Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Wico's Donnerwetter Alm ... gemzen en steenbok gespot ...

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... vooruitblik 2023
Citaat van: Wico op dinsdag 03 januari 2023, 15:31:54Verder zeg ik daar niks over O:-D.
:D Nee, dat doen wij wel bij tijd en wijle. >:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... goede voornemens 2023
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... goede voornemens 2023
Een van mijn goede voornemens voor dit jaar is om de Historischer Opel Club Helvetia aan meer leden te helpen. Met het steunen van dat goede doel was ik eind 2022 al begonnen met de aanschaf van de eerder getoonde Opel Record P2 "Kreidler Kundendienst". Vandaag kwamen daar wel drie nieuwe exemplaren van hetzelfde model bij :). Alle drie voorzien van fraaie reclame uitingen en glimmend in de lak!

Voor de echte liefhebbers: Brekina 20178 (Esso) / 20194 (Kronenbourg) / 20198 (Opel).
 
20230104_171251a.jpg


20230104_171042a.jpg


20230104_171055a.jpg


20230104_171122a.jpg       

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... goede voornemens 2023
mooi drie nieuwe exemplaren, Wico,
en die Kronenbourg kan smaken op terrasje,
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... goede voornemens 2023
 B) Mooie karretjes met mooie reclames en kleuren. :thumbup:
Vroeguh toen ik nog een klein ventje was had mijn vader een tijdje zo'n Opel, wij, de drie kids, lagen dan gewoon achterin op een matras.
Zo ging dat in die tijd, geen haan die er naar kraaide.

Dirk-Jan
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... goede voornemens 2023
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... goede voornemens 2023
@ Benny,

In de winter drink ik liever een trappist, maar die Kronenbourg houden we tegoed voor de zomer :thumbup:.

@ Dirk-Jan,

Hoe herkenbaar die jeugdherinneringen!

Mijn vader reed vroeger in een Opel Kadett. Daar werd de voetenruimte achterin volgestopt met bagage en daarbovenop kwam een dekentje. Zo hadden we een lekkere hangplek onderweg met drie koters achterin B).

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Citaat van: Silverrails1921 op maandag 02 januari 2023, 15:12:07Wico,

fijn dat jij al weer plannen voorbereidt hebt voor 2023, maar je kan ook eens wat genieten met sporen met je uitgebreid treinen en wagons, ;)
en wij ook, :P zo kunnen wij ook eens genieten via filmpje vanuit de loc al dat prachtig landschap, O:-D

Doet Wico ook aan verzoeknummers? Natuurlijk doet Wico ook aan verzoeknummers! En omdat de Sculptamold weer de tijd neemt om te drogen, heb ik voor Benny een video met cab ride in elkaar gedraaid. Nou heb ik daar zelf ook plezier in, dus dat komt mooi uit. Geniet dus bijna twaalf minuten vanuit de Railcare cabine :P. Met daarbij voor de die hard fans nog drie extra minuten eye candy. En alsof iTrain door had dat er gefilmd werd, een prachtig eindshot als toetje (en nee, niet stiekem beginnen met het dessert ;)).


Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Mooie film die je 16-01-2023 gaat maken, daar wachten we dan nog even op. >:-D
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Haha, sneller klaar dan verwacht (dat krijg je als je weinig geduld hebt ...) :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Prachtige lange slepen komen er voorbij Wico, die komen prima tot zijn recht op jou baan  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Wico,

ben er zo verrast van, :O
beschaamd heb ik je aan werk gezet, direct had ik het niet verwacht,
maar heb er geweldig van genoten, sprakeloos en verstomd telkens opnieuw naar deze filmpje gekeken,
prachtig man, mooie montage van je film gecreëerd, :thumbup:
tussendoor zien wij dat je ook op andere plaatsen aan proefprojecten bezig ben, O:-D
leuk die luchtballonnen boven de Alm, vlug een ticketje nemen tegen dat je Donnerwetter Alm klaar is, :)
die lange slepen komen mooi tot hun recht door het landschap,
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Railcare cabdrive 16-01-2023 ?? Andere tijdzone daar in Zeeland ??
 :o) Of is et een filmpie vanuit de toekomst? >:-D
Maar verder is het een mooi filmpie, geeft een goed overzicht van je nog grotendeels kale baan. :-)  >:-D
Gelukkig maar dat er nog veel moet gebeuren, anders verveel je je maar. O:-D
Ga maar effe kijken op www.snelnogveelsceneryspulnodig.nl, je zal nog wel wat nodig hebben de komende dagen/weken/maanden/jaren. :D 

Dirk-Jan
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
@ Peter,

Ik weet dat we beide een voorliefde voor lange treinen hebben, een schot in de roos dus :).

