Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

DJ, Bulletje en 5 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood
@citaat Loud and clear :D.

Zo, gelijk maar even doorpakken en de volgende bouwpakketten geopend. De oplettende kijker zal zien dat deze "Mehrfamilienhauser" op dezelfde leest geschoeid zijn als de eerder gebouwde exemplaren. Feitelijk zijn het gewoon "Doppelstock" exemplaren, dus nog meer vensters om te plakken :). Ik hou wel van een beetje orde en eenheid in Donnerwetter, dus deze leken me prima geschikt als eerste uitbreiding.

Op verzoek zal ik van deze bouw iets meer foto's met tekst plaatsen, zodat anderen er wellicht hun voordeel mee kunnen doen.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood
 @citaat Ik zie in dat paarse bakje verlichting-setjes liggen, ga je ieder raam apart van licht voorzien of slechts een paar die dan wisselend aan en uit gaan.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood
Dat zijn ook fraaie woonkazernes, Wico !
Komt vast nog wel één passend gebouw bij.
Als kers op de eenheidstaart  :P

Die kibrioten zullen blij zijn met hun woonstekkie, zo dicht bij het station.
Kunnen ze mooi vanachter de geraniums op het balkon naar de treinen kijken  O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood
@ Tom,

Ze lijken er misschien op, maar het zijn de dakkapelletjes die in het bakje liggen. Klaar om straks ook een verfbeurt te krijgen. Wat betreft verlichting ben ik redelijk old skool, dus één lichtbron (aan/uit) en vervolgens raampjes al dan niet afplakken voor het effect. Ik weet dat er tegenwoordig veel meer kan (jouw baan is daarvan een treffend voorbeeld), maar ik moet echt keuzes maken waar ik tijd en energie in steek wil ik deze baan ooit af krijgen. Een enorm luxe probleem natuurlijk, maar toch één om rekening mee te houden 8o.

@ Tony,

Soms denk ik wel eens dat jij in mijn hoofd kunt kijken :?. Het is de bedoeling dat er nog één à twee stadsvilla's bijkomen en (mits genoeg ruimte) een blikvanger op de achtergrond met een rijkelijk versierde gevel als tegenhanger voor de redelijk strakke woonkazernes. En de wijk is ooit gebouwd met als  Alleinstellungsmerkmal (USP) het vrije zicht op het "wirtschafswunder" van de geëlektrificeerde trein. Inmiddels gelden er andere normen qua geluid en milieu en kun je er dus vooral voordelig wonen.

Voor de volgers de eerste serie foto's. Ik ben begonnen om alle wanden van een witte wash te voorzien. Gewoon acrylverf van de Action flink verdunnen met water en een druppie afwasmiddel. Opbrengen met een brede kwast. Deze behandeling is vooral bedoeld om de plastic look weg te werken. Niet verven dus, maar waterdun opbrengen. Tijdens het drogen nog meerdere keren met de kwast na strijken om vlekken te voorkomen. Het effect is een enigszins matte laag die op de eerste foto (moeilijk) te zien is. Het bovenste brede deel is onbehandeld, de andere delen zijn gematteerd. Na vijf minuten is de boel wel droog en eventueel een extra behandeling als je een beter/duidelijker effect wilt. Voordeel van de aanschaf van twee mehrfamiliehauser is dat je lekker massa productie kunt draaien :D. Daarna ontspanningstherapie met het verven van de hardstenen vensterbanken. Tevens het maximaal haalbare detailniveau met mijn gebrekkige verfkunsten :O.

Nu tijd voor koffie en morgen lekker verder  :P.

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood
Ben in gedachten vaak op jouw zolder  :D.................

Rijk versierde gevel op de achtergrond zou ik juist niet doen.
Gewoon de rauwe werkelijkheid.

Grtz Tony

( die nog na zit te smilen  :-) )
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood
 @citaat @citaat en niet vergeten, altijd gelijk de kwasten en penselen uitspoelen en schoonwassen met groene zeep.
Er mogen geen resten in de hals achter blijven.
Doop de punten niet te diep inde verf, even aantippen zo komt er minder verf in de hals en blijven de haren rechtop staan net als bij mensen die schrikken van al dit werk  :) mits zij nog een fikse bos hebben en haar dragen natuurlijk.  ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood
@ Tony,

Mocht je die gedachten eens om willen zetten in een bezoek (uiteraard na de corona ellende), dan laat je maar wat horen. Het is alleen een pokke end rijden vanuit Limbabwe :?.

Ik heb trouwens even een plaat verzaagd om te proefpassen en die rijke gevel gaat hem niet worden. Klinkt gek op zo'n grote baan, maar ik heb te weinig plek :O. Het is ook maar een hoek die ik wil opvullen, het hoeft geen hele woonwijk te worden. Een paar woonblokken plus een hoop groen, voor de rest moet de fantasie het werk doen.

@ Tom,

Ik zal voortaan mijn kwasten met wat meer liefde behandelen. Bedankt voor de tips :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood
Citaat van: Wico op donderdag 15 april 2021, 17:27:30

@ Tom,

Ik zal voortaan mijn kwasten met wat meer liefde behandelen. Bedankt voor de tips :thumbup:.

Groeten,
Wico

Ik heb dat ooit geleerd in de tijd dat ik etaleur was.
De decorateur die handgeschilderde prijskaarten maakte heeft me daar regelmatig op gewezen en uiteindelijk nooit meer vergeten. Mijn marterharen penselen geef ik ook af en toe een klein beetje zuur vrije vaseline, dan gaan ze er helemaal van glimmen en een beetje trillen van genot  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Heb je de zoldermuren met je buren doorgebroken of zo ? Wat een lange zolder.  :D :O
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
@citaat

Geen last van buren hoor, want het is een vrijstaande woning :D. De werkbare ruimte op de zolder is ongeveer 12 x 4 meter. De langste zijde van de baan is 10.75 meter, dan kan ik er aan beide kanten nog net achter langs.

Dus je hebt helemaal gelijk, het is een lange zolder en daar ben ik erg blij mee :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Ikben jaloers, dat begrijp je wel he.  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Mijn jaloezie grenst aan afgunst  O:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
 :offtopic:
Het wordt druk na CORONA! Ik zou de Gemeente alvast maar een verzoek sturen voor een aantal dranghekken te reserveren. :-) :-) :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Na het voorbereiden van de muren, volgt het plaatsen van de vensters en het glas. In dit geval zijn dat heul veul vensters (152 om precies te zijn). Voor het betere lijmwerk gebruik ik Revell Contacta professional. Door de doseernaald kun je hier zeer precies mee werken (lees: minder knoeien) wat het resultaat ten goede komt. Gelukkig levert Kibri mooie stevige stroken "glas" die je in één keer achter een serie ramen kunt klikken. Dat werkt een stuk beter en sneller dan het zelf op maat knippen van flinterdunne raamfolie :thumbup:. Voor nu even genoeg lijmdampen opgesnoven, dus in het weekend weer verder.

Ik kreeg overigens ook bericht van mijn hofleverancier dat de bestelde stadsvilla binnen is, dus binnenkort volgt er alweer een uitbreiding in Donnerwetter :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
-WICO,
Ben ik blij, dat ik op afstand bij jou naar binnen kan gluren. Helemaal mooi, man! Met het glas gaat het een stuk makkelijker; dat zijn immers slechts een paar plaatjes om vast te klikken. Scheelt weer werk en om dat alles te moeten lijmen, hebt je eigenlijk een mondmasker nodig. Nou, die zal jij heel wat in voorraad hebben. Komt "Corona" toch goed van pas!
Ja, wij wachten het weekend wel af, want jij gaat uiteraard naar jouw 'Hof'-man toe.
Kort verslag met afbeeldingen: ook prima! Het kijken wordt in elk geval beloond!
8o :-) :idea: :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Massa is kassa.
Dat zijn heul veul ramen.

