Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Wico's Donnerwetter Alm ... gemzen en steenbok gespot ...

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Voortschrijdend inzicht, Wico  :thumbup:
Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald  ;)
Je ziet het altijd pas echt als het er op proef gepast staat, maar dat wist je zelf ook al.
Het is een van de spannende facetten van onze hobby; je bedenkt wat, je ziet het in je hoofd al voor je, je begint eraan en als het er daadwerkelijk staat, is het plaatje toch anders dan je dacht en hoopte.
Dat gebeurt in de modelwereld net als in de grote. Het grote voordeel voor ons is, dat wij het relatief gemakkelijk aan kunnen passen wanneer we dat willen.

De gelijkmatig verspringende hoogtes passen wat mij betreft helemaal in het bouwkundig en strak landschappelijk denken van de Zwitserse planologen en architecten en de variatie komt straks vanzelf door het aangeplante groen.
Je nu nog overbodige rotswand is nu een goed bruikbaar decorstuk voor je hele baan in aanbouw geworden en zal uiteindelijk vast wel een passend plekje vinden.

Ik wens jullie ook alvast fijne feestdagen en al het wenselijke  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Tony,

Ik had het niet beter kunnen verwoorden, je snapt het helemaal! Zeker wat betreft mijn laatste inzichten over flats en aan te brengen groen :thumbup:. Een kijken of we dit beeld in mijn hoofd wel om kunnen zetten in opnieuw een leuk stukje scenery :P.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Vandaag lekker bezig geweest met de basis voor de flats. De weg en parkeerplaatsen liggen er nu behoorlijk strak bij, die ga ik later nog wel wat vervuilen. En ook de bermen zijn voorzien van het eerste groen. Morgen verder met de greenkeeper en het struikgewas.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Wico,

Leuk gedaan zo de flats op verschillende hoogtes te laten staan geeft een leuk speeleffect vind ik.
De aangebrachte bermen geven meteen kleur aan het geheel en geven mooi de verschillende hoogtes aan.
Prachtige gezichtsbedrog de eerste foto's van de oppervlakte van het flats gebied want de laatste foto geeft de ware oppervlakte goed weer mooi gedaan mijn complimenten. :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Michel,

Ik kan natuurlijk van de flats ook celblokken maken ;). Paar bomen er omheen, bewakers erbij etc. Waar heb ik dat idee eerder gezien :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Misschien ter verbetering van het buurt contact in de bermen hier en daar een mooie trap aanbrengen van beton of hout.
Kunnen de mensen lekker makkelijk bij elkaar gaan borrelen of koffie drinken.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Tom,

Verdikkemes dat ik daar nou niet eerder aan heb gedacht 8o. De gegoten gips trappetjes liggen al tijden in een doos te wachten! Eens kijken of/hoe/waar ik die nu nog kan plaatsen.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Wat een mooie spulletjes weer bij elkaar  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
 @citaat @citaat. Daarom denken wij af en toe een beetje mee.

Misschien gelijk dan naar wat trapleuningen zoeken, ik denk dat er toch wel wat Zwitserleven genietende pensionado's in de appartementen wonen en die worden natuurlijk met de jaren slecht ter been.  ;) :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
 :D :idea: Dan denk ik ook effe mee; naast de trap een rollator/rolstoelhelling.
Hup hup, mes in de helling en maak der wat van.

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Soms heb je zin om helemaal los te gaan op de details, en soms niet. Dus helaas voor Tom en Dirk-Jan, ik heb het dit keer bij een eenvoudige opzet en uitwerking gehouden. Komt bij dat het naastgelegen parkeerterrein al redelijk druk is, dus de rust en eenvoud om de flats zijn dan weer een mooi tegenwicht :P.

Dit keer dus ook slechts één preiserinnetje toegevoegd, van het rondborstige type zeg maar, op weg naar haar knalgele Mini. Want niks pensionado's hiero, deze appartementen zijn voor de yuppen, dinkies, urban heroes of hoe ze ook heten tegenwoordig. Woonplezier met uitzicht op de treinbewegingen, wie wil dat nou niet :D.