@ Benny,

Beschaamd hoef je zeker niet te zijn hoor, het was een welkome afwisseling van het scenery werk :thumbup:. En ik ben oprecht blij dat je het een leuke video vindt, dat is pret voor de maker en de kijkers. Inderdaad zie je her en der al wat sporen van toekomstige projecten. Af en toe pak ik eens wat anders op, zo blijft het leuk om aan de baan te werken.

@ Dirk-Jan,

Zoals algemeen bekend lopen de perifere provincies wat voor op de randstad en het westen :o). Of is het toch back to the future deel 8 8o.

Bedankt voor de link, hij staat inmiddels bij de favorieten >:-D. Hobbybudget voor deze maand is al op (das inderdaad snel ...) maar volgende maand heb ik zeker weten weer wat nodig!

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
 @citaat
 :o) Ik ben toch stiekem benieuwd hoeveel er op de link klikken. :-)

Dirk-Jan
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Leuk filmpje maar toch een opmerking over de rijdende treinen.
Zie toch nog steeds treinen stoppen op plaatsen waarvan ik denk waarom stopt daar een trein, zo te zien is het volgende blok vrij.
Er staan veel treinen op de baan maar er rijden slechts enkele.
Nu vind ik het ook niet nodig dat alle treinen rijden maar een afwisseling van treinen zou ik toch wel leuker vinden.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
 @citaat  @citaat

Dirk-Jan,
bij mij werk die link niet???  :(
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
@ Tom,

Natuurlijk is een afwisselend beeld van rijdende treinen ook leuk, maar dat was niet de opzet van deze video (al biedt het bonusmateriaal al wat meer variatie). En aan het inregelen van de treinenloop in iTrain heb ik nog weinig aandacht besteed. Ik moet me dus nog bezig gaan houden met vrijgavemelders, kritische blokken, reserveringsaantallen, prioriteiten etc. Daarbij wil ik voorkomen dat het een "optocht" van rijdende treinen wordt.   

Maar dat kan dus beter en vloeiender (en dat geldt ook voor het optrekken/afremmen). Maar ja met de focus op de scenery schiet dat er steeds bij in ...

@ Benny,

Bij mij ook niet, maar wie Dirk-Jan een beetje beter kent weet dat dat juist zijn bedoeling is :o).

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
ah ja Wico,
daar had ik er aan moeten denken, :o)
was vergeten dat hij een plagende  >:-D  is, :-)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Dank voor je filmpje, als dit het referentiekader is van je bezoekers, begrijp ik beter waarom mijn filmpjes zo kort worden gevonden.

Was weer genieten van je lange slepen.
Slimme oplossing voor de Co-op trein.

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Erik,

Zelf houd ik het meestal ook maar vijf minuten vol en dan ga ik door een filmpje scrollen O:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Mooi dat filmpje, samen met de aankleding van de baan wordt het steeds fraaier
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Heel leuk filmpje!
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Heb het filmpje gestreamd naar de grote tv, en dan heerlijk genieten van de beelden van jouw mooie spoorbaan Wico.
 
De rest van de familie was minder enthousiast, net als bij Rail away en de Oostenrijkse spoorbaanfilmpjes van de held von erdbeerfeld. Die hebben liever de filmpjes van 20 seconden van Erik. Hachelijk?
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Heerlijk die lengtes, word een prachtige baan. De vectrons zitten dicht op elkaar, speciale koppeling? En zie ik daar een insiderspoor boven?
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
@ Barry,

Langzaam maar zeker wordt het wel wat ;).

@ Marc,

Bedankt voor de complimenten.

@ Frank,

Zo is er voor elk wat wils. Persoonlijk ben ik ook niet zo van de hele lange filmpjes, maar scrollen en skippen is altijd een optie :).

@ Sander,

Sommigen vinden mijn baan vrij saai door de lange lengtes, zelf kan ik er ook erg van genieten als daar een mooie lange sleep over rijdt. De vectrons zijn gewoon gekoppeld met de standaard Märklin koppelingen.

