Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
 @citaat  Insiders heb ik horen fluisteren, dat er in ieder geval 3 extra balletjes in de tomatensoep zitten............
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
 8) Opeens een foto verschenen in je profielinfo. 8o
:o) Zitten wij daar op te wachten?  :mrgreen:
Geintje hoor, voor iemand van jouw leeftijd kan je er nog mee door volgens je vrouw. :D

Enne die slager lijkt zowat dikker dan die koe, tis zeker ook de voorproever?  >:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
@ Tony,

Lekker goed gevulde tomatensoep :thumbup:.

@ Dirk-Jan,

Mocht het forum bestuur besluiten de eerste 10 inschrijvers voor de gastendag te fêteren, dan hebben ze in elk geval een gezicht bij de naam >:-D.

Het zijn vooral buikspieren bij die slager, want het valt niet mee om een complete koe aan het spit te rijgen. Ze blijven meestal niet stilstaan :o).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Och dat valt best mee hoor. Je laat een hulpie die koe bij de horens vatten zodat deze niet wegrent. De slager stelt zich dan een tiental meters achter de koe op met het spit in zijn handen. Rent naar voren, ramt dat spit in de koe zijn achterste. Even stevig aanduwen en klaar is Kees, of de slager. Het is net zoiets als de middeleeuwse ridders deden te paard met een grote lans op toernooien. Helaas kan de slager dit niet te paard doen, dan zit hij te hoog en komt dat spit niet recht in die kont.  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Henk,

Zeer beeldend verwoord (och arme koe) :O :O.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Het kan niet op in Donnerwetter want zoals aangekondigd vond er gisteren alweer een grandioos evenement plaats. Onder de titel "Donnerwetter unter Dampf" had de Verein Historischer Eisenbahn Donnerwetter kosten noch moeite gespaard om een diversiteit aan stoomlocomotieven op haar historisch emplacement te verzamelen.

Omdat de VHED zelf slechts over een "Habersack" en een olie gestookte "Elephant" beschikt, waren er ook Zwitserse en Duitse stomers uitgenodigd uit Ellensdorf (erik01) en Valkensteen (Frank-103). En dat hebben we geweten, want niet alleen stapte er een compleet Bayerisch hoempapa orkest uit de trein, maar ook Hagen von Ortloff en zijn cameracrew waren meegereisd ter verhoging van de feestvreugde.

De video vertelt verder het verhaal, maar wat een zwarte schoonheden kwamen er voorbij. Zoals de imponerende BR 018 die een schitterende set Rheingold wagens mocht trekken. Maar ook drie majestueuze kolengestookte locs van het type SBB C 5/6 Elephant gaven acte de présence. En wat te denken van een stoere sneeuwblazer geduwd door een schitterende BR 052. En dan waren er ook nog eens een BR 03 en zijn elegante stroomlijnbroer de BR 03.10 in grijze uitvoering te bewonderen.

Kortom het was één groot feest bij mij op zolder, met een speciaal woord van dank aan Erik en Frank voor de gezelligheid (een dag is echt te kort) en het meegebrachte materieel :thumbup:.



Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Al ben ik niet echt een stomer fan maar deze film mag er zeker zijn Wico.
Het rijd allemaal heel soepeltjes en de vele mooie rijtuigen maken de slepen helemaal compleet.
Leuk om te lezen dat juliie drieën een leuke dag gehad hebben maar dat kan ook niet anders op je mooie treinen zolder. ;)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Fijne feestfilm met met charmant Duits Damesbezoek  :thumbup:
Daar zullen die Zwitsers nog lang over nagezwetst hebben !

En die sneeuwblazer werkt perfect ! Geen vlokje sneeuw gezien !

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
@ Michel,

Zoals je weet rijd ik meestal met modern materieel, maar een keer zoveel stomers op je baan is wel een hele leuke happenning. Ik kijk terug op een zeer gezellige en geslaagde dag :thumbup:.

