tegelijk gaan rijden? :warning:
Natuurlijk hoop ik voor je dat alles uitkomt zoals je verwacht. :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... lay-out schaduwstation
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... lay-out schaduwstation
Mooie grote voor je schaduwstation Wico, daar zul je geen ruimte te kort gaan komen. Die imposante slepen dadelijk door je Zwitserse landschap dat zal er prachtig uitzien door de bergen :thumbup: :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... lay-out schaduwstation
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... lay-out schaduwstation
@ Wiggert,

Er komen drie van zulke schaduwstations om mijn verzameling van ruim 300 wagons te kunnen stallen, plus toekomstige uitbreiding :). Hoeveel treinen er tegelijk gaan rijden moet ik in de praktijk gaan ontdekken, maar dat aantal zal beperkt zijn om een rustig treinbeeld te krijgen. Treinen gaan op drie niveaus rijden met op het hoogste niveau een doorlopend zichtbaar spoor van negen meter lang.

@ Koen,

Voorlopig kan ik daarmee zeker vooruit! De komende tijd kan ik alleen nog maar dromen van die treinen door de bergen, er moet eerst nog heel wat werk verzet worden. Voorlopig hoef ik me nog niet te vervelen ;).

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... lay-out schaduwstation
Wico

Kijk even 2 dagen niet op het forum, en wat zie ik een heus schaduwstation heb je daar liggen.

Wel erg mooi om die lange sleep te zien, hopelijk kan je toekomst gericht ook met zulke slepen rijden.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... lay-out schaduwstation
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... lay-out schaduwstation
Peter(ke),

Het schaduwstation is inmiddels ook weer afgebroken want er moeten frames gebouwd worden :D. We zullen zien welke lengte straks nog soepel door de spiraal kan. Deze opzet was alleen om te kijken wat ik maximaal kwijt kan.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
Zaterdag naar de modelbeurs in Heinkenszand geweest om nog een paar laatste wissels en bochten te kopen. Sinds we verhuisd zijn woon ik letterlijk drie minuten lopen van deze beurs af, dus dat is makkelijk :). De entree is 1,50 en een echt grote beurs is het natuurlijk niet. Maar altijd leuk om even te gaan kijken en te snuffelen of er nog iets van mijn gading te vinden is :P. Zaterdagmiddag kwam de aannemer nog een paar pakken isolatieplaten brengen, waarmee ik op de baan de hoogte in kan. We zullen maar zeggen dat dit bij de prijs van ons nieuwe huis was inbegrepen ;).

Daarna aan de slag om het eerste frame voor het schaduwstation op te zetten. het frame is nog niet af, maar de foto's geven een eerste indruk. Op 25 cm hoogte zitten de draagbalken voor het onderste schaduwstation; daarboven moeten nog twee niveaus komen op 47cm en 69 cm hoogte. De baan zelf komt op 91 cm liggen, de eerste platen op die hoogte liggen al op het frame. De schaduwstations liggen 20 cm verdiept ten opzichte van de baan. De maximale breedte van de opstelsporen wordt 80 cm dus bereikbaarheid moet net kunnen.

Tenslotte ook maar eens begonnen aan het bij elkaar zoeken en sorteren van de rails van mijn oude baan en de rails aankopen van het afgelopen jaar. Op de foto slechts een kleine selectie; het totale ontwerp vraagt bijna 375 meter benodigde rails :O.

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
wico

Zo de start is gegeven, het begin ziet er al goed uit.  :thumbup:
Wauw 375 meter spoor, maar zal wel mooi zijn als dat allemaal ligt.  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
Peter(ke),

Bedankt! Het meeste spoor zit trouwens in de schaduwstations en de spiraal. Daarnaast wordt een deel van het spoor verborgen in diverse tunnels.

Het totale zichtbare spoor is circa 75 meter, met een doorlopend (parade) spoor op niveau 1 van 7.5 meter en op niveau 2 van 9 meter lengte.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
Wico,

Van die isolatieplaten ga jij en dus wij ook veel plezier van beleven. :P
Het eerste stuk van het frame ziet er goed en stevig uit. :thumbup:
375 meter is een mooie lengte om je prachtige materiaal te laten rijden. :)
Succes met de verdere bouwwerkzaamheden. :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
-Wico:
Ziet er al een stevige constructie uit,  :thumbup:
Met die lange paradesporen kan je mooie lange slepen laten rijden.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
Phew, 375m spoor  8o Nog ene om te volgen, ne mens krijgt zo niets meer gedaan tegenwoordig  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
-Johan:
Al die interessante topics volgen is bijna een fulltime job,  :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
 @citaat inderdaad, je zou op den duur beter thuis blijven dan te gaan werken  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
"Werken loont!

