Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
 B) Wederom een mooi pand erbij, past mooi in het geheel. :thumbup:
Je bouwt echt met Zwitserse precisie, netjes en voortvarend, dan kunnen je Preisertjes en Nochies allemaal mooi wonen in Donnerwetter.  O:-D
En dan nou maar weer effe stug door plakken, er schijnen nog 3 flats op je te wachten. :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Weer een betonnen parel toegevoegd, Wico  :thumbup:
Vooral niet teveel weatheren die gebouwen, want dit geeft de ware Zwitserse aard helemaal weer.
Akelig netjes dus en alles strak aangeharkt straks.
Net iets te clean daar voor mij, maar voor de serieuze modelbouwert scheelt het wel flink wat extra werk  :P

Nieuwe opstelling lijkt me meer zicht op het station geven en ziet er ook goed uit.

Je boft trouwens, er is - legaal ! - nog lekker wat lijm te snuiven  O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Wico,

Wederom is er een plaatje van een huizenblok bij gekomen. :thumbup:
Het aantal woning groeit gestaagd maar overheerst niet bij het stationsgedeelte.

Succes met de verdere huizenbouw die bij jouw sneller groeit dan in de werkelijkheid. ;)


Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Mooie flats weer Wico! Oh nee, dat noemen ze tegenwoordig appartementen waardoor de verkoopprijs nog wat verder opgeschroefd kan worden >:-D.
Ik kende al deze bouwdozen eigenlijk niet, nooit gezien of ik wilde ze nooit zien (?). Komt waarschijnlijk omdat t op mijn baan geen gezicht zou zijn, maar op jouw baan waar ze de ruimte hebben en smaakvol groepsgewijs opgesteld staan geeft het -nu al- een zeer fraai resultaat!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
CiteerGrappig, want ik ben juist weer in Middelburg groot gegroeid. Na terugkeer uit de randstad heb ik de afgelopen drie jaar voor de Provincie Zeeland (Abdijplein Middelburg) gewerkt. Heinkenszand heeft normaal gesproken twee keer per jaar een bescheiden treinbeurs. Daar woon ik hemelsbreed vijfhonderd meter vandaan. Dus als je eens in de buurt bent, is een bak koffie het minste wat ik je kan aanbieden :).

Middelburg is een fantastische stad, voel me er echt helemaal thuis. Dan moeten we elkaar wel eens in de Abdij tegen gekomen zijn in de afgelopen 3 jaar. Ik werk er ondertussen al 15 jaar, na de reorganisatie in 2013 ben ik op de repro afdeling gaan werken.

Heinkenszand ben ik ooit wel eens geweest volgens mij op een treinenbeurs, vroeger toen ik nog een stuk kleiner was en thuis woonde.

Gezellig en bedankt voor de uitnodiging, wie weet komt het er nog een keer van en kunnen we ideeën uitwisselen wat de modelspoor betreft.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
@ Gerard,

Ik concentreer me nu eerst op de bewoonde wereld, maar daarna heb ik (letterlijk) grote plannen om de spiraal te "verbergen" door daar een berg met bergweide (alm) te realiseren. De koeien in N-schaal zijn daarvoor al besteld, want regeren is vooruit zien. Daar kunnen Rutte c.s. nog een voorbeeld aan nemen :D.

@ Dirk-Jan,

Ik houd niet van pruts- en knoeiwerk. En mijn creatieve vermogens zijn ontoereikend voor zelfbouw. Het in elkaar plakken van pakketten lukt nog net :o).

@ Tony,

Bij de Zwitsers moet ik altijd denken aan het "Reinheitsgebot". Dat is natuurlijk compleet iets anders, maar ik denk dat je de associatie wel snapt :P. Orde en netheid, en keurig tussen de lijntjes kleuren. Dat past dan ook wel weer bij mij. Alleen het kleuren binnen de lijntjes wil niet altijd lukken >:-D.

