Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

wilbertK en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... aan de slag met de Kleberklammergipfel
Henk,

Die brede tunnelingangen zijn inderdaad niet de fraaiste oplossing. Dat voorste portaal links (Noch) ga ik zeer waarschijnlijk vervangen door twee losse tunnelingangen. Dat geeft al gelijk een ander gezicht.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... aan de slag met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... aan de slag met de Kleberklammergipfel
Hoi Wico,
(jajadaarissiedantochweer :) )

Ik vind het voorste portaal juist erg mooi zo, het is ook nog eens een juweeltje !
Grote tunnelgaten hou je toch soms bij Zwitsersekaasmodelbaanbergen en nou heb je 5 i.p.v 6 tunnelportalen in deze hoek.

Verder mooie vorderingen gemaakt. Chapeau  :thumbup:
De rotsen kruipen mooi over het randje van de Alm.
Heb ook van je film genoten en gesmuld van de nieuwe Opels  :P

Grtz Tony
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... aan de slag met de Kleberklammergipfel
Tony,

Altijd blij met een berichtje uit Limbabwe, zekers in de huidige persoonlijke kwakkeltijden. Gelukkig ben ik nog lang niet toe aan de portalen, dus tijd genoeg om na te denken over alternatieve oplossingen :). Tis ook nog een beetje zoeken naar balans tussen eenheid (alle portalen zelfde type) en afwisseling. We gaan het zien!

Het jeukte weer om wat fraaie voitures toe te voegen aan de collectie :P. De jeuk is inmiddels weg, maar het kriebelt nog steeds :P.   

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... aan de slag met de Kleberklammergipfel
 :) Gewoon een beetje neerzetten zo her en der die tunnelportalen, beetje kijken, nachtje erover slapen
 en op een gegeven moment borrelt de juiste opstelling wel naar boven.:idea:
 :o) En fijn dat de jeuk weg is maar kriebels worden uiteindelijk ook jeuk. >:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... aan de slag met de Kleberklammergipfel
Dirk-Jan,

Exactemento en daarom ben ik bang dat er nog wel een paar opeltjes bij komen :o).

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... aan de slag met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... aan de slag met de Kleberklammergipfel
Zou je niet eens een wat hoogwaardiger auto kunnen kiezen als die slOpels. Citroen bijvoorbeeld. Opel is begonnen met het in licentie bouwen van Citroens. Daarna hebben ze een eigen model ontwikkelt. Na de overname van Opel door GM is het echter met sprongen achteruit gegaan. Typerend voor alle autofabrikanten die door GM werden overgenomen (oa Vauxhall, Holden, Saab en zelfs Buick).

Momenteel is Opel weer terug waar het begonnen is. Bij PSA waar Citroen ook onder valt.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... aan de slag met de Kleberklammergipfel
Henk,

Helaas voor jou maar het blijft (voorlopig) bij Opels en meer specifiek de uitgaven van Brekina van de modellen uit de jaren 50 en 60 (Kadett, Olympia, Record, Kapitän).

Dat zijn er alleen al ruim 200, dus voorlopig kan ik nog even door met verzamelen :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... aan de slag met de Kleberklammergipfel
Heb mezelf eens de tijd gegund om een leesachterstand van een maand weg te werken. Wat een werk heb je weer verzet en daarnaast ook nog eens mooie video's gemonteerd, chapeau  :)   

Voorlopig kom ik er nog niet aan toe om iets aan de treinbaan te doen. Nu mijn elleboog weer hersteld is, eerst het restant van de isolatieklus op vliering en zolder afmaken. Het huis was al redelijk goed geïsoleerd, maar het kan nog beter. Scheelt weer in de gasrekening.

Kijk weer uit naar de volgende (video)update.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... aan de slag met de Kleberklammergipfel
Dick,

In de afgelopen maand ben ik aardig opgeschoten en zijn er heel wat updates verschenen. Vond het zelf soms wat veel van het goede, maar de positieve reacties geven aan dat mensen het toch leuk blijven vinden :).

Goed om te lezen dat je in elk geval weer kunt klussen, al is het nog niet aan de baan. Wel uitkijken voor overbelasting lijkt me, want dat ligt snel op de loer. Zit je er straks toch weer lekker warmpjes bij!