Ik moest even nadenken over de term insiderspoor, maar ineens viel het kwartje 8o. Eigenlijk is het niet meer dan een tijdelijke "opslag" van de insiderwagons op een stuk dummy dubbel spoor over de hoge spoorbrug.

Daar moet ik in de toekomst nog een echte oplossing voor bedenken.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Haha wel leuk gevonden. Ik hou ook van die lange slepen, veel realistischer. Zo ook die lange rechte stukken. Als je de ruimte hebt dan ook gebruiken.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Hallo Wico,

Mooie, bijna avond (middag) vullende film! :P  Ik hou wel van stom zitten kijken naast de baan als alles rondrijdt en daarbij gelijk ga zitten fantaseren hoe het er straks met aankleding uit zal gaan zien. De afwisseling komt wel als je alles hebt uitgepuzzeld. Daar heb je nu absoluut nog geen tijd voor, er zijn nog vele meters landschappelijk in te vullen! >:-D

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Mooi filmpje Wico, ik heb weer zitten genieten :thumbup:

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Dat was weer een kwartier lang genieten! Mooie film.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... video op verzoek
@ Sander,

Zo heeft ieder zijn voorkeur, van klein diorama tot megabaan :).

@ Marcel,

Dat stom zitten kijken en fantaseren is heel herkenbaar! Inmiddels heb ik heel wat ideetjes in mijn hoofd en gelukkig nog vele strekkende meters om ze uit te voeren ;).

Ik heb de smaak te pakken dus de volgende dikke video is alweer in de maak :P

@ Dirk,

Bedankt voor de complimenten.

@ Richard,

Hoe meer genieters hoe beter!

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Hoera de naamgever van mijn baan is klaar :D. Deze fase kan ik dus weer met een tevreden gevoel afsluiten. Omdat ik jullie al vermoeid heb met talloze foto's van de tussenresultaten, volstaat één foto van het geheel.

20230107_192446a.jpg

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Eén foto zegt weer meer dan duizend woorden. Geweldig resultaat, daar mag je echt wel trots op zijn.
Verder geniet ik in stilte.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Na het completeren van de alm ben ik mede op jullie aanraden weer eens met de treinen gaan rijden. En dan is het een kleine moeite om wat bewegende beelden op video vast te leggen. Deze keer heb ik iTrain lekker zijn gang laten gaan en divers materieel uit de schaduwstations tevoorschijn laten toveren. Het kostte me een middagje monteren, maar dan heb je vijftien minuten feestfilm voor de echte liefhebbers :P .


Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
-WICO,
Ach, wat een plezier om naar dat 'middagje' te kijken, wat jij er aan tijd heb weten op te offeren. Het is jou gelukt! Complimenten en velen zullen het zeker beamen, dat het weer even ouderwets is om al die treinen uit het onderste te laten komen. Mooie combi van alles en hele mooie verschillende goederen, die getrokken worden door vele loks!
"Hoed af" voor alles wat je laat zien.
Ausgezeichnet!
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Hoi Wico,
vanochtend op de tv naar je film gekeken. Dat was volop genieten van de verschillende lange slepen die werden getoond, een echte 'train tombola' 🙂. Het kwartiertje was zo voorbij helaas, maar mijn complimenten voor deze film  :thumbup:

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Wico,

Een heerlijke tombola aan materieel. 👍

Vrgr,
Wilko
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Leuk filmpje hoor, heb er onder het genot van een stokbroodje gezond van beide genoten.
Allen nog sommige treinen netter laten optrekken en afremmen.
Ik vraag me nog steeds af waarom een enkele trein soms gewoon ergens een tijdje staat te wachten.
Het lijkt mij dat sommige treinen wachten omdat er een heel lang blok volgt, dan snap ik waarom een trein zo lang wacht.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Citaat van: Wico op zondag 08 januari 2023, 11:20:59Deze fase kan ik dus weer met een tevreden gevoel afsluiten.
8) Nou, ik dacht het niet, de voorkant moet ook nog. :P
Dus in plaats van een beetje filmpies te maken doe eens wat nuttigs en maak de steile wand af van de Alm. :mrgreen:
:roll: Hoewel.... :help: :help: Tis vandaag zondag, misschien wel je rustdag, ga dan maar effe zitten/liggen. O:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
@ Gerard,

Het was ook al weer even geleden dat de treinen zo uitgebreid hadden gereden, want ik was druk met de scenery. En dan heb ik weinig rust totdat het (betreffende deel) af is. En nu de treinen hebben gereden is het hoofd weer fris om de Kleberklammergipfel aan te pakken.