Ik gebruikte in het verleden meestal MEK maar omdat er lastig is aan te komen ben ik overgegaan naar Tamya Extra Fine met een heel mooi dun kwastje. Nooit meer gedoe met verstopte naalden en nog minder knoeien.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
 :roll: Ja, Wico, allemaal leuk dat ramen plakke als een dolle, maar doe je niet aan raambedekking? :D
Gordijnen, vitrage, lamellen of wat dan ook, zonder iets is het ook weer zo kaal lijkt me. 8)
Of is het puur uit de grond stampen van een woonwijkje en valt het toch niet zo op?

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Citaat van: iTom op vrijdag 16 april 2021, 15:39:51
Ik gebruikte in het verleden meestal MEK maar omdat er lastig is aan te komen ben ik overgegaan naar Tamya Extra Fine
Kijk hier eens ===> klik
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
@ Gerard,

Voorlopig is gluren bij de buren inderdaad nog mogelijk. En de hofleverancier levert ook aan huis, dat is wel zo makkelijk en corona proof :).

@ Tom,

Wim heeft nog wel een goed adresje voor je. Ook verkrijgbaar in 5 liter jerrycan zodat je even vooruit kunt :D. Lekker spul trouwens om in te ademen (not) 8o.

@ Dirk-Jan,

Alle gebouwen worden in eerste instantie casco opgeleverd tot ze hun definitieve plekkie krijgen en de eerste bewoners er in trekken. Die mogen dan een keuze maken uit een keur aan raamdecoratie. Ook de lampen worden tegen die tijd opgehangen. Om die operatie in de toekomst soepel te laten verlopen leggen de daken er nog effe los op :P.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Ha Wico

Leuk om jouw bijdrage te zien aan onze woningnood.
Hier kunnen heel wat preisertjes hun plekje vinden.

Na al de werkzaamheden aan je mooie baan, is het extra leuk om even wat anders te doen.
Veel plezier met de bouw.

Groet, Erik
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Citaat van: Wico op vrijdag 16 april 2021, 18:02:39

@ Tom,

Wim heeft nog wel een goed adresje voor je. Ook verkrijgbaar in 5 liter jerrycan zodat je even vooruit kunt :D. Lekker spul trouwens om in te ademen (not) 8o.

Groeten,
Wico

Ja dat adres ken ik ook maar daar heb ik het nooit besteld. Ik bestelde het altijd bij Jaap Vriend maar dat is nu lastig geworden.
Je moet het ook niet inademen, ook de andere oploslijmen is niet aan te raden om die in te ademen. Maskers houden redelijk wat tegen en met goed ventileren is het wel te doen. Heb jaren geleden ook met chloroform gewerkt, ook niet inademen anders lig je kassie zes.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Nou Wico je hebt daar toch fraaie aanwinsten binnengehaald. Het wordt vast heel wat meet, pas en plakwerk die een fijne coördinatie van jouw vingers zal eisen. Ik wens je veel arbeidslust en plezier en ik ijk uit naar de afgewerkte gebouwen.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
@ Erik,

Ik wil je niet corrigeren, maar ik heet toch echt Wico (zonder l) hoor O:-D. Maar dat is bijzaak, want inderdaad bouwen doe ik met veel plezier :thumbup:. En als ik de smaak te pakken heb, dan ben ik ook niet meer te stoppen  :P.

@ Tom,

Hier is het ook altijd lijmen met de buitendeur open, want die dampen zijn niet goed voor een mens. En kassie zes liever voorlopig nog even niet, moet eerst nog een baan afbouwen >:-D.

@ Luc,

Het vraagt wat vaardigheid, maar het zijn redelijk eenvoudig te bouwen modellen. Daarom zijn ze ook sneller klaar dan ik had bedacht 8o. Nou maakt Kibri het ook wel makkelijk, want basis en dak worden al als één geheel geleverd.

Nog een paar plaatjes van de vorderingen tot nu toe. De fundering een badje van zwart water gegeven. De dakkapelletjes donkerbruin geverfd en de daken een badje van bruin water gegeven en verder geweatherd. Daarvoor gebruik ik trouwens de Earth Colours van Woodland Scenics.  Morgen gaan we de boel in elkaar steken en dan wordt het weer wachten op de post met de volgende bouwdoos :D.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Zo, die kunnen we weer afstrepen. Op de binnenafwerking en wat details na zijn de beide woonblokken zover klaar. Ben niet helemaal tevreden want ik moet nog wat naden wegwerken. Maar zoals gezegd dat zijn de details voor later. Ik heb ondertussen een plaat gezaagd om te gaan proefpassen op de baan, maar die blijkt wat te smal voor wat ik in mijn hoofd heb. Dus we moeten er nog even een extra strook van 20 cm aan zagen :o).

Groeten,
Wico       
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Smulsmul  :P :P
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
-WICO,
Voor jij alles bij elkaar gaat zetten, zou ik overwegen, bij die blokken een ondergrondse parkeerkelder te creëren. Hoe je dat moet gaan doen, is aan jou! Want jij hebt meer dingen al in jouw brein zitten over wat er allemaal op jouw modelbaan behoort te komen.We kunnen het daar later nog wel over hebben.
Waarom? Nou, die Zwitsers hebben bijna onder elk appartement een zgn. eigen parkeerplaats in een gemeenschappelijke kelder. Zoals jij weet praat ik uit 'ervaring'!
Maar het ziet er voortreffelijk uit en nu weet ik dat jij dol bent op zulke "dakkapelletjes"! Ja, die 'boom' doet het ook goed!  :-)
Dank voor deze "beeld-update"!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Fraaie huizenblokken komen er op je baan te staan Wico. :thumbup:
Nu begint het leuke werk het passen en meten en het juiste gevoel krijgen voordat het goed staat.
Ik kijk uit naar de definitieve plaat hoe alles er bij gaat staan jouw kennende gaat dat zeker goed komen.
Succes met het uitdokteren van het neerzetten van deze mooie huizenblokken.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Goed bezig, ben ook heel benieuwd hoe jij een strook van 20cm aan die plaat gaat zagen, er af zagen ken ik wel maar er aan dat is mij nog nooit gelukt.  :)  Mooie boom, van MBR, heb er ook enkele van in huis.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
@ Tony,

En gepresenteerd in hapklare brokken :P.

@ Gerard,

Dat idee van een parkeerkelder hou ik nog even in gedachten :idea:. Moet even kijken of daar voldoende ruimte voor over blijft.

@ Michel,

Voorlopig blijft het nog even bij proefpassen. Als ik aan het stationsgebied begin, moet ik vanwege de diepte van achteraf beginnen met de scenery. Dat betekent dat dan eerst het station aan de beurt is voor definitieve afwerking en plaatsing. Maar wel lekker pielen zo hoe alles straks een plekje moet krijgen. Plannen genoeg :D.

@ Tom,

Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit hoe ik dat ga doen, daarom denk ik dat het wel gaat lukken :?. De MBR bomen zag ik her en der op het forum en zijn inderdaad erg mooi. Te prijzig om er een bos mee te planten, maar een prima blikvanger als solitair.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Citeermaar die blijkt wat te smal voor wat ik in mijn hoofd heb. Dus we moeten er nog even een extra strook van 20 cm aan zagen

Heb jij dan een plank in je hoofd ?  :D

Wel mooi geworden trouwens.  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
 B) Mooi geheel zo bij elkaar, oogt allemaal prima en kleurt ook nog eens goed bij het blauw van je "lucht". :thumbup:
:o) En die parkeerkelder heb je al, in/uit gang zit net achter een woonblok, ook weer klaar en afvinken maar. :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... woningnood opgelost
@ Timelord,

Wel een plan in mijn hoofd en soms een bord voor mijn kop :o).

@ Dirk-Jan,

Ik ben er zelf ook wel tevreden over. Er komt deze week nog een bijpassende stadsvilla bij en dan is de bebouwing voor deze hoek compleet.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
Citaat van: Wico op donderdag 15 april 2021, 08:06:02
@ Tony,

Dat heb je helemaal goed gezien :thumbup:. Zoals ik al schreef zie ik o.a. bij jou  en elders op het forum mooie bouwactiviteiten en daar word ik helemaal vrolijk en enthousiast van. Jazeker die autootjes gaan er ook komen. Wordt weer een leuk mini verzamelprojectje. De wijk heeft zijn beste tijd al gehad en de huidige bewoners moeten het vaak doen met een tweedehandsie. Dus niet teveel glimmende nieuwe audi's voor de deur, maar meer wat ouder spul (en/of een hele foute dure bolide). Nu wachten tot de beurzen weer open gaan! Je ziet het heerlijk fantaseren is weer begonnen en de details zitten alweer in mijn hoofd :P.