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... aan de slag met de Kleberklammergipfel
Helaas door een aantal familie omstandigheden weinig tijd op het forum gereageerd.
Zojuist je topic weer doorgenomen de Opel's zijn een mooie uitbreiding voor de Opel club. :thumbup:
De 2 films zijn een genot om naar te kijken zeker het materiaal doet mij veel vreugd.
Ook de foto van de luchtballonnen is zeer leuk en maakt het plaatje van de Alm helemaal af.  :P
Persoonlijk vind ik de brede tunnelingang een beauty mooi groot en status hebben die zou ik zeker laten staan en met jouw scenery kunsten tussen de rails en er omheen valt de grote straks best mee geloof mij maar. ;)

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... aan de slag met de Kleberklammergipfel
Michel,

Fijn om ook van jou weer eens een berichtje te lezen. Maar begrijpelijk dat soms de focus privé even ergens anders ligt! Ondertussen heb ik lekker doorgewerkt en ter afwisseling de video's gemaakt.

Nu ben ik al weer een paar dagen druk met de Kleberklammergipfel en zal binnenkort eens wat nieuwe foto's plaatsen.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Citaat van: Lobomotion69 op donderdag 12 januari 2023, 16:31:50Zou je niet eens een wat hoogwaardiger auto kunnen kiezen als die Opels. Citroen bijvoorbeeld. Opel is begonnen met het in licentie bouwen van Citroens. Daarna hebben ze een eigen model ontwikkelt. Na de overname van Opel door GM is het echter met sprongen achteruit gegaan. Typerend voor alle autofabrikanten die door GM werden overgenomen (oa Vauxhall, Holden, Saab en zelfs Buick).

Doet Wico ook aan verzoeknummers? Natuurlijk doet Wico ook aan verzoeknummers! En daarom vandaag deze "reportage extraordinaire" speciaal voor Henk (Lobomotion69).

Elke zomer organiseert de Citroen Club Nederland een toertocht voor haar 2CV rijders onder de noemer "les canards en route". En dan niet een lullig tochtje door de Hollandse polder, maar een echte rit die het uiterste vergt van mens en machine. En zo stond afgelopen september het altijd pittoreske Donnerwetter als eindbestemming op de kaart. Het passeren van de Gotthardpas bleek nog een hachelijke onderneming, zoals toen het luchtgekoelde motortje van de lelijke eend van Dirk Douzepoints boven de drieduizend meter de geest gaf. Die bleek onderweg ettelijke liters 20W50 verbruikt te hebben, waarna de kwetsbare machinerie er de brui aan gaf. Zo moest zijn geliefde "Driekus" op de autoambulance gerepatrieerd worden. Gelukkig bleef verdere panne de groep bespaard.

En zo kon het gebeuren dat op een vroege zondagmorgen de bewoners van  Donnerwetter gewekt werden door een groep kwetterende toeterende eenden. In een lange sliert paradeerden ze door de straten, om te eindigen bij restaurant "au Chemins de Fer" (meertalig hè die Zwitsers). Na een welverdiende café noir en croque monsieur werden de deux chevaux opgesteld op het evenemententerrein. Zo konden jong en oud zich de hele dag vergapen aan deze vrolijke en kleurrijke verzameling voitures.


20220930_152330a.jpg


20220930_152028a.jpg


20220930_151913a.jpg


20220930_151511a.jpg


20220930_151336a.jpg
 
(Een speciaal woord van dank aan Frank-103, zonder wiens enthousiasme en inzet deze bijdrage niet mogelijk was geweest).

Groeten,
Wico     
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Aaah prachtig, daar wordt een mens toch helemaal blij van. Met een brede lach om de mond heb ik je reportage zitten lezen en de foto's bestudeerd. Uiteraard ook heel veel dank aan Frank, geweldig gedaan.

Driekus is dan maar meteen terug gegaan naar huis. Ik zie nergens een ambulant namelijk.

En die oranje was van mij.  :P
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
VERBLUFFEND zoals het allemaal wordt voorgesteld. Welk een creativiteit van de ontwerper(s). Ja, die 'pluim' is zeker verdiend. Waar dat kleine dorpje al niet goed in kan zijn!
Jammer, dat er niets van het eten te zien is! Zal wel allemaal door de drukte niet meer op de foto te zien zijn geweest! De bevolking toont in elk geval heel veel enthousiasme! Dat punt is gemaakt!

Het is een "toppie" van scenery! Hoe is dat allemaal toch mogelijk? Iedereen staat helemaal perplex! Dat er nog zoveel "oudjes" rondrijden! Echt niet te geloven!


(Mooi gedaan, Wico! Maar nu het aanstaande weekend weer aan die rotswand verder knutselen en vooral stoeien!!!)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
@ Henk,

Vanochtend bedacht ik me, tijdens het lopen met de honden, ineens dat ik deze beelden nog op de plank had liggen. En na de malheur met je IB dacht ik dat je wel even een opkikkertje kon gebruiken :D.

@ Gerard,

Speciaal voor jou nog een foto van het gezelschap uit Nederland op het terras. Helaas voor jou kan ik niet 24/7 boven op zolder werken, dus die tijd besteed ik dan o.a. aan bijdragen op het forum :).

20220328_184846a.jpg

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
-WICO,
Nu blijkt het alweer, dat jij ook veel te goed bent voor deze wereld! Hartelijk dank voor die extra foto!  :-)  B)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
 B) Erg leuke Eendjes allemaal, mooie reportage. :thumbup:
 :o) Gelukkig konden ze de bergpassen (lees zoldertrap) passeren, met zo weinig pk's een mooie prestatie. B)
En gelukkig geen Eendje in het water, wel één Eendje met pech, maar ja. :roll:
 :thumbup: En ook mijn dank aan Frank. Waarom eigenlijk, ik heb geen flauw idee. :D
Of had je de Eendjes van Frank geleend?

Dirk-Jan

N.B.
en ook nog effe een mooie terrasfoto, van mij mag dat terrasweer wel weer snel komen. :)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Hier is het anders uitmuntend terrasweer. Helaas geen terras te bekennen. Het is toch ook altijd wat, lijkt de luchtmacht wel, altijd mist er wel iets.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
@ Dirk-Jan,

De eendjes zaten in de rugzak bij Frank toen hij in september samen met Erik een dagje op bezoek kwam :P.

@ Gerard,

Het valt mee hoor ..., maar graag gedaan!

@ Henk,

Beter terrasweer zonder terras dan andersom B).

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Hoi Wico,

Mooie en feestelijke reportage en zeker dank aan Frank  :thumbup:
Maar één donkergroen eendje ontbreekt nog.......................die heeft de Donnerwetter Alm nooit bereikt......
Die is na een zeer kalme achtervolging bergop en dicht bij de Zwitserse grens aangehouden........want gestolen en gebruikt bij een overval  :?
Het karretje staat nu gestald voor het politiebureau van Neu Ulm en de vier zware criminelen zitten in het cachot in de kelder daarvan.
Van het wagentje heb ik gelukkig een foto ter aanvulling voor je  :) !
Die is gemaakt tijdens het persmoment na de geslaagde actie van de drie dappere agenten die trots bij de 2CV poseerden.....

Totaalplaatje compleet dus  ;)

Grtz Tony

20230120_185059.jpg

 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Wico,

Het ene evenement is nog leuke als het andere evenement in Donnerwetter. :thumbup:
Leuke bonte stoet met (lelijke) eendjes die door de straat rijden met als hoogte punt verzamelen op het evnemententerrein waar iedereen zich kan vergapen aan al dat moois.
Ben benieuwd naar het volgende evenement wat in de planning zit.

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
@ Tony,

Ook in Neu Ulm dus een spannend avontuur met een fraaie Franse foiture in de hoofdrol. Met vier zware jongens aan boord komt zo'n eend helemaal niet vooruit. Goed dat die snuiters zijn opgepakt!

Ik zie trouwen ook een NSU 1000 in polizei grün op de foto staan. Ik was laatst bij de Audi/VW dealer en daar hadden de jeugdige autoverkopertjes nog nooit van het merk NSU gehoord. Stelletje cultuurbarbaren 8o.

@ Michel,

Alleen maar scenery bouwen is ook maar saai. En de baan ligt vol rotzooi dus rijden is er nu niet bij. Dan verzinnen we wel wat anders :P. Volgende evenement ... nog onbekend :O.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
@citaat
Een evenement organiseren, ruim de stad op  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
 @citaat

 :-) Ja, inderdaad, en dan roepen dat de baan vol rotzooi ligt.
Ruim dat effe op, tis niet dat je geen tijd hebt of zo, pensionado. >:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Haha mannen opruimen is er even niet bij. Druk bezig met de Kleberklammergipfel dus baan en vloer liggen vol stukken piepschuim en xps.

En nee daar komen geen foto's van. Jullie zien de gekuiste versies wel als ik zover ben O:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
 @citaat
 :roll: Gekuiste versies? Tis dat ik wat Vlaams versta, anders is je tekst niet echt lekker duidelijk. :-)

Dirk-Jan
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
@citaat
:D

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Citaat van: Wico op maandag 09 januari 2023, 18:06:13Henk,

Die brede tunnelingangen zijn inderdaad niet de fraaiste oplossing. Dat voorste portaal links (Noch) ga ik zeer waarschijnlijk vervangen door twee losse tunnelingangen. Dat geeft al gelijk een ander gezicht.

Groeten,
Wico
Die staat ook zo krap op de bogen dat een rijtuig er niet langs gaat passen. Zeker de langere rijtuigen niet.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Sjoerd,

Het was even neergezet voor een eerste indruk. Maar je hebt helemaal gelijk dat gaat nooit passen zo. Inmiddels was ik al overtuigd om daar twee aparte tunnelportalen te maken.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Nooit geweten dat de 'Polizei" in een lelijke eend heeft gereden...
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Dat is ook niet zo, want ze konden het zwaailicht niet op het dak kwijt ;). De groene eend op de foto betreft het gestolen voertuig van de vier zware jongens.

Blijft over de vraag welke twee polizei auto's op de foto staan naast de NSU 1000 (ik neem aan de rappe TT versie met verzwaarde motor van 55 pk :P).

Het busje links lijkt op een Renault Estafette ???

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Citaat van: marc-lin op zaterdag 21 januari 2023, 21:02:54Nooit geweten dat de 'Polizei" in een lelijke eend heeft gereden...


Een gendarme wel :D
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Hoi Wico en andere autofans,

Bij de achtervolging van de groene 2CV zijn door de Polizei de volgende wagens ingezet; een NSU TT ( van waaruit door het open gedraaide bijrijdersraampje gericht geschoten werd ), dan een BMW 501 ( met daarin Hauptkommissar Fröbel ) en een Tempo Matador ( om de arrestanten af te voeren ).

Grtz Tony
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Tony,

Ik twijfelde al bij de Renault Estafette (want Frans en iets andere grille). De Tempo Matador was voor mij geheel onbekend. In de late jaren zestig blijkbaar overgenomen door Hanomag.

Herr Hauptkommissar Fröbel heeft goed voor zichzelf gezorgd en beschikt over een wel heel fraaie bolide om boeven te vangen!

En zo is er weer een mysterie in Neu Ulm opgelost :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... les canards en route
Citaat van: Tony op zondag 22 januari 2023, 11:00:19een NSU TT ( van waaruit door het open gedraaide bijrijdersraampje gericht geschoten werd )
Naar achteren toch wel he? De terugslag van het schot geeft de auto dan meer vaart terwijl, indien er naar voren geschoten word de auto door de terugslag vaart verliest. En dat wil je bij een achtervolging niet hebben natuurlijk.  :D

Ja Wico, dat is een ingebakken eigenschap van de Ehrenwerte Herren Hauptkommissaren. Goed voor jezelf kunnen zorgen anders kom je niet op die positie.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de Kleberklammergipfel
Het wordt weer eens tijd voor een update van de werkzaamheden aan de Kleberklammergipfel.

Als eerste heb ik de tunneltraverse voor de treinen gemaakt. Deze vormt gelijk de basis waarop deel twee en drie van de helling komen te staan. Het voorste zichtbare spoor zal in de toekomst nog overdekt worden met een galerij. Deze komt los te staan zodat ik hem kan verwijderen om eventueel de achterste sporen te kunnen bereiken bij calamiteiten. Alles staat trouwens nu nog los want uiteraard moeten er eerst bovenleiding, ballast en tunnelportalen komen voordat de berg definitief gestalte krijgt. 