-Wico,
Gefeliciteerd met de allereerste fase van de tafel! Zoiets geeft een prachtig beeld hoe alles er gaat uitzien op jouw treinzolder.
Niet teveel naar die 'beurs' gaan, want er moet wel; gewerkt gaan worden!

:thumbup: :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
Wico,

Waarom zijn de onderste verbindingslatten "liggend" bevestigd in plaats van "staand"?
Bij "staand" is de draagkracht vele malen groter en nauwelijks tot geen kans kans op doorbuigen.

Cees
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
Hallo Wico,

Respect voor de degelijke en stabiel ogende constructie  :thumbup:.

Komt de bedrading van de op 25 cm hoogte liggende schaduwsporen met het oog op bereikbaarheid bovenop de treintafel te liggen of wordt die "schaduwtafel"  voorzien van scharnieren zodat:
- ze in geval van nood kan opgeklapt worden en langs onderen bereikbaar is?
- je bij de onderzijde van de bovenliggende hoofdtafel kan?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
jawadde als ik dat zo allemaal lees indrukwekkende baan gaat dit worden. :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
Dacht even, dat je een kinderbedje aan het maken was, Wico  :D

Het doorbuigen van die platte latten lijkt me wel mee te vallen, wanneer daar de platen op vast geschroefd zitten.

Enne, met de beurs om de hoek,
         vliegen de flappen uit de broek!


Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
Hoi Wico,

Het is al gezegd dat het een stevige constructie gaat worden  :thumbup:
Mooi man daar ga je een hoop plezier aan beleven.

Leuk gezicht al die doosjes met rails.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
@ Michel,

Ik had het vriendelijk gevraagd aan de aannemer en nu kan ik dus even vooruit met die platen :). Er staan nu vier kratten rails ongeduldig te wachten tot de frames klaar zijn, maar ze moeten nog even geduld hebben :O.

@ Jørg,

Het is inderdaad een stevige constructie, maar die moet ook jaren mee :thumbup:. En die lange slepen dat gaat helemaal goed komen; zolang de baan nog niet klaar is koop ik af en toe maar wat wagons :D.

@ Johan,

Niets moet he, maar ik ben blij met elke nieuwe volger. Het is fijn om te weten dat mensen interesse hebben in mijn plannen en bouw :thumbup:. En ja een mens kan heel wat uren op het forum doorbrengen ;).

@ Gerard,

Bedankt! Ik zal toch regelmatig een beurs bezoeken hoor; alleen maar bouwen is ook zo saai >:-D. Enne het is geen aangenomen werk maar een hobby, dus het moet wel leuk blijven O:-D

@ Cees,

Een "staande" constructie is zeker sterker. Maar ik breng de latten in de schaduwstations "liggend" aan om de ruimte tussen de niveaus maximaal te houden. Voor het onderste niveau is dit niet noodzakelijk, maar zo kon ik de draagkracht even testen :).
De latten zijn 21 x 60 mm en het triplex 12 mm dik en de draagkracht is ruim voldoende zonder doorbuigen. In de frames zonder schaduwstation worden de latten dus gewoon "staand" gemonteerd.

@ Ludo,

Bedankt voor de complimenten! De frames zijn vrijstaand al stabiel, maar worden later ook nog aan elkaar gemonteerd voor extra stevigheid. De bedrading in de schaduwstations komt inderdaad bovenop te liggen. Alleen de bedrading van de treintafel wordt aan de onderkant weggewerkt.

@ Johnny,

Ik denk/hoop zelf ook dat het er straks indrukwekkend uit komt te zien! Maar voor we zover zijn moet er nog het nodige gemeten, gezaagd, geschroefd en gelijmd worden :P.

@ Tony,

Dat had zo maar gekund, want het tweede kleinkind is op komst :P. Doorbuigen is inderdaad geen probleem als alles in elkaar geschroefd is; er kan een spreekwoordelijke olifant op staan :o). Gelukkig kun je hier niet pinnen, dus kun je je geld maar één keer uitgeven >:-D.