@ Tony,

Dat zijn dan wel hele stoere wijven :D. En het bleef nog lang onrustig in Donnerwetter ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Goeie film van een leuk evenement, Wico (en Erik en Frank)!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Heerlijk genoten van je filmpje Wico, gelijk ideeën opgedaan voor mijn eigen filmpje  :)

De afwisseling met stomers is leuk, gewoon laten rijden wat je mooi vind.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
 B) Mooi filmpje van mooie stomers. :thumbup:
Tis weer eens wat anders, die ZwitserPreisers kunnen dit vast ook wel waarderen, en die sneeuwblazer is een imposante machine. B)
:o) Met stomers word er ook minder stroom verbruikt, das goed voor het milieu. :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
 :thumbup: Bijna 10 minuten genoten van een flink aantal stomers Wico.
Het 'Plezier van 3 mannen op een zolder' druipt er van af.

Vrgr,
Wilko
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
-WICO,
Erg onder de indruk van jouw nieuwste video! Wat kan ik anders nog toe gaan voegen? Natuurlijk staat alles met jouw glinlach centraal (afbeelding jouw topic Donnerwetter) en ook met jouw metgezellen voor deze dag. Geweldig mooi filmpje van weer een feestje op Donnetwetter Alm! Hat gaat maar door! Er komt geen einde aan! Maar dat maakt het wel goed, dat ook weer een paar mooie 'stomers'  aan de beurt komen. Die zijn uiteindelijk best wel in de minderheid. Maar ieder weet, dat jouw baan meest Zwitserse treinen heeft. Die weg blijft je volhouden, wat velen van ons ook erg op prijs stellen. Ja, ja, Zwitserland heeft erg mooie spoorwegen. Onlangs ben ik nog in Brugg geweest en daarom kijk maar hieronder naar wat er daar van heel dichtbij bekeken kan worden!
Suk6 en heel nieuwsgierig wat voor 'feest' er nu gaat aankomen? Of toch niet! We gaan het allemaal meemaken! Fijn weekend; wij genieten nog maar eens van jouw "feest stoom video"!!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Mooie aflevering van de geschiedenis in Donnerwetter Alm. Op deze heuglijke dag kwamen er zowaar stomers aan te pas en laat dat nu mijn favorieten zijn. Ik ben dan ook een tijdperk II en III boy.
De voorbijkomende slepen zijn bijzonder fraai en vragen om meer van dit soort manifestaties.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Erg leuk filmpje Wico, morgen de foto's bekijken om daarna jouw topic te vervuilen. Tenzij Erik me voor is.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
@ Hans,

Bedankt voor de complimenten. Zonder de mannen had ik een kaal evenement gehad met slechts twee stomers in mijn "collectie" :?.

@ Peter,

Ik hou het toch vooral bij het moderne spul, maar dit evenement was zeker goed voor de afwisseling :).

@ Dirk-Jan,

Ik denk dat Frank speciaal voor jou zijn stroomlijnloc had meegenomen O:-D.

@ Wilko,

Dat heb je helemaal goed begrepen :P.

@ Gerard,

Hartelijk dank voor de fraaie en toepasselijke foto's :thumbup:.

@ Luc,

Ik ben blij dat jij ook bijzonder hebt genoten. En een beetje klantenbinding op deze manier kan geen kwaad toch ;).

@ Frank,

Laat maar komen die foto's, dat wordt dubbel genieten :P. En jullie nogmaals dank voor een hele leuke dag op zolder!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
 @citaat
Lekker he bovenleiding. >:-D
Ik ken het "probleem". ;)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Michel,

Je wilt niet weten hoe vaak ik al met mijn kletsen in die draad heb gehangen. Ik wil het maar niet leren 8o. Maar ja je moet iets over hebben voor een mooie foto :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
 @citaat Je kan het altijd nog doorknippen >:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf

Wico had ons uitgenodigd voor een Zwitsers stoomevenement in Donnerwetter, dat was voor Erik geen lastige opgave, hij heeft meerdere Zwitserse olifanten in zijn verzameling, ik heb alleen enkele Duitse stoomlocomotieven. En als die dan toch helemaal van Valkensteen naar het verre Donnerwetter zouden afreizen, dan wilden de bekende Hagen von Ortloff en het Valkenstener bierorkest ook mee! Hachelijk?

