Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
staan die 2 rechtse muren niet een beetje te hoog, ze belemmeren het zicht, of zet je ons weer op het verkeerde been zoals bij die boom  O:-D


mvg,
Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Michel,

Je hebt helemaal gelijk wat betreft de hoogte en het verkeerde been. De gedachte/bedoeling is dat de muur in drie stappen "omhoog" gaat. Je ziet vooraan de laagste positie en rechts de hoogste positie. Die staan dus op de verkeerde plek en komen verder naar achter.

Beetje verwarrend inderdaad  :?.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Goed idee, zo'n " trapsgewijze " constructie geeft het een andere dimensie.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
 :roll: Ik weet nog effe niet wat ik er van vind, het lijkt een beetje alsof er een hele rij loze tunnelingangen ontstaat.
Maar ik heb het eindresultaat natuurlijk nog niet in beeld, het kan best wat moois worden. B)
Ik wacht het rustig af, knutsel jij maar lekker door en we gaan het zien. 8)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Ik heb zo'n beetje hetzelfde gevoel als D-J, Wico.
Je kunt natuurlijk ook kiezen uit een mix; heel veel groen zoals achter de flats in West, stukken rots, steunmuren en -beren en eventueel nog een betonconstructie ( ook voor de tunnel ).
Maar wat jij al ongeveer al in je hoofd hebt zitten, weet ik uiteraard (nog) niet.
Hoe dan ook, een mooie puzzel  :P
En je hebt er alle tijd voor !

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
@citaat @citaat

Bedankt voor de feedback, daarom is het ook een eerste poging/indruk. Alternatief is een strakke muur, dat ga ik ook nog uitproberen. En precies wat Tony schrijft (af en toe denk ik dat hij in mijn hoofd zit 8o), de nu nog kale muren moeten worden geïntegreerd met de rotsen en het groen tot een smaakvol geheel :P.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Hallo Wico,

Zelf zou ik er een mooi talud van maken met rotsen en gras, en alleen de tunnelportalen overhouden.
Mits je daarvoor de ruimte heb natuurlijk.
Enne tis maar een idee hoor.

M.vr.gr. Erwin
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Ik moest gelijk even terug denken aan mijn baantje St. Barbara im Allgäu waar ik een muurtje voor had gemaakt.
Misschien een idee omdat hier op Donnerwetter Alm ook een beetje toe te passen.



Is wat speelser dan die arcadedingen denk ik maar ja, dat is dus wat ik denk en jij moet gewoon doen waar jezelf een gevoel bij gaat krijgen van zo zou het kunnen zijn.  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
@citaat @citaat

Kijk, en zo blijven de verschillende goede ideeën binnen komen :thumbup:. De foto van Tom past inderdaad wel enigszins bij het beeld in mijn hoofd :). Puur ter illustratie van mijn gedachten, zie onderstaande Noch hardschuim "Stein Fels Arkaden". Dat is een beetje waar ik nu qua beeld aan zit te denken. En een combi van meer muur en minder arcaden is natuurlijk ook een optie :idea:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Gewoon zelf opbouwen met stukken schors, delen van gipsmuurtjes die gebroken zijn en met wat latjes en oude spoorstaven een keermuurtje maken. Zo kan je het dan helemaal naar eigen wens aanpassen en wat jezelf maakt geeft meer voldoening dan kant en klaar gekocht ;) en het is uniek.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Zo'n keermuur is snel zelf te maken.

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Nou Wico, de komende nachten ga je genoeg denkstof hebben  :D
Ik ga er ook nog wat tegenaan gooien  O:-D
Maak er uiteindelijk vooral iets Wico's van.
Zoals Tom al schreef; er is al genoeg kantenklaarspul.

Bijgaand een plaatje van mijn Mitterhein-dio  ;)

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
@citaat @citaat

Laat maar komen die suggesties en foto's, dat voedt mijn creativiteit :thumbup:. Alle ideeën gaan in de "grijze blender" en dan zien we wel wat er uit komt :D.

