Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

eddyflame en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
 @citaat  :thumbup:  De blokken onder de ronde pijlers zijn ook een mooi extraatje ! :P

Grtz Tony
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Tom/Tony,

Inderdaad ook één van mijn inspiratieplaatjes :thumbup:.

En over palen en pilaren gesproken: we zijn door de 5.000 reacties in dit topic, een nieuwe mijlpaal :P

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
 @citaat Die mijlpaal ga ik hier met drie ballonnen en een cappuccino vieren, Wico  :P 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
 @citaat  @citaat Een mijlpaal, lekker boeiend. :O
Nee dat interesseert me geen ene fluit.
Het gaat er voor mij om waar je mee bezig bent en niet of je weet ik veel pagina's hebt of kilometers met je trein hebt gereden.
Inspiratie delen en op doen, dat vind ik wel reuze boeiend, vind ik.  :P
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
 @citaat Jip ! Met camera's !
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
@ Tony,

Kijk een bescheiden feestje daar hou ik van :P.

@ Tom,

Uit het aantal reacties kun je afleiden dat dit topic leeft (in elk geval bij een aantal trouwe volgers). Dat geeft mij naast het rijden en bouwen ook plezier en voldoening.

En zie het met een knipoog, want het is zeker geen doel op zich.

@ Bas/Tony,

Is Faller ook "Made in China" want er vliegen hier al enige tijd twee ballonnen boven de alm 8o?

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
Vorige week bracht @Silverrails1921 (Benny) mij op het lumineuze idee om mijn Brekina Opels op passende wijze te vervoeren. Vandaag bracht de post een pakketje uit Spanje met de oplossing die ik daarvoor heb gevonden. Het is een Roco model (# 66730) van de Offs60 autotransporter van de Société des Transports Ferroviaires d'Automobiles SA (S.T.F.A.) gevestigd te Zugg Zwitserland. Een model uit periode III dus meer dan passend voor het transport van de automobielen van de Historischer Opel Club Helvetia.

Na het gebruikelijke gepruts met de kleine en slecht passende losse onderdelen die een eigen leven leiden, kan ik nu eindelijk wat foto's laten zien van de auto transporter, uiteraard voorzien van passende lading :P.

20230213_211841a.jpg


20230213_211822a.jpg


20230213_212006a.jpg


20230213_211945a.jpg


20230213_211930a.jpg
   
Nu op zoek naar nog een exemplaar van deze fraaie autotransporter, want er staan nog een aantal andere Opels te popelen ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
Smullerdesmul, Wico  :P

Grüetzi, Tony
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
Wico,
Wat een prachtig gevulde wagon is dit. :thumbup:
Ook de kleur is zeer mooi waar door de kleurrijke Opel's goed tot hun recht komen.
Succes met het vinden van nog zo'n prachtige wagon maar dat gaat jouw zeker lukken.

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
Mooi hoor Wico :thumbup: Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

Groeten,

Erik.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
Leuk die Opels uit mijn jeugd en dan ook nog op een fantastische Zwitserse baan!

Grüezi & auf wiederlurgen.

Ronald


Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
Mooie wagon met blinkende Opeltjes.
Staat voor een kapitaal aan auto's op.
Zullen wel goed verzekerd zijn mag ik hopen. ;)
Geniet er maar van en hoop dat je zeker nog een tweede zak vinden.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
Mooie wagon hoor Wico, mooie wagon. Heb je weer eer van je gepiel met kleine onderdeeltjes.  ;)

Maar weet je wel zeker dat die bovenste rij auto's goed staan? In mijn studententijd, eind 60, begin 70'er jaren heb ik parttime gewerkt bij de Citroen importeur in Den Bosch. Het gebeurde vaak, heel vaak, dat de nieuwe auto's van de fabriek per trein arriveerden op station Den Bosch en dan moesten wij die van de trein op de transporter zetten. Heb dus heel veel keer die trein afgereden maar kan mij niet herinneren dat er ooit een auto met iedere as op een andere wagon stond, zoals die grijze bij jou. Wel stonden ze bumper aan bumper en met de wielen op het randje, dan pasten er net drie auto's achter elkaar op een wagon. Dat moet bij jou ook kunnen zo te zien.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
 B) Mooie autotransporter. :thumbup:
Maar inderdaad wat Henk al benoemd, die grijze auto staat daar niet goed.
Dat gaat bewegen in de bochten en wringen op de banden.
Nu dan nog op zoek naar nog een paar exemplaren.
 :o) Handig dat je zo'n moeilijk te verkrijgen modelletje hebt uitgekozen, maar ook wel weer leuk om het www af te struinen naar een volgend exemplaar.
Suc6 met koekeloeren naar meer. 8)

