Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... oh happy days
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... oh happy days
Dat is zeker een goed begin van het weekend met deze prachtige wagons en scenery benodigheden. :thumbup:
De wagons staan niet verkeerd in de stoomloc sleep en passen er perfect bij.
Van de scenery attributen gaan jij en wij de kijkers ook zeker van meegenieten als je het op je mooie baan hebt aangebracht dus kom maak mijn weekend ook happy en begin dus snel aan de scenery. :P

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... oh happy days
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... oh happy days
Michel,

Wij krijgen zaterdag gasten over de vloer en zondag is weer de eerste training met de honden. Kortom dit weekend wordt er niets gebouwd en ook daarna zal het bouwen op een lager pitje komen te staan.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... oh happy days
Citaat van: Wico op vrijdag 09 februari 2024, 15:18:03Een paar plaatjes voor de visueel ingestelde forummers :P

Dat vind ik toch wel een vereiste bij een update ;)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... oh happy days
 B) Mooie en ook nuttige aankopen heb je gedaan. :thumbup:
En het laatste plaatje is wel heel mooi zo met de stomer en goederenwagons. B)
 :o) En toch handig dat je een paar stomers hebt, met bovenleiding masten maar zonder de bovenleiding kom je niet ver met je Elocs. :P
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... oh happy days
Aha, U is weer voorzien van de nodige middelen ter verdere uitbouw. U kunt dus na zondag weer vooruit. Die gemzen en bokken moet je trouwens zo gauw mogelijk loslaten in de alpen wei. Ze smachten naar alpengras.
Leuk setje goederenwagens trouwens.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... oh happy days
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... oh happy days
@ Bas,

Dat ben ik helemaal met je eens (maar niet iedereen denkt er zo over :().

@ Dirk-Jan,

Met twee stomers en een diesel is het nu ook vrij rustig op de baan :o).

@ Freek,

Ze worden binnenkort losgelaten, eerst even acclimatiseren :P.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... oh happy days
Citaat van: Wico op vrijdag 09 februari 2024, 22:36:45Dat ben ik helemaal met je eens (maar niet iedereen denkt er zo over :().
Zullen wij dan maar het goede voorbeeld blijven geven? :)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... oh happy days
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... oh happy days
Hallo Wico,

Geweldig mooie vooruitgang met de Zeeuwse alpen! :favorite: Indrukwekkend stukje baan bouw! (Ga zo door dan kan ik mooi afkijken.... :P )

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... oh happy days
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... oh happy days
Marcel,

Zoals ik al in je topic schreef: ik kan niet wachten op jouw verdere scenery stappen :D. Ik weet zeker dat je ook hier je eigen stijl gaat ontwikkelen!

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Vorig jaar hadden Michel ( @h0_miessie ) en ik al afgesproken om zijn fraaie SBB RABe 501 Giruno ook eens rond te laten rijden op de lange trajecten van Donnerwetter Alm. En vandaag was het grote moment daar.

Kort samengevat: een gezellige en mooie hobbydag met zijn prachtige treinstel en wat eigen materieel op de baan. Na afloop bleef ik nog lang dromen ...

Een kleine filmimpressie van deze beauty :P.


Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Mooie slang rijdt daar. Gelukkig niet giftig, alhoewel... misschien hooguit giftig voor de portemonnaie!  ;)

@ho_miessie : heel veel plezier gewenst met je fraaie aanwinst.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Heerlijk om die Giruno te zien rijden op je mooie baan.
Je lange strekken met af en toe een kromming met zo'n lange trein is genieten.

Dank voor het delen.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Wico,

Terwijl wij nog onderweg naar huis onderweg waren had jij dit prachtige filmpje al gemonteerd en geplaatst. :thumbup:
Het was een schitterend gezicht op deze prachtige lange trein over de lange sporen van Donnerwetter Alm te zien rijden waar hij heerlijk een aantal uurtjes de asjes heeft mogen strekken.
De achterste perrons waren groot genoeg om de Giruno te "parkeren" en het was een prachtig gezicht om hem daar te zien staan want in Michelstadt kan hij door zijn lengte (234cm) niet bij de perrons staan.