En nogmaals de Noch wandplaat puur als voorbeeld, want ik ga zelf lekker aan de gang met gips, tempex, xps en groen in diverse soorten en maten :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
That's the spirit !
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
 @citaat 100% mee eens.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Allez Wico,
Beat that wall. om het maar helemaal internationaal te houden.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Hi Wico
Als je toch no aan het broeden bent op wat hier , de beste oplossing is, heb ik ook nog een mogelijkheid.
In plaats van de dicht gemetselde platen , zou je ook het diepste stuk er uit kunnen snijden.
Je creëert dan een blik naar de baan die door de berg  gaat.
Soort van gallerij.
Op mn eigen baan ook toegepast, zeker als er een trein met verlichting rijdt, leuk in kijkje.

Succes met de puzzle.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Erik,

Bedankt voor de suggestie. Een galerij gaat er in Donnerwetter Alm ook zeker komen, maar dan op een andere plek waar dat denk ik beter past :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Hi Wico,

Wat gebruik jij als track bedding?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
@citaat

PU rubber ondervloer 2.8 mm. Verkrijgbaar op rol van 10 meter. Laat zich makkelijk snijden of knippen en goede geluidsisolatie.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Dat is inderdaad wel handiger dan alleen kurk of die trackbed van woodland scenics.
Bij mij gebruik ik die woodland sceneics trackbed op triplex, miserie om te plakken want met die c tracks moet je die strips middendoor snijden.
Al mijn scenery is opgebouwd vanaf een roze isolatieplaat van 2cm dik dat op die triplex rust, dit neemt ook veel rolgeluid weg.
Als ik ooit een andere layout zou maken dan denk ik eerder alles in die roze isolatieplaat te maken en de tracks met fijne schroeven vast te maken.
Thanks voor de tip  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
WICO,
Aanbevelingen zijn altijd welkom. Maar nu even naar de tunnelbouw onder jouw Donnerwetter OST. Ik geef geen beschrijvingen maar plaats alleen maar foto's van de opbouw en detailleringen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
En toen had ik even geen zin om te werken aan Donnerweter Ost, want daar zit ik nog in de "hoe nu verder" denk modus. Dus heb ik mijn handen maar laten wapperen om een locloods voor de oude stoomlocs in elkaar te steken. Het model is van Faller, uitgebracht onder nummer 120165. Op de doos staat een mooi geweatherd model, maar in de doos zit gewoon een standaard plastic uitvoering. Dus moest ik zelf met de penselen en verf van de Action aan de slag om er wat moois van te maken. En voor een dagje werk vind ik het er niet slecht uit zien. Straks bij definitieve plaatsing moet ik nog wel wat groen (mos/onkruid) aanbrengen.

De zondag dus weer nuttig besteed :P.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Dat kun je met recht zeggen, goed besteed. Ziet er mooi uit. Alleen had ik die grote scharnierhengen op de deuren nog een ander metalig roestkleurtje gegeven. Kan altijd nog, of?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Henk,

Zo zie je maar weer dat je nooit klaar bent ;). Maar een goede suggestie en dat ga ik zeker nog doen met poeder of roestmarker :idea:.

Groeten,
Wico

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
 B) Dat is een mooie loods. :thumbup:
Die is je stomers wel waardig, die kunnen daar mooi af en toe binnen staan en af en toe natuurlijk een rondje over de baan tuffen.
De tip van Henk is inderdaad wel een goeie, daar wordt de loods mooier van. :thumbup:
En best goed om af en toe op een andere plek op de baan wat te doen, de ideeën hebben soms effe nodig om te ontstaan. :roll:
Terwijl je dan leuk met wat anders bezig bent komen de ideeën vanzelf wel.
En anders kan je nog altijd ons om advies vragen. O:-D :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Die loods heb je echt mooi gemaakt zo. Mijn vrouw zal blij zijn met de tip dat ze naar die ene winkel moet voor verf voor ons Kerstbaantje
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Mooie loods heb je gebouwd.
Ga je de deuren ook nog automatisch open en dicht bedienen, dat is dan de volgende uitdaging.
Is dit een echte Zwitserse Loods.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je met het gebied naast de tunnels van plan bent. Maak je daar ook een stedelijk gebied van ( b.v. oude stad ) dan zou je de arcaden ook open kunnen werken en er winkeltjes in vestigen. Stop het maar in de blender. :D

