Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
De jongens liggen hier op apegapen, Wico !
Maar wel met een tevreden grijns op hun smoeltje  :D
Dit ziet er vele malen mooier uit  :favorite:
Carl heeft meteen ook de andere kant van Donnerwetter Ost aanschouwd en heeft er in zijn notitieblokje het volgende over opgenoteerd; bouwwijze en uitvoering tunnelportalen aan deze zijde zijn van ondergeschikt belang, want het is wenselijk, dat er flink wat bomen en groen voor staan, zodat ze ( eventueel bijna ) geheel aan het oog onttrokken zijn/blijven.
Op deze wijze wordt voorkomen dat Donnerwetter Ost er als een gatenkaas uit gaat zien en het gegeven van verborgen keerlus minder op zal vallen......

Slim ventje, die Carl. Eentje met stippen aan de horizon  O:-D

Grtz Tony

( die straks nog even een hazenslaapje gaat doen )
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Zo dan, Sie haben es geschafft

Dat ziet er toch heel veel beter uit zo en veel meer diepte maar dat is logisch omdat de linker buis iets naar voren komt.  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
 :) Tttssss.... Wico, heb jij effe mazzel, Carl en Matz hebben jouw prutswerktunnelingangen erg mooi aangepakt, nou zijn het hele mooie Profi tunnelingangen.:D
Dus het kan wel, hopelijk leer je hier iets van. :o) O:-D
8) Het lijkt nog wel of het rechterspoor wat krap ligt aan de rechterzijde, maar dat spoor ligt nog los zeker? :roll:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Hoi Wico,

Dat is dan weer mooi opgeknapt door de heren. Hopelijk heb je nu ook minder last van de overhang door de lange wagens.

Lekker verder bouwen graag, is heerlijk om je verheel te volgen.

Grt,

Niels
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Hoi Wico,
Ben het met DJ eens, het lijkt net alsof het binnenste portaal nog steeds te dicht op de (gebogen) rail staat.
Was het niet mogelijk geweest om het geheel (dus beide tunnelbuizen) iets te verlengen, zodat alleen de rechte stukken in de tunnel te zien zijn (wel een beetje mosterd na alle nachtelijke werkzaamheden...)?

gr. Gertjan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
 @citaat Daar zat ik ook al aan te denken en dan gelijk het muurtje tussen de 2 portalen op gelijke hoogte van de portalen verhogen zodat er geen rommel op de rails kan vallen.
Ik denk dat Carl en Matz daar geen erg in hebben gehad of dat ze het zo wel genoeg vonden.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
@ Gerard,

Met het plezier zit het inderdaad goed en met zulke hulp kan je alleen maar tevreden zijn!

@ Tony,

Ja dat snap ik, die gasten hebben keihard doorgewerkt. En dank voor het inkijkje in het notitieboekje van Carl. Je moet wel behoorlijk eigenwijs zijn om daar tegen in te gaan  :o).

Als ex-manager met vervroegd pensioen was ik die stippen aan de horizon eindelijk kwijt. En wat denk je ... ;)

@ Tom,

Zo zie je maar weer, wie niet horen wil wordt door zijn forum vrienden geholpen om tot het juiste inzicht te komen :thumbup:.

@ Dirk-Jan,

Ik ben ook heul blij met de hulp van die mannen :favorite:. Daar kunnen ook anderen nog veel van leren! En dat rechterspoor is geen probleem, de lange rijtuigen gaan er nu probleemloos doorheen.

@ Niels,

And the story continues ... :D.

@ Gertjan,

Wie ben ik om aan het inzicht van Carl & Matz te twijfelen 8o. Het verlengen van beide tunnelbuizen had natuurlijk ook gekund. Weer iets om een volgende keer (beter) rekening mee te houden.

@ Tom,

Zo zie je maar weer, er blijft altijd ruimte voor verbetering. Maar eerlijk gezegd denk ik ook dat ze het zo wel genoeg vonden. En ik ben er heul blij mee :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Ziet er inderdaad beter uit zo. Al was het inderdaad nog mooier geweest als ook de rechter buis iets verlengd was zodat de treinen recht de tunnel in-/uitrijden. Beetje gemuggezift achteraf en soms is mooi gewoon mooi genoeg. En als we dan toch lekker kritisch zijn dan kan je je afvragen wat constructietechnisch de reden kan zijn om de linker tunnel te verlengen en er een plat "dak" op te leggen; je zou er bijna nog wat rotsen opmaken, beginnend bij het muurtje tussen de beide ingangen en dan oplopend naar achter en de zijkant van de baan (links).
Maar ik kan me ook voorstellen dat je t wel helemaal best vindt en het werk van Carl & kornuiten zo laat, en da's natuurlijk ook prima.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Briljant werk hebben Mats en Carl opgeleverd! Die opmerking over de rechter 2 tunnelbuizen snijdt zeker hout, straks onstaat er een Zwitserse gatenkaas van het type Gruyère, waar trouwens een fraai kasteel (of stadje) op de berg staat. Bij de buren heeft Wim Vink van de tunneldaken een leuke scène weten te maken, met werklui (familie van Carl?) etc.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
@ Hans,

Het platte "dak" is door de verlenging inderdaad relatief groot geworden. Dat was één van mijn overwegingen om de portalen in eerste instantie naast elkaar te laten staan. Optisch is de huidige oplossing wel beter, dat zie ik natuurlijk zelf ook wel :). De suggestie van de rotsen aan de linkerkant hou ik wel in gedachten. Straks moet daar nog een afwerkrand komen en daar kan ik die rotsen dan mooi "tegen aan" laten lopen :idea:.

@ Frank,

Bedankt voor de tip. Ik ga eens even gluren bij de buren!

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Carl und Matz hebben prachtig werk verzet Wico toen jij lekker op één oor lag te slapen. :P :thumbup:
Het ziet er schitterend uit net of jij het zelf bedacht en gedaan hebt. ;)
Ik denk dat de jongens alles goed uitgelijnd hebben zodat de lange rijtuigen en wagons er moeiteloos heen zullen rijden maar even uitproberen kan natuurlijk geen kwaad ook de twee kanjers maken heel soms wel eens een kleine misrekening en mocht het goed gedaan zijn door Carl und Matz dan zijn diverse forumleden ook weer gerustgesteld. ;)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Michel,

Carl & Matz zijn kanjers, daar kan geen twijfel over bestaan :thumbup:. Natuurlijk heb ik voor de zekerheid de wagons er nog een keer doorheen gejaagd en dat ging prima. Iedereen kan dus gerust gaan slapen.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Een van de wonderbaarlijkheden van rondjes rond een station lopen maak je mee,
als de plattegrond niet meer klopt met de feiten.

In Luzern trof ik deze stadsplattegrond aan:


Ter hoogte van 43 en 44 tref je een draaischijf aan. Die ligt er nog.
Pal bij 165 begint of eindigt de Eschenstrasse.
Op de kaart staat een tunnelbuis van een enkelsporige baan.
Dat traject is opgeheven (vervangen door een andere tunnel, ergens anders).
Op het dak van de oude tunnelbuis ligt een tuintje. Dat tuintje lag er altijd al.

Net zo'n dak, net zo'n snipper grond als jij nu boven de buitenste tunnelmond hebt.
Misschien kun je er nog wat inspiratie mee opdoen.


Ogenschijnlijk niets bijzonders. Er bloeien wat zonnebloemen, de rest een onkruidbende.

Bijzonder eraan is de watertank, en datgene waarvoor de watertank daar staat:

Onder aan de grond op de tunnelbuis staat een onderhoudswagen
op een zijspoor van de kleine draaischijf. Die krijgt z'n drinkwater van de watertank.
De wagon is duidelijk (permanent) bewoond.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Je hebt het drukker met beatwoorden dan met bouwen  :)
Maar je hebt tijd genoeg.  ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
@ Jan,

Ik heb het vaker geschreven, maar de werkelijkheid is soms nog verbazingwekkender dan onze eigen fantasie :). Dat blijkt hier ook maar weer.

@ Tom,

Laat staan dat ik eens rustig de tijd kan nemen om na te denken over de volgende scenery stappen en acties ;). En er is ook nog een wereld naast de treintjes (al verlies ik die weleens uit het oog O:-D).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Ik heb zelf trouwens ook zo'n versprongen tunnelingang mét "plat dak" ;). Je kan er altijd nog een kapelletje opzetten; wellicht ook niet geloofwaardig maar wel goed voor de nodige WOSA punten.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Hans,

Ik vind je andere tunnelingang met echt natuursteen ook wel stoer :thumbup:. En dat kapelletje is één ding, maar hoe hebben ze die auto daar ooit gekregen ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Citaat van: h0_miessie op zondag 06 februari 2022, 14:05:06
Wico,

De BBQ ziet er goed maar vooral gezellig uit misschien nog leuk idee om bij de BBQ een hond te plaatsen die zit te wachten op een stukje vallend vlees. ;)

Groet Michel

Een dag vol verrassingen want er kwam nog meer onverwacht bezoek! Vanmiddag bracht de post een envelop met zorgvuldig verpakte inhoud 8o. Het bleek dat mijn goede forumvriend Michel een mooie viervoeter had opgestuurd voor bij de BBQ :thumbup:. Het is een reu en hij heet Bruno, type Sennenhond maar zonder stamboom :P. Hij heeft zijn plekje al gevonden, nu nog wachten op een stukje vlees :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Da's een mooi gebaar én een leuke scene  :thumbup:
Nou moeten ze bij de worstkraam in Michelstadt alle worst wel zelf oppeuzelen  :P
Hier was vroeger de houtskool nog niet aangestoken, of de hond lag al klaar  :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
 @citaat @citaat
Wico, graag gedaan Bruno zat hier op het perron naast een verliefd koppeltje die afscheid aan het nemen waren en die langsrijdende treinen vond hij maar niks al dat lawaai enzovoort.
Bij jouw komt hij veel beter tot zijn recht en wat is nou lekkerder de geur van metaal en olie of de geur van een heerlijk worstje ?  :P

@citaat

Tony,
Met dat oppeuzelen van de worst in Michelstadt komt het wel goed hoor men heeft hier altijd trek zullen we maar zeggen. :)
Zelf eet ik niet meer zoveel worst of andere lekkernijen zit nu na het afvallen en gezonder leven in mijn "groene BMI" dus ik zit op mijn ideale gewicht zoals men dat noemt en dat wil ik zo houden want dat bevalt mij goed 18 eraf. :lol:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
 B) Dat is een sfeervol tafereeltje, erg leuk dat Bruno erbij is gekomen. :thumbup:
:o) Nu moet je natuurlijk nog wel een hondenpoepzakjesdispenser neerzetten in Donnerwetter Alm, die ZwitserPreisers houden van nette parkjes. O:-D
Dat wordt dan waarschijnlijk zelfbouw, je moet dan maar aan de 3D printer.
Zo'n hondje erbij wordt nog een dure geintje, hopelijk is je zakgeld toereikend :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
@ Tony,

Bruno heeft inmiddels zijn eerste stuk schnitzel al te pakken. Overigens kun je van onze honden hooguit spareribs maken, dus kopen we ons vlees gewoon bij de slager :o).

@ Michel,

Hij heeft het helemaal naar zijn zin bij zijn nieuwe baasje :thumbup:.

@ Dirk-Jan,

Het zakgeld voor deze maand is al weer opgegaan aan de laatste wisselaandrijvingen die ik nog nodig had. De dispenser is wel een leuk detail voor later (eerst die portalen maar eens af krijgen ;)).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Citaat van: Tony op dinsdag 08 februari 2022, 22:32:05
Hier was vroeger de houtskool nog niet aangestoken, of de hond lag al klaar  :-)

Citaat van: Wico op woensdag 09 februari 2022, 09:43:42
Overigens kun je van onze honden hooguit spareribs maken, dus kopen we ons vlees gewoon bij de slager :o).

:-) Rare jongens die Romeinen Limbabwianen. :D

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Citaat van: Wico op dinsdag 08 februari 2022, 20:18:19
Hans,
En dat kapelletje is één ding, maar hoe hebben ze die auto daar ooit gekregen ;).
Groeten,
Wico
In Lilleby-Altenstein waren er van oorspong eerder sporen dan wegen, vandaar dat die laatste een beetje in de minderheid zijn. Veel plaatsen zijn hierdoor dus alleen per spoor bereikbaar. Toch houden de inwoners ook erg van hun heilige koe -de auto- en parkeren ze die liefst voor de deur. Of in het geval van de koster van dit kapelletje naast de deur. En tja, bij het gebrek aan wegen wordt er dan inventief en kordaat opgetreden >:-D.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
 @citaat

:-) Hans, mooi dat je het effe uitlegt aan Wico in woord en beeld. O:-D :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Citaat van: Wico op dinsdag 08 februari 2022, 20:18:19
Hans,
Ik vind je andere tunnelingang met echt natuursteen ook wel stoer :thumbup:.
Groeten,
Wico
Tja, waarom met gips rotsblokken gieten, verven en wheateren als de rotsblokken voor het oprapen liggen als je eens een mooie wandeling maakt -door in dit geval de Ardennen- :mrgreen:?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Hans,

Kijk dat is nou wat je noemt vervoer van deur tot deur. Mooie service op het spoor. Ik denk dat meneer pastoor en de koster die machinist regelmatig de hemel in prijzen O:-D.

Ik wilde je laatst na het zien van je video als vragen of je niet meer foto's van je mooie baan en boeiende scenery in je topic kon plaatsen. Maar zo kan het natuurlijk ook :thumbup:.

Lekker biertje trouwens La Chouffe :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
 @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat
Dirk-Jan; ik bedoelde dat de hond al een tijd in de marinade lag en klaar voor gebruik  :P
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
 @citaat

Zoals al vermeld;
Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 09 februari 2022, 10:14:15
:-) Rare jongens die Romeinen Limbabwianen. :D

>:-D :D


Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Tikkeltje raar, maar wel lekker  :P
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Doet me denken aan een vakantie jaren geleden. Er stond vier kilo saté vlees in de marinade klaar voor de familie BBQ. Een hond van ons heeft toen die hele bak vlees opgevreten omdat de baas even niet had opgelet 8o.

Einde BBQ en een hoop teleurgestelde gezichten  :o).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
 @citaat en hoe is het met de hond afgelopen, aangifte gedaan.  :) :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
 @citaat Die is ge-BBQ-ed. ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
 @citaat Hot dog?!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Citaat van: iTom op donderdag 10 februari 2022, 14:40:10
@citaat en hoe is het met de hond afgelopen, aangifte gedaan.  :) :)

Citaat van: Wico op donderdag 10 februari 2022, 14:00:00
hond van ons heeft toen die hele bak vlees opgevreten omdat de baas even niet had opgelet 8o.
Volgens mij was dat dus een hond van de familie Wico. :mrgreen:
En de baas, dat is niet Wico, maar zijn vrouw, heeft niet opgelet. :D
En toen was dus de Hazewindhond niet meer zo vlot. :-)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
@citaat @citaat @citaat

We hebben even overwogen om van de hond spareribs te maken (gemarineerd was hij al >:-D), maar anders dan in Limbabwe wordt hier geen hond gegeten. Met hem is het dus gelukkig wel goed afgelopen. Het vrouwtje was minder blij en stuurde baasje en hond op een stafexpeditie van een uur (goed voor de spijsvertering zullen we maar zeggen 8o).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Wij aten hier normaal gesproken ook geen honden, maar de missionarissen waren op  :?
En je mot toch wat  :P
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Tja, hier eten ze wel hond, gemarineerd van de BBQ of niet. Dat is onbelangrijk. Maar de meeste loslopende zijn zo mager dat daar nauwlijks een fatsoenlijke steak van te snijden valt.  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basta
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basta
Toen ik thuis kwam vond ik de hond in de pot  :D O:-D :mrgreen:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basta
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basta
  @citaat :-) en ? Doorgetrokken ?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basta
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basta
 @citaat Tuurlijk  :P  We zijn kattenliefhebbers  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basta
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basta
Haha, dit topic begint langzaam te lijken op dat van een collega forumlid met het hoogste aantal (off topic) berichten :-) :-) :-).

Daar is maar één oplossing voor: een snelle foto van de metamorfose en de laatste stand van het inmiddels bekende portaal :P.

Fijne zondag,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basta
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basta
Wico,

De tunnelportaal ziet er mooi en strak verzorg uit. :thumbup:
Ikzelf zou er niks meer aan doen en er heerlijk van genieten als je ervoor staat / zit. :)
Op naar het volgende stuk(je) scenery ben benieuwd waar je nu aan gaat beginnen.

En nee ik hoop niet dat je topic ook gaat veranderen in een topic wat beter in het 3railforum café topic past.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basta
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basta
-WICO,
Tja, toch weer verheugd om te zien waar het topic van jou voor bedoeld is! Mogelijk dat het met iets van ................. te maken heeft.
Wat een paar mooie beelden van die tunnels, zoals deze er nu bij staan. Die 'weg' hebt jij goed hervonden en wordt nu verder afgemaakt tot een volgend projektje.
De nieuwe weg is gevonden en ingeslagen. Wij staan jou weer toe te juichen, of mogelijk af te breken. Ach, dat laatste zie ik niet snel geschieden op dit forum, want het beheer houdt goed stand en houdt ieder op de juiste route zitten. Of toch niet?
We gaan het meemaken. We zien het vanzelf wel!
Oh, maak eens een fotootje van het geheel tot nu toe? Dat frist onze realiteit van jouw modelbaan weer even op!
Suk6 met het vervolg!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basta
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basta
De borrelpraat heeft indirect een zeer gunstig effect op de voortgang van knutselactiviteiten op je baan teweeg gebracht, Wico !  :D
En het resultaat mag er wezen; ziet er erg goed en zeer geloofwaardig uit  :thumbup:
Je mag ons eigenlijk wel dankbaar zijn  O:-D
En het was goede gymnastiek voor de lachspieren  :o)

Grtz, fijne zondag ( hier schijntie volop ) en veel knutspret gewenst,
Tony

( die de intikkertjes toch écht niet kon laten liggen....)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basta
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basta
Kan er mee leven, tussenmuurtje is nu ook mooi op hoogte en afgewerkt met een mooie rand van steen.
Nu uitkijken naar het volgende project, we zitten er klaar voor. :D

O ja, nog een kleine tip van mijn kant, in het tussenmuurtje zou een afwateringsbuisje zeker niet mogen ontbreken.
Gaatje boren en stukje zwarte krimpkous er in.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basta
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basta
Het oog wil ook wat en dit oogt echt een heel stuk beter, bijna klaar dus. Bijna? Ja, bijna, die lelijke spleet op het platte dak kun jij vast veel beter wegwerken.
Ennuh, veel stomers heb je niet daar in het Zeeuws Donnerwetter, maar hoe zit het met diesels? Rijden die wel bij je rond? Deze vraag vanwege de maagdelijke schoonheid boven de tunnelportalen. Vooral stomers maar ook diesels spugen nogal wat zwart uit de schoorsteen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basta
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... basta
@ Michel,

Dank je wel voor de complimenten. En voor mij is het tunnelportaal ook wel zo goed als af (op wat laatste kleine details na):).

@ Gerard,

Die overzichtsfoto laat nog even op zich wachten. Ik ben nu bezig met de tunnelportalen aan de andere kant. Daarna is het weer tijd voor nieuwe foto's!

@ Tony,

Jij ook bedankt voor de lovende woorden. En mijn dank voor alle suggesties en ideeën is inderdaad groot. Ik was eigenlijk al tevreden met mijn eerste resultaat. Maar wat er nu uitgerold is overtreft dat verre :thumbup:.

De lachspieren moeten we hier ook zeker blijven oefenen, ik lees al zure commentaren genoeg op dit forum. Laten we dus vooral zo doorgaan :P.

@ Tom,

Als jij er als scenery expert "mee kunt leven", beschouw ik dat als welwillende amateur maar als een groot compliment :D. De tip van de afwatering hou ik in gedachten :idea:.

@ Henk,

Nu liggen beide dakdelen nog los. De dilatatievoeg (of zoals jij het zegt "lelijke spleet") ga ik strak nog wegwerken als ook het binnenwerk (bovenleiding) en het ballasten in de tunnel klaar zijn.

Er rijdt hier maar één moderne SBB diesel rond, maar een paar likken bruin/zwart kan ik er nog wel tegenaan gooien :).

Groeten,
Wico

   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg tunnelportalen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg tunnelportalen
Nu de eerste tunnelportalen (op een paar details na) zover klaar zijn, wordt het tijd om de focus te richten op de tunnelportalen aan de andere kant. Zoals gewoonlijk heb ik een globaal beeld in mijn hoofd, maar bedenk en bouw ik gelijktijdig. Zo is het voor mij ook altijd weer een verrassing hoe het eindresultaat er uit komt te zien. Vandaag de eerste plaatjes van de bouw tot nu toe. Nog lang niet af natuurlijk, maar het geeft wel een beeld welke kant het op gaat. De helling zal een combi worden van gras/groen/rots en naaldbomen. Nu slechts een paar eerste bomen geplaatst voor het gevoel. Alles staat los (en scheef), dus het kan letterlijk nog alle kanten op ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg tunnelportalen
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg tunnelportalen
Dat is weer een behoorlijke update, goed bezig geweest.
2 nieuwe tunnelportalen, vind wel persoonlijk dat de achterste nu een beetje wegvalt, kan je het daar niet net andersom doen, het achterste portaal wat naar voren en het voorste iets naar achter.
Dan heb je meer zicht op het achterste portaal en tevens meer zicht op de steunmuur en zicht in de tunnel.
Het is maar een idee, misschien heb je er wat aan.