@ Peter,

Ik bouw graag stevig, want het moet nog vele jaren plezier opleveren :). Die rails kunnen bijna niet wachten om uitgepakt te worden, maar eerst "nog even" frames bouwen :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste frame
-Wico,
We kunnen niet meer wachten!  >:-D  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuwe aanwinsten
Dit weekend weer nuttig besteed o.a. om een nieuwe pc te installeren dus de modelspoor hobby stond even op een lager pitje. Zaterdag wel naar Houten geweest en wat spullen gekocht. Was eigenlijk op zoek naar de nieuwe GATX gasdruk ketelwagens van Marklin, maar de handelaar die ze vorige beurs voordelig aanbood had ze nu niet meer. Volgende keer bij een mooie aanbieding gelijk kopen dus... >:-D. Toch twee wagons gekocht als uitbreiding op containervervoer en ketelwagons plus containers en een LKW voor de Rollende Landstrasse voor bijna gratis :D.

Zondag verder gebouwd aan de frames, en het tweede frame staat in de steigers. Morgen niveau -3 afmaken en dan een paar foto's op het forum zetten voor de ongeduldige volgers :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuwe aanwinsten
-Wico,
Wat een verbazing en wat een 'aankoop'! Geweldig! Jammer van die handelaar, die jouw wens niet meer had, maar de volgende keer is het geluk met jou!  :thumbup: :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuwe aanwinsten
-Wilco:
Prachtige aanwinsten weer, en veel plezier er mee,   :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuwe aanwinsten

Deze beursbuit is ook niet verkeerd, Wico   :thumbup:

Het blijft altijd een verrassing, wat er aangeboden wordt.
Lekker spannend  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuwe aanwinsten
Mooie aanwinsten Wico. :thumbup:
Kijk uit naar je update van je werkzaamheden ja ik weet het ben ongeduldig. :D

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuwe aanwinsten
@ Gerard,

Soms moet je het geluk een beetje afdwingen. Heb de wagons nu maar online besteld, kon niet wachten tot de volgende keer :).

@ Jørg,

Zelfs in Spanje volg je het forum of ben je al weer thuis? Ik hoop er inderdaad in de toekomst veel plezier van te hebben!

@ Tony,

Ik ben er ook weer erg blij mee. Het was niet waar ik naar op zoek was, maar je kunt toch niet met lege handen thuiskomen >:-D.

@ Michel,

Bedankt! Foto's moeten nog even wachten. Mijn oude pc is zo goed als dood, dus vanavond eerst proberen alle oude bestanden te redden voordat hij helemaal de geest geeft. Gelukkig draait de nieuwe pc ook al, dus berichten posten gaat prima :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuwe aanwinsten
Wico

Zo dat zijn mooie aanwinsten, volgende keer heb je mss wel je wagons die je heel graag had.  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuwe aanwinsten
Mooie aanwinsten Wico :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuwe aanwinsten
-Wilco:
Ja zelfs in Spanje hou ik het forum in de gaten, maar beperk me tot enkele topics wegens andere activiteiten.
Morgen alweer de terugvlucht en dan back to reality,  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuwe aanwinsten
@ Peter(ke),

Voorlopig ben ik nog aan het bouwen, dus alle tijd om nog wat mooie wagons te vinden :).

@ Koen,

Bedankt, ben er zelf ook erg blij mee. Mooie aanvullingen voor mijn bestaande slepen :P.

@ Jørg,

Gelukkig maar want er is meer te genieten in het leven dan alleen treintjes. Goede terugvlucht gewenst :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basis tweede frame klaar
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basis tweede frame klaar
Vanavond nog wat laatste balkjes gezaagd en de laatste schroeven er in gedraaid, maar nu is de basis van het tweede frame klaar en staat op zijn plaats. De plaatjes doen de rest van het verhaal. We kunnen vrolijk verder met de opbouw van het derde (identieke) frame ;).

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basis tweede frame klaar
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basis tweede frame klaar
-Wico,
Heel mooi overdracht en gemaakt.  :thumbup:  Toch is er een timmerman aan jou voorbijgegaan! Tafels aan elkaar vastzetten en dan de opbouw gaan regelen! Maar dan ben ik al een stap te ver, verwacht ik! Wij blijven naar jouw vorderingen uitkijken.  :thumbup:
Voor de 'onderstations' wordt het alleen wat moeilijk werken! Ik voorzie rugproblemen! Maar een goede massage zal voor heel wat verlichting (?) gaan zorgen!  >:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basis tweede frame klaar
Het tafeltje kun je nog gewoon op zijn zijkant zetten om de bedrading te doen.
Dus niet te snel alles aan elkaar vast maken.

mvg Robin