Natuurlijk is de boel nog niet af en ga ik nu de aansluiting maken met de Kleberklammergipfel (richting spiraal).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Prima natuurlijk, het is jouw baan en jij bepaalt of je iets met onze bemoeienissen gaat doen.  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Prachtig weer!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
 :o) Hhmmm..... toch jammer je niks doet met die uitstekende tips van Tom en mij. :D

Citaat van: Wico op vrijdag 17 december 2021, 19:23:43
Soms heb je zin om helemaal los te gaan op de details, en soms niet
Ik wist dat Zeeuwen zuunig zijn, maar ze maken zich er ook van af met een Jantje van Leiden. >:-D :mrgreen:
Mmhhh... maar ik snap het wel, je hebt nog heel wat meters kale baan te bebouwen. :D O:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Is allemaal weer mooi strak op z'n Zwitsers :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Het is een sfeervol geheel geworden Wico nu de omgeving van de flats aangekleed is. :thumbup:
Mijn ochtend is door je update met een glimlach begonnen kijkend naar de vele leuke details zoals de buurvrouw die naar haar auto loopt de rode auto die achter de achterste flat verscholen geparkeerd staat mooi gedaan. :)

Bedankt voor het kijkgenot. :P :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
@ Tom,

Klopt helemaal, en die trapjes gaan zeker nog ergens een plekje krijgen.

@ Sander,

Bedankt voor de complimenten, altijd welkom :).

@ Dirk-Jan,

In een ander topic vroeg je je al af wie Co is; dan zal ik je maar even informeren over Jantje :D:

In "je ergens met een jantje-van-leiden van afmaken" zit een eigennaam verborgen: die van Jan Beukelszoon van Leiden (1509-1536). Jan van Leiden werd opgeleid als kleermaker, maar was ook koopman en herbergier. Hij werd in 1534 een van de leiders van de wederdopers, een zestiende-eeuwse religieuze groepering. De wederdopers vonden onder meer dat alleen volwassenen gedoopt mochten worden. Het Groot Uitdrukkingenwoordenboek van Van Dale (2006) vermeldt dat Jan van Leiden bekendstond als iemand met gladde praatjes. F.A. Stoett citeert een tijdgenoot van Van Leiden die spreekt van zijn "loos verciersel" ('loze praatjes') en zijn "schalck en gheveynst" ('sluw en onoprecht') karakter. Door deze slechte reputatie ontstond in de zeventiende eeuw de zegswijze het afleggen met Jan van Leyen, waarmee bedoeld werd 'zich ergens met een mooi praatje van afmaken'. In de twintigste eeuw is de betekenis 'glad, ontwijkend praatje' verschoven naar 'slordige, nonchalante manier'. Het liep overigens slecht af met Jan van Leiden: hij werd op 22 januari 1536 ter dood gebracht (bron: Genootschap Onze Taal).

@ Dirk,

Blijkbaar een stijl die me aanspreekt, want zo ontstaat het in mijn hoofd / met mijn handen.

@ Michel,

Leuk dat je de details (zoals de rode auto in de achtergrond) opmerkt! Niet alles is direct zichtbaar, maar door van positie te veranderen zie je weer nieuwe dingen.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
-WICO,
Het wordt wel een heel stil plekje! Zonder verlichting komen daar zeker de wat ongure types op af. Trouwens de huidige flats hebben zeker de afwatering  binnenshuis zitten. Ja, modern is het wel! De volgende keer dat ik weer in CH ben zal ik zeker mijn ogen eens de kost gaan geven op wat details. Er staan daar genoeg huistypen waar het nodige nog van te leren valt. Natuurlijk komt er ook nog een lantaarnpaal te staan! Maar ik durf niet aan te dringen en wat ik gelezen heb in jouw topic wordt het steeds eenvoudiger!
Ik laat het maar hierbij  :-(
Kleurrijk is het zeker en alle gordijnen zijn gesloten. Geen inkijkers!
Op naar de berg dan maar! Daar worden we vrolijk van! :-) :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Gerard,

De flats zijn al van verlichting voorzien en dat vind ik voldoende. Zo krijg je ook weer een mooie overgang van het verlichte parkeerterrein naar de onverlichte berghelling. Daar is dus over nagedacht ;).

