Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wico's Donnerwetter Alm ... gemzen en steenbok gespot ...

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... we gaan verder met de alm
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... we gaan verder met de alm
Het is wel te hopen dat het melkwit water dan goed zal opdrogen.
Zelf gebruik ik altijd epoxy. geeft een mooie dieptewerking, super helder en met een laagje ModPodge Glans is het wateroppervlak ook zeer realistich.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... we gaan verder met de alm
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... we gaan verder met de alm
@ Tony,

De forum gastendag was op meerdere manieren nuttig. ook weer inspiratie opgedaan voor mijn eigen bouwsels :thumbup: .

@ Gerard,

Ik zou zelf ook wel sneller willen, maar gras gaan strooien als het (eerste laagje) water nog droogt is vragen om problemen. Dus op mijn handen zitten en (minimaal) wachten tot morgenmiddag ...

@ Peter,

Ja er moet in de toekomst nog veel meer water (bergbeek, waterval, etc) komen, dus dit is een kleine eerste vingeroefening.

@ Tom,

Ik hoop natuurlijk dat Woodlands Scenics zijn belofte op het etiket nakomt en de boel helder droogt :). Epoxy en Modpodge heb ik inderdaad ook op meerdere instructievideo's voorbij zien komen.

Groeten,
Wico 

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... we gaan verder met de alm
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... we gaan verder met de alm
Work in progress ... De bergtop is grotendeels van groen voorzien. Ik wacht nog even om de resterende bruine delen met de grasmaster te bedekken met een wildgras tapijtje. Daarvoor moet eerst het water in het bergmeertje drogen, anders blijven de rondvliegende vezels lekker plakken. Ook de alm moet daarna nog een groene bergweide laag krijgen. Geduld dus ...

Verder ben ik niet geheel tevreden over de kleur van het bergmeertje, want het ondiepe gedeelte is teveel zwembad blauw geworden. Ik heb nu blauwe en groene "water tint" besteld waarmee ik de volgende laag "realistic water" een kleurtje kan geven. Zo hoop ik de kleuren wat af te zwakken. Mocht het niet naar mijn zin worden, dan bik ik het hele meertje er uit en beginnen we gewoon opnieuw :O .

20221107_215222b.jpg   20221107_215254b.jpg 

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... we gaan verder met de alm
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... we gaan verder met de alm
Vandaag weer een nieuwe serie foto's nu de alm ook in het groen staat. Nog niet af want er moet nog de nodige detaillering en extra groen komen, maar die ga ik aanbrengen als dit deel definitief naar zijn plek bovenop de spiraal verhuist. Dan kan ik ook gelijk de overgangen tussen de delen afwerken, zodat het één geheel wordt.

Ik schreef al eerder dat ik niet tevreden was met de kleur van het bergmeertje. Dat heb ik er gelijk maar even uitgebikt. Dat kon nu nog makkelijk en ik begin gewoon opnieuw :).

20221108_114551a.jpg   20221108_115114a.jpg 

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... we gaan verder met de alm
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... we gaan verder met de alm
-WICO,
Ik begrijp dat het allemaal best wel moeilijk is om een juist en waarheidsgetrouw meertje te maken in de bergen. Ja, ik ben weer eens in mijn tijd van bergwandelingen gedoken en naatuurlijk wist ik dat er iets was te vinden. Veel plezier en heerlijk rustig doorgaan met zo'n moeilijk meertje te gaan maken bijna bij de top van de berg.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... we gaan verder met de alm
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... we gaan verder met de alm
Gerard,

Bedankt voor de inspiratiefoto's. Zoals Tom al schreef bepaalt vooral de weerspiegeling van de omgeving en de lucht de "kleur" van het water. Dat kun je op jouw foto's ook terugzien.

En dit kleine bergmeertje (zeker vergeleken bij jouw foto's) is voor mij een mooie vingeroefening. Mijn volgende poging zal wat meer groenblauw worden.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... we gaan verder met de alm
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... we gaan verder met de alm
Mooie vorderingen aan de Alm Wico. :thumbup:
Het aantal geplaatste bomen is naar mijn inzicht goed zo. :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... we gaan verder met de alm
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... we gaan verder met de alm
Ziet er echt al heel fraai uit Wico, het groen, paar boompjes, koetjes, rotsen en los puin/rotsblokken. Heel realistich :thumbup: !
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... we gaan verder met de alm
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... we gaan verder met de alm
@ Michel,

Ik ben zelf ook weer tevreden met het resultaat tot nu toe, al kan er nog wat worden gedaan aan details en afwerking. Alleen het bergmeertje verdient nu nog aandacht. Vandaag kwam de inkt binnen waarmee ik het "water" kan gaan kleuren. Dus ik kan morgen weer verder!

@ Hans,

Bedankt voor de complimenten. Het is ook een kwestie van veel kijken naar 1:1 voorbeelden en banen van andere hobbyisten. Vervolgens een eigen snufje fantasie en wat fröbelen tot er een acceptabel resultaat uit komt.

Ik heb het vaker gezegd, maar het resultaat is voor mij zelf ook altijd weer een verrassing :) .

Groeten,
Wico

   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Ik heb even getwijfeld of ik jullie alweer lastig zal vallen met foto's van de alm/alp, maar ik kan het niet laten 8o. Dus hierbij het bergmeer 2.0. Groter dan de eerste versie en met een kleurstelling die me beter bevalt. Ook het "realistic water" is nu een klein beetje van blauw/groene kleur voorzien. Op de foto nog vooral melkwit, maar dat komt goed volgens de leverancier. We gaan het zien, maar nu eerst rustig, heel rustig laten drogen ;).

20221110_081900a.jpg   20221110_140917a.jpg   

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
 :)  Val jij ons maar lekker lastig met je updates, vinden we leuk.
En dan kan ik eventueel weer nutteloze op en aanmerkingen maken. :-)
 B) Maar je bergmeer ziet er toppie uit, en wat groter is beter, kan je de boel ook mooier opleuken met details in en om het water. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
-WICO,
Jouw opzet van het bergmeertje is prima. Tja, maar als ik daar dan ook loop te wandelen, blijf ik met de vraag zitten, waar het water toch naartoe zal gaan? Natuurlijk naar beneden ergens, maar hoe en waar? Ik wil verder niets zeggen, maar de vorm van een beetje wat steentje, die dan een droogliggende "beekvorm" heeft, doet al heel wat! Het zijn maar ideetjes. Het is en blijft jouw vormgeving! Ga de volgende keer eens een vakantie plannen in de bergen Zwitserland / Oostenrijk, maakt mij niet uit! Ontdek wat er zich in de bergen afspeelt!
Zet dit dan neer op jouw eerste bergmeertje! Er zijn genoeg voorbeelden te vinden in de scenery!
Veel sterkte in elk geval en suk6 ermee! :idea:  :thumbup:
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
@ Dirk-Jan,

Zit zelf te denken om er een wildkampeerder met tentje bij te zetten, een berenfamilie kan ook (of de Busch #7948, maar dat is misschien net over de top >:-D ). Nog maar eens een paar nachtjes over slapen.

Eerst de grote lijnen uitwerken en dan kunnen de leuke details later altijd nog ingevuld worden.

@ Gerard,

Een weekendje Zwitserland staat zeker nog vaker op de planning. Het blijft een prachtig land en niet alleen vanwege de treintjes.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Meertjes aanleggen dat is aan jouw wel besteed Wico.
Prachtig om te zien hoe het water er als een spiegeltje bij staat/ligt hopelijk blijft dat ook zo.
Zoals altijd kijk ik weer uit naar de volgende update van de vorderingen aan de Alm.

Helaas krijg ik nog steeds geen mails binnen van mijn notificaties. :evil:

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
 :D Wico, dat setje Busch wilde zwijnen alarm is wel errug leuk. B)
Dat was meen ik echt gebeurd en daar heeft Busch toen leuk op ingespeeld. :-)

Dirk-Jan
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Dat ziet er al veel belovend uit.
Alleen vraag ik me af waar het overtollige water naar toe gaat.
Ik vond onderstaand plaatje wat een beetje op jouw meertje lijkt en daar hebben ze een beek (Golzernbach) als uitloop.
Smal beekje moet er toch nog wel bij aan te plakken zijn.
En wat dacht je van vliegvissers die in hun waadpak en lieslaarzen in het ijskoude water een ruisvoorntje proberen te vangen.


Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Ik wacht de kleur na het drogen af, Wico  O:-D
Vooral niet teveel details erbij, da's op de voorbeeldfoto's ook niet het geval. Wel zo weldadig rustig..............

( maja, tis jouw feesie )

Grtz Tony
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Zou zo maar mogelijk zijn.

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
@ Michel,

Zoals alles wat ik bouw is dit ook gewoon een kwestie van doen en dan ontstaat er vanzelf iets moois (meestal dan :? ).

@ Dirk-Jan,

Inderdaad gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Kweenie of er wilde zwijnen in de alpen zitten ...

@ Tom I,

Ik heb me tot nu toe niet afgevraagd waar dat overtollig water naar toe gaat, maar je bent de derde die er over begint ;) . Dus gaan bij mij de radertjes draaien et voila er ligt eigenlijk al een natuurlijk punt links onder op de foto (puur toeval, niet zo bedoeld). In mijn hoofd zie ik dan zelfs hoe het beekje afwatert in een lager gedeelte, om vervolgens over de rand van de gipfel als een smalle waterval naar beneden te vallen.

Maar dat blijft fantasie, want in werkelijkheid is het hoogzomer en zien we straks niet meer dan een droge beekbedding 8o.

@ Tony,

Jij verwoordt exact mijn twijfel of ik er nog (veel) extra elementen aan toe moet voegen. Die weldadige rust past beter bij wat ik (als contrast met de stad) wil uitbeelden.

@ Tom II,

Dat is precies wat ik ook voor me zag! Maar bij gebrek aan smeltwater of overvloedige regenval zal er een droge beekbedding komen.

Groeten,
Wico     
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Citaat van: iTom op vrijdag 11 november 2022, 16:36:54Dat ziet er al veel beloved uit.
Alleen vraag ik me af waar het overtollige water naar toe gaat.
Ik vond onderstaand plaatje wat een beetje op jouw meertje lijkt en daar hebben ze een beek (Golzernbach) als uitloop.
Smal beekje moet er toch nog wel bij aan te plakken zijn.


Tom,

Nieuwsgierig geworden heb ik ook Google Maps erbij gehaald. Wat een treffende gelijkenis (met een rijke fantasie), zeker als je mijn illegaal gekopieerde schermprint van de Golzerensee hieronder ziet :P.

Afbeelding2.png

Maar bekijk hem vooral in 360 graden via Streetview en laat je overweldigen door de prachtige natuur!

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Wat een pracht! Echt goed gelukt. Ik zou er niet zoveel meer aan doen. Zo'n uitloopbeekje verstoort volgens mij eerder dit mooie beeld dus zou ik niet doen. Ook geen preisers toevoegen want die zijn dan weer veel te groot voor de omgeving. Laat de kijker het er maar bij fanataseren, dat werkt veel beter.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Henk,

Het uitloopbeekje gaat er wel komen, sterker nog het gras ter plekke is al verwijderd. Maar maak je niet ongerust, het is een vrij bescheiden (vrijwel) droge uitloop. Ik heb bewust voor N schaal koeien gekozen om de boel in verhouding te zien, dus je hebt helemaal gelijk met die extra preisertjes. Die komen er niet! Mijn eigen fantasie ging daar even mee op de loop, maar hier geldt "less is more" ...

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Zoek eens in Google maps op Hexenseehütte Komperdell, dan vind je als je in de satelliet modus gaat, twee meertes, één voor de sneeuwkanonnen en een natuurlijk meertje, die geen uitloop heeft.

Groet, Anne W
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Heren,
Ondanks alle goede adviezen en bedoelingen ten spijt maar zullen we afspreken bij deze dat water nooit blauw is? Kijk onderstaande video's maar eens hoe deze heer het keurig uitlegt hoe hij een vennetje heeft gemaakt en met welke materialen. (Alleen krijg ik het voor elkaar om het YouTube beeld hier te plaatsen, wie weet hoe dat moet?)


Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0


Er is een knopje met YouTube. Klik daarop en je kan de link van het filmpje er in plakken. Klik op "Voeg toe" en schoon is mijn kunstgebit ;)

In de Snel beantwoorden-sectie onder de pagina staat het icoon boven de smileys (stopbord).
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Citaat van: DB69 op zaterdag 12 november 2022, 10:28:09Heren,
Ondanks alle goede adviezen en bedoelingen ten spijt maar zullen we afspreken bij deze dat water nooit blauw is?


Dat klopt zoals ik al eens eerder heb geschreven water heeft geen kleur.
Maar de weerspiegeling van wolken, lucht en omgeving zie je terug en zo kan een meertje toch wel zeker een oppervlak krijgen met een kleur die een weerspiegeling is van de lucht en de omgeving.
Het moet natuurlijk geen zwembadwater worden. :P
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Tom,

Dat klopt maar dan is het nog geen blauw en natuurluchten zijn er niet op modelbanen en dan zou ik het zo neutraal mogelijk houden.

Bas,

Dank voor deze verwijzing.  :thumbup:
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Citaat van: DB69 op zaterdag 12 november 2022, 11:15:51Tom,

Dat klopt maar dan is het nog geen blauw en natuurluchten zijn er niet op modelbanen en dan zou ik het zo neutraal mogelijk houden.


Dat weet je niet, wie zegt me dat er boven de baan geen gekleurde verlichting hangt of een gekleurd plafond wat de lucht moet voorstellen en vervolgens is het nog zo dat iedere bouwer zelf bepaalt of het water op zijn/haar baan wel of geen kleur krijgt. :)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Anne bedankt voor de verwijzing naar de Hexensee. Altijd mooi dit soort inspiratiefoto's. En het bevestigt weer eens dat in de natuur veel meer variatie voor komt dan wij soms denken. Bergmeer met of zonder uitloop: allebei prima!

Wat mij betreft genoeg discussie over de kleur van water. In principe heb ik dezelfde methode toegepast als in de video, met de diepere delen in een donkerder tint. Om het idee van reflectie van zonlicht en blauwe lucht op te wekken heb ik twee druppeltjes turquoise en één druppeltje groen toegevoegd aan mijn water. En mocht het niet helemaal helder opdrogen (zoals bij de eerste poging in de bovenstaande video) dan is dat de reflectie van het wolkendek :P.

Het blijft een fantasie en illusie die we op onze banen scheppen! En ter illustratie: mijn hemelsblauwe zolderkamer met natuurlijk zonlicht (en ik weet het de hemel is niet blauw, kijk 's nachts maar eens naar buiten ;)).

20180129_113139b.jpg 

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Niet elke verandering is een verbetering ... Ik heb een halve dag zitten staren naar mijn nieuw gecreëerde uitloop en eigenlijk vond ik het er niet beter of mooier op geworden. Had Henk toch gelijk dat het in de oude situatie eigenlijk prima was. En gesterkt door het inzicht van Anne dat niet elk meertje een uitloop hoeft te hebben, is die bij mij dus weer subtiel uit het landschap verdwenen.

De koeien op de alm snappen er niets meer van (weet die jongen eigenlijk wel wat hij wil :O), maar morgen is alles weer bij het oude.

20221112_144706.jpg

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Leuke discussie hoor maar denk nu even na. In de winter ligt die hele omgeving bedekt onder een laag van tonnen sneeuw. Als dat gaat smelten moet dat water toch ergens naar toe. Verdampen doet het zo snel niet en wegsijpelen in de rotsachtige ondergrond is ook een zeer langdurig proces (als het dat niet was stond het meertje 's zomers snel droog). En het zal zeker niet tegen de berghelling omhoog lopen. Ergo dat water hoopt zich op in het meertje waarvan de waterspiegel drastisch zal stijgen. En, om even bij het voorbeeld te blijven, alle uitbaters rondom dit watertje worden dolgelukkig, of toch niet? Niet dus, maar niet gevreesd, dit is Oostenrijk en niet Zwitserland. Dus de oplossing ligt voor de hand. Er is wel een overloop maar die zie je niet als zodanig. Die is namelijk unterirdisch. Bij beide meertjes trouwens.

Dus beste Wico om het geheel een beetje realistisch te houden moet er ergens een overloop zijn waardoor het overtollige water kan afvloeien. Op de natuurlijke wijze zal het water de weg van de minste weerstand (is de laagste route) nemen. Als dat door de bewoners niet gewenst is (overlast in de stad) dan zal er een andere oplossing gemaakt moeten worden.

Dit relaas even ter overpeinzing. Doe er mee wat je wil.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Henk,

Bedankt voor je overpeinzingen. Ik heb nu gekozen voor de oplossing die mij optisch het beste bevalt en dat is zonder (zichtbare) uitloop.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
in modelbouwland zijn er zo veel dingen die niet kloppen met de werkelijkheid, als je zelf maar tevreden bent met jouw oplossing,

mvg,
Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Wico,
Ik ben blij dat ik met behulp van John (looney tones) weer mail krijg als er in je topic gereageerd is.
En ja dat heb ik geweten vandaag op zolder de mailbox blijf maar gaan. :P
Gelukkig maar zo kan ik niks meer missen van het verloop van het meertje oh nee er komt geen verloop. :D

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
@ Michel,

De discussies gaan soms wat ver, maar meestal geven ze wel stof tot nadenken of leiden ze tot het uitwerken van nieuwe ideeën. Maar je hebt helemaal gelijk: je bent baas op eigen baan :thumbup:.

@ Miessie,

Fijn dat dat bij jou weer goed werkt. Ik blijf me irriteren aan het random scrollen door de pagina's (bijvoorbeeld als je een reactie liked).

@ Chris,

Zeer zeker ook een mooi meertje :P.

Groeten,
Wico
 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
@citaat
Ook hier de zelfde irritatie wat betreft het random scrollen na een waardering geven.
Maar ook als ik het laatste bericht aanklik bij de recente berichten waar ik dan altijd halverwege op een pagina uitkom ipv bij het laatste bericht. :?

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... bergmeer 2.0
Michel,

Yep dat laatste heb ik ook. Met Ctrl F5 los je dat op (maar dat is wel elke keer een extra overbodige handeling).

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... zwei viertel alm/alp
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... zwei viertel alm/alp
Op de zondagavond nog een paar foto's van het tweede deel van de alm/alp. Nog niet helemaal af en droog, en ook nog niet op zijn definitieve plek, maar voor het idee even bovenop de spiraal geplaatst. Ik ben er wel tevreden mee en het levert leuke plaatjes op voor het slapen gaan :P.
Nu kan ik aan de slag met deel drie van de alm/alp wat weer een andere uitstraling krijgt. Weer spannend of wat nu in mijn hoofd zit ook straks realiteit wordt 8o

20221113_224220a.jpg


20221113_223911a.jpg


20221113_224040a.jpg


20221113_224110a.jpg

   
20221113_224149a.jpg

En na de discussie over de kleur van water, kan ik extra genieten van de reflectie van de rotsen/bergen in het meertje B).
 
Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... zwei viertel alm/alp
Het meertje ziet er prima uit :thumbup:
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... zwei viertel alm/alp
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... zwei viertel alm/alp
Daar willen wij meer van zien Wico  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... zwei viertel alm/alp
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... zwei viertel alm/alp
Sfeervolle plaatjes Wico. :thumbup:
Je kan trots zijn op dit deel van de Alm zeker het meertje mede door de prachtige kleur van het water springt er erg mooi uit.
Kom maar op met de foto waar dit deel van de Alm tegen het andere wat al klaar aanlegt.

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... zwei viertel alm/alp
Een uitloop maakt wel een mooie waterval mogelijk, zoals de Niagara watervallen of de Krimmler waterval.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... zwei viertel alm/alp
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... zwei viertel alm/alp
Dat meer smaakt naar meer meer. :-)
Mooi die weerspiegeling in het water, dat maakt het levendiger.
Ga zo door en laat ons er van mee genieten.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... zwei viertel alm/alp
Topprestatie Wico, je waant je zo in de zwitserse Alpen.  :thumbup:

Luc
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... zwei viertel alm/alp
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... zwei viertel alm/alp
Hoi Wico,

Ik loop wat achter bij het doorlezen van je topic, weinig tijd vanwege meerdere zaken die om voorrang vroegen.
Hierbij voor wat mij betreft een laatste bijdrage over de kleur van water https://www.myswitzerland.com/nl-nl/bestemmingen/lago-bianco-2300-m-ue-m/

Mooi om te zien wat je allemaal aan scenery aan je modelbaan hebt toegevoegd. :thumbup:  Het wordt zo langzamerhand tijd dat ik weer eens aan de modelbaan ga sleutelen. Deze staat al ruim 1 1/2 jaar ongebruikt op zolder. Als de laatste klussen in huis (montage zonnepanelen en isolatie van de vliering) voltooid zijn, kan ik weer volop met de hobby aan de slag.

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... zwei viertel alm/alp
 B) Water ziet er gelikt uit, Almpies zien er gelikt uit en de koeien grazen je gras weg. :thumbup:
 :o) Hopelijk vallen ze niet over de rand, effe doorwerken anders krijgen je PK's (platte koeien) :D

Dirk-Jan
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... zwei viertel alm/alp
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... zwei viertel alm/alp
@ Bas,

Ja toch, dat ben ik met je eens!

@ Peter,

Er komen zeker nog meer foto's aan. Of ze allemaal van de alm/alp zijn kan ik niet beloven.

@ Michel,

Het definitief plaatsen zal nog wel even duren. Dan moet ik de delen wat kantelen om ze in elkaar te schuiven. Daarom kan dat pas als het water volledig uitgehard is 8o.

@ Frank,

Mooie suggesties, maar even afwachten of dat het gaat worden ;).

@ Tom,

Ik voorzie nog wel meer meer als ik aan de lange zijde van de baan ga werken (planning 2023 and beyond). Sowieso moet ik daar nog een rivier uitwerken inclusief dubbele waterval :P.

@ Luc,

Bedankt voor de complimenten. Het is een beetje spelen met het perspectief maar ik vind het zelf ook erg geslaagd tot zover.

@ Dick,

Witte meren, zwarte meren, het kan verkeren :D. Hopelijk kan je binnenkort zelf ook weer aan de slag, maar pas op want scenery kan zeer verslavend werken O:-D.

@ Dirk-Jan,

Gelukkig heb ik een hoop groen in huis, want voor je het weet vreten die beesten de boel kaal :o). En PK's heb je nooit genoeg, morgen een nieuwe bolide voor de deur (hybride dat dan weer wel B)).

Groeten,
Wico       
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... SBB Cargo Carnaval
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... SBB Cargo Carnaval
Na twee delen alm/alp kon ik vandaag even geen groen meer zien. Gelukkig is er dan het vertrouwde blauw/rood van de SBB Cargo locs. Ik heb ze maar eens allemaal opgetrommeld en op de foto gezet.

Gewoon even ter afwisseling een beetje pielen met locs en telefoon/camera :P.

20221114_155247a.jpg
Het zijn er al met al best een boel bij elkaar

20221114_154505a.jpg


20221114_154414a.jpg
Re 421 - Re 482 - Re 474

20221114_154746a.jpg


20221114_155018a.jpg
Re 620 (Re 6/6) en Ae 610 (Ae 6/6)

Groeten,
Wico       
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... SBB Cargo Carnaval
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... SBB Cargo Carnaval
Nog een paar SBB Cargo beauties speciaal uitgelicht :).

20221114_154909a.jpg
De Re 421 397-1 met afwijkende kleurstelling (echt waar!)

20221114_155044a.jpg
De stoere Am 842 102-6 diesel loc

20221114_154642a.jpg
De Re 620 088-5 (Re 6/6) in X-rail uitvoering


20221114_154614a.jpg
De good old Ae 610 492-1 (Ae 6/6) "Erstfeld" met speciale Gottardo opdruk


Groeten,
Wico