Verzamelen duurt bij mij nooit lang 8o, en bij gebrek aan beurzen is MP je grootste vriend. En natuurlijk is er dan iemand die zijn modelautootjes uit een iets langer verleden voor een schappelijke prijs aanbiedt. En natuurlijk heb ik dan geen geduld en koop er er gelijk tien :D. Het autopark in Donnerwetter is derhalve uitgebreid met een: VW Golf (2 x), VW Passat (2 x), Audi 80,  Audi Coupé, Opel Kadett, Opel Vectra, BMW 3 serie en last but not least een Jaguar XJ 6/12. Zoals gezegd modellen van een paar generaties terug, maar daarmee prima passend tussen al het moderne spul wat er al her en der staat.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
Mooie collectie heb je daar bijeen gekocht. Vraagje, wat is MP? En een opmerking... de witte Audi is geen Audi80. Ik denk een Audi90 coupé...maar zeker geen Audi80, want die heb ik zelf gehad en die zag er helemaal niet zo uit...
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
Hoi Patrick,

MP = Marktplaats.nl

Kijk altijd leuke reacties op de inhoud :thumbup:. De witte is inderdaad een Audi Coupé (staat ook in het rijtje). De zilveren Audi 80 staat op de tweede foto links boven. Mijn pa had vroeger ook een Audi 80 (foto uit het familie archief) :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
Inderdaad Wico, je hebt gelijk, ik had die bovenste Audi niet gezien/herkend... mijn excuses
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
Patrick,

Excuses zijn helemaal niet nodig hoor. Onze familie is behoorlijk auto minded, dus alleen maar leuk om het daar even over te hebben. Ik heb even zitten zoeken en denk dat het herpa modelletje een Audi 80 van de tweede generatie is (Audi 80 B2 Productiejaren 1978 - 1986). Ook mijn eigen auto rijdt in model rond in Donnerwetter: de bescheiden VW Passat in dit rijtje dikke Duitsers :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
 B) Leuke collectie autootjes, zullen je Preisers blij mee zijn. :)
En als ik het goed begrijp hadden jullie vroeger ook een caravan, dat wordt dus zoeken naar een gelijkende caravan in H0. :roll:
Kan je mooi je vakanties van vroeger uitbeelden, beekje, camping, standplaats en wat van die Preiserkinderen waarvan jij der dan eentje moet voorstellen.
Toen Wico nog een lief klein Wicootje was. O:-D :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
Die witte Audi lijkt wel op een Audi Quattro.
Mooie collectie autootjes Wico. :thumbup:
Zullen zeker mooi staan bij de huizenblokken of toch meer voor bij de wat duurdere villa's. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
@ Dirk-Jan,

:-) :-) :-)

Kijk nog maar eens goed naar al die fraaie autootjes, want binnenkort staan ze in het schaduwstation de parkeergarage :?.

En een lief klein Wicootje wordt dan een fantasiemodel, want die heeft in het echt nooit bestaan :o).

@ Michel,

De Jaguar komt inderdaad bij de stadsvilla te staan. Daar woont de oude Herbert von Battenberg samen met zijn vrouw Mathilde. Hij is nog oude adel met verre familie in Engeland (zoek op: Mountbatten), en kocht lang geleden de villa toen de wijk nog een pronkstuk was als uitbreiding van het oude Donnerwetter. Hij is een echte anglofiel en moet dus niets weten van Duitse auto's. Dertig jaar geleden kocht hij daarom deze bronskleurige Jaguar die hij tot op de dag van vandaag vertroetelt als zijn kind.   

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
Da's pas verzamelen, Wico  :thumbup:

Nog redelijk luxe wagens voor de paupers in de woonkazernes.
De laatste 6 die je al had, kunnen fijn bij de stadsvilla.
Voor pa, ma en de 4 kinderen  O:-D

Vraagje; met hoeveel zaten jullie op de achterbank van die vakantie-Audi ?