Dirk-Jan
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
 @citaat  en  @citaat  @citaat  Kijk eens naar de zwart-wit foto in post 4980 op de vorige pagina, heren  O:-D
Er stonden wel degelijk wagens op het scharnierpunt van de wagon  :P

Grtz Tony
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
 8) Ja, inderdaad, maar de opening op het bovendek lijkt een stuk kleiner daar te zijn. 8)
Nou ja, dan laten we het maar in het midden of het klopt of niet. :roll:
O nee, dat kan niet, de grijze Opel staat al in het midden. :-)

Dirk-Jan
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
@ Beste forumvolgers,

Hartelijk dank voor de lovende woorden over de wagon, automodelletjes en mijn baan :thumbup:.

@ Henk / Dirk-Jan,

Ik zou jullie bijna gelijk geven, maar helaas. Het was mij bij het speuren op het web al opgevallen dat Roco dit type wagon ook uitgeeft voorzien van 10 auto's (5 boven / 5 onder).

158_1892659168.jpg

Dat vond ik (net al jullie) vreemd want dan staat er een auto op het scharnierpunt en dat lijkt niet logisch. Dus ging ik verder speuren en vond onderstaande foto waar Tony jullie terecht ook al op wees.

Offs60.jpg

De foto toon een Offs55 wagon, de voorganger van de Offs60. Dus wellicht zit daar het verschil. Ook dat is niet het geval want onderstaande tekening toont het (vrijwel gesloten) bovendek van de Offs60, zoals ook de Offs55 dat heeft.

offs60.png

Bij het model van Roco is duidelijk te zien dat de uiteinden van de bovenste wagondelen oplopen en er een flinke ruimte zit tussen beide delen. Wel zitten er twee losse rijplaatjes bij die precies in dat gat op het bovendek passen (maar dan kan je er niet mee rijden).

20230213_211945b.jpg

Ergo het plaatsen van 5 automobielen op het dek van een Offs60 wagon is op zich conform het grootspoor. De Roco wagon wijkt daar echter essentieel van af, waardoor twee auto's per deel logischer lijkt!

Groeten,
Wico     
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
Citaat van: Wico op dinsdag 14 februari 2023, 13:49:58Wel zitten er twee losse rijplaatjes bij die precies in dat gat op het bovendek passen (maar dan kan je er niet mee rijden).
Ergo, rijplaatjes zijn om er niet mee te rijden.  >:-D
Iedereen weer blij.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
Citaat van: Wico op dinsdag 14 februari 2023, 13:49:58Ik zou jullie bijna gelijk geven, maar helaas.
:o) Niks helaas, we hebben gewoon gelijk. >:-D
Maar goed, Wico, i.p.v. onze (on)zinnige reacties te moeten beantwoorden ga jij maar koekeloeren op het www naar meer van deze mooie autotransporters. B)
En als je er een paar hebt gevonden misschien ook weer een mooi excuus om er nog een paar Opeletjes bij te kopen, zo'n autotransporter moet natuurlijk wel helemaal gevuld zijn.
Misschien effe met Mevrouw Wico praten over zakgeld verhoging, kan nodig zijn :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... passend vervoer
Dirk-Jan,

Gelijk hebben en gelijk krijgen dat zijn twee totaal verschillende dingen >:-D. En vandaag voor Valentijnsdag nog een mooi Brekina Opeltje gekregen, dus hier effe niks te klagen :favorite:.