Ook Donnerwetter Ost zal in de toekomst geen straatlantaarns krijgen, ik vind het sfeervoller als er alleen licht uit de ramen van de huizen komt. En het scheelt ook weer in de euro's O:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Hoi Wico,

Wie zijn ogen goed de kost geeft, zal ontdekken dat er in het straatbeeld van veel woonwijken meestal erg weinig menselijke activiteit te bespeuren valt.
Dat is op veel modelbanen wel anders en dat begrijp ik best; er zijn zoveel leuke scenes te maken en het verlevendigt de baan aanzienlijk :P
Jouw keuze hier begrijp ik ook; dit is meestal de realiteit van de dag en het straalt rust uit.
Niet alles hoeft op een tekening van Jan van Haasteren te lijken, dat is ook een van de redenen, waarom ik nooit naar MiWuLa zal gaan  O:-D

Ik mis wel een foto van de uitbreiding samen met het station, daar ben ik al een hele poos erg benieuwd naar.

NB; de betekenis van de uitspraken van D-J uit Alkmaar moeten in een ander licht worden bezien; "hij maakt het met een mooi praatje helemaal af "  :D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Hallo Wico,

Gedisciplineerd volkje die Donnerwetter's, die vrije parkeerplaats naast de flats wordt niet misbruikt.  :arrow:
In iedere 'stad' in de rest van de wereld worden dit soort parkeerplaatsen eerder bezet dan de betaalde.
Zeker als deze op zo'n korte afstand van elkaar liggen.
Daarom hulde aan jouw RechterCommisar (natuurlijk jij in hoogst eigen persoon).

Vrgr,
Wilko
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
@ Tony,

Opnieuw de spijker op de kop. Het stationsgebied is lekker druk bevolkt, de flats effe wat minder. Het is een soort buffer tussen de stad en de natuur. Als ik straks aan de andere kant Donnerwetter Ost aan ga pakken zal er daar weer wat meer reuring zijn. En aan de lange zijde van de baan zal in de toekomst bijna geen preisertje opduiken, daar heeft de vrije natuur de overhand. Alleen mooie lange slepen die door een groen berglandschap slingeren (wie zei daar "clubbaan" :P).

Die foto hou je nog tegoed, maar het is nu een beetje bende op de baan. Misschien morgen eens opruimen :idea:.

@ Wilko,

Alle bewoners hebben een parkeerpas en er wordt streng gecontroleerd 8o. De meeste aanwonenden parkeren hun auto trouwens in de ondergrondse garage aan de achterkant van de flats (helaas net van de tafel gevallen :o)).

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Citaat van: Wico op zaterdag 18 december 2021, 09:17:17
@ Dirk-Jan,
In een ander topic vroeg je je al af wie Co is; dan zal ik je maar even informeren over Jantje :D:
:o) Dank u voor uw uitgebreide uitleg over Jantje, maar dat wist ik ook al natuurlijk. :D
Daarom gebruikte ik dit als metafoor. :-)
:o) Zonder u natuurlijk direct te willen beledigen, ik zou niet durven. O:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Dirk-Jan,

Nou ja, ik wist het nog niet dus moest ik het opzoeken :?. En hou het maar bij indirect beledigen, dat kan ik nog net hebben (teer zieltje, zeker zo rond de feestdagen O:-D).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
 @citaat
Zie het als een kwinkslag, indirect beledigen zou ik ook nooit doen. O:-D
Ik hou natuurlijk rekening met uw tere zieltje, helemaal zo rond de feestdagen. O:-D
En de rest van het jaar ook natuurlijk. :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
@citaat

Toch fijn dat er mensen zijn zoals u, die nog rekening houden met een ander (en mij in het bijzonder :o)). Dat zouden meer mensen moeten doen ... (dat eerste dan hè, niet mij in het bijzonder :o)).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Ik vind het superstrak zo, misschien wel tè strak! Dit is de sprookjeswereld van alles keurig netjes, maar dat is het in werkelijkheid zelden. Zolang je je treinen niet gaat weatheren kom je er waarschijnlijk wel mee weg ;)
Lekker gemakkelijk leunstoelcommentaar langs de zijlijn van iemand die zelf nog helemaal niet aan de scenery is toegekomen
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
@citaat

