Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wico's Donnerwetter Alm ... Weekendje Zwitserland

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Leuk om mee te maken.
Echter....
Dan moeten de klein(e)-kinderen toch wel een bepaald nivo in hun ontwikkelingen hebben, dat ze idd leuk mee kunnen doen.
Zelf heb ik die ervaring hier helaas nog niet.
De eerste poging resulteerde in een halve trein die op de vloer is geeindigd. Gelukkig niet onherstelbaar.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Rob,

Het scheelt dat de oudste heel graag knutselt en dat komt bij de scenerybouw goed van pas bij diverse (basis) werkzaamheden. De treinen zelf hebben eigenlijk niet zo hun interesse, maar er is een Märklin My World set beschikbaar die ze soms als vloerbaantje uitleggen :).

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Leuk om te lezen dat je kleindochter weer geholpen hebt met het schilderen van de scenery. :thumbup:
Zo krijgt je project toch een leuke herinnering als je er later weer eens aan de bouw ervan terug denkt. :)

Succes met de volgende bouwvorderingen aan je project.

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 16 februari 2024, 11:42:22Leuk om te lezen dat je kleindochter weer geholpen hebt met het schilderen van de scenery. :thumbup:
Dat is ook een vorm van thuiszorg ;)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten

In de categorie nietszeggende scenery plaatjes vandaag deel drie ;). Overigens bestaat dit projectje uit twee delen, waarbij (je raadt het al) deel twee de verrassing bevat :O.
 
20240216_161707a.jpg

Die paasdagen mogen trouwens wel een beetje opschieten anders ben ik veel te snel klaar 8o.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Er wordt weer een heel mooi stukje scenery gebouwd in Donnerwetter Wico. :thumbup:
Ik kijk zoals altijd uit naar de volgende update(s) en zeker naar de verrassing.

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Citaat van: Wico op vrijdag 16 februari 2024, 16:41:33Die paasdagen mogen trouwens wel een beetje opschieten anders ben ik veel te snel klaar 8o.
:o) Tis ook een stukkie berg van niks, misschien een cursus "leren plannen en vooruitzien" een idee? :mrgreen:
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
@ Michel,

Ik verwacht morgen wel weer een update (het is een beetje doorwerken tot andere zaken weer voorrang gaan krijgen) B).

@ Dirk-Jan,

Als pre-pensionado hoef ik me daar minder druk om te maken. Het is meer een kwestie van vullen van al die vrije tijd >:-D.

Groeten,
Wico

 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
 @citaat
Ja, en vullen van al die lege ruimtes op je modelspoorbaantje, best druk allemaal zo. :-)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
ben je een pensionado dan is in de regel 2/3 van je leven voorbij  :sad: maar van die 1/3 kan je wel een goud leven maken  :)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Wel een leuk heuvel landschap geworden, moet nog wat kleur op denk ik zo, Maar met het vullen van al die ledigheid is er nog aardig wat te doen voor de paasdagen. Ik breng U in herinnering dat de pasen dit jaar vroeg vallen namelijk 31 Maart en 1 April. (en dat laatste is geen grap) U sprak reeds over 6 weken en die zijn voor een pre-pensionado zo voorbij.

Ondanks dat het geen aangenomen werk is, lijkt mij desondanks een planning toch noodzakelijk. (Waarin opgenomen is dat we regelmatig van U fantastiche bijdragen alhier kunnen genieten. Dit ten behoeve van de gehandicapten onder ons die gedwongen moeten toekijken. Het blijkt dat postings positief bijdragen aan het revalidatie/genezings proces)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
@ Dirk-Jan,

Ik weet het, het smoelt voor geen meter al dat kale hout. Ik ga mijn best doen dat zo snel mogelijk in te vullen O:-D.

@ Ruud,

Fijn dat je me daar even aan herinnert, maar 93 lijkt me wel een mooie eindleeftijd. Als ik dat in gezondheid mag halen dan teken ik daar voor.