409252_c.jpg

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Ondertussen vordert het werk aan de (omgeving van de) Kleberklammergipfel langzaam maar zeker. Er was wat vertraging omdat de laatste bovenleidingmasten voor dit deel slecht te leveren waren. Inmiddels is dat probleem opgelost en staan alle masten en zijn alle draden waar nodig op maat gemaakt. Wat rest is het verven van de draden in "panzergrau" en dan kunnen de draden definitief aangebracht worden. Ook het ballasten is een eind opgeschoten en wacht nu op het plaatsen van de portalen die het stationsgebied afsluiten. Als dat gebeurd is kunnen (eindelijk) de eerste losse delen van de Kleberklammergipfel op hun plek worden gezet. Sculptamold is dan mijn beste vriend om de losse delen te integreren in het totale landschap. Maar dat is voor later.

20230214_094724a.jpg

Vergeet ik bijna de lawinegalerij, want daar wordt ook nog aan gewerkt. Na de laag basisgrijs, heb ik nu een eerste poging gedaan om een verweerde betonlook te creëren. Nog lang niet af, maar de basis is er :).

20230214_094648a.jpg

20230214_170008a.jpg
 
Groeten,
Wico     
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
ik kan het niet helemaal goed zien, maar is er geen gebruik gemaakt van dwarsconstructies boven de stationssporen?

gr. Ruud
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Ruud,

Je hebt het goed gezien, ik heb er voor gekozen om overal met enkelvoudige masten te werken. Dat is misschien niet helemaal correct, maar het solderen van Zwitserse bovenleidingportalen is aan mij niet besteed.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Wico,
mooi die wagonnetje, :thumbup:
nu verder zoeken zodat jij er meerdere aan elkaar kan sluiten en al je Opels kan plaatsen,
heb al in Houten ook gekeken maar niet de zelfde soort gevonden,
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
 @citaat  @citaat
sorry dacht weer enkel duits  :?
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
De bovenleiding ziet er strak uit Wico en geeft de baan net dat beetje extra.
De lawinegalerij zal na de verdere behandelingen er nog beter uitzien als dat hij nu al doet. :thumbup:

Lekker veel activiteiten in je topic dat mag ik graag zien. :thumbup:  :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
@ Benny,

Dank voor het meekijken / zoeken naar een tweede Roco 66730. Ik heb er nu één op het oog in Zwitserland, maar moet kijken of het met verzendkosten wel de moeite waard is.

@ Ruud,

Eigenlijk zijn het ook Duitse bovenleidingmasten die ik gebruik, maar ze komen in de buurt van de Zwitserse modellen. Het hoeft voor mij ook niet allemaal 1:1 waarheidsgetrouw te zijn, maar wel passen in het sfeerbeeld van een op Zwitserland gebaseerde moderne baan.

@ Michel,

Bovenleiding voegt inderdaad iets toe aan de baan, al is het wel een hoop werk om alles goed aan te leggen. De lawinegalerij moet nog verder behandeld worden met verf en groen maar dat komt wel goed. En ik kan niet alleen maar met scenery bezig zijn, dus een beetje afwisseling houdt het ook voor mij leuk :P.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Even terug komen op de autotransportwagen van Roco, is inderdaad een Offs maar de bovenetage is niet op schaal. In werkelijkheid is die overgangsruimte klein. Niet zo verwonderlijk want de modelspoorwegen hanteren nogal krappe bogen met alle gevolgen van dien. Vervolgens zijn de "bulten" in het midden niet op schaal. Afgezien van het feit als je er over heen rijdt, je in een gat rijdt,is er tussen de carrosserie en de "Bulten" bijzonder weinig ruimte.

En vervolgens uitkijken want er is verschil tussen een Offs en een Lacs. De Lacs heeft op de bovenste etage geen "bulten" maar glijplaten. Dat vind je ook terug bij de overloopplaten bij de vouwbalg bij personenrijtuigen. In beide gevallen werd er over het scharnierpunt heen geladen. Behalve bij de fiat 500 want daar gingen er 6 op de boven etage.