En mijn excuses voor de plasjes kwijl op sommige delen van de vloer want ik heb met bewondering staan kijken bij de Alm en toen liep het kwijl uit mijn mond. :P
Op de foto's is de Alm al schitterend maar in het echt is hij nog mooier en groter een waar meesterwerk gemaakt door jouw. :favorite:

Met door het bewonderen van je scenery en baan en zeker ook het prachtige Zwitserse materiaal heb ik weinig foto's gemaakt maar die mooi zijn geworden zal ik even plaatsen.

Bedankt voor de gastvrijheid en het laten rijden van de Giruno over je prachtige baan.

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Schitterend filmpje en ook mooie foto's van Michel, jouw baan wordt iedere keer mooier Wico!
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Citaat van: Wico op vrijdag 09 februari 2024, 15:39:10Wij krijgen zaterdag gasten over de vloer
:o) Ik wilde eigenlijk nog vragen wie, maar dat is inmiddels wel duidelijk. :P

De SBB RABe 501 Giruno komt op jouw baan mooi tot zijn recht, mooi en leuk filmpje. B) :thumbup: 
Misschien kan je dat treinstel wel overnemen van Miessie voor een zacht prijsje, tis tenslotte al een tweedehandsie. :mrgreen:
En voor vandaag veel plezier met de hondentraining, jammer dat er geen sneeuw ligt, kon je ze voor een slee binden. :-)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Wico dat heb je mooi op film vastgelegd, de RABe 501 Giruno van Michel zoevend over de sporen van Donnerwetter  :favorite: .
 En de foto toegift van Michel zelf  :thumbup: .
Hoop dat je de kwijlplasjes van Michel nog kan wegpoetsen >:-D .
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
@citaat  @citaat  @citaat

Ik heb nog geprobeerd om het treinstel ongemerkt achterover te drukken, maar dat is helaas niet gelukt >:-D. Wellicht dat crowdfunding nog een optie is: als alle forumleden 45 eurocent overmaken dan kan ik de volledige set aanschaffen en dan hou ik nog een paar euro over :D. De honden hebben ook wel eens een ongelukje, dus de dweil lag al klaar voor de kwijlplasjes op zolder :o).

Groeten,
Wico     
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
 @citaat
Die 45 cent kan ik wel missen. :P
 :o) Als ik het overmaak aan Wico de Zuinige Zeeuw die met treintjes speelt weet de bank dan wie ik bedoel? >:-D
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Dirk-Jan,

Mijn dank is groot voor het goede voorbeeld (dat er nog 3.231 forumleden mogen volgen). Hier in het Zeeuwse is het trouwens ons kent ons, dus gewoon Wico is voldoende :D.

Groeten,
Wico 
 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
 @citaat

Nog maar 3.230 leden Wico want ik maak uiteraard ook 0,45 cent over voor de crowdfunding. :)

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Michel,

Ik weet dat je een groot hart hebt, dus ik had niet anders verwacht ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Weet niet of ik iets kan overmaken.
Heb hier nog een centen potje dus die 45 centen mag je komen afhalen.   :-)

groet
Harald
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Vanmorgen overleg gehad met de minister van financiën 😉, ook hier toestemming om 45 cent te doneren voor dit goede doel 😃.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
mwoah ik denk over om het zelfs te verdubbelen naar 90 cent  :P
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Mooi, dan hoef ik het niet te betalen :D  :D  :D  >:-D  >:-D  >:-D
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Mooi filmpje Wico, uiteraard met dank aan Miesie zonder hem (en het prachtige treinstel) was het niet mogelijk geweest.
Vervolgens ook nog prachtige foto's van de peetoom van Carl. Even een doekie (of 2) pakken.

BTW Wico, hoe lang is eigenlijk je zolder?
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
@citaat  @citaat  @citaat

Iedereen hartelijk dank voor de positieve (en minder positieve ;)) reacties op de crowdfunding :thumbup:. Helaas valt de opbrengst wat tegen, dus ik stort me maar weer op de scenery.

Nu had ik vorige week ineens een ingeving en daar ben ik vandaag mee begonnen. Natuurlijk waren de plannen in mijn hoofd weer veel groter dan de beschikbare ruimte, maar het komt wel goed. In elk geval is het weer een grote bende op zolder en staan de treinen voorlopig stil. Ik verklap nog even niet wat het is, want dan is de lol er af. Zo tegen de paasdagen zal het wel klaar zijn :).

@ Freek,

Ik wist dat ik het al eens eerder had vermeld, maar inmiddels zijn we 117 pagina's verder 8o. Was gelukkig gauw gevonden want het bleek in mijn eerste bericht te staan:
"Op 15 november 2017 zijn we verhuisd naar onze nieuwe woning in Zeeland. Nadat alle noodzakelijke activiteiten rondom verhuizing en inrichting waren afgerond, kon ik begin dit jaar starten met het klaarmaken van de nieuwe treinkamer. Hiervoor is de hele zolder beschikbaar, waar ik op een werkbare oppervlakte van 12 bij 4 meter (i.v.m. schuine wanden) weer wat moois probeer op te bouwen".

Groeten,
Wico     
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
 @citaat 12 meter is slechts voor weinigen weggelegd, dus een pracht lengte. ;)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Het is toch wat Wico, weet je zelf niet meer hoe lang je zolder is. Ik dacht dat weet hij zo uit zijn hoofd. Maar zoals Rudibeer al schreef zo'n lengte is voor weinigen weggelegd maarrr zo komt die "slang" wel helemaal tot zijn recht!
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Jaja dat is due 12 meter links en nog eens 12 meter rechts. Of is de ene poot korter vanwege het trapgat? In ieder geval een beachtliche lengte. Daar kan ik niet aan tippen met 12,5 meter enkelvoudig.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Citaat van: Wico op maandag 12 februari 2024, 18:52:51weer wat moois probeer op te bouwen
:o) Nou, suc6 dan met proberen, we zijn benieuwd of het wat moois wordt. >:-D

Citaat van: Wico op maandag 12 februari 2024, 18:52:51Ik verklap nog even niet wat het is, want dan is de lol er af. Zo tegen de paasdagen zal het wel klaar zijn :).
:O nog even niet en de Paasdagen, da's 6 weken wachten voor ons, da's best een lange tijd. 8o
Lekker dan, betekent dat dan ook 6 weken geen updates omdat je niks wil verklappen?
Wat moeten wij dan al die tijd, de eieren voor Pasen gaan schilderen of zo? :P
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 13 februari 2024, 13:04:11Wat moeten wij dan al die tijd, de eieren voor Pasen gaan schilderen of zo?
Precies dat, of die van jezelf.  >:-D
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
@ Henk,

Die 12 meter is de totale beschikbare lengte. Het trappenhuis zit daar ergens tussenin. Zie onderstaand plaatje, waarbij het sporenplan inmiddels wel deels is aangepast.

zolder5u VII.jpg

@ Dirk-Jan,

Sommige forummers plaatsen slechts één keer per jaar een update, dus die zes weken zijn ook zo om :o). Deze klus is trouwens een stuk kleiner dan de Kleberklammergipfel, dus ik verwacht wel eerder klaar te zijn. Dit weekend ook geen andere verplichtingen dus dan kan ik lekker doorwerken :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Ik noem het nogal sadistisch. Meneer Wico gaat lekker knutselen en zijn bouwkunsten uitoefenen en laat ons 6 weken wachten, geen foto's, geen film's en geen verdere bijdragen. Klaar ben je er mee.

Paaseieren begin ik niet aan, laat staan schilderen. Misschien een "paastak" maar daar blijft het dan bij. Alhoewel ............ mogelijker wijs ga ik die "paastak" op kweken, dat dan wel weer.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Hhhmmm, Freek gaat een paastak op kweken. Dan vraag ik mij toch af of je die gaat enten of stekken.