@ Hans,

Ochtendstond heeft goud in de mond :D. Faller heeft het over een "woonblok", dat klinkt helemaal als DDR kretologie 8o. Volgens de brochure zijn dit: "Centraal gelegen, ruime appartementen met balkon op het zuiden. Gebouwd in de jaren zestig, maar onlangs volledig gerenoveerd en van alle moderne comfort voorzien. Goed bereikbaar met openbaar vervoer en het Donnerwetter CS op loopafstand".

Ik kan me uren vermaken met het dwalen over internet en het napluizen van al het fraais dat voor de treinbaan beschikbaar is. Zo ben ik ook tegen deze bouwdozen aangelopen, die goed passen bij de sfeer die ik probeer te creëren (mooi door jou verwoord: smaakvol groepsgewijs opgesteld :thumbup:).

@ Dick,

Dan is het toch een kleine wereld (letterlijk en figuurlijk :D). En je bent altijd welkom! 

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Zeker een hele kleine wereld en dank je wel, we gaan elkaar zeker (weer) eens ontmoeten.  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Hoi Wico,
Mooi pandje ook gebastelt. En dat kleurtje rondom de ramen is een goed idee. Verlevendigt het geheel zeer. Alleen jammer dat je een beetje geklekkert hebt. Niet echt des Zwitser toch? Goeie tip: Eerst schilderen daarna de ramen erin plakken. Maar dat zul je zelf waarschijnlijk ook al bedacht hebben. En aan de buitenkant van de kozijnen zou je gebruik kunnen maken van maskeer tape. Tamiya en Mr. Hobby hebben dit in 6, 10 en 18mm breed. Voor 18mm kun je ook schilderstape van Karwei of zo gebruiken.
De klekkerstrepen kun je verwijderen door met een scherpe scalpel lichtjes te schrapen. Zeker op de ramen van wit plastic werkt dit heel goed.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Henk,

Dat heb je scherp gezien. En inderdaad ik zag pas het licht nadat ik de ramen er al in had geplakt. Daar komt nog bij dat ik eerst de achterkant als zichtkant op het oog had. Die had ik dus ook al wat strakker gemaakt met een scalpel en penseel. Maar voor de foto heb ik toen de flat omgedraaid zodat ook de ingang in beeld komt. Aan die zijde heb ik dus nog wat werk te doen!

De tip van de markeertape houd ik in gedachten voor een volgende keer :idea:.

Groeten,

Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
De basis voor de eerste flat in Donnerwetter West is gereed. de verdiepingen zijn nu nog losse segmenten, maar voor de foto heb ik ze even op elkaar gestapeld. Ook het dak ligt er los op, vanwege de benodigde inrichting en verlichting.

Ik heb nog zo een tweede flat die ik in elkaar kan zetten, maar de prio's liggen op dit moment anders. Dat kan dus nog effe duren voordat die ook af is.

Ook de derde flat is inmiddels binnen. Zelfde type, maar een ander kleurtje voor de afwisseling :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Mooi lelijk, Wico!

Als je 2 dezelfde hebt, zou je ook verschillende hoogtes kunnen maken.
Maar prio's gaan zeker voor natuurlijk  ;)

Grtz Tony

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Oei, met al die huizen in je bezit wordt t wel schrikken als de envelop voor de OZB bij je op de mat valt :O.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
@ Tony,

Ik weet dat het niet jouw kopje thee is, maar ik denk dat ze bij mij best lekker uit de verf gaan komen. En jouw suggestie had ik ook al in gedachten. Of dat wat wordt gaan we zien!

@ Hans,

Gewoon asociaal dikke huurprijzen vragen (locatie, locatie, locatie) en je wordt slapend rijk :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Daar vergis je je toch, Wico.....
Er staan hier ook van zulke flats  ;)
Oudjes van Piko zelfs 2 van karton en 2 van plastiek en ook nog eens te klein, want TT-schaal.
Maar past toch bij de rest.

Die etage-verschillen is inderdaad kijken, of het wat is.
Is altijd moeilijk van tevoren in te schatten.

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Neue Leute
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Neue Leute
Bij het bestellen van de diverse bouwdozen heb ik regelmatig ook wat extra preisertjes gekocht. De buitenwijken en het stationsgebied moeten natuurlijk wel een beetje lekker gevuld worden. Ook een manier om de verzendkosten een beetje in de hand te houden O:-D. Vandaag kwam er nog een (laatste) brievenbuspakketje binnen, dus ik bedacht om de boel maar voor jullie op de foto te zetten. En wat zien we dan zoal:

- een dame voor op het balkon en een dame voor op het perron
- pril geluk en een innige omhelzing op spoor 3
- moeders met peuter (die dus niet in de draaimolen wil)
- een kluitje kinders voor in de draaimolen
- een trosje fanatieke treinspotters/fotografen
- backpackers en trolleytrekkers onderweg naar morgen
- een zestal stemmig geklede perronnonnen na de hoogmis
- SBB personeel om de boel een beetje in het gareel te houden

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Neue Leute
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Neue Leute
Wederom is er weer een leuke flat binnen gekomen Wico.
Ook de vele leuke preisertjes die gekocht zijn gaan zeker de boel opfleuren op diverse plekken op je baan.

Door je vele mooie flats / woonblokken krijg ik ook het idee om de overzijde van het station vol te zetten met deze fats / woonblokken voordeel is dat ik dan snel klaar ben met de scenery. :D

Ik blijf je aandachtig volgen zeker met de voorgang van de flats.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Neue Leute
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Neue Leute
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten Wico :thumbup:

Citaat van: Wico op dinsdag 08 juni 2021, 14:15:09
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Neue Leute
Sind aber auch Alte Leute dabei ... :cool:

Groeten,

Erik.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Neue Leute
Hallo Wico,
Leuk om te zien hoe je in rap tempo een moderne woonwijk  bouwt. Slim om elke keer wat bevolking mee te bestellen.

Als de huizen staan op de definitieve plek is het leuk om te puzzelen met wat mini scènes. En dan zal je zien hoe snel  doosjes leeg zijn.

Veel plezier met bouwen

Groet,
Erik
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Neue Leute
 :) Gezellig, hoe meer Leute, hoe meer vreugd. :thumbup:
En al je huizen/flats moeten toch bewoond worden dus heb je niet gauw te veel Preisertjes.
Maar je zult dus nog wel ergens een klooster moeten inplannen, kopen en bouwen. O:-D
Je kan moeilijk die Perronnonnen van het Rechte Spoor onder de brug laten slapen natuurlijk. :D

Dirk-Jan

N.B.
:o) En waarom noem ik ze Perronnonnen van het Rechte Spoor? Uit je cabinerit filmpjes blijkt dat je heel veel recht spoor hebt liggen. :roll:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Neue Leute
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Neue Leute
-WICO,
Mooi, om zo'n pakketje te mogen ontvangen. Maakt in elk gevaal een deel al heel wat vrolijker wat 'mensen' betreft! Oh, sorry, het moeten natuurlijk "Preisertjes" zijn. Jij hebt het over 'treinspotters'! Heel erg leuk, maar die moeten toch gaan flitsen? Oh, dus nog even doorsparen voor de wat meerdere inspanningen om te gaan flitsen. Is altijd een heel aantrekkelijk aandachtspunt, wat naar die 'spotters' wijst!
Ik dacht toch dat er wat 'wandelaars' tussen zaten. Maar jij hebt die al op een geheel andere plaats bedacht. DUS: alweer wat sparen, immers een "Alm" dient beklommen te gaan worden door vele wandelaars, die allemaal uit jouw nog te bouwen dorp gaan komen. Ja, ja, het wordt een heel levendig geheel op, bij jouw "Donnerwetter Alm"!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Neue Leute
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Neue Leute
@ Michel,

Kijk weer nieuwe ideetjes voor de scenery in Michelstadt. Ik ken minstens één treinliefhebber die daar weer enthousiast van wordt :D.

@ Erik (Nieuwenhuis)

Vrij naar de Haribo reclame: "Donnerwetter macht Kinder froh und Erwachsene ebenso". Oftewel plezier voor jong en oud :P.

@ Erik (Erik01)

Die mini-scenes wachten niet eens netjes tot de baan klaar is, die borrelen nu al bij mij op 8o.

@ Dirk-Jan,

De nonnen vertrekken na de hoogmis en een korte retraite vanuit Donnerwetter CS "ins blauwe hinein". Daar zal dan ook wel hun klooster zijn :o).

Mogelijk geeft de naam trouwens wat verwarring, dus even ter verduidelijking: de Perronnonnen zijn volgelingen van de Heilige Eva Maria Perron (a.k.a. Moeder Evita) :).

@ Gerard,

Ik vind die fotografen zo wel flitsend genoeg hoor. Het is inderdaad de bedoeling dat het stationsgebied + buitenwijken levendig en gezellig wordt. Op de rest van de baan overheerst straks de rust en de natuur (op wat verdwaalde koeien en wandelaars na). En natuurlijk komt er ook weer een steengroeve (waar het ooit allemaal mee begon op dit forum :important:).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Neue Leute
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Neue Leute
Hoi Wilco,

Hhahahahaha die nonnen doen me ergens aan denken.....



:-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Neue Leute
 @citaat Hahahaha Hans.

Dit stuk werd 23 jaar geleden ook op mijn bruiloft gedaan. Toen rolde ik ook al van mijn stoel.

(sorry voor de interruptie Wico)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Neue Leute
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Neue Leute
@citaat @citaat

Jasperina ken ik natuurlijk, maar deze sketch was nieuw voor me. Moest het even opzoeken maar komt blijkbaar uit haar show uit 1970. Toen was ik dus slechts negen jaar oud en heel braaf en onschuldig :D.

Wat een verrijking biedt dit forum toch telkens weer :thumbup:. Doe ik ook nog even een duit in het zakje met deze golden oldie (die ik gek genoeg dan weer wel ken 8o).



Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
En flat nummer twee staat ook in de steigers. Ondanks het warme weer toch maar rustig doorgeknutseld.

Maar Wico, die foto lijkt toch verdacht veel op die andere :?. Klopt, het is dezelfde flat en het is nu al te warm/benauwd voor een nieuwe foto. Gemak dient de mens zullen we maar denken :D.

Van de derde flat missen helaas wat onderdelen, maar meneer Faller heeft al beloofd die z.s.m. op de post te doen. Even afwachten dus of dat goed komt.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
-WICO,
"Gemak dient de mens"! Helemaal prima! Toch is het maar goed, dat er geen regen gevallen is! Waarom? Volgens jouw foto zou het dak dan volgelopen zijn! Waar blijft dan het water? Ach, zonder steigers is het zelfs bij FALLER gelukt zo'n flat in elkaar te laten zetten. Met, of zonder afvoer! Alles gaat naar 1 punt en naar beneden! Die zwaartekracht doet wonderen!

Maar we hebben er 'lol' om en daar gaat het om. Toch een mooie reactie om de ontbrekende spulletjes naar jou op te zenden! In elk geval komt er weer wat aan jullie "deur"!

Tenslotte: "De zon schijnt in jouw treinkamer en die komt voor "niets" op! Elke dag weer!
Jij hebt een 'zonnig' leven!
:-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Wico,

dat zijn toch prachtige gebouwen die een mooi stadsgevoel zullen creëren op jouw baan.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
@ Gerard,

Goed opgemerkt, want de twee dakdelen hellen in inderdaad naar binnen. Op het laagste punt zit een goot voor het (inpandig) afvoeren van het regenwater.

@ Luc,

Ja ik vind ze zelf ook prima passen bij mijn beeld van Donnerwetter. Deze (drie) flats moeten meer in de heuvels geplaatst gaan worden. Het idee zit in mijn hoofd, de uitwerking zien we later :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Ondanks de warmte toch vandaag ook maar de derde flat zover afgemaakt. Dit exemplaar is in een fraaie perzikkleur gespoten. Helaas had meneer Faller een paar onderdelen te weinig in de doos gedaan. Maar binnen een week had ik die alsnog binnen, dus gelukkig liep de bouw geen vertraging op. Bij deze flat wordt de achterkant met balkons de zichtzijde op de baan, dus die kant heb ik voor jullie op de foto gezet :P.

Binnenkort het cocktail trio maar eens proefplaatsen op de baan :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Citaat van: Wico op woensdag 16 juni 2021, 19:43:58
Bij deze flat wordt de achterkant met balkons de zichtzijde op de baan
:o) Op de Faller doos staan de balkons ook op de voorzijde afgebeeld, dus dit is gewoon de voorkant. :P :D
Maar het is een mooi flatje, beschaafd van kleur, past goed in de Zwitsere bebouwing lijkt me. B) :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
 @citaat

Laten we het er op houden dat de mooiste kant de zichtkant wordt :D. Zeker qua kleur (perzik) past deze flat prima in Donnerwetter. Je ziet hem vaak bij die gestucte Zwitserse woonhuizen.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
De perzikvariant is zeker de mooiste, Wico.
En de balkons zijn een verrijking ! Wel niet de geraniums vergeten  O:-D
Ben heel benieuwd naar de proefplaatsing én het totale plaatje met station :P

Grtz en puf ze,
Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Volgens mij passen die snelle honden helemaal niet bij deze flat, veel te groot >:-D >:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ei ei weer een flat erbij
@ Tony,

De geraniums zijn voor later. Als ik ze nu plaats zijn ze al uitgebloeid voordat de flats op de baan komen :?. Ik ben al net zo benieuwd naar de proefopstelling, maar de zolder is momenteel een no-go area vanwege de warmte.

@ Wiggert,

Preiser heeft wel geprobeerd ze in 1:87 te produceren, maar dan werden de pootjes te dun en bleven ze niet staan >:-D. Overigens zijn het ook helemaal geen honden om op een flat te houden :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Net als Tony was ik wel erg nieuwsgierig hoe de drie nieuwe flats zouden staan aan de westkant van het station. Dus manmoedig vanmiddag de hitte op zolder getrotseerd, en aan het stoeien met wat reststukken XPS plaat.

Het vraagt natuurlijk weer de nodige fantasie om te zien hoe de flats in het landschap een plek gaan vinden. Zij vormen de uitlopers van de stad en tevens heuvelop de overgang naar de beeldbepalende  "Kleberklemmergipfel" waarachter straks de spiraal zal verdwijnen.

Het idee staat, de uitvoering zal nog wel een aantal keren veranderen. Maar dan zitten we al in 2022 en is corona slechts een boze droom die we (hopelijk) achter ons hebben gelaten :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
 B) De flats staan daar op een mooi plekkie. :thumbup:
Ze hebben mooi uitzicht en vergezicht, dus je kunt het nu appartementen noemen, kan meteen de huurprijs omhoog. :D
En je had toch wel water mee naar zolder mag ik aannemen, van al dat manmoedige gedoe krijg je dorst natuurlijk. O:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
-WICO,
Kijkend vanuit die flats wordt het een wel heel erg mooi gezicht op het station en het ernaast liggende dorp. (?)
Ziet er mooi uit, alleen het vraagt nu nog ideetjes wat er bij die flats nog moet komen. Jij werkt je nu al in het zweet, maar dat zal nog een aantal hoofdbrekens gaan kosten.
Kan alleen zeggen suk6 met de verdere fantasietjes over rest. Wordt nu al een mooi geheel!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Leuke plattenbau!! Denk wel dat dit van na de Wende is?  :P Cocktail Trio..... Moet meteen aan de muziekgroep denken
  :-)

Gegroet,

Mart
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
 :offtopic: @citaat

Nooit geweten, dat er nog een mooi liedje van jouw "DONNERWETTER" is gemaakt.
Het wordt zeker een nieuwe hit vanaf heden:



Op die ALM is het feest!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
@ Dirk-Jan,

Dankzij jou zorgt de upgrade naar appartementen weer voor extra euro's in the pocket :thumbup:. En ik ben het met je eens die staan daar prima!

@ Gerard,

In Donnerwetter voelen ze zich zwaar beledigd hoor als je het een dorp noemt. Ze hebben stadsrechten sinds 1483 en daar zijn ze maar wat trots op :D.

@ Mart,

Helemaal goed :thumbup: :thumbup:. Als klein ventje in de jaren zestig heb ik dit singletje grijs gedraaid. Heerlijk om het melodietje weer eens te horen.

@ Gerard,

Nog een voltreffer. Ik had nog nooit van deze jongens gehoord, maar dit is dus het ultieme lijflied voor mijn baan. Heel toepasselijk en nog een vrolijk deuntje ook :thumbup: :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
WICO,
@citaat

Van een dorp naar een stad!
Daar hoort een eigen ultieme lijflied bij! Dat zal nog heel veel gehoord en beluisterd gaan worden! DONNAWEDDA wat een lied!

:-) :-) :-) :thumbup: :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Daar is niks mis mee, Wico !
Ik zou er bijna van gaan jodelen  :P
Ze lijken heeel ver weg te staan en geven extra diepte aan je baan.
Ik zou de perzik wel niet in het midden plaatsen.

Grtz Tony

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Volgens mij gaat het plaatje aardig kloppen met die nieuwe 3 flatjes.
Alleen krijg ik er nog steeds niet het Zwitserleven gevoel van.

Kan me natuurlijk 100% vergissen, ben ook maar 2x in mijn leven in Zwitserland geweest.  ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
@ Tony,

Het was te warm om echt te stoeien met de opstelling. Dus een andere opstelling (inclusief variabele hoogte van de flats) ga ik later nog uitproberen.

@ Tom,

Misschien dat de bergen en het landschap je straks dichter bij het Zwitserleven gevoel gaan brengen. Wat me vooral is bijgebleven van mijn eenmalige reis naar Zwitserland is de overweldigende natuur.

En natuurlijk het zien van al mijn modeltreinen die daar in 1:1 voorbij komen :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Bij het laatste plaatje krijg ik stante pede de vakantiekriebels  ;)
Lekker op het terras met een cappuccino en dan dit uitzicht  :P
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
 B) Dat laatste plaatje is inderdaad erg mooi, dan ga ik voor een espresso en dat uitzicht. :P
Die foto's met die treinen erop zijn verder niet boeiend, heb er niks mee. >:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Ja, bij die laatste plaatjes krijg ik spontaan het Zwitserleven gevoel.
Maar het zal op de baan ook wel goed komen.
Iedereen bepaalt zelf wel hoe het er uit gaat zien en dat is maar goed ook anders is er weinig creativiteit te beleven in de hobby.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
@ Tony,

Gelukkig mogen we (binnenkort) weer. Ik las toevallig vanochtend dat Zwitserland wel stevig controleert aan de grenzen omdat NL nog als hoog risicogebied staat.

@ Dirk-Jan,

Voor mij een dubbele espresso en ik teken er voor :P.

@ Tom,

Blij dat ik ook bij jou het juiste gevoel heb bereikt :D. En wat betreft de baan: dat blijft altijd een compromis tussen werkelijkheid en (mijn) fantasie :thumbup:.

Dat neemt niet weg dat ik graag goede feedback en suggesties krijg om het nog beter/mooier/sprekender te maken :)

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Hi Wico,

Het begint al aardig "vol" te raken met je flats al vind ikzelf die oudere veel meer oude sfeer hebben.
Wat de muziek betreft heb ik genoeg aan mijn " Dream >:-D

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Harald,

Ik ben het met je eens dat de oude flats meer sfeer brengen. Maar een baan in periode VI vraagt natuurlijk ook om wat jongere bebouwing. Daarmee vind ik het contrast tussen oud en nieuw ook wel wat hebben :P.

Groeten,
Wico