De één vindt een groezelig BW vol stomers en geweatherd materieel het einde, een ander niet. Dat is het mooie van deze hobby, dat iedereen zijn eigen fantasiewereld bouwt. Belangrijkste is dat ik er mijn energie en creativiteit in kwijt kan (en tevreden ben met het resultaat). Het forum biedt voor elk wat wils en is een vraagbaak en inspiratiebron voor velen. Er zijn vast banen die je meer aanspreken; hopelijk inspireren die jou om de scenery te bouwen die bij jou het beste past (voor sommigen is dat trouwens een kale plaat).

En om de cleane look even te doorbreken: één van de door mij geweatherde dump trucks die straks een plek gaan krijgen in de steengroeve (planning 2022/2023) :P.

Groeten,
Wico       
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Citaat van: Tony op zaterdag 18 december 2021, 11:06:37

Ik mis wel een foto van de uitbreiding samen met het station, daar ben ik al een hele poos erg benieuwd naar.

Grtz Tony

Tony,

Voor het slapen gaan de door jou gewenste (droom)plaatjes :P. De rommel was snel opgeruimd, dus eerder dan beloofd ...

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Toppie en THNX, Wico  :thumbup:

Ik kan nu met een gerust  :favorite: gaan slapen  O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Trusten voor straks :D

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Citaat van: Tony op zaterdag 18 december 2021, 20:58:16
Ik kan nu met een gerust  :favorite: gaan slapen  O:-D

Ik ook na het zien van deze prachtige foto's. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
 @citaat
@citaat
Ik ook  ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Ik moet zeggen dat een rondborstige aanblik van mini's onderaan een flat in aanbouw (te kort door de bocht) me doen denken aan Délémont.

Dat zit zo. Een bepaalde associatie, die hangt aan een andere anecdote:

Er was een SBB-bouwer hier op het forum die het verweet kreeg onterecht
portaalmasten tussen twee sporen te hebben geplaatst, met aan beide zijden een uitligger.
Het verwijt: Dat kon helemaal niet, in het echt!

Oftewel mijn beeldopdracht: Dit komt niet voor in het grootspoor van de SBB, dus daar ga ik op letten.

Tot Délémont (2013) was dat ondenkbaar.
Toen kwam ik op dit forum met foto's van het zijlijntje van Heineken in Délémont.
Dat bier-lijntje had wél zulke portalen.

In 2017 (Brig) fotografeerde ik ook zulke portalen bij de Simplon-ingang (BLS).
Kortom: sprookjes.

Maar waar het hier om gaat: in Délémont-West staan aan de zuidwestzijde van het spoor (toren-)flats; daarin wonen voornamelijk etnische minderheden (zogenaamde medezwitsers uit mediterraan gebied).

Net zulke flats (qua sfeer, misschien iets hoger) als deze, op jouw baan. Een goed getroffen sfeerbeeld, dus.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
@ Tony / Michel / Wim,

Een hele fijne goedemorgen toegewenst :D.

@ Jan,

Dat vind ik mooi omschreven: "een goed getroffen sfeerbeeld". Dat is eigenlijk precies wat ik nastreef; het hoeft voor mij geen exacte kopie van de werkelijkheid te zijn.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Ook goedemorgen, Wico !

Ik heb voor de rest van de dag nog maar eens even naar de foto's gekeken  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Citaat van: Wico op zaterdag 18 december 2021, 19:22:18
Er zijn vast banen die je meer aanspreken; hopelijk inspireren die jou om de scenery te bouwen die bij jou het beste past (voor sommigen is dat trouwens een kale plaat).

Volgens mij haal je meer kritiek uit mijn opmerking dan de bedoeling was en dat is jammer. Ik volg je draadje al een poosje met heel veel plezier, al heb ik zelden iets zinvols toe te voegen (...). Doe lekker door. Je bent goed bezig en het ziet er zoals ik al zei superstrak uit. Dat moet ik nog maar zien te evenaren :) :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
@citaat

Dat blijft het lastige van geschreven tekst, hoewel de knipoog in je reactie me niet was ontgaan. Zo was ook mijn foto van de dump truck bedoeld om het niet te zwaar te maken. Dan is het goed om dat nu even te delen zodat we elkaar beter begrijpen.