Ondanks alles Wico, mooie aanwinst en een heel mooie strakke bovenleiding. 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Freek,

Bedankt voor je reactie. Dat onderschrijft/onderbouwt dat wat ik in reactie #5018 heb aangegeven. Roco heeft zich blijkbaar wat vrijheden veroorlooft bij het vormgeven van dit model.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
-WICO,
Heb toch verder zitten zoeken en kwam deze foto nog tegen. Zo rijden ze in NL en dan kunt je toch het verschil wel zien bij nadere bestudering.
Maar laat jouw wagon maar heerlijk rijden op jouw modelbaan. Dat geeft toch een heel andere impressie! Lekker doorgaan en laat in de komende dagen maar even iets zien van jouw vorderingen, want 'wij' zijn toch best wel nieuwsgierig naar de huidige stand van zaken!
Suk6 en heerlijk verder knutselen!!
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Gerard dit is weer een ander type wagen een Laaeks. I.p.v. 3 assen heeft deze er vier. Ergens logisch want ze zijn langer.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Hallo Wico,

Dat is een erg mooie galerij geworden! :thumbup: Dat gaat zeker heel mooi staan onder aan jouw alm.


Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Het werk aan de (omgeving van de) Kleberklammergipfel vordert gestaag. De twee versies ballast, de geverfde bovenleiding en de geweatherde tunnelportalen aan de stationszijde zijn nu geplaatst en her en der is al wat groen aangebracht (de dennen slechts voor de beeldvorming). Vandaag konden daarna de eerste bergdelen dan (eindelijk) definitief op hun plaats. Met de nodige Sculptamold zijn de losse delen nu innig samengebracht, en op sommige plekken is nog wat extra structuur en helling aangebracht.

Het tweede deel van de lawinegalerij is nog ""work in progress", maar kan binnenkort ook worden geplaatst. De rechterzijde is vooral nog ruwbouw en komt later aan bod. Nu is het vooral wachten tot de Sculptamold droog is en dan kan ik aan de slag met verf en 50 tinten groen :P.

20230219_160051a.jpg


20230219_160301a.jpg


20230219_160106a.jpg


20230219_160153a.jpg


20230219_160125a.jpg
   

Groeten,
Wico     
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Ik zeg; toppie  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Mooi gezicht, die loc's die uit de tunnels komen! :thumbup:
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
best lastig om op een modelspoorbaan qua beperkingen een zo realistische natuurgetrouw berggebied na te bootsen, maar dit komt aardig in de buurt. :thumbup:

gr. Ruud
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
 8) Ja, het heeft mijn goedkeuring, je kunt op deze manier verder werken. :D
Maar efkes serieus, ziet er erg goed uit, dat word een mooie Kleberklammergipfel. B) :thumbup:
De bovenleiding aan de tunnelportalen bevestigt is ook  :thumbup:

Citaat van: Wico op zondag 19 februari 2023, 18:07:49en 50 tinten groen
:o) Heb je het boek al gelezen :help:

Citaat van: Tony op zondag 19 februari 2023, 19:07:07Ik zeg; toppie
:roll:  Nou, je zegt het niet maar je typt het en het toppie is al klaar.
Wel effe blijven opletten. :P

Dirk-Jan
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Fijne plaatjes Wico!  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
@ Tony,

Ik zeg: dankjewel voor het mooie compliment!

@ Hans,

Het is een beetje trucage want de treinen rijden hier normaal gesproken de tunnels in, en niet uit. Maar het oog wil ook wat :).

@ Ruud,

Ik bouw altijd een beetje op de gok, dus het eindresultaat is voor mij ook een verrassing. Maar de Kleberklammergipfel komt wel aardig uit de verf :P.

@ Dirk-Jan,

Zekers heb ik het boek gelezen en ik kan het je van harte aanbevelen :o).
 
9789045036533_covr-320x498.jpg
 
@ Erik,

De foto's roepen bij mij de suggestie op van de laatste resten sneeuw voordat het voorjaar losbarst.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
 :-)  :-) Het boek bestaat ook nog echt, wist ik veel.
 :o) Ik zal me voortaan beter inlezen voordat ik je topic voorzie van bijdehante opmerkingen. O:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
 @citaat Begin eerst maar eens met dit boek, wijsneus Dirk-Jan  O:-D
Smakelijke lectuur en je kunt er mooi je kaasplankje mee aanvullen  :P