En nooit wachten met een gouden leven tot na je pensioen, maar iedere dag van het leven genieten :favorite:.

@ Freek,

Ik had me in dit kader nog niet gezien als mantelzorger, maar slechts als goedwillende hobbyist. Altijd goed als ik de medemens blij kan maken.

En dubbel zo leuk omdat ik zelf ook het grootste plezier beleef aan hobby en forum.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Goeie hulpjes heb je Wico  :thumbup:
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten

En vandaag dan het laatste deel van het vierluik nietszeggende scenery plaatjes ;). Nu verder met het aansluitende deel en op naar de paasdagen :P.

20240218_120134a.jpg

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Aardig bergruggetje geworden zo. Vraag mij alleen af wat die zwarte vlekken dan voor moeten stellen. Opgedroogde gletsjers?
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
zo te zien (met bril) donker groen spul, denk aan strooisel o.i.d.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Volg de rode draad maar!

Leidt ook nergens toe!

"Nergensland"?
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
@ Henk,

Ik vind het eindproduct ook wel redelijk geslaagd :). Wat jij zwart noemt heet bij Woodland Scenics "Forest Green Underbrush". Speciaal voor jou nog even ingezoomd  :P.

20240218_160544a.jpg

@ Ruud,

Met bril goed gezien dus :thumbup:.

@ Gerard,

Die rode draad is de ringleiding die her en der voor de nodige "prik" zorgt :).

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Ziet er wederom weer top uit.

Gr henk
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Schitterend Wico. :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Wico mijnheer
U doet t weer 👍😍

Vrgr,
Wilko
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Over smaak valt niet te twisten, underbrush vertaald is kreupelhout.

Groet, Anne W
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Ik ben ook wel benieuwd waar dit naar toe gaat Wico, de eerste beelden zien er weer top uit  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Ziet er heel mooi uit, ik ben ook benieuwd naar het eindresultaat.  :thumbup:
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
@ Allen,

Iedereen weer bedankt voor de positieve reacties. Het eindresultaat van dit project begint hier langzaam in beeld te komen. Voor jullie is het nog even wachten 8o.

Maar jullie geduld wordt beloond ...

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Mooi, mooi Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Nou Wico, inmiddels is de bergrug aardig gekleurd, ziet er schitterend uit. Vraag me wel af: "wat ruist daar in het struikgewas"?
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Freek,

Het antwoord op die laatste vraag: Napoleon 8o.

"We moeten dus in Duitsland zijn. We komen al een stuk verder als we de Duitse versie van het boek (Karl May: Durch WĂĽste und Harem) erbij pakken... Het verhaal blijkt in de Nederlandse vertaling ingekort te zijn. In de originele versie worden twee coupletten in het Arabisch weergegeven, gevolgd door de Duitse vertaling:

Was kraucht nur dort im Busch herum?
Ich glaub', es ist Napolium.
Was hat er nur zu krauchen dort?
Frisch auf, Kam'raden, jagt ihn fort!
Wer hat nur dort im off'nen Feld'
Die roten Hosen hingestellt?
Was haben sie zu stehen dort?
Frisch auf, Kam'raden, jagt sie fort!

Het blijkt te gaan om een werkelijk bestaand soldatenlied, waarvan de volledige tekst bestaat uit vier strofen. Het lied is ontstaan in de Frans-Duitse oorlog van 1870, en met "Napolium" wordt
keizer Napoleon III bedoeld, die in 1870 na de slag bij Sedan gevangengenomen is door de Pruisische kanselier Von Bismarck. Het lied is vanaf zijn ontstaan tot in het begin van de twintigste eeuw erg populair geweest, en de beginregel staat nu nog in de 'Liste geflĂĽgelter Worte' in de Duitse Wikipedia.