Aangezien Wico de eerstkomende weken geen sjoege zal geven moeten we hier maar effe wat anders bespreken om het draadje levendig te houden, toch?
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Nou Henk sterker nog, de meeste paastakken zijn kringel of krulwilgen. Je zet ze op water totdat ze een beetje wortel krijgen en vervolgens zet je ze in de grond. Gezien de vochtige grond en de bedeling aan regen denk ik dat het wel een aardig boompje kan worden.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Heren, heren, nergens heb ik geschreven dat er zes weken geen update komt dus kalmte kan u redden :D. Alleen het onderhanden project zal pas met de paasdagen getoond worden. Ondertussen ga ik ook rustig verder met de aankleding van de rest van de baan. Dus alles komt goed ...

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Nou dan moeten we daar maar op vertrouwen Wico. Want vertrouwen is de basis van het goede.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... visite, visite
Nog even aan Freek. Dat is dus stekken wat jij noemt en kan met de meeste struikachtige planten gedaan worden. Enten wordt meer gebruikt in de boomkwekerij hoewel rozen ook geënt worden.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Vrij naar het prachtige nummer van Ramses Shaffy:

Voor degene met de slapeloze nachten
Voor degene verlangend naar nieuwe creaties
Voor degene die niet langer kunnen wachten
Voor degene met creatieve inspiraties
Moet nu weten we genieten allemaal samen


Dus daarom een kleine onschuldige eerste blik op work in progress :P.

20240214_132136a.jpg

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
 :o) Vrij naar mijn eigen dichtkunsten;

Gelukkig heb ik geen slapeloze nachten
ik had nog wel effe kunnen wachten.
Maar je wilt ons graag ergens naar laten kijken
zodat de ongeduldigen niks hebben om te zeiken.
En dan nu nog op het bouwsel wat commentaar
voorlopig oogt het nog een beetje raar.
Maar jou kennende komt het vast wel goed
je weet precies wat je nog allemaal doen moet.

Suc6 met verder knutselen. O:-D
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Dirk-Jan,

Natuurlijk oogt het nog een beetje raar
want die bergrug hoort helemaal niet daar
Maar zoals de slimmeriken wel zullen snappen
ga ik nog niet alles gelijk verklappen.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Ik krijg het idee dat men zich hier aan het warmlopen is voor 5 december, met al die rijmelarij. Dat houdt de sjeu er in, zullen we maar denken.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Poëzie gezwijmel
is meer dan alleen Sinterklaas gerijmel.
Iets ruimer denken
en elkaar vreugde schenken
Hoogstaande literatuur
kan op ieder uur.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Gelukkig Wico dat je ons in die tussentijd toch met enkele updeets verblijd. Dan wordt het wachten een stuk dragelijker.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Ja Freek niet alleen wordt het wachten draaglijker, het scheelt ons ook een hoop nutteloze bladvulling te produceren.
Zet em op Wico, keep us amazed.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Vanwege de voorjaarsvakantie zijn de kleinkinderen een hele dag bij opa en oma. De eerste vraag vanochtend: "Opa kunnen we je nog helpen met de trein?". Nou dat was natuurlijk geen probleem.

Vandaar alweer een korte update met de stand van vandaag ;).

20240215_130436a.jpg

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Ziedaar, een (tempex)brok inspiratie, die tot rijmsels leidt !
En het kaf niet van het koren scheidt, doch slechts de "lucht" hier tijdelijk in tweeën snijdt....
Voorzien van kleur door jonge handen, een vrolijk grijs als ondergrond.
De tijd gevuld met trein ......en soms met hond.........

Grtz Tony
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
Kijkaan, Tony knapt zienderogen op. Vrolijke poëtische literatuur vloeit hem alweer uit de pen (toetsenbord).

En bij Wico wordt weer jeugdig gefröbeld in ambtelijk grijs. Hoewel de kleur in deze niet belangrijk is, het gaat immers om de intentie. Zulke kleinkinderen zou iedereen moeten hebben.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... voor degene met de slapeloze nachten
@ Tony,

Blij om weer eens een reactie van je te lezen! Hopelijk verloopt je herstel voorspoedig. Hier wordt ondertussen met vereende krachten vlijtig doorgewerkt :).

@ Henk,

Zulke kleinkinderen kan ik iedereen aanbevelen :favorite:.

Groeten,
Wico