groet, Wim
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Mooie loods en adviezen genoeg, Wico  :thumbup:
Er had wél een slurfje uit een van (geopende) deuren mogen steken  O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
-WICO,
Dat 'netjes' kliederern zijn we zelfs van jou al gewend. Zelfs dat jij binnen een dag iets geheel anders op de 'baan' zet verbaast ook niemand meer. Maar wat gaat jij doen met die vele andere elektrolocs in Donnerwetter? Die vergen ook onderhoud en smeerbeurten! Natuurlijk die worden uiteraard ergens anders onderhouden in jouw CH-wereld. Zo'n loods hoort echt bij jouw 'Old-timer-steam-world' te staan. Inderdaad jij bent met een dubbele 'Action' bezig geweest!
Die linker weet veelal niet wat die rechter gaat doen! Maar jouw handjes hebben voor heel wat wind gezorgd! In een hand-omdraai staat er een locloods! Verdere detailleringen komen er nog aan. Hierna op naar het volgende projectje! Kwestie van handje-klap, zeker?

EDIT: Fotobron:modellbaustammtisch.ch
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lekker bezig weer Wico, wel klein puntje van mijn kant. Ik vind de verhouding rails/bedding met het gebouw niet mooi. Kijk voor het verschil naar de foto hierboven geplaatst. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
De zondag is zeker goed besteed Wico, leuke loods  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
@ Dirk-Jan,

Gelukkig is er op mijn baan nog genoeg te doen, dus een beetje afwisseling is hier geen probleem :). En tips een advies zijn altijd welkom, of ik er iets mee doe is nog wat anders ...

@ Vince,

De echte kunstenaars werken natuurlijk met allerlei speciale verven en washes, daar kan ik niet aan tippen. Maar met die goedkope verf kom je ook een heel eind. Gewoon een beetje mengen en kliederen voor het beste resultaat! En een beetje oefenen hoeveel te verdunnen met water en een drupje afwasmiddel. Beter te dun en twee keer aanbrengen, dan in één keer een dikke laag.

@ Tom,

Het mooie aan deze loods is dat hij is gebouwd van natuursteen (graniet). Dat vond ik wel passen bij mijn Zwitserse thema. De deuren zijn voorzien van een veermechanisme, eerst maar eens kijken hoe zich dat in de praktijk houdt.

Aan automatisch open en sluiten waag ik me voorlopig nog niet.

@ Wim,

Meer stedelijke bebouwing gaat er niet komen,  het lager gelegen gebied wordt het evenemententerrein voor de historische treinen. Ik verwacht dat de arcaden het niet gaan worden op deze plek, we gaan het zien.

@ Tony,

Haha ik heb er wel aan gedacht maar was even teveel moeite. Gelukkig kan ik het nog goedmaken :P. Jan Blaaser kan trots op me zijn :o).

@ Gerard,

Het zal bij één locloods blijven want de ruimte ontbreekt om er nog ergens één te plaatsen.

@ Sander,

Zo op de kale gele XPS plaat is het inderdaad niet een heel fraai gezicht Ik verwacht als er straks ballast komt te liggen, dat het minder storend wordt.

@ Peter,

Beter dan op de bank hangen toch?

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Mooi, Wico  :thumbup:
Ze staan klaar voor de start !
Mooie afwisseling straks, als die zich door de Alpen wurmen.
Voor je het weet, ontdek je ook het kijkgenot van het bewegende drijfwerk  ;)

Fijne zondagse afsluiter !

