Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Wico's Donnerwetter Alm ... het Ohnetal aangepakt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Sommerfest 2024

Märklin fahren-ärger sparen

Hoi Wico,

Tijdens het horen van de herkenningstune zat ik in gedachten meteen weer op jouw zolder te genieten van het hele schouwspel.
Vectrony masala salutem en NSU-memories uit de oude doos maakten grote indruk, maar het landschap alsnog en wederom het meest  :thumbup:
Hoe langer ik keek, hoe mooier het leek. ( Vrij naar Jules D. )

Grtz Tony
Wico,
ik pas mij aan de vorige complimenten,
mooi en geweldig, prachtig met landschappelijke schouwspel,
je bent al half weg je baan opbouw,

ps:  :o) en als je schaduw stations vol staan, en je weet dat er telkens bij komen van nieuwe modellen,
je kan altijd bijplaatsen en rails aansluiten aan de overkant,  O:-D 

Swiss rail .. what else?

@ Tony,

Blij dat ook jij weer hebt kunnen genieten van beeld en geluid :D. Gelukkig nog steeds de nodige strekkende meters scenery te gaan. Als de zomer straks ten einde loopt kan ik weer aan de bak!

@ Benny,

Ik heb zeker nog de ruimte om extra opstelsporen aan te leggen. Maar eigenlijk vind ik het wel prima zo, en ben dik tevreden met de baan die er nu ligt.

Misschien af en toe nog eens een loc en/of wagons verkopen zodat er ruimte ontstaat voor iets nieuws.

Groeten,
Wico   

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Mooi filmpje weer.
Heb genoten van de scenery, zie altijd liever af en toe een trein voorbij komen maar kan me voorstellen dat andere daar weer wel van genieten als het wat drukker is met de treinen.
Het is daarom voor elk wat wils en dat is het leuke van een forum.

Swiss rail .. what else?

Tom,

Bedankt voor de complimenten wat betreft de scenery. Daar haal ik ook het meeste plezier uit, het treintjes rijden is bijna bijzaak 8o.  Het filmpje is een samenvatting (het betere knip en plakwerk) waardoor het lijkt of de treinen af en aan rijden. Als iTrain de treinenloop zelf automatisch aanstuurt (met een maximum per treintype die de opstelsporen mogen verlaten) is het beeld veel rustiger en gaan er soms minuten voorbij dat er geen enkele trein zichtbaar is.

Groeten,
Wico 
hallo Wico,

zo'n baan met al deels scenery afgewerkt kun je toch al een film bieden,  O:-D
kunnen wij genieten met een cola en chips,  :roll:
en wachten op je volgend werkprestatie,   :)

Swiss rail .. what else?

Benny,

Ik tel de dagen af dat het weer wat koeler wordt en ik verder kan met de scenery. September is nog een maand met veel andere activiteiten, maar vanaf oktober zullen de updates weer regelmatig verschijnen :).

Groeten,
Wico
 @citaat
Ik kan dit heel goed begrijpen Wico. Bij ligt ook alles stil tot midden September. Dan kan ik mijn tafel verder bouwen voor het laatste gedeelte van mijn baan, het kopstation en draaischijf met locloods.

Luc

Swiss rail .. what else?

Luc,

Gelukkig kunnen we op het forum dan nog meegenieten bij de echte die-hards die de hele zomer doorbouwen en/of rijden :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Weekendje Zwitserland

Swiss rail .. what else?

Het was tijd om wat vader & zoon quality time in te plannen, dus zijn we vorige week vrijdag naar Zwitserland gereden voor een gezellig weekendje weg. Nu heeft mijn zoon niets met treintjes, dus laten we zeggen dat dit weekend in het teken stond van vervoer en transport zodat we beiden aan onze trekken zijn gekomen.

Wie betaalt die bepaalt, dus de eerste stop op vrijdagmiddag was het station Pratteln waar Wico heerlijk naar de voorbijrijdende goederentreinen kon kijken die vaak ook in 1:87 op zijn baan rond rijden.

Een dubbel feest der herkenning dus, want in het verleden ben ik hier ook al eens met Michel geweest :P.

20240830_153254a.jpg

20240830_154043a.jpg

20240830_154934a.jpg

20240830_154209a.jpg

20240830_154219a.jpg

20240830_154444a.jpg

20240830_161515a.jpg

20240830_162233a.jpg

20240830_162159a.jpg

20240830_162546a.jpg

Groeten,
Wico             
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Wico,

Leuk om samen met je zoon een weekendje op stap te gaan, je hebt weer mooi materiaal op de foto gezet, die Cargo MaK staat hier op de baan ondanks dat het geen Nederlandse loc is  :)

Bedankt voor het delen  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Swiss rail .. what else?

Zaterdag hadden we een boot / tandradbaan / kabelbaan tour geboekt vanaf Luzern naar de Pilatus en weer terug. De auto geparkeerd bij het station en zo hop met prachtig weer de rondvaartboot op.

20240831_095746a.jpg

20240831_110049a.jpg 

De boot bracht ons naar Alpnachstadt waar het grondstation van de Pilatus tandradbaan ligt. Volgens eigen informatie de steilste tandradbaan ter wereld met percentages die oplopen tot wel 48%.

20240831_121802a.jpg

20240831_132236a.jpg

De tandradbaan bracht ons vervolgens naar de top van de Pilatus op ruim 2.100 meter. Alwaar we konden genieten van het 360 graden fraaie uitzicht.

20240831_134106a.jpg

20240831_132157a.jpg

20240831_132637a.jpg

In de middag een bergwandeling van twee uur gemaakt richting het dal (daarna spierpijn 8o). Moe maar voldaan aangekomen bij de kabelbaan halverwege was het tijd om vocht en calorieën weer aan te vullen.

20240831_181719a.jpg

En daarna met de kabelbaan verder dalwaarts richting Hergiswil voor een laatste ritje met de trein terug richting Luzern.

20240831_184412a.jpg

20240831_200301a.jpg   

Groeten,
Wico   

Swiss rail .. what else?

Zondag met de auto een rondrit gemaakt door de bergen, met als letterlijk en figuurlijk hoogtepunt de Furkapas. Wat een magnifiek uitzicht heb je daar en heul veul haarspeldbochten :). Omdat het een treintjesforum is zal ik me beperken tot maar één foto, maar die zegt wat mij betreft alles :favorite:.

20240901_124833a.jpg

Ergens onderweg kwamen nog in het dorpje Gletsch terecht voor de lunchpauze. Bleek een heel leuk stationnetje te hebben aan de "Dampfbahn Furka-Bergstrecke".

20240901_131817a.jpg                                    20240901_124056a.jpg

20240901_131713a.jpg

Aan het eind van de dag richting Sursee voor een laatste diner bij een prima Italiaans restaurant en daarna lekker zzzzz in het hotel.

20240901_153455a.jpg

Maandag was het uit met de pret en zijn we weer naar huis gereden vol met indrukken van het prachtige Zwitserland.

Groeten,
Wico 
B) Mooie foto's, vooral de 2e van de 2e serie zo met dat meer , dat karakteristieke huis en de bergen op de achtergrond, kan zo als achtergrond poster bij menig modelbaan, erg mooi. B) :thumbup:
En alle andere foto's zijn ook erg mooi en leuk, je kan niet alleen alleraardigst een modelbaantje bouwen maar ook leuk fotograferen. :D  :thumbup:
Leuk uitstapje zo met zoonlief met als thema transport, lief van dat joch dat ie er in meeging, die wist natuurlijk al meteen dat ie veel te veel treintjes ging zien. :P

:o) En voor de volgende keer, zo'n kabelbaan gaat ook weer naar beneden, kost een paar centen maar heb je wel wat en geen spierpijn. >:-D
Mooie foto's Wico, waarvoor dank. Zie ik het nu goed op die laatste foto van de 2de serie? Dat treinstel heeft een afwijkende koppeling volgens mij.

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

-WICO + gezin,
Wat was dat een heel erg warm weekend in het altijd mooie Zwitserland. Jullie hebben het geweldig gehad en natuurlijk met veel foto's van diverse Ch-loks, Het staat er weer op en nu nog even nagenieten. Dank voor de geplaatste foto's, waar er een flink aantal forummers van kunnen genieten! het is suk6 vol geweest. zal allicht nog wel eens gaan plaatsvinden, denk en verwacht ik.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Wico.

Dat moet een memorabel weekend geweest zijn,
zo met zoonlief in een prachtige omgeving  :cool:
Fijne fotoserie's schotel je ons voor:
de eerste is niet aan mij besteed  :wink:,
maar de andere twee zijn stuk voor stuk smulplaatjes!  :thumbup:
Bedankt voor het meegenieten (zonder spierpijn  :lol:)

Groeten,

Erik.

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Ha Wico
wat een leuke foto's heb je gepost zeg! Zwitserland blijft mooi he... B)
Potverdikkie dat ziet er prachtig uit man, mooie afwisseling van uitjes. Foto's maken doe je ook niet onaardig :thumbup:
Ik zie nieuw materieel op de Pilatusbaan.
Een jaar of 10 terug met 4km/uur omhoog gereden.En dezelfde rondrit gemaakt.
De loc had een snelheidsmeter die tot 8 km /uur ging.  >:-D

Ik heb daar nog ergens een foto van. Maar kon die zo snel niet vinden.
T was een leuk tochtje,maar hoop dat jullie iets sneller omhoog zijn gegaan.

Mvg Robin
Mooie foto's Wico :thumbup:

Als het maar Zwitsers is.

Ik zag je in gedachten lopen over de perrons van Pratteln Wico. :thumbup:
Prachtige foto's van schitterende Zwitsers materiaal waar mijn hartje vol van wordt. :thumbup:
De genomen foto's van de omgeving waar jullie zijn geweest maken een grote glimlach op mijn gezicht. :P
Ook het avondeten ziet er heerlijk uit en ik begin nu toch wel een beetje jaloers te worden op jullie prachtige trip.

De foto van het gebouwtje Gletch is van hele grote klasse en zou als schilderij zeker niet misschien hier in onze woonkamer.

Bedankt voor het kijkplezier en de herinneringen. :thumbup:  :thumbup:

Groet Michel

Swiss rail .. what else?

@ Peter,

Het was zeker leuk om samen op pad te zijn! Uiteraard rijdt de SBB Cargo Mak hier ook rond, maar hij past eigenlijk op elke baan in die fraaie rood/wit/blauwe kleurstelling :).

@ Dirk-Jan,

Het ergste is dat ik daadwerkelijk al de vouchers had gekocht voor de volledige tocht naar het dal in drie etappes met de kabelbaan. Maar zoonlief zag de wachtrijen voor de eerste gondel en kwam met het idee om dan maar het eerste stuk bergaf te gaan lopen. Hij traint momenteel voor de halve triathlon en ik ben vooral van het sport kijken, dus je snapt dat we beiden die bergwandeling anders beleefd hebben 8o

@ Freek,

Geen idee of dat een afwijkende koppeling is, hij is in elk geval wel anders dan een standaard Märklin koppeling ;).

@ Gerard,

Ik denk ook zeker niet dat dit het laatste reisje die kant op is geweest. Het is elke keer weer een plezier om daar terug te komen. Maar daar weet jij natuurlijk alles van.

20240831_101519a.jpg

@ Erik,

Het was een plezier om de foto's te delen, al moest je even door het eerste deel heen klikken met al die foeilelijke moderne gedrochten :o). Ter compensatie deze foto (haha zie nu pas dat mijn zoon er ook op staat).

20240901_141820a.jpg

@ Ernst,

Zwitserland een mooi land? Daar kan ik alleen maar volmondig ja op zeggen!

20240831_135748a.jpg

@ Sander,

De bergen, de natuur en het uitzicht maken het bijzonder, foto's maken is dan slechts een kwestie van klikken. Deze speciaal voor jou (ik kwam trouwens ogen te kort voor het aantal Lamborghini's, Ferrari's en dikke Porsches die we op de Furkapas tegen zijn gekomen).

20240901_125218a.jpg

@ Robin,

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze wagens in 2023 in gebruik zijn genomen. Ritje naar de top duurt nu een klein half uurtje (met tussenstop).

20240831_130401a.jpg                          20240831_130734a.jpg 

@ Bas,

We hadden prachtig weer en dat zie je terug op de foto's!

20240901_124543a.jpg

@ Michel,

Ja mooie herinneringen al was het dit keer minder druk met treinen (en mijn zoon had minder geduld om ze op de foto te zetten). Zwitserland blijft een prachtige bestemming, dus niet jaloers worden maar gewoon (nog) een keer met Karin die kant op gaan.

20240830_161826a.jpg

Groeten,
Wico
Ben dit jaar naar Curaçao geweest en 1 ding hebben ze daar niet treinen 😁

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

-WICO,
Ik was nog iets vergeten, wat zeker het 'zien' nog waard is!

Inderdaad geen TREIN, maar wel een terrein met veel 'spelers' van dit soort muziekinstrument!
Ook dat is 'genieten'!

Leuk om een deel van dit fraaie wereldrecord na te maken op een deel van je baan Wico of ipv een auto evenement dit te organiseren op het festivalterrein van Donnerwetter. :)
En bedankt voor het plaatsen van dit mooie filmpje. :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwste aanwinst

Swiss rail .. what else?

Tijdens ons weekendje weg naar Zwitserland zagen we bij ons treinritje naar Luzern een aantal fraaie Holcim zelflossers op een rangeerterrein staan. Ik was te laat om er een foto van te maken, maar ik wist dat Märklin er een paar jaar terug een setje van had uitgegeven. Als herinnering aan onze trip heb ik deze set 46333 dus rap aangeschaft. Vond ik wel een mooi excuus :P

20240911_160409a.jpg

20240911_165933a.jpg

20240911_170001a.jpg

20240911_165949a.jpg   

Ze zullen een plekje gaan krijgen bij de toekomstige steengroeve annex betoncentrale (met echte steenslag i.p.v. de standaard plastic lading). Het idee daarvoor zit al grotendeels in mijn hoofd, de realisatie zal nog wel een tijdje op zich laten wachten. Volgens mijn huidige planning moet ik namelijk eerst nog wat strekkende meters natuur af gaan maken. Maar ik wil nog wel eens van gedachten veranderen ;).

Groeten,
Wico     

Fraaie aanwinst(en) Wico. :thumbup:
Ja de Holcim wagons welke het ook zijn en van welke merk ze zijn altijd een kleurige verschijning op de baan.
Ik ben zeer nieuwsgierig naar je te maken lading voor deze prachtige wagons ik wil die van mij dan ook gaan vullen want wat er nu is zit is het net niet. ;)

Groet Michel

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Wico, als jij het maar een mooi excuus vindt, vinden wij het helemaal prachtig.
Geen beter excuus als een excuus om iets moois aan te schaffen.
 B) Mooie aanwinst met een acceptabele uitleg waarom je ze hebt gekocht. :P
En als je ze uiteindelijk gaat beladen met echte steenslag is het helemaal  :thumbup:B)

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten, Wico :thumbup:  :thumbup:
Een stammetje met zelflossers rijdt op menig modelbaan, nu ook bij jou!

Groeten,

Erik.

Swiss rail .. what else?

@ Michel,

Ik zal wat foto's plaatsen als de lading (Woodland Scenics Fine Ballast Gray) er in zit.

@ Henk,

Ik moet er toch wat van maken om mijn vrouw te overtuigen dat dit setje echt niet mag ontbreken op mijn baan :favorite:

@ Dirk-Jan,

Die plastieken lading ziet er echt niet uit, daar komt dus morgen gelijk verandering in!

@ Erik,

Zelflossers voelen zich op elke baan thuis, er rijdt hier ook al langer een sleepje met Märklin Makies zelflossers rond. Video met proefrit van vier jaar terug :).

Groeten,
Wico
 8o  Ik had niet goed gelezen en keek naar het filmpie met alleen maar kaal hout en rails.
Filmkwaliteit vond ik ook al niet helemaal van wat ik van jou gewend ben, ik dus helemaal verward geraakt. :-)
Maar toen las ik 4 jaar terug, dus nu weet ik hoe het zit. :P
Al met al leuk filmpie met een mooie lange sleep. :thumbup:  B)
Dat is een mooie aanwinst Wico aangekocht met een prima excuus. En vervolgens een prachtig filmpje met een mooie sleep die prachtig rijdt.

Ondanks dat het al een filmpje van 4 jaar terug is blijft het een genot om naar deze schitterende sleep te kijken Wico. :P
En ja wat is er al veel veranderd aan de baan. :thumbup:
Verder hou ik je topic in de gaten voor het vullen van de wagons met het Woodland Scenics Fine Ballast Gray). :thumbup:

Groet Michel
Mooie sleep Wico, en heeft Michel geen Holcim vlag op zijn zolder hangen?  ;)

Swiss rail .. what else?

@ Dirk-Jan,

Dit is een filmpje uit de tijd dat de meeste mensen nog dachten dat de wereld mijn baan plat was. Inmiddels weten we beter ;).

@ Freek,

Ik kan zelf ook erg genieten van die stoere SBB Cargo loc met lange sleep Makies wagons.

@ Michel,

Grappig om te zien hè wat je in vier jaar kunt opbouwen. Eens kijken of ik ook de komende vier jaar nog vooruit kan :D.

Ik was even vergeten dat we een lang weekend weg gaan met de honden, dus het vullen van de wagons wordt waarschijnlijk pas volgende week.

@ Frank,

Michel heeft inderdaad een fraaie Holcim vlag op zolder. Jaren terug heb ik hem met dat virus aangestoken O:-D.

Groeten,
Wico 

Citaat van: Wico op donderdag 12 september 2024, 10:37:50dus het vullen van de wagons wordt waarschijnlijk pas volgende week.

Jaren terug heb ik hem met dat virus aangestoken O:-D.

Heeft totaal geen haast Wico eerst lekker genieten van ik denk 1 van de laatste buitenevenement weekend van dit jaar ?

En ik zeg nog steeds bedankt voor het aansteken van dit prachtige virus waar ik dagelijks nog steeds met volle teugen van geniet.

Groet Michel
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Wico,

Altijd leuk om een souvenir mee te nemen, een mooie set onderlossers hou je hier aan over  :)
Veel plezier ermee.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Je weet het ook altijd goed te verdedigen zo'n aankoop, toch Wico. Eerste de wagens zien in het echt en dan jezelf overtuigen om het setje te vinden in een winkel waardoor je er niet kan aan weerstaan. En dan is moeder de vrouw ook om de tuin geleid :-) ;)

Mooie set trouwens

Luc

Swiss rail .. what else?

@ Michel,

Er staat nog een wedstrijd in Italië op de planning in oktober en dan zit het seizoen met de honden er weer op. Dan komt er dus ook weer meer tijd voor het werken aan de scenery.

@ Peter,

Bedankt, ze voelen zich prima thuis hier op zolder ;).

@ Luc,

Het is zeker een leuke en kleurrijke set en past prima bij mijn andere Holcim wagons.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... 60 Jahre Re 4/4 II

Swiss rail .. what else?

Dit weekend vierde de SBB het 60-jarig jubileum van de Re 4/4 II. Een loc die in vele uitvoeringen op de rails is verschenen. Ook in Donnerwetter is dit jubileum niet ongemerkt voorbij gegaan.

Onderstaand een kleine fotoreportage van al het fraais wat daar te zien was :P

20240915_192739a.jpg

Op de voorgrond de bekende blauw/rode SBB Cargo Re 421 uitvoering zoals die momenteel nog veelvuldig op het spoor te zien is. Let op de afwijkende kleurstelling van de Re 421 397-1. Een eenmalig experiment met een langere blauwe baan dat geen navolging heeft gekregen.

20240915_191948a.jpg

De Re 4/4 II 11376 in de oorspronkelijke groene periode III kleurstelling. Dit model is de gemoderniseerde versie met o.a. rechthoekige koplampen.

20240915_192507a.jpg

Gevolgd door de rode uitvoering van de 11239 in periode IV kleurstelling. Dit is de enige Re 4/4 II die voorzien is van een stadswapen (Porrentruy). Dit wapen erfde de 11239 van Ae 6/6 11483, die na de oprichting van kanton Jura in 1979 promoveerde van Stedenloc Porrentruy tot Kantonsloc Jura. Reden is dat alle kantons een eigen Ae 6/6 hebben.

20240915_192345a.jpg

Nog een uitvoering in een rood jasje maar dan inmiddels voorzien van een volgende upgrade met o.a. airco (zie het luik op de cabine).

20240915_192228a.jpg

Enkele Re 4/4 II locomotieven zijn ook ingezet voor de Trans Europa Express. De getoonde 11252 laat de kenmerkende bordeauxrode/creme kleurstelling zien en is nog uitgerust met de oorspronkelijke ronde koplampen. Deze specifieke loc trok de TEE Helvetia op het Zwitserse deel van het traject tussen Hamburg en Zürich.

20240915_192549a.jpg

Ter gelegenheid van de opening van de Gotthard spoortunnel werd de Re 420 268-5 voorzien van een speciale bestikkering. Eenzelfde bestikkering was ook te vinden op de Re 460 098-7.

20240915_192401a.jpg

Tenslotte de Re 420 251-1 in een fraaie speciale uitvoering ter gelegenheid van het 175-jarig bestaan van de Zwitserse spoorwegen.

20240915_192414a.jpg

Groeten,
Wico       
Dat is dan weer een mooie line up met tekst en uitleg Wico waarvoor dank. Ik vraag me echter wel af hoe je nog een dienstregeling kunt rijden met zoveel opgestelde locs t.b.v. het publiek ............

doe maar een treintje

@citaat ook voor een leek op zwitsers rijdend materieel een leerzaam en goed geschreven uitleg.
Daarnaast ook mooi om al die loks zo te zien.

gr. Ruud

zonder fantasie ook geen creativiteit

Ziet er goed uit Wico, je hebt een mooie vloot van dit type locomotief.

Wat een mooie foto reportage van dit schitterende model de Re 4/4 II Wico.
Ook de informatie bij de diverse modellen zijn erg interessant zeker die van kleurstelling van de Re 421 397-1 nooit geweten zo krijg ik niet alleen het Zwitserse treinen virus van je maar ook mooie informatie.

Bedankt voor het kijkplezier van deze prachtige Re 4/4 II loc parade.

Groet Michel

Dag Wico.

Dank voor het uitvoerige verslag :thumbup:
Bijzonder informatief en met mooie foto's!
De TEE uitvoering heeft wat mij betreft het mooiste jasje  :wink:

Groeten,

Erik.

Swiss rail .. what else?

@ Freek,

Donnerwetter kent een historisch emplacement waar dit soort evenementen plaatsvinden. De reguliere dienstverlening wordt dus niet verstoord. Ik moest wel even wachten tot de Re 420 met Holcim onderlossers op het doorgaande spoor naast het emplacement voorbij kwam om de beste foto met alle blauw/rode SBB Cargo uitvoeringen te maken ;).

@ Ruud,

Ik vind het altijd wel leuk om wat meer achtergrond en historie van het materiaal te leren kennen. Daardoor gaan de modellen voor mij nog meer leven. En dat deel ik dan met alle plezier weer met jullie :).

@ Frans,

Bedankt, er rijdt inderdaad een mooie selectie rond hier op zolder.

@ Michel,

Ja leuk he al die verschillende modellen. Onderstaand nog een foto van de Re 430 11350 (ex Re 4/4 III 41 van Sudost Bahn, voorzien van slechts één pantograaf) ter herinnering aan de fraaie rit door Zwitserland die we er mee gemaakt hebben :P

20220626_095542a.jpg

@ Erik,

Ik vind de TEE kleurstelling sowieso de mooiste die ik ken. Er rijden hier meerdere historische Zwitserse uitvoeringen van rond.

Groeten,
Wico

Märklin fahren-ärger sparen

Wat een feest voor het oog is deze pagina geworden, Wico !
Allereerst de vakantie-wegdroom-plaatjes met letterlijke hoogtepuntuitzichten vanaf het Pilatusplateau  :favorite:
En ook de memorymovie van het begin van je nieuwe zolderbaan mag er wezen ! Good old times  :)
Evenals de Holcimwagens en de Re 4/4's. Die loks zijn nog steeds mijn favoriete Zwitsers; met een TEE-jurkje aan erg mooi, maar als Cargonautje onovertroffen  :P  !

Grtz Tony

BLIJ dat ik analoog RIJ

Prachtige reportage van het evenement Wico :thumbup: . Het blijven mooie loc's!