Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

Wico en 8 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Over verrassingen gesproken,
Wico die blijft ons altijd maar weer verrassen, hij schud die volgens mij gewoon uit zijn hoge hoed.
Ook ik blijf dit met veeeeeeel plezierrrrrrr volgen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Ikzelf zou de rotsen onderaan net voorbij het tunnel portaal laten gaan, maar je verbaasd me telkens weer dus ga ik weer lekker genieten ☺️
Mooi hoor  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Het is al beter alleen vind ik het wel jammer dat de mooie diepte werking die bij de tunnelingangen is gevonden niet wordt door getrokken naar rechts van de tunnelingangen.
Er is daar nog genoeg ruimte op de bodemplaat om o.a. zoals Barry ook al aangaf de rotsen iets voorbij het tunnelportaal te laten gaan en de tunnelingang dan een functionele keermuur of muren kan krijgen.

Zoiets maar dan met 2 tunnelingangen.

Bron Spörle.



Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
@citaat @citaat @citaat

Verrassing en verbazing alom :D. Eens kijken wat er morgen weer uitrolt ...

@ Tom,

Bedankt voor de suggestie, maar op die plek komt geen keermuur omdat ik de vrije ruimte beneden maximaal wil gebruiken voor het evenemententerrein. Maar toch hartelijk dank voor de fraaie foto, want die ga ik proberen één op één te "kopiëren" bij de tunnelingangen aan de achterzijde van het spoor! De mallen van Spörle heb ik al liggen :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Sommigen op het forum plaatsen één keer per jaar een update. Ik doe het nu zowat elke dag, noem het een hobby in een hobby :). Het tweede deel van de stadswal staat in de verf. Zelfde recept voor de rotsen: zwart, groen en oker earth colours van Woodland Scenics aangebracht. Deze keer iets meer oker gebruikt om een groter contrast te krijgen met de grijze granieten muur. Daarna drybrushen met wit; op de foto overheerst het wit meer dan in werkelijkheid. Op het bovenste deel van het tunnelportaal meer groen aangebracht, staat mooier :P. Vanmiddag kijken of ik nog tijd vind om ook groen op de rotswand aan te brengen, anders wordt dat morgen ...

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
En nog een extra  :thumbup:, Wico  O:-D

Dat zowatelkedagupdeten herken ik; werkt zeer motiverend ook en inderdaad een hobby binnen de hobby.
Met de eventuele supertips wacht ik nog even, want je bent nog niet klaar met dit deelproject  :D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Ik sluit me aan bij Tony, ik wacht ook even met eventuele op- of aanmerkingen, tips en/of trucs of andere aanvullende wetenswaardigheden. :o)
Maar dan toch maar één opmerking; ga gerust verder op deze wijze, het wordt vast wel wat. B) O:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
@citaat @citaat

Niet te lang wachten hè met die tips, want morgen is dit stukkie af 8o. Maar bij "richtige soeper tieps" breek ik het net zo snel weer af :o).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Tips heb ik niet Wico alleen maar complimenten dat het er prachtig uitziet. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
De tussen de soepertips en de aardappelen hebben met het groen te maken en kunnen pas -eventueel- achteraf gegeven worden.
En goede kans, dat je ze helemaal niet nodig hebt/kunt gebruiken, omdat je zelf al zo goed bezig bent  O:-D
Dus maak je geen zorgen, Wico.

Grtz +  :D
Uw toegenegen Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
@ Michel,

Bedankt voor de complimenten. Als wederdienst heb ik een paar gratis tips in jouw topic gezet :).

@ Tony,

Dan kan ik vannacht in elk geval gerust slapen. Ik ga nu extra mijn best doen op het groen, dat snap je wel :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Weer lekker bezig Wico, Het enthousiasme straalt van je werk af. Een vraagje houdt mij toch lichtjes bezig. Zoals je natuurlijk wel zult weten bestaan er verschilldende soorten rots. Onder andere heb je Basalt, Graniet, Lei, Krijt (meest in GB), Dolomiet, Marmer (kom je in CH niet veel tegen). En al die soorten rots hebben een eigen kleur. Je zal daar
a)  misschien
b)  waarschijnlijk
c)  met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
d)  met grote zekerheid
  (doorhalen wat niet van toepassing is)
aan gedacht hebben. Welke steensoort beeld je hier nu uit? Valt gips ook onder de steensoorten?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Tja, als er ook nog een evenementen gedoe bij gaat komen en er dan geen plaats meer is dan is dat wel jammer.
Je zou er bijv. ook nog mooi een grot in kunnen maken met de Heilige maagd Maria met haar kindje.