Bron: Onze Taal

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
 @citaat
 :o) Het wordt wat verwarrend voor mij, ik heb laatst de film Napoleon gezien en nergens is te zien dat hij door het struikgewas kruipt. :P
Dus het zal allemaal wel, ik wacht totdat het mooie stukje berg ergens is geplaatst en bemoei me er dan wel weer tegenaan. >:-D
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 20 februari 2024, 19:24:04de film Napoleon
Dat gaat natuurlijk niet over Napoleon III ;)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
@ Wico: Ik krijg toch bij dat Harem van Karl May een wat andere visie als U begrijpt wat ik bedoel.

@ Dirk-Jan: Als je nu opgelet had bij de geschiedenis/jaartallen lessen had je het kunnen weten. De Napoleon waar je aan dacht was Napoleon Buonaparte en die knaap is overleden te St. Helena, verbannen en wel, in het jaar des Heren 1814.
Maar Wico schrijft over het jaar 1870. Om compleet te zijn, na Napoleon (Buonaparte) I volgde Napoleon II, overigens ook een Buonaparte)  maar die leefde in ballingschap in Oostenrijk. Opdat moment was Lodewijk de zoveelste koning van Frankrijk. Napoleon III was een zoon van Lodewijk Napoleon, de knaap die het hier namens Napoleon I het hier voor het zeggen had. Na veel mitsen en maren werd Napoleon III uiteindelijk keizer van Frankrijk. (2de Keizerrijk) Ene Victor Hugo, U weet wel van die boekenkist, had met dit alles ook nog iets te maken. Ik hoop U bij deze weer bijgepraat te hebben.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Weer eens  leuk zo'n geschiedenis les , maar ik wist dat ook niet meer hoor  >:-D
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
@citaat

Zo zie je maar waar dit forum allemaal goed voor is. Naast het plezier met de treintjes houdt het ook onze geesten scherp :D.

En Dirk-Jan wordt natuurlijk ook langzaam maar zeker wat ouder ... :o).
 
Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Och Wico, het is ook een heel gedoe met al die Napoleons, ik kan wel begrijpen waarom Dirk-Jan door de bomen de Napoleons niet meer kan zien. Dat benevens dat Dirk-Jan wel andere zaken aan zijn hoofd heeft.

Maar allee, terug naar U fantastische brouwsels.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Freek heeft het over Victor Hugo en een boekenkist. Misschien in de war met Hugo de Groot en een boekenkist?
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Citaat van: Freek op donderdag 22 februari 2024, 00:00:40@ Dirk-Jan: Als je nu opgelet had bij de geschiedenis/jaartallen lessen
:o) Ik was vaak bij dat soort gewauwel lessen afgeleid door visioenen over treintjes en machtig mooie modelbanen bouwen. :-)
Maar hartelijk voor deze beknopte geschiedenis over Napoleotje, ik ben weer helemaal bij. O:-D

Citaat van: Wico op donderdag 22 februari 2024, 08:34:30En Dirk-Jan wordt natuurlijk ook langzaam maar zeker wat ouder ... :o).
:o) Nou, volgens die jongelui waar ik op mijn werk mee te maken heb ben ik al heel oud. :mrgreen:
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Citaat van: FransW op donderdag 22 februari 2024, 16:46:27Victor Hugo en een boekenkist.
Victor Hugo was de schrijver van Quasimodo en Les Misérables.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Klopt, en zijn onverkochte boeken bewaarde hij in die boekenkist. Niks mis mee toch?
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Dat weet ik Bas, maar lees de laatste zin eens in Freek's posting #5881 ?
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Citaat van: FransW op donderdag 22 februari 2024, 16:46:27Freek heeft het over Victor Hugo en een boekenkist. Misschien in de war met Hugo de Groot en een boekenkist?

Excuseer, door al die Napoleons raak ik de draad ook kwijt. Hugo de Groot was van de boekenkist, Victor Hugo was een ander verhaal. (De klokkeluider van de Notre Dame en Les miserables) Had dus ook wat te maken met boeken.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Tja Freek, als je nu opgelet had bij de geschiedenis/jaartallen lessen had ook jij het kunnen weten... >:-D
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Je ziet ik hoef hier zelf (bijna) niks te posten, in afwachting van de paashaas lopen de reacties vanzelf binnen :D  :D  :D .

Maar omdat het hier een treintjesforum betreft, even een historisch weetje dat Napoleon III ook gek op treintjes was :P

C0228954-Napoleon_III_s_train,_historical_image.jpg

Caption Napoleon III's train. Train of Napoleon III (Louis-Napoleon Bonaparte, 1808-1873) of France on the Orleans railway, France, in 1851.
Image from Histoire de la locomotion terrestre, by Charles Dollfus and Edgar de Geoffroy, France, 1935.


Bron: Credit CCI ARCHIVES / SCIENCE PHOTO LIBRARY

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Citaat van: FransW op donderdag 22 februari 2024, 17:32:54Dat weet ik Bas, maar lees de laatste zin eens in Freek's posting #5881 ?

Citaat van: Freek op donderdag 22 februari 2024, 00:00:40Ik hoop U bij deze weer bijgepraat te hebben.

Ik zie hier niks geks in ;)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
De een na laatste zin dan?
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten

Voor degenen die de stille hint over het treintjesforum hebben gemist en om de focus weer een beetje op de avonturen in Donnerwetter Alm te krijgen een kleine tip van de sluier.


20240223_123715a.jpg


Kunnen jullie lekker verder (dag)dromen over dit volgende deel van de scenery :P.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Citaat van: Hanzi op donderdag 22 februari 2024, 19:18:34Tja Freek, als je nu opgelet had bij de geschiedenis/jaartallen lessen had ook jij het kunnen weten... >:-D


Dat heb ik wel Hans, maar ik wordt net zoals Dirk-Jan een dagje ouder en dan haal je wel eens wat door elkaar.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Mooie korte update Wico. :thumbup:
Ik ben benieuwd waar vader/opa met kind/kleinkind heen lopen.

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Onderweg naar morgen denk ik :?.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... stilte voor de storm
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... stilte voor de storm
Nu het paasproject kant en klaar is (waarover uiteraard later meer), wordt het tijd om een volgend stuk scenery aan te pakken. Op oude baanontwerpen wordt dit deel wel aangeduid als "Tony's Aussichtspunkt". Vanuit het gemeentebestuur van Donnerwetter is nu een nieuwe naam voorgesteld: "Sankt Tonias Aussichtspunkt", vernoemd naar de beschermheilige van alle creatieve dromers en vrijdenkers. En omdat ik niet de moeilijkste ben neem ik die suggestie van harte over.

Onderstaand twee plaatjes van het betreffende deel van de baan, aansluitend op de recent opgeleverde Felsberg.

20240229_130453a.jpg

20240229_130435a.jpg

En natuurlijk staat er al het nodige groen klaar om rijkelijk en overvloedig toe te passen.

20240229_130634a.jpg
 
En ook de toekomstige plaatselijk paraderende preisertjes liggen geduldig te wachten.

20240229_130916a.jpg
 
Dit weekend maar eens de eerste stappen zetten, al zal het tempo wat lager liggen vanwege verschuivende prioriteiten richting buitengebeuren.

Maar zolang het blijft regenen kan niets me tegenhouden ;).

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... stilte voor de storm
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... stilte voor de storm
Wico,

Goede materialen is het halve werk. :thumbup:
De Preisertjes lijken mij net genoeg om deze "Sankt Tonias Aussichtspunkt" van de nodige sfeer te voorzien.
Mijn handen ogen jeuken kijken er naar uit wat de volgende update gaat brengen.
Ben best wel benieuwd hoe het eindresultaat is geworden van het paasproject gelukkig is het volgende maand al Pasen dus lang hoef ik niet te wachten. :P

Groet Michel