20230117_122226a.jpg

Deel één van de helling is al eerder gebouwd en zichtbaar achter de flats. Hieraan komt in dezelfde stijl het tweede deel dat boven de tunnelingangen wordt geplaatst. Dit deel heb ik inmiddels samen met de oudste kleindochter in de basisverf gezet. Ze vind het leuk om opa met de scenery te helpen en dit is een mooi klusje waarbij knoeien mag :).

20230118_123803a.jpg

Deel drie komt boven de galerij en zal deels met gras en bomen worden begroend. Dit deel is nu in the making en vraagt nog de nodige aandacht. De basis is wel klaar en de ruwe eerste vormen zijn uitgesneden, maar nu is het grote staren en stoeien begonnen 8o.

20230123_211618a.jpg
 
Zoals jullie inmiddels weten bouw ik organisch vanuit een ruw idee in mijn hoofd. Dus ik weet wel waar ik begin, maar nooit precies waar ik eindig :?. Dat betekent dat de eerste tussenresultaten vragen om een kritische blik en er vervolgens meerdere fases van aanpassen, bijsnijden, aanplakken en vervolmaken volgen. Net zolang tot het een beetje smoelt en ik tevreden ben met het resultaat. Zo vind ik in het middendeel de overgang van helling naar steile wand te tweedimensionaal (te vlak dus), en daar is inmiddels een extra stuk berg aan toegevoegd om meer diepte te krijgen. 

Kortom rustig doorgaan ... en eens komt het af :P.

Groeten,
Wico     
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de Kleberklammergipfel
-WICO, Allereerst maar dank voor de geplaatste foto's. Het maakt de kijker weer heel wat duidelijker omtrent de werkzaamheden van deze 'bergstukjes'! Ziet er prima uit en erg leuk, dat jij ook de kleindochter erbij kunt betrekken. Ja, ja, een heel klein beetje 'kinderarbeid' misstaat niet in deze fase, want die oude Opa moet geholpen worden! Zij heeft haar taak in elk geval ook goed volbracht.
Kortom wat er in jouw hoofd is ontwikkeld, is niet niks! Langzaam vordert het op jouw werkwijze! We gaan het 'zien'! :-)  :thumbup:
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de Kleberklammergipfel
Mooie ontwikkelingen, Wico  :thumbup:

Ik hoop nog op een foto van wat meer afstand voor meer totaalbeeld, vooral om heerlijk bij weg te dromen  B)
De nog ontbrekende stukken rots zie en denk ik er (van)zelf wel bij  :P

Grtz Tony
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de Kleberklammergipfel
@ Gerard,

We komen in de goede richting, maar nog lang niet af. Het vraagt nog een hoop fantasie om het eindplaatje voor je te zien.

@ Tony,

En als we het over fantasie hebben, dan kunnen twee Tony totaalplaatjes helpen bij de beeldvorming :P.

De kritische kijker ziet dat er in het derde (witte) deel intussen al wat extra berghelling is bijgegroeid :).En voor degenen die zich zorgen maken over de drie tunnelingangen aan de linkerzijde. Die verdwijnen straks grotendeels uit zicht door de (nu nog ontbrekende) uitloper van de Kleberklammergipfel en de aanplant achter de loods ;). En zoals eerder al gemeld zal de voorkant van de helling straks afgesloten worden met een galerij waar het voorste spoor doorheen gaat lopen..

20230124_135848a.jpg

20230124_135746a.jpg 

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de Kleberklammergipfel
Wico, dat is weer een mooie update die je ons laat zien. En ik snap het wanneer je je treinen zoveel mogelijk in het zicht wilt laten rijden maarrr.. Die tunnelportalen aan de rechterzijde moet dat de uiteindelijke opstellling worden of gaat daar nog het een en ander aan veranderen? Naar mijn mening is deze opstelling niet erg logisch namelijk. Je creëert een hele diepe "portiek" voor het lage dubbelspoor traject. Dan gaat het meer op Noordse Fjorden lijken denk ik.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de Kleberklammergipfel
 :o) Nou, ik maak me geen zorgen over de drie tunnelingangen, wees gerust. O:-D
Het zijn jouw tunnelingangen, ik hoef hier alleen maar af en toe te kijken en te reageren met nuttig commentaar. :-)
Dus ga vooral zo door, na nog wat knutselfrutselwerk aan al die tunnelingangen wordt het vast wel wat.
En dan nog effe de bovenleiding tot in de tunnels aanbrengen, maak ik me ook geen zorgen over. :D
Suc6 dermee, je kunt het. :thumbup:

Dirk-Jan, die zorgeloos achterover gaat leunen en rustig afwacht op de volgende update. :P
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de Kleberklammergipfel
@ Henk,

Wat betreft de rechterzijde is nog niets definitief. Ik laat me losjes leiden door de steile wand bij de Boscerina tunnel. Dat lijkt me wel een uitdaging om zo iets dergelijks op mijn baan te maken. Maar zoals het er nu bij staat wordt het wel heel veel steile wand :). Het is de bedoeling dat de berghelling aan de rechterkant nog wat verder doorloopt. Daarmee krijg ik zowel links als rechts een "uitloper" van de berghelling. In eerste instantie wilde ik de helling achter de tunnelportalen laten doorlopen (rode vlak). Maar misschien is het beter om die uitloop breder te maken en daarin de tunnelportalen te integreren (groene vlak). Daardoor wordt meer spoor bedekt en komen de tunnelportalen verder naar voren en los van de steile wand. Ik hoop dat ik voldoende duidelijk ben ;).

tunnelportaal.jpeg

@ Dirk-Jan,

Ook wel fijn zo'n zorgeloze lezer die alles wel prima vindt een grenzeloos vertrouwen in mijn scenery kunsten heeft :o).

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de Kleberklammergipfel
ik zou kiezen voor groen, dan lijkt het een beetje zoals op de foto;

mvg,
Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de Kleberklammergipfel
Ik zou de rechtse kant wat minder stijl maken, en eventueel een lawine bescherming op de voorste bocht.

Het wordt zeer fraai, goed bezig hoor 😍
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de Kleberklammergipfel
@ Michel,

Ik denk ook dat de brede variant (groen) mooier staat. Het levert weer wat extra werk op, maar het is een hobby hè :).

@ Barry,

Voorlopig hou ik nog even vast aan het idee van een (deels) steile wand. De lawinebescherming (of galerij) zit al in de planning!

samnaunerstrasse6.jpg

Groeten,
Wico

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de Kleberklammergipfel
Prachtige update(s) Wico. :thumbup:
Met heel veel plezier er naar gekeken en eventjes weggedroomd net als vriend Tony. :P

Maar vooral zat ik te denken "je zal toch als preisertje op jouw buitenste perron staan te wachten op je trein met als uitzicht op het historisch gebied waar als die mooie treinen staan geparkeerd"
Dan ben je echt een gelukkig preisertje. ;)

Die gedachten en beeld kreeg ik maar niet samen met mijn glimlach niet weg. :D

Wat betreft je tunnelportalen als sceneryleek neem ik voor lief wat jij mij voorschotelt dus hoe dan ook het eind resultaat zal in mijn ogen altijd mooi en fraai zijn. :)

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de Kleberklammergipfel
laat mij verrassen, Wico,
rustig wacht ik af wat eruit groeit,
alleen vraag ik mij af of mijn verbeelding op hol slaat,
dat grijze stuk, heb je er een afbeelding ingewerkt boven rechts, lijk een vreemd dier na boven te klimmen, 8o
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de Kleberklammergipfel
@ Michel,

Ik probeer mijn preisertjes zo blij mogelijk te maken, dus die op het perron lopen met een glimlach rond vanwege het uitzicht :).

@ Benny,

Ik was me er niet van bewust, maar ik heb uiteraard de foto's nog eens goed bekeken. En ik weet niet of we hetzelfde bedoelen, maar er is een mysterieuze dierenkop te zien 8o 8o.

20230124_135746c.jpg

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de Kleberklammergipfel
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de Kleberklammergipfel
Grappig dit. Hoe langer je ernaar kijkt, hoe meer je er in ziet. Links zie ik in het grijze gedeelte ook een slapende kat, een soort Garfield. Linkeroortje hangt.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de Kleberklammergipfel
Zag er ook nog een dier in.

dier wico.jpg