Deed het op mijn vorige baantje best wel leuk met van die brandende flikkerende kaarsen er in, maar daar zal dan helaas geen plaats meer voor zijn.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
LEKKER KLIEDEREN EN TOCH IETS FRAAIS CREEEREN! TOPPIE  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
@ Henk,

Het juiste antwoord is: a) b) c) :D. Ik ben even naar Göschenen in Zwitserland gereden om inspiratie op te doen (geintje natuurlijk). Zie onderstaande foto's die ik in de omgeving gemaakt heb (geen geintje). Voor zover mijn kennis reikt, gaat her hier vooral om graniet gesteente. Mijn rotsen en bergen zijn hiervan een vrije interpretatie :P.

@ Tom,

Ik heb aan de andere kant van de baan nog zo'n 15 strekkende meter aan natuur, rotsen en portalen te maken. Dus ruimte genoeg om van alles en nog wat te gaan realiseren. Daar zal alleen geen Maria grot bij zitten, want daar heb ik niets mee.

En om de vraag te beantwoorden waarvan je weet dat die komen gaat (toch Dirk-Jan :o)): nee, er komt ook geen berengrot of batcave.

@ Wim,

ZO IS HET MAAR NET ;).

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Citaat van: Wico op donderdag 03 februari 2022, 18:57:11
nee, er komt ook geen berengrot of batcave.
:roll: Nee, inderdaad geen Batgrot, Batman woont bij mij. O:-D
Maar een beetje modelbaan heeft natuurlijk wel de ene of andere grot, net zo als bij Tom of zoals bij mij. :P
Je moet nog 15 meter voldouwe met natuur en rotsen, dus een grotje ken der wel bij lijkt me zo. :idea:
:o) En een grot is een holle ruimte, dus bespaart ook nog gips, als Zeeuw zijnde moet dat je wel aanspreken. :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Mooi! Eerst maar eens goed naar het origineel kijken! En dan het model aanvullen met je fantasie, dan krijg je de mooiste modellen vind ik.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Citaat van: Wico op donderdag 03 februari 2022, 18:57:11

@ Tom,

Ik heb aan de andere kant van de baan nog zo'n 15 strekkende meter aan natuur, rotsen en portalen te maken. Dus ruimte genoeg om van alles en nog wat te gaan realiseren. Daar zal alleen geen Maria grot bij zitten, want daar heb ik niets mee.

Groeten,
Wico

Je hoeft er ook niets mee te hebben maar het geeft soms net een leuk detail en het gaat om de details op de modelbaan.
Ik heb er ook niets mee alhoewel mijn vrouw volgens het trouwboekje Maria heet maar ze heeft nog nooit in een grot gestaan met kaarsjes om haar heen.  :P
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
@citaat @citaat

Ik heb nog wel een idee voor een grot :D:

https://youtu.be/7brS6vEeAXA

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
De lijm is nog niet droog, maar ik wil natuurlijk graag het resultaat met jullie delen. De laatste detailfoto vooral om te laten zien wat je met XPS, een stanley mes en een staalborsteltje kunt doen :P. Ik heb wat zuiniger aan gedaan met het groen, om de rotswand er meer uit te laten springen. Ik zou zeggen: "Kom er maar in met alle verbetervoorstellen en suggesties". Ook boven de zestig ben je nooit te oud om te leren ;).

Voor de volledigheid: bij het linker portaal moet nog een keermuur komen, maar die komt tegen de afwerkrand die ik later nog moet aanbrengen.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
 :) Mmmhh...  ik ben wel redelijk tevreden denk ik zo met de rotspartij.
:roll: Naar mijn bescheiden mening zou het groen iets meer variatie mogen hebben, nu zie ik licht en donkergroen en dat is het.
Ik zelf maak dan een mix van 4 a 5 soorten groen, hussel dat door elkaar en je hebt een mooie begroening in meerdere kleuren.
Maar ja, da's mijn mening, u is al boven de 60, u wilt wel bijleren maar meestal groeit met de jaren ook de eigenwijsheid. >:-D

Dirk-Jan


Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Wico,

nog altijd super goed bezig zie ik. Je zou haast een Donnerwetter preiser willen worden, zo'n schone stad.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Ook dit is weer DIK voor elkaar Wico, de stijle muur is veranderd in een prachtig en natuurlijk ogend stuk scenery  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Rots structuur; uitstekend gelukt, Wico  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Groen-advies van Carl (66); op de donkergroene struiken wat gele bloemetjes (verftippen of anderszins) en op de lichtgroene wat rode (of blauwe) bloemetjes. Dit alles niet op alle struiken en in meer of mindere mate.  B)
En eventueel ook; wat (half) verdorde struikjes/takken op het "kalere" onderste plateau boven de tunnelportalen.
Advies van Tony (ook 66); ga vooral verder zo, het wordt een steeds groter feest om naar te kijken !  :P

Grtz Carl & Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Hoi Wico, ziet er goed uit. Zou ook wat bloemen toevoegen, wellicht nog wat klimop achtig iets en wat geel/groen gras .