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Hallo Wico,

Goed idee om even iets anders op te pakken.
Terwijl op de achtergrond de verschillende ideeën worden gewogen, heb je de loods mooi bewerkt,
Mijn eerste reactie was ook , mooi passend voor je stomers.
Gelukkig vind je dit zelf ook.
Geslaagd plaatje deze twee voor je loods.

Groet, Erik
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
@ Tony,

Het is in elk geval erg rustgevend als zo'n stoomtrein met een gangetje van 80 kilometer per uur over de baan tuft. Heel wat anders dan dat moderne spul dat zo snel mogelijk van A naar B wil komen ;).

@ Erik,

Een locloods stond eigenlijk altijd al in de planning voor Donnerwetter Alm, maar een stoomloc niet. Nu met twee stoomlocs in bezit, vond ik dit wel een passend model loods.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Wico, kort en krachtig: JIJ BENT GOED BEZIG....


Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Luc,

BEDANKT :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Wico,

Diverse pagina's door genomen maar wat een mooie vorderingen zijn er gemaakt door je. :thumbup:
Je topic blijft genieten vanaf de eerste pagina was het al raak en aan het aantal waarderingen te zien denken er meer zo over.
Ja best moeilijk om zo een arcade muur te maken lijkt mij ik kan alleen zeggen want al a-scenery man kan ik je geen bruikbare tips geven maar doe wat je het mooiste vindt staan wat goed smoelt zullen we maar zeggen maar een scenery kunstenaar als jij gaat daar zeker uitkomen dat weet ik zeker.

Ook de loc loods voor de 2 prachtige Zwitserse stomers is zeer mooi en prachtige gemaakt en is weer een schitterend detail aan je steeds mooiere wordende baan.

Kortom ga zo door en ik blijf met volle teugen genieten van je update's.

Groet Michel

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Michel,

Welkom terug op het forum en goed om weer wat van je te horen :thumbup:. Sinds ik met vervroegd pensioen ben kan ik wat meer uurtjes aan de trein hobby besteden, en dus kan ik lekker meters maken. De arcademuren gaan het niet worden, het is toch wat te grof. Die kan ik ergens anders nog wel gebruiken. Binnenkort meer over de laatste activiteiten en aanwinsten.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Even een kleine update vanuit Donnerwetter en de afbouw van de stadswal. De eerder getoonde arcademuren hebben het niet gehaald. Het geheel oogde toch te grof en niet in verhouding met de (toekomstige) omgeving. Gelukkig heb ik nog plek zat op mijn baan om ze later ergens anders te gebruiken. In plaats daarvan ben ik nu begonnen met het plaatsen van een combinatie van xps bergwand en gipsen muren. De foto's geven een eerste indruk van hoe het gaat worden :). Verder kreeg ik vandaag een pakketje met wat nuttige en leuke dingen. De laatste vijf wisselaandrijvingen zijn nu binnen, wat stratenfolie en twee leuke preiser setjes. Het ene setje ga ik gebruiken om een tuinfeestje te bouwen en het andere setje komt goed van pas bij het evenemententerrein met mini-kermis :P. Aan dat laatste ben ik nog niet toe, maar je kunt het maar vast in huis hebben ;).

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Dat zijn leuke setjes met Donnerwetterleute zeg! Welk merk?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
De Preiser setjes zijn erg zeer leuk Wico zeker die met de ballonen die kan hier ook mooi staan bij het locfestival dus gaat die op de verlanglijst.
Wat betreft de muren daar heb ik nog niet het wauw gehalte eerlijk gezegd maar jij weet er zeker wat moois van te maken met wat hangend groen en misschien een paar lantaarns bij de geparkeerde auto's dat geeft al meteen een heel ander gezicht.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
 B) Lekker bezig, het lijkt wel wat te worden. :thumbup:
Mijn eindoordeel komt wel als het klaar is, nu heb ik er nog geen goed zicht op. O:-D :D
:) Die ballonsnuiter en kids zijn erg leuk, die lopen ook bij mij rond, zeker familie. :o)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
@ Hans,

Beide setjes zijn van Preiser: 10553 (grill party) en 24659 (ballon verkauf).