Grtz, uw toegenegen Tony  B)

vijftig-tinten-balletjes-vijftig-tinten    Bron; paagman.nl.jpg

Bron; paagman.nl

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Prachtig Wico :thumbup:
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Goed bezig, de foto met de 2 locs in de tunnel ingang is echt super.
Wat ik minder vind is de galerij, mis de details die zo'n bouwsel beter tot zijn recht laat komen.
De blokken, de afwatering enz.
Eerlijk gezegd vind het jammer dat daar niet meer details aan wordt gegeven, tenslotte is het een eyecatcher 1e klas waar straks gelijk de aandacht naar toe gaat.
Maar ja, je moet er maar wel zin in hebben om er wat van te maken natuurlijk. ;)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Goed gezegd Tom. Je moet Wico zo nu en dan een beetje kietelen dan gaat hij nog beter zijn best doen.
Verder zal ik over de update niet zo heel veel meer zeggen dat is allemaal eigenlijk al gedaan en in herhalingen vallen is ook niet leuk.
Maar één opmerking moet mij van het hart. Er gaan twee sporen de tunnels in waar loks uitkomen. En er komt één spoor de tunnel uit waar geen lok ingaat. Die eerste twee sporen zijn voorzien van verouderde ballast maar geen spoortje roest. Dat andere spoor barst van de roestvlekken en heeft nieuwe ballast. Lekker tegenstrijdig he Wico.  :thumbup:
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Dat met die roestende rails en die schone ballast was een misverstand. Het was de bedoeling dat van 1 lijn en de ballast en de rails zouden worden vervangen. Die "stomme" aannemer heeft van de ene lijn de rails vervangen en van de andere lijn de ballast. De CEO van het spoorbedrijf (Wico) heeft uiteraard zijn beklag gedaan bij de aannemer en dat is natuurlijk een heel touw-ge-trek. Volgens mij zijn ze tot een accoord gekomen. Zo niet lezen we in de platselijke zeitung (hier dus) hoe het nu verder gaat.
Tja en dan die gallerij. Het fijne werk gebeurd natuurlijk op het laatst om mogelijke schade tijdens nog uit te voeren werkzaamheden te voorkomen.

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
@ Dirk-Jan,

Bijdehand doen is en blijft leuk, maar soms moet je eerst even tot vijftig tellen :o).
 
@ Tony,

Ik krijg er spontaan zin an :P.

@ Sander,

En het wordt alleen nog maar mooier :P.

@ Tom,

Over de detaillering zullen we het wel nooit eens worden. Het is een bewuste en persoonlijke keuze die niets met zin of geen zin te maken heeft ;).

@ Henk,

Haha kietelen wil inderdaad wel eens helpen, dus feedback is altijd welkom. Maarre die roest op de rails in het historisch emplacement was ook het gevolg van dat gekietel, en nu is het weer niet goed omdat de ballast nieuw is. Nou lekker dan, zo blijf ik bezig >:-D (al heb je stiekem wel een beetje gelijk). Gelukkig stoort het me niet, dus het blijft lekker zo!
 
@ Freek,

Kijk jij begrijpt het helemaal. Er zijn eerder klussen in Donnerwetter niet helemaal correct uitgevoerd. Dat heeft ook te maken met de Europese aanbestedingsregels waardoor je misschien wel een scherpe prijs krijgt, maar niet altijd de beste kwaliteit. Soms is dan herstel achteraf de enige optie (of je laat het lekker zo ...).

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Dat tunnelportaal wordt erg fraai.

Groeten,
Jelmer
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Wico,
het zijn mooie plaatjes dat jij plaatst!

die roestige rails zou je beter onderhanden nemen, anders ontsporen de wagonnetjes met de loc,
met alle gevolgen van diens en extra werk voor de Zwitserse spoormaatschappij,
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
 :roll: Nou Wico, je hebt helemaal gelijk.
Het lijkt mij dat jouw modelbaan dermate groot is dat de detaillering van sommige elementen niet tot op elke millimeter gedaan kan worden.
Ik weet uit eigen ervaring dat dat erg veel tijd kost en dan komt de baan nooit af.
Leuk als je een vierkante meter wilt bebouwen maar niet met al die strekkende meters die jij nog hebt te gaan.
Kortom, lekker bouwen zoals jou het goeddunkt, ik vind het in ieder geval allemaal erg mooi en velen kunnen aan jouw resultaten nog een flink puntje zuigen. O:-D 

Dirk-Jan