Gr henk
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Wico,

Het ziet er prachtig uit de muur. :thumbup:
De rustgevende sfeer komt bijna door mijn beeldscherm heen. :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Kan me er ook redelijk in vinden, mis wel ook wat kleur en beetje diepte werking  ;) maar ja, dat is op zo'n klein baantje altijd lastig.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
@citaat @citaat @citaat @citaat

Heren, dank voor alle reacties: van redelijk tot super gelukt dus :D. Maar het zijn de details die het doen, dus meer variatie en kleur bieden ruimte voor verbetering! Daar kan ik wel wat mee.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Zoals al door Dirk-Jan opgemerkt, groeit mijn eigenwijsheid met de jaren (al was er bij de geboorte al een goede basis aanwezig ;). Maar wanneer Carl als een groen expert graag verbeteringen wil en anderen dat volmondig onderschrijven, wie ben ik dan om dat niet te doen.

Daarom een foto met meer dieptewerking voor Tom, wat bescheiden en subtiele paarse bossies en gele blommen voor Carl en wat extra dode takkies voor Tony :D.

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
-WICO,
Jij vraagt om reacties. Nou, ik heb er wel 1! Terugkijken dop die rotsen en ook naar jouw rijgedrag in het CH-gebied, dan moet je toegeven, dat ook rotsen niet altijd helemaal grijs zijn. Dus het weekend maar eens gaan nadenken of jij nog ikets van een bruinig kleurtje kan gaan toevoegen. Volgens mij gaat dat zeker een flink stuk 'echter' lijken. Het is de roestvorming op de rotsen, die je er meer uit moet laten komen.
Maar: het is en blijft jouw idee van aankleding van  de scenery!
Anders gezegd: nog maar een keertje terug naar het geliefde Zwitserland!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Ik vind het prachtig Wico :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
@ Gerard,

Mijn bergen en rotsen zijn opgebouwd uit vijf kleuren, dus zeker niet alleen maar grijs. Maar je hebt in zoverre gelijk dat ik tot nu toe geen bruintint als hoofdkleur gebruik. Dat ga ik op dit stuk ook niet meer doen, maar er komen nog bergen, rotsen en muren genoeg waar ik dat kan toepassen. Een toepasselijke foto uit mijn "grootspoor scenery" map die veel inspiratie geeft!

En ik ga heel graag nog eens terug naar Zwitserland :P.

@ Sander,

Dank je wel voor het compliment!

Groeten,
Wico

EDIT Dirk-Jan; fotobron: https://www.flickr.com/photos/baggieweave/20197543274
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Wow dit is zeer goed geslaagd. Waar het eerst een probleem was met het hoogteverschil en die muur heb je nu een prachtig stukje natuur waar je naar blijft kijken. Ik zou er niks meer aan doen!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Carl en Tony gaan - net als Wico - vandaag voldaan naar bed  O:-D

Oja,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En voor de inspiratiefoto nog een extra  :thumbup:

Welterusten...........
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal


Als ik hier zo naar de rechtertunnelingang kijk vraag ik me af of lange rijtuigen daar niet teveel overhangen om niet tegen de tunnelwand aan te komen. Heb je dat al geprobeerd?
Verder vind ik het er al heel fraai uitzien, zeker na de tips die je verwerkt hebt :) :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
@ Henk,

Ik zat net nog even naar jouw video's van je zelfbouw camper te kijken. Dan zie je ook dat wat je eerst voor ogen had in de praktijk toch beter kan. Zo was het bij mijn steile wand ook ;). Gelukkig kunnen we allebei tevreden zijn met het uiteindelijke resultaat!

@ Tony,

Als Carl vindt dat het goed is, dan kan ik verder met het volgende gedeelte :thumbup:.

@ Marco,

Goed gezien want de rechtertunnel is aan de krappe kant. Maar gelukkig getest met mijn langste rijtuig en dat gaat goed! En adviezen en suggesties op het forum zijn onbetaalbaar, dat blijkt maar weer :P.

