Hoewel ik al heel wat materieel op mijn baan heb staan, zijn er nog wel een paar wensen

. Zo heb ik al jaren in mijn hoofd om een COOP trein samen te stellen, vanwege de frisse en kleurrijke wagons waarmee ze rijden. Maar ik kon tot nu toe nooit de juiste containers daar voor vinden. Die zijn dus nu in een beperkte oplage in Zwitserland te koop, dus heb ik rap een twaalftal containers besteld en die zijn inmiddels binnen. Deze zullen nog worden aangevuld met twaalf witte koelcontainers, zoals ze ook in het grootspoor te zien zijn.
Maar met containers alleen ben je er niet, want die moeten ook nog op een wagon. Uit de foto's van het grootspoor blijkt dat hiervoor Sggmrss dubbel draagwagens worden gebruikt. Die heeft o.a. Roco in zijn assortiment (# 76632), dus de bestelling van zes van dergelijke wagens is inmiddels de deur uit

. Voor de foto heb ik even een soortgelijk Roco model uit één van mijn andere slepen geleend.
Voor het vervoer van deze wagens heeft COOP zijn eigen dochteronderneming: railCare. Dus daarmee is de bijbehorende loc ook bepaald. Nu wil het toeval dat Piko dit Vectron model dit jaar als Sondermodell voor de Zwitserse markt uitbrengt (#97796 AC). Je begrijpt dat de voorbestelling inmiddels ook de deur al uit is

. Dat laatste vind ik wel spannend want tot nu toe heb ik me altijd beperkt tot Märklin locs. Maar wat ik lees over (recente) Piko modellen is over het algemeen positief, dus dit keer maar een gokje wagen ...
Hieronder eerst wat fraaie grootspoor beelden, in de volgende post foto's van de containers die inmiddels binnen zijn. Wordt vervolgd.
Groeten,
Wico