@ Dirk,

Ik hoop dat de resolutie op de tv ook nog te verteren is. Ik kwam er achter dat de instelling op mijn camera/telefoon niet meer goed stond. Volgende keer (nog) beter ;).

@ Wilko,

Ik vind het zelf ook wel een mooie selectie van rijdend materieel. Gelukkig staat er nog meer in de schaduwstations, dus er kan nog een vervolg op gegeven worden.

@ Tom,

Het wachten is inderdaad een combinatie van lange blokken en lange treinen (twee tot vier meter). Bij intensiever verkeer leidt dat "automatisch" tot langere wachttijden. Daarbij wil ik ook geen treinen half in/uit een tunnel stil hebben staan, dus stopt die trein al voor de (nu nog vaak denkbeeldige) tunnelingang. Pas als de tunnel/spiraal een trein volledig kan afhandelen wordt die dus vrij gegeven. Het optrekken/afremmen had ik al eerder gemeld, dat is nu nog vaak "analoog" aan/uit. Die fine tuning staat nog op de to do lijst (maar achter de scenery bouw activiteiten).

@ Dirk-Jan,

De alm ligt op de Kleberklammergipfel en die bergweide is nu af. De berg zelf wordt de volgende stap (maar dat wist je natuurlijk al ;) ). Dus effe rustig nu en afwachten tot de volgende update >:-D.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Wico,
zalig om te zien, een filmpje om van te snoepen, :thumbup:
en dat maar een deel van wat er te wachten staat om te rijden uit de schaduwstations,
maar eerst de Kleberklammergipfel aan te pakken, :)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Benny,

Altijd fijn deze reacties :thumbup:. Geeft gelijk weer energie om met de volgende klus te beginnen!

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Beetje vlogger maakt dagelijks een filmpje van een kwartier Wico! Wordt je even bekend (en rijk?) als Enzo Knol en de Kardashians!
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
 :-)  :-)  :-)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Kun je gelijk een kledinglijn beginnen :D  :D
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Mooie Alm Wico! Ik krijg gelijk zin om er lekker doorheen te wandelen. Ook een leuk effect dat met de kleinere koeien waardoor het nog grootser lijkt dan dat het al is!

Als je al je foto's laat zien lijkt het allemaal al erg aangekleed, maar als ik je cabinerit zo zie hoef je je voorlopig nog niet te vervelen  :D
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Citaat van: basjuh1981 op zondag 08 januari 2023, 21:29:48Kun je gelijk een kledinglijn beginnen :D  :D
Die heeft Wico al, was te bewonderen op de gastendag!
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
 @citaat Nu je het zegt!
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
@ Sjoerd,

Zowel de koeien als de luchtbalonnen zijn optisch bedrog in in schaal N :). Vervelen is de komende jaren nog niet aan de orde. En daarna gewoon afbreken en opnieuw beginnen ;).

@ Hans,

Je bent me net voor.

@ Bas,

Zie foto :P. Te bestellen in alle gangbare maten!

20230109_123820.jpg

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... de alm is af (feestfilm)
Jij bent een echte YouTube-ster B)  :D
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... aan de slag met de Kleberklammergipfel
Vandaag begonnen aan de volgende fase van de scenery en zoals gewoonlijk neem ik jullie stap voor stap mee. Als eerste is nu de rechterkant van de Kleberklammergipfel aan de beurt. Dit wordt deels steile wand, deels schuin weglopende berghelling. Voor de beeldvorming de tunnelportalen maar eens neergezet. Het vraagt nog veel fantasie (en werk) om er wat van te maken. Maar ik ga gewoon vrolijk aan de slag en we zien wel waar het op uitdraait :).

20230109_164304.jpg

20230109_164251.jpg
 
Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... aan de slag met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... aan de slag met de Kleberklammergipfel
Citaat van: basjuh1981 op maandag 09 januari 2023, 13:48:06Jij bent een echte YouTube-ster
Dat klinkt heel erg vrouwelijk.  :-*

Dat ziet er al weer heel anders uit zo, wordt vast wel wat. Wel is het doodjammer dat C-rail van die idioot grote tussenruimtes heeft. Daardoor lijken de tunnelingangen meer op hongerige muilen. Het hollebolle Gijs idee. Maar dat voorste portaal is wel een mooie. Fabrikant?