Groeten,
Wico

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je iets getest hebt, maar daarna toch gaat twijfelen? Vanochtend nog een keer mijn rijtuigen door de tunnelportalen laten rijden om zeker te weten dat ze er goed doorheen gaan. Nou dat viel dus tegen. Ik had de sporen uitgetekend, maar ze nu opnieuw uitgelegd en dan liggen ze toch net effe anders :?. Dus Donnerwetter Ost ligt er nu een beetje desolaat bij :(. Maar het komt allemaal goed!

Voor de bewoners maakt dat trouwens niets uit want in Donnerwetter Ost schijnt voor hun altijd de zon. En dus is het tijd voor de jaarlijkse buurt BBQ. Gezellie ... :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Dat is even een tegenvaller maar het geeft ook weer nieuwe mogelijkheden.
Je zou de tunnelportalen nu ook iets verspringend kunnen plaatsen zo dat de linker tunnelingang iets meer naar voren komt.
Dat geeft nog meer diepte werking en een rustiger beeld.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Citaat van: Wico op zaterdag 05 februari 2022, 11:37:21
Maar gelukkig getest met mijn langste rijtuig en dat gaat goed! En adviezen en suggesties op het forum zijn onbetaalbaar, dat blijkt maar weer :P.
8o Toch maar weer goed dat je het nog even ging checken, ook enkele medelezers twijfelden er al aan. :roll:
Maar geen man over boord, met wat knutselfrutseloplossingen komt het vast goed en kunnen de langste wagons er ook lekker door tuffen. O:-D
En neem nou nog wat millimeters extra, want je weet nooit met wat voor aparte wagon tante M* nog eens komt aanzetten.
Jij kwijlend boven je toetsenbord en dan past dat ding niet door dat tunneltje, vet balen. :?
Dus ruimte maken in die tunnelingang, niet van dat zuinige. :D

En onze suggesties en adviezen zijn niet onbetaalbaar, ze zijn gratis, en soms nog ongevraagd ook. :D
Dus ouwe prutser, suc6 met knutselen, doe je best, je kunt het. O:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
@ Tom,

De opzet van deze portalen hou ik nu zoals het is, want ik ben er tevreden mee. En alsof ik je reactie al kon raden: bij de achterste portalen ga ik de ingangen wel iets laten verspringen!

@ Dirk-Jan,

Ja, die medelezers zetten mij aan het denken en twijfelen. Dus grote dank daarvoor, want nu kan ik het nog tijdig herstellen. En indachtig jouw opmerking heb ik de portalen ook weer los gehaald. Daar gingen de rijtuigen maar met een paar millimeter speling doorheen. Die ga ik dus ook opnieuw/beter uitlijnen.

En alles wat gratis is kunnen wij Zeeuwen natuurlijk goed gebruiken :o).

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Carl kon precies verstaan waar die 2 preisers bij de heg bij de BBQ in Donnerwetter Ost het over hadden, Wico !
Dat linker manneke probeert het rechter manneke te overtuigen van iTom's idee, om de portalen te laten verspringen.
"Ik geef hem groot gelijk, Tony. Dat zou vele malen mooier ogen ! Zou jij dat voor me in zijn topic willen typen ?"

Bij deze dus, Wico.
Het is dan wel niet de grotekleinetreinencompetitie, maar het advies van de profi's is het overwegen toch wel waard  B)
Het zal een beetje een plein-effect geven op je museumterrein.
Als je alles echt los hebt, zou ik het toch eens proefplaatsen  O:-D

Grtz Carl & Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Wico,

Goed dat je het knagende gevoel van de lange rijtuigen heb weggenomen doormiddel van het uitproberen. :thumbup:
Gelukkig is dat nu verholpen en kan je op je gemak verder gaan waar je gebleven bent aanbrengen van schitterende scenery.
De BBQ ziet er goed maar vooral gezellig uit misschien nog leuk idee om bij de BBQ een hond te plaatsen die zit te wachten op een stukje vallend vlees. ;)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
@ Tony,

Elk advies wordt hier serieus overwogen, maar niet altijd overgenomen ;). Zoals ik al eerder schreef komt er bij de linker tunnelingang een schuine keermuur. Die zal dus optisch die ingang nog verlengen.

@ Michel,

Haha die hond vind ik wel een goed idee!

Groeten,
Wico

     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Had ik wel gelezen, hoor  :D

Ben en blijf benieuwd hoe je verder gaat, Wico !

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
CiteerCarl kon precies verstaan waar die 2 preisers bij de heg bij de BBQ in Donnerwetter Ost het over hadden, Wico !
Dat linker manneke probeert het rechter manneke te overtuigen van iTom's idee, om de portalen te laten verspringen.
"Ik geef hem groot gelijk, Tony. Dat zou vele malen mooier ogen ! Zou jij dat voor me in zijn topic willen typen ?"

Die Carl is toch een knappe vent hé. Met zijn plastic oortjes hoort hij al dingen nog voordat Tom zijn comment geplaatst had.

Wico, benieuwd hoe je het portaal probleempje op gaat lossen. Een paar mm is niet veel als speling. Nu zullen die treinen door deze tunnel niet zo heel erg hard rijden maar toch. Safety first. Worden de portalen nu verbreed of? We wachten in spanning af.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Henk,

In een ander topic vroeg je je al af of ik kippig was geworden ;). Blijkbaar wel want de portalen staan niet goed uitgelijnd ten opzichte van de rails. Aan de portalen zelf hoeft dus niks te gebeuren, ik moet ze alleen wat naar links verzetten. Maar het duo Tom en Tony heeft natuurlijk een bommetje gelegd onder mijn oplossing. Eens kijken of dat nog wat op gaat leveren 8o.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Altijd fijn te kunnen helpen, ook al heb je je mede door mijn opmerking een boel werk op de hals moeten halen. Misschien kun je mij een volgende keer wel helpen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Marco,

Ik kan alleen maar blij zijn met je kritische blik :thumbup:. De afgetekende sporen bleken dus niet helemaal te kloppen. Nu is het nog eenvoudig te herstellen!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Kom ik vanochtend boven op zolder, schrik ik me rot 8o. Blijkbaar had ik onverwacht bezoek gehad, want de heleboel lag overhoop. Mijn eerste gedachte was: "Zouden UWO's dan toch bestaan?" (UWO = Unidentified Working Object, vroeger beter bekend onder hun oude naam: kaboutertjes. Maar dat vonden de dwergen en lilliputters een discriminerende term, dus die gebruiken we niet meer :o).) Maar tot mijn grote verrassing bleek de waarheid heel anders, want op de baan vond ik een piepklein briefje dat ik met een sterke loep maar net kon lezen:

Bester Wico,

We konden het niet langer aanzien dat Tony maar bleef draaien en keren in bed. Keer op keer hoorden we hem mompelen: Warum is die Wico toch so eigenwijs. En dan opeens bromde hij weer "televisie". Dat van die televisie snapten we niet helemaal, dus nog eens goed luisteren. En toen hoorden we het duidelijk: "tunnelvisie" en viel bij ons het kwartje.

Daar moesten we dus eingreifen. We hebben gelijk de avondtrein naar Zeeland genomen en de ganze nacht doorgewerkt. Afbreken en wieder opbouwen maar dan met meer dieptewerking. Wie ook der Tom schon meermaals hat gezegd.

Twee experten met uber honderd jaar ervaring, dat mag je niet so maar negieren! Schau mal an en hopelijk ben je blij met het resultaat.

Liebe groeten van Carl & Matz


Ja, toen stond ik wel even met mijn mond vol tanden, want die kereltjes hadden een berg werk verzet en dus stiekem mijn hele tunnel afgemaakt. De tunnelportalen waren nu goed uitgelijnd, het binnenwerk compleet aangebracht, de portalen opnieuw geverfd en geweatherd en tot slot vers groen aangebracht. En natuurlijk met een verspringend tunnelportaal zodat het duo T&T weer rustig verder kan met hun eigen knutsel en scenery kunsten.

En ik moet toegeven dat het er goed uit ziet zo :thumbup:. Als je niet beter weet zou je denken dat het er altijd zo uit heeft gezien :P. Dus mijn grote dank aan beide heren :favorite:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... onverwacht bezoek
-WICO,
Ja, dat is bijkomen van de schrik! Maar het resultaat an dat nachtelijke werk is weer helemaal opge(ver-)klaard. Wat een verschil! Echt heel mooi gedaan! Dat mag meer gaan plaatsvinden, zeker? Toch wel heel merkwaardig, dat zoiets alleen bij jou kan plaatsvinden. Anderen hebben daar geen last van! Mogelijk toch bepaalde 'aardstralen'? Nu snel naar dat andere projekt, zeker? We gaan het zien, maar een leuke verrassing is het zeker! Het maakt jouw dag weer helemaal  "Het EINDE"!
Plezier hebt je al, dus blijft er nog over 'sterkte'!

Edit Dirk-Jan; GIF plaatje verwijderd, zie forumregel D4