Dus blijf me lekker en met plezier volgen hoor, graag zelfs! Alle feedback neem ik serieus en vaak doe ik er wat mee (soms ben ik eigenwijs en doe ik lekker mijn eigen zin).

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Citaat van: Wico op zondag 19 december 2021, 12:49:10
Dus blijf me lekker en met plezier volgen hoor, graag zelfs!

Ga ik doen :) :thumbup:

Citaat van: Wico op zondag 19 december 2021, 12:49:10
Alle feedback neem ik serieus en vaak doe ik er wat mee (soms ben ik eigenwijs en doe ik lekker mijn eigen zin).

Iedereen deelt zijn gedachten met de beste bedoelingen. Of jij er wat mee doet is lekker helemaal aan jou natuurlijk. Het is per slot jouw baan.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw

Wico , lekker bezig met "dat vies maken", vind de dumptruck met lading zeer geslaagd  :) :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Flats in aanbouw
Barry,

Zijn nog van mijn vorige baan, dus die zitten nog ergens in een doos :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Verrassing
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Verrassing
Vandaag stond de pakketjes meneer van PostNL aan de deur met een verrassing. In het kartonnen doosje zaten twee kerst surprises en een kaartje met aardige woorden van een gulle gever uit het zuiden des lands. In de soms toch wat donkere corona tijden zijn het dit soort lichtpuntjes die mij/ons goed doen :thumbup:. Donnerwetter Historic is nu een een fraai SBB wagonnetje rijker, dat gelijk zijn plekje heeft gevonden achter de nieuwe tweedehands stoomloc die hier recent is binnengereden. De tweede surprise is goed opgeborgen in een doosje voor later, dus die houden jullie nog van me te goed :). Mijn kerst kan in elk geval niet meer stuk :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Verrassing
 B) Mooi karretje voor achter die mooie stomer, het begint nog eens op een echt leuke modelspoorbaan bij je te lijken. :D
Toppie voor die gulle gever uit het zuiden des lands. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Verrassing
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Verrassing
Zo zie je maar, Wico. Wie goed doet, goed ontmoet  O:-D

Zelfs in het zuiden van ons kikkerlandje wonen aardige mensen  :P
Past mooi bij je historische sleep  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Verrassing
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Verrassing
Leuke verrassing uit het zuiden van het land Wico. :thumbup:
Staat erg fraai achter het stoomlokje.
En zo is het inderdaad wel wie goed doet , die goed ontmoet. :)
Veel rijplezier toegewenst met dit fraaie wagonnetje en ik ben toch wel nieuwsgierig naar de tweede surprise maar geduld is een schone zaak zegt men. ;)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Verrassing
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Verrassing
@ Dirk-Jan,

Ik overweeg serieus om al dat moderne spul te verkopen en me te gaan focussen op het oudere Zwitserse materieel :o) :o) :o).

@ Tony,

Het wagonnetje past prima bij de rest en voelt zich al helemaal thuis :thumbup:.

@ Michel,

Tegen de tijd dat ik met de steengroeve annex cementcentrale ga beginnen, zal ik een tipje van de sluier oplichten over de tweede surprise :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Verrassing
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Verrassing
Dat is nog eens een leuke binnenkomer zo aan het einde van het jaar, lijkt wel een bonus/13e maand Wico  :)

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Verrassing
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Verrassing
@citaat

Zeker, al is dit gulle gebaar eigenlijk nog waardevoller :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Kleberklammergipfel
Deze week een nieuwe opzet gemaakt voor de bergflank die grenst aan de flats. Andere manier van werken met een brede isolatieplaat op zijn kant. Op die zelfde manier moet straks de hele spiraal uit het zicht gaan verdwijnen. De top van de bergflank uit de isolatieplaat gesneden en geverfd, daarna het groen aangebracht. Volgende stap wordt het opbouwen van de bergflank vanaf de flats naar de top. Maar dat is een klus voor na de kerstdagen.

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Kleberklammergipfel
Mooie klimwand :D :thumbup: