Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... 60 Jahre Re 4/4 II
 B) Je hebt alles weer mooi op de gevoelige plaat geheugenkaart weten te zetten, leuke reportage van dit mooie evenement. :thumbup:
 :o) Lokkies zien er nog er strak uit, zou niet zeggen dat ze al 60 jaar meegaan.
Maar ja, staan ook altijd warm en droog binnen bij een oud vrouwtje mannetje. :D
 B) Persoonlijk vind ik die met de opdruk 175 jaar de mooiste, maar ja, ieder zijn voorkeur natuurlijk.  :roll:
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... 60 Jahre Re 4/4 II
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... 60 Jahre Re 4/4 II
@citaat da's een nepper Dirk-Jan, want hoe kan je nou ergens 175 jaar bij zijn als je zelf pas 60 bent???
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... 60 Jahre Re 4/4 II
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... 60 Jahre Re 4/4 II
Zelfs met tropenjaren die dubbel tellen haal je dat nog niet.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... 60 Jahre Re 4/4 II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... 60 Jahre Re 4/4 II
@ Tony,

Als ik jouw samenvatting zo teruglees is het toch wel een heel gevarieerd topic hiero :D.

@ Hans,

Bedankt en het zijn zeker mooie, kleine, sterke, stoere locs!

@ Dirk-Jan,

Je weet ik ben meer bouwer dan rijder, dus de lokkies waren ook wel blij dat ze weer eens de assen mochten strekken.

@ Hans,

Gegoochel met cijfers, daar ben ik zelf nooit goed in geweest.

@ Henk,

Dat is in Thailand dan wel, maar in Zwitserland kennen ze geen tropenjaren ;). Maar wie weet met die klimaatverandering ...

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... 60 Jahre Re 4/4 II
Mooi neergezet Wico, heb je de echte lokparade ook gezien?
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... 60 Jahre Re 4/4 II
Leerzaam stukje geschiedenis over de Re 4/4 II.
Ik zal vanavond nog eens goed naar mijn 3 examplaren kijken.

Groeten,
Jelmer
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... 60 Jahre Re 4/4 II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... 60 Jahre Re 4/4 II
@ Sander,

Ik heb de video er van gezien. Nog even gedacht die na te spelen, maar deze oplossing was eenvoudiger te realiseren O:-D.

@ Jelmer,

Je gaat met andere ogen naar de locs kijken :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... 60 Jahre Re 4/4 II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... 60 Jahre Re 4/4 II
Citaat van: Hanzi op maandag 16 september 2024, 07:59:12@citaat da's een nepper Dirk-Jan, want hoe kan je nou ergens 175 jaar bij zijn als je zelf pas 60 bent???

Het is geen nepper maar een wrapper B). Onderstaande video slechts ter illustratie :).


Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... 60 Jahre Re 4/4 II
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... 60 Jahre Re 4/4 II
Wico, nog even heerlijk naar je prachtige loc parade van de Re 4/4 II echt genieten zeker ook hoe ze gefotografeerd zijn maar ik mis er toch wel aan aantal fraaie exemplaren wat mij heeft besluiten om eerdaags mijn Re 4/4 locs bij elkaar te zetten voor een foto sessie en ter ere van 60 jaar bestaan van de Re 4/4 II.
Ben eerlijk wel benieuwd naar hoeveel ik van deze schoonheden ik heb rijden en dan ook maar meteen een line-up maken van de BLS locs nu de nieuwe BLS loc is binnengereden.

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... 60 Jahre Re 4/4 II
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... 60 Jahre Re 4/4 II
Wederom een leuk evenement Wico, het blijven prachtige loc's die jij goed in het zonnetje gezet hebt  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... 60 Jahre Re 4/4 II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... 60 Jahre Re 4/4 II
@ Michel,

Het spreekwoord zegt geloof ik "goed voorbeeld doet goed volgen". Ik weet dat jij nog een aantal andere uitvoeringen hebt, dus ik zou zeggen kom maar op met die line-up :thumbup:.

@ Peter,

Bedankt voor de complimenten. Die zijn altijd weer een stimulans voor een volgend evenement :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Meestal zit er wel een logische volgorde in mijn scenery werkzaamheden (je zou het een planning kunnen noemen ;)). Maar soms doe ik dan iets gewoon omdat het opkomt en ik zin heb om het aan te pakken. Door de aanschaf van de Holcim onderlossers ging mijn fantasie aan de haal met de toekomstige steengroeve annex beton centrale. Nu had ik nog een beton centrale van mijn oude baan, dus die heb ik gepimpt tot Holcim beton centrale :).

Een paar plaatjes van hoe het was (sweet memories aan mijn vorige baan) en hoe het er nu uit ziet. Uiteraard nog niet op de definitieve plek en er zal ook nog wel een stukkie vervuiling en veroudering volgen. Maar dat is voor later ...

IMG_2869a.jpg

20240917_105827a.jpg

20240917_105948a.jpg 

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Wico,

Mooie update en upgrade.  :D  :D

Henk
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Dat pimpen is echt een succes geworden Wico. De juiste kleuren en uiteraard het Holcim embleem. Nu nog een goede plek vinden maar dat zal vast wel lukken.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
De betoncentrale heeft een mooie upgrade gehad Wico. :thumbup:
En het kijken naar de foto's met het mooie kleurrijke Holcim materiaal maakt het kijkplezier extra leuk. :)

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
@citaat  @citaat  @citaat

Bedankt voor de positieve reacties! En de definitieve plek zal naar verwachting ergens in 2026/2027 wel gevonden worden :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Tegen die tijd is de beton in ieder geval wel uitgehard.  8o
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Lekker bezig.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Mooi werkstukje Wico en kostenbesparend zo'n oude centrale opnieuw gebruiken.

Luc
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Ferm gedaan Wico 👌
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
@citaat  @citaat  @citaat

Opnieuw dank voor de complimenten! En omdat ik toch bezig was heb ik gelijk een laadinstallatie bij de kop gepakt. Die heb ik denk ik vijf jaar terug al, samen met wat andere toepasselijke bouwsels en halffabricaten, van Tony overgenomen toen hij over mijn groeve annex betoncentrale plannen had gelezen.

Het model heeft jaren liggen wachten en nu had ik de geest. Dus eerst maar eens het stof er af geblazen, daarna deels gedemonteerd, deels losse delen weer gelijmd, wat periode IV/V werklui verwijderd, verse verf op de daken en andere onderdelen, nieuw zand in de laadbak, klinkerstrookje er in geplakt en hoppa weer een bruikbare installatie voor op de baan :). Uiteraard moet er nog wat gebeuren aan detaillering en veroudering, maar dat komt later.

Helaas heb ik geen before foto gemaakt (ongeduldig weten jullie nog wel ...), dus jullie moeten het met twee after foto's doen.

 20240918_112447a.jpg

 20240918_112749a.jpg

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Tja, wat zal ik zeggen na twee summiere after fotootjes. Het ding ziet er wel aardig uit maar een vergelijk van voor en na de behandeling had toch een beter inzicht gegeven. Ook vind ik de plaatsing van het apparaat wat onhandig. Wat nu als de sneltrein naar Bern vanuit Donnerwetter moet vertrekken. dan astaat daar ineens een installatie op het baanvak en kunnen de reizigers niet met Zwitserse precisie vervoerd worden. Dat laat toch enigszins te wensen over. Conclusie; U is niet alleen ongeduldig.
Maar goed, je bent lekker bezig en het houdt je van de straat waar je toch alleen maar kattenkwaad uithaalt.  >:-D
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Henk,

Je hebt helemaal gelijk (en dat zeg ik niet snel). Ik heb de installatie direct van het spoor verwijderd en opgeslagen voor toekomstig gebruik.

En ik ben van de honden, niet van de katten :o).

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Oh ja, dat is ook zo, sorry voor de vergipsing. Maar ja hondenkwaad, ik ken het woord niet. Honden poepen op straat en rennen achter voorbijgangers aan. Maar dat zie ik jou nog niet zo snel doen.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Wico,
Van dit leuke overgenomen bouwsel van Tony gaan wij zeker veel van genieten als tegen de tijd de updates komen van de definitieve plaatsing en de des betreffende scenery eromheen.

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Citaat van: Wico op woensdag 18 september 2024, 13:10:37en opgeslagen voor toekomstig gebruik.
B) Het is een leuk stukje scenery en tijdens het opgeslagen staan in de tijdelijke opslag ken jij mooi eens effe gaan nadenke waar dat te plaatsen. :roll:
Het neemt best wat ruimte in lijkt me om het geloofwaardig te laten lijken, suc6 met nadenken. O:-D

Citaat van: Lobomotion69 op woensdag 18 september 2024, 12:31:51en het houdt je van de straat waar je toch alleen maar kattenkwaad uithaalt.  >:-D
:o) Wico moet juist wel af en toe de straat op, hij heeft racehonden en zo krijgt mevrouw Wico ook effe rust als ze het huis even voor der zelf heeft. :D
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
@ Henk,

Mijn honden zijn netjes opgevoed en poepen niet op straat en rennen niet achter voetgangers aan (zolang ik ze maar aan de riem hou) ;).

@ Michel,

Zoals ik al eerder schreef moet ik eerst nog wat strekkende meters natuur aanleggen. Maar ik geef toe dat het wel begint te jeuken om verder met de groeve annex betoncentrale aan de slag te gaan.

@ Dirk-Jan,

Op de foto een ruime interpretatie waar straks de groeve en de bijbehorende bedrijfsgebouwen en installaties moeten komen. De bedoeling is dat daar een berg komt, waarin de sporen deels verdwijnen. Een deel van de berghelling wordt dan  weer de afgraving. Ik hoop dat het duidelijk is, zie anders de inspiratiefoto als voorbeeld (Holcim Eclepens CH).

Het is trouwens een meerjarenplanning; ik las in mijn eigen topic terug dat ik in 2022 ook al zo'n oprisping had om wat Holcim installaties in elkaar te steken. Als we die cyclus aanhouden zien we in 2026 de volgende Holcim update 8o.

20240918_191854a.jpg

EC_Photo1a.jpg

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Citaat van: Wico op woensdag 18 september 2024, 19:37:13Het is trouwens een meerjarenplanning; ik las in mijn eigen topic terug dat ik in 2022 ook al zo'n oprisping had om wat Holcim installaties in elkaar te steken. Als we die cyclus aanhouden zien we in 2026 de volgende Holcim update 8o.
Als de onderste foto dan het resultaat is, heb je mijn zegen :)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Ik heb wel de ruimte, maar het zal allemaal iets bescheidener worden :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
 B) Dat is best een heel indrukwekkend complex, daar staan een hoop gebouwen en torens en wat al niet meer.
 :o) Toch ook wel apart, er komt een dag en dan is het dikke pech, hele berg weg en het bedrijf kan opgedoekt worden. :D
Maar goed, tis een mooie inspiratie voor jou om wat leuks te maken op je zolder.
(en bij oprispingen kan je Rennies slikken, schijnt te helpen :o))
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Citaat van: Wico op woensdag 18 september 2024, 19:46:04Ik heb wel de ruimte, maar het zal allemaal iets bescheidener worden :D.
Als het maar mooi wordt :)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
@ Dirk-Jan,

Het is zoals gezegd voor de beeldvorming en ik ga het zeker niet nabouwen. Met een stuk of vijf gebouwen c.q. installaties is het bij mij wel klaar. Maar je moet altijd groot dromen toch B).

@ Basjuh,

Ik kan niets beloven maar ik ga mijn best doen. Voorlopig zal het nog bij fantaseren blijven, ook leuk :P.
 
Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Holcim beton centrale
Je bent leuk bezig, dus dat moet goed komen ;)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt

Na de Holcim werkzaamheden is het tijd om weer "volgens planning" te gaan werken. En dat betekent dat na het voltooien van het Sankt Tonias Aussichtspunkt de komende tijd vanaf daar wordt gewerkt aan de invulling van de scenery rondom de Ohnetal Brücke.

20240924_210426a.jpg

Het eerste stuk aan de linker voorkant is al in de pleister en grondverf gezet. Nu nog kaal maar het is de bedoeling om de voorgrond straks bomenrijk in te vullen.

20240924_210339a.jpg

En natuurlijk heb ik het mezelf weer niet makkelijk gemaakt. De brug ligt al vast en definitief op zijn plek, wat betekent dat ik de aansluiting op het Sankt Tonias Aussichtspunkt achter die brug deels "blind" moet gaan invullen.

20240924_210400a.jpg
 
Kortom het wordt weer een uitdaging om er wat van te maken :).

Groeten,
Wico     
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Geen uitdaging, geen oplossing!
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Citaat van: Wico op dinsdag 24 september 2024, 21:49:34En natuurlijk heb ik het mezelf weer niet makkelijk gemaakt.
Dat doe je erom mijn beste, dat doe je erom. Je vindt het heerlijk om daarover te kunnen klagen.  >:-D
Maar dat geeft niet we weten wat we aan je hebben en die oplossingen komen vanzelf wel. Al doende worden die aangebracht. :P

Wat ik dan weer niet snap wanneer je van die schone landschappen schept. Dat is de Bietschtal Brücke, toch? Een meesterlijk stukje techniek en die is twee sporig. Terwijl jij er maar één armetierig spoortje op hebt liggen. Jammer. Maar daarmee zijn we er nog niet. De Bietschtal Brücke heeft een open structuur waarbij de bielzen direct op de stalen liggers worden gemonteerd (gelegd). En dan ga jij er die belabberde C-rails met die spuuglelijke bedding (even mijn bescheiden oordeel duidelijk uit laten komen) opleggen. Hoe fout kun je het maken? Met een stukje K-rail erboven op had je nog wat gehad. Nu verpest je helaas de uitstraling van het geheel.

en dan loopt er ook nog een draadje tussen-, achterlangs. Waar moet dat dan weer goed voor zijn. Moet je dat ook weer weg werken. Nee, je maakt het jezelf niet gemakkelijk terwijl dat toch veel beter had gekund.  :lol:
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Kom maar op met de updates Wico ik zit er klaar voor. :)

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Benieuwd wat je er van gaat maken. Nu lijkt het nog een dure en ingewikkelde brugconstructie op een locatie die goed bereikbaar en waar het logischer is om een eenvoudige brug te bouwen. Maar met scenery kun je de illusie maken en breken dus succes! U wordt gevolgd.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Tja, een heel diep ravijn zal het niet worden gezien het spoor dat er onderdoor loopt. Maar het gaat om de illusie die geschapen wordt en dat beheerst Wico best aardig ;) .
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Dag Wico.

Da's toch een leuk bruggetje, die OhneTalBrücke, als centraal deel van dit nieuw te maken stuk scenery :thumbup:
Het creatieve proces van de scenery bepalen en aanbrengen gaat hier weer van voor af aan weer beginnen!
Veel plezier daarmee en laat je visie niet vertroebelen door overbezorgd commentaar vanaf de zijlijn ...

Groeten,

Erik.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
@ Bas,

No guts no glory, dus ik ga er voor!

@ Henk I,

Het klagen laat ik graag aan jou over (al gaat het sinds je start met 2-rail een stuk beter) >:-D. De keuze voor c-rails en mijn oplossing daarvoor is al uitgebreid hier en hier in dit topic aan de orde geweest. Ik ben tevreden hoe het er nu bij ligt, al is het inderdaad niet helemaal conform werkelijkheid.

@ Michel,

Je wachten zal hopelijk snel beloond worden :P .

@ Henk II,

Het is inderdaad allemaal illusie en fantasie. Eens kijken of ik met een portie creativiteit toch een leuke oplossing kan realiseren.

@ Hans,

De naam Ohnetal Brücke is natuurlijk niet zomaar toevallig gekozen. Dit is het uitgangspunt, en daar moet ik het mee doen ;).

@ Erik,

Met een paar kritische noten weet ik wel raad, soms leidt het zelfs tot nieuwe ideeën en inspiratie. In dit geval doe ik gewoon lekker mijn eigen ding!   

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Citaat van: Wico op woensdag 25 september 2024, 08:41:19De naam Ohnetal Brücke is natuurlijk niet zomaar toevallig gekozen.
Nee, dat is loogjens. Het dal heet Ohnetal omdat "Es ein Tal ist ohne Fluss". Iets wat in die contreien een beetje ongebruikelijk is.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
We kijken al uit naar het resultaat...

Luc
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Citaat van: Lobomotion69 op woensdag 25 september 2024, 12:45:13
Citaat van: Wico op woensdag 25 september 2024, 08:41:19De naam Ohnetal Brücke is natuurlijk niet zomaar toevallig gekozen.
Nee, dat is loogjens. Het dal heet Ohnetal omdat "Es ein Tal ist ohne Fluss". Iets wat in die contreien een beetje ongebruikelijk is.

Het is een brug zonder dal, waardoor het gebied dat geen dal is Ohnetal heet :?. Er kan dus ook geen Fluss door een Tal stromen als er geen dal is. Wel loopt er een spoor: de OhneTalBahn :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
@citaat  :lol:  :lol:  :lol:

 Logisch toch! :cool:

Groeten,

Erik.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Jammer maar in heuvel- of bergachtig gebied is elke stukje wat dieper ligt een dal (letje), dus je moet er wel iets maken om regenwater af te voeren, anders krijg je een stuwmeer (tje)

Groet, Anne W
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
 @citaat  @citaat  @citaat

Bovenstaande reacties kort samenvattend ligt de brug dus op een onlogische plek, zijn het spoor zowel over als onder de brug niet correct, is het Ohnetal dus wel/niet een dal, maar loopt het in elk geval vol water bij regen 8o.

Weghalen en opnieuw beginnen dan maar? Neu dacht ut niet :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
 @citaat  zo onlogisch is het niet, want het spoor moet nu eenmaal een laag gedeelte overbruggen incl. een ander spoor.  :)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
Ruud,

Het levert in elk geval leuke scenery op (tenminste dat hoop ik), en voor de rest hier en daar een plaagstootje. Dat houdt het forum levendig :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt
 B) Hee Wico, brug legt en staat er prima bij, en die C-rail past er ook uitstekend in. :thumbup:
Dus trek je maar niks aan van al die betweters maar dat deed je toch al niet. >:-D
Wat je verder nog moet doen rondom de brug weet je ook prima zelf, dus romelknutsel er lekker mee door. O:-D
Wij zien vanzelf wel een mooie update verschijnen met de aankleding van dat stukje baan.
Suc6