@ Michel,

Die ballonnenverkoper zal bij jou ook leuk staan op het loc festival :thumbup:. De wow factor komt hopelijk later, tussentijds is het vooral een knoeiboel 8o.

@ Dirk-Jan,

Of het wat wordt zal de toekomst uitwijzen; zelf heb ik er wel een goed gevoel bij :P. En doe de groeten aan de tweelingbroer van de ballonnenverkoper :o).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
-WICO,
Ik sta weer versteld van jouw werkwijze. Het woordje 'RUST' komt nog steeds niet bij jou voor! Voor 'ons' is dat niets nieuws, maar toch nog even terugkomende op de flats. Jij hebt ionmiddels wel tuinvingers gekregen. Leuke en verrasende bloembakken bij bijna alle balkons! Het lijkt erop, dat de hele buurt wat van de 'postcode' hebben ontvangen! Prachtig alles bij elkaar genomen. Alweer een compliment! Inderdaad het kan niet op.
Het trapgat hebt jij inmiddels ook onderhanden genomen en de in- en uitritten zijn duidelijk in het pikdonker gebleven. Kijk nog slechts wel even naar de in- en uitriotten van het spoor. Laat nog wel even wat steentjes achter, die toch wat doorlopen! (15-20 cm lijkt mij voldoende) Het wordt weer wat heerlijk 'kliederen'! De 'action' heeft nog voldoende voorraad liggen!  :-)
De scenery in de omgeving maakt het daarna prima af!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Hey Wico,

Dit vind ik een mooie oplossing




Deze heb ik meteen al maar opgeslagen in mijn database voor wanneer ik op mijn baan de stad ga bouwen in de nabijheid van het kopstation.
Hierbij komt het stadsdeel ook hoger liggen dan het kopstation, waarbij onder de stad nog enkele sporen lopen.
En dan moet ik natuurlijk ook een stadswal gaan creëren.
Dit vind ik een ideale oplossing en ook nog eens simpel om uit te voeren.
Hoe heb je het XPS bewerkt, om zo'n ruw uitzicht te verkrijgen, lijkt met een rasp te zijn gedaan.

Ik blijf het nauwlettend volgen. ;)

Nogmaals mijn complimenten voor jouw bouwkunsten

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Hoi Wico,

Leuke preisersets  :thumbup:
Van de muren met rots ben ik ( hopelijk nog ) niet echt ondersteboven.
Geen idee hoeveel rots er nog bij kan qua plaats, maar ik zou er meer van maken en ze schuiner omhoog laten gaan.
Dat is met losse stukken schuim wel uit te proberen, hoe dat oogt.

Maar zoals D-J al schrijft; het is nog niet klaar en als er straks groen op en aan zit, ziet het er heel anders uit.
Extra benieuwd, hoe je verder gaat dus  ;)

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
@ Gerard,

Deze week hadden we geen kleinkinderen om op te passen, dus was er iets meer tijd voor de baan en de scenery. De portalen van het spoor moet ik nog aan gaan pakken, maar eerst de stadswal afmaken.

@ Freddy,

Leuk dat je mijn gestoei met de scenery als voorbeeld wilt gebruiken. De XPS snij en hak ik eerst met een stanleymes, daarna bewerk ik het geheel met een klein staalborsteltje voor het ruwe oppervlakte.

@ Tony,

Het is juist mijn bedoeling dat dit deel meer een steile wand wordt, dus vrijwel verticaal omhoog. Maar ik kan van de hogere delen nog wel wat afhalen voor meer verloop. Waar de achterste sporen lopen zal wel veel meer berg ontstaan.

Het zit allemaal nog in mijn hoofd, hopelijk maken de toekomstige foto's meer duidelijk :).

Groeten,
Wico