1 De beroemde Donnerwetter bolus
2 Hagen von Ortloff bij een Olifant voor de Donnerwetter lokloods, op de achtergrond komt de 018 met Rheingold rijtuigen voorbij.
3 Het museumterrein met 3 Olifanten
4 Het bierorkest zet het volgende deuntje in
5 De Olifant van Erik op weg naar Donnerwetter hbf met een museumtrein
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
6 De stroomlijn 003 met een sleep antieke Duitse rijtuigen passeert het museumterrein
7 Hagen von Ortloff voor de stroomlijn 03, die voor de gelegenheid even stil staat
8 De 003 passeert het museumterrein op snelheid, met een sleep historische Zwitserse rijtuigen
9 De 018 met de Rheingold rijtuigen
10 De Olie-Fant van depot Donnerwetter
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
11 De kolen-olifant van Erik passeert het museumterrein
12 De grote stomers staan op het museumterrein om de bezoekers en Hagen van Ortloff de gelegenheid te geven deze goed te bekijken
13 Het museumterrein vanaf de woonwijk
14 Sommige figuren blijven storend in beeld staan...
15 De 052 van Erik wordt ook op de gevoelige plaat vastgelegd
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
16 Ook erg mooi, zo'n 052!
17 De 018 en 003 worden ook op de foto gezet
18 De Olie-Fant
19 Daarachter de andere hoofdrolspeler
20 De eenvoudige doch voedzame maaltijd op weg naar huis om de stoomdag op gepaste wijze af te sluiten.

Wico bedankt voor het langs mogen komen, we vonden het erg gezellig, een zeer geslaagde dag!



Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
 B) Nou, dat hele Donnerwetter-Alm was er tijdelijk flink van opgeknapt, al dat stoomgeweld is erg mooi om naar te kijken.:thumbup:
En hoewel mooi zwart niet lelijk is, is die grijze stroomlijner 003 natuurlijk ook een plaatje. B) :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Wico,
zalig en prachtig dat er festiviteiten georganiseerd wordt in "Donnerwetter Alm",
heb er mee genoten van al die foto's en die filmpje  :thumbup:
kijk er al naar uit naar de volgende festiviteit,
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
@ Frank,

Een prachtige aanvulling op mijn video (voor de snelle volger) en nu alle tijd om de foto's rustig en in detail  te bekijken :thumbup:. Ik zie alleen dat ik een belangrijk (laatste) deel van de dag gemist heb, das hachelijk ;).   

@ Dirk-Jan,

Geen moeite is mij/ons teveel om alle volgers tevreden te houden, dus zelfs voor oude stomers kun je in Donnerwetter terecht. Beschouw het maar als een klein verjaardagskadootje :D.

@ Benny,

Het is altijd vier keer plezier: de voorpret, het evenement zelf, de foto's bekijken en het delen op het forum :P. En wees gerust er komt nog veel meer aan (kweet alleen nog niet wat ...).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Ook ik had toestemming gekregen voor het vervuilen/ verfraaien van dit topic over het spoorfeest.

Het begon toen we een glimp van de Rheingold express konden waarnemen


Over de olifanten schreef ik al in mijn eigen draadje.
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=11580.msg1484939#msg1484939

De kleur van deze snelle stoomer vond ik uitstekend passen bij het verweerd hout van de loods.


Voor een goede dienstregeling werden de bladeren van de rails geblazen


Na een paraderit werden de locs nog een keer opgesteld voor het station van Donnerwetter.


De tijd vloog voorbij, gelukkig hebben we de beelden nog om dit nog eens te kunnen bekijken.

Op naar een volgend feest.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Erik,

En weer zit ik met een grote glimlach de foto's te bekijken :P. Het was een mooie dag, en dat was het :thumbup:. Je zou er zomaar een kalender van kunnen maken :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Erik & Frank,

Mede dankzij jullie mooie foto materiaal ben ik er toch een klein beetje bij geweest bij deze leuk dag die jullie drieën gehad hebben.
Bedankt voor het kijkplezier. :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Altijd leuk om te horen dat de foto's gewaardeerd worden Michel!

Voor de liefhebber heb ik een paar foto's omgezet in zwart-wit. Hopelijk vallen die ook in de smaak!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
De eerste foto vind ik wat minder door de (on)scherpte. De rest is top :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Deze liefhebber heeft zeer genoten van de zwart/wit foto's Frank.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Zwart-wit foto's zijn al stukje naar de tijd van toen, maar sepia foto's zou het helemaal compleet maken....

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Nou eentje dan ... ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Fraai foto's, leuk filmpje maar bovenal zie ik mensen die een leuke dag hebben gehad  :)  :thumbup:

Groeten,
Jelmer
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
zalig te zien dat jullie deze foto's ons laten zien, zodat wij ook kunnen mee genieten, Wico, Frank en Eric, :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Leuk om te zien, dat Frank en Erik heel andersoortige foto's plaatsen !
Wel eindigen allebei met een letterlijk smaakvol plaatje  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Een mooi en smakelijk verslag van een leuke dag :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Sepia is wel lastig, alleen op de knop drukken geeft waarschijnlijk maar een matig resultaat. Maar voor de liefhebbers...
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
 @citaat Misschien toch overlaten aan Wim Vink :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Wim Vink schakelt zijn broer in voor fotobewerking, mijn broer bakt daar helemaal niks van, die is heel beroerd met fotobewerking.  :)
Waarschijnlijk helpt het ook niet dat ik een gratis programma gebruik die sepia en geel niet goed uit elkaar weet te houden  ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Frank,

Dat geel doet inderdaad een beetje pijn aan je ogen :?. De illusie van beweging en snelheid op de eerste foto vind ik prima gelukt :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Veel beter Wico!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Beauty is in the eye of the beholder ... :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Citaat van: Wico op dinsdag 04 oktober 2022, 16:53:23
De illusie van beweging en snelheid op de eerste foto vind ik prima gelukt :P.
B) Nou, dat is ook mijn mening, tis een bureaublad waardige achtergrond, die ga ik opslaan, erg mooi zo in het sepia bruin. :thumbup:
:o) Zo lijkt Donerwetter Alm een echt mooie modelbaan. >:-D :-)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Wico,

Frank kan dat heel mooi fotograferen een loc die op snelheid rijd. :thumbup:
Wederom zijn de zwart/wit foto zeer mooi en past erg goed bij de stoomlocomotieven .
Ik zou bijna lees bijna ook met stoomlocomotieven gaan rijden. :D

Groet Michel 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
@ Dirk-Jan,

En weer zijn er om (on)duidelijke redenen een paar D-J foto's uit het mapje "WOSA kalender 2023" verdwenen >:-D.

@ Michel,

Haha na dit weekend vind ik mijn eigen stoomlocomotieven ook een stuk mooier. Het moet niet gekker worden :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Citaat van: frank-103 op dinsdag 04 oktober 2022, 16:44:38
Wim Vink schakelt zijn broer in voor fotobewerking, mijn broer bakt daar helemaal niks van, die is heel beroerd met fotobewerking.  :)
Waarschijnlijk helpt het ook niet dat ik een gratis programma gebruik die sepia en geel niet goed uit elkaar weet te houden  ;)
Toch punten voor de moeite ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter unter Dampf
.