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
Citaat van: Tony op dinsdag 20 april 2021, 22:58:27
de paupers
:o) Dat merk ken ik niet, hier op het forum hebben we het meestal over Preisers en Nochies. :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
 @citaat dat zijn die snuiters die je nog eerst mot verven  :o)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
@ Tony,

Er is sprake van een multiculturele samenleving in de woonblokken, maar het is zeker nog geen vogelaarwijk. Het merendeel zijn gewoon eerlijke en hardwerkende mensen, die best wel een tweedehands auto er op na kunnen houden. En zeker de grotere modellen kennen een hoge afschrijving en zijn dus heel betaalbaar (en ruim zodat ook de volgende generatie op de achterbank past ;)). De gemeenteraad van Donnerwetter doet ook zijn best om de wijk leefbaar te houden. Zo zijn de woonblokken recentelijk nog gerenoveerd en voorzien van fris stucwerk :P.

Zoals aangegeven in mijn reactie aan Michel wonen Herbert en Mathilde von Battenberg in de stadsvilla. Die zijn al ruim op leeftijd en de kinderen zijn allang uitgevlogen. Zij maken alleen op zondag nog wel eens een ritje met de oude trouwe Jaguar die voor de deur staat.

En op vakantie zaten we lekker met drie kinderen achterin op weg naar Spanje (en van gordels achterin had nog niemand gehoord :O). Waren we drie dagen met auto en caravan onderweg, want de "autoroute du soleil" bestond nog niet B). Those were the days ...

@ Dirk-Jan,

Merk is hier ook volledig onbekend O:-D. Kan ook zijn dat Tony iets heel anders bedoeld, want in Limbabwe heet een "commissaris van de koning" ook ineens "gouverneur" :?. Rare jongens die Limbabwianen ...

Edit: aha zie je wel paupers zijn in Limbabwe dus blanke witte onbeschilderde preisertjes. Die komen in heel Donnerwetter niet voor :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
Hallo Wico,

Mooie aanwinsten.
En leuk die Audi 80 zelf rij ik de opvolger ervan. Maar dan de 2e versie ervan :P

M.vr.gr. Erwin
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
Hoi Wico,

Ook in Limbabwe zijn de minder bedeelde preisers niet alleen wit hoor  O:-D
Ze zijn er in allerlei soorten en maten, zelfs roze lhbt-ers !

Maar in de fabriek wordt er al stevig onderscheid gemaakt bij het inpakken; terwijl de bevoorrechten fris en fruitig en met genoeg lucht en ruimte hun weg naar de modelbanen vinden en daar vreugdevol uitgepakt worden, arriveert de onderste klasse daar in grote bedompte en overvolle dozen..... na opening ervan ( liefst buiten ! ) moet er eerst stevig gelucht worden  :?

Pas na liefdevolle aandacht, veel geduld en moeizaam precisie-klereschilderwerk vinden ze hun plek in de scenery..........

( Het lijkt de echte wereld wel :D )

Ps. die vakantie-herinneringen zijn goud waard  :favorite: Wij gingen met de hele kluit altijd naar Duitsland.

Bijgaand een verse foto van de preisers  :o)

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... nieuw brikkie voor een prikkie
@ Erwin,

Ik heb bij mijn nieuwe auto lang getwijfeld tussen een Audi A4 en een VW Passat. De eerste vind ik eigenlijk de mooiste, maar de VW bleek beter betaalbaar :D.

@ Tony,

De miniatuurwereld is bij jou al net zo bont als in het echt :thumbup:. En die preisers samen in een doosje hebben het natuurlijk veel gezelliger dan de eenzame exclusieve modellen in hun glazen hokkie :P.

En met de kleinkinderen is het ook een kwestie van liefdevolle aandacht, veel geduld en klerenschilderwerk. Mijn dochter kon laatst nog een twee nieuwe t-shirts afschrijven nadat de kleine dames met de verf van opa aan het kliederen waren geweest :o).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... en het gaat maar door
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... en het gaat maar door
Het houdt maar niet op, zojuist bracht DHL alweer een pakketje aan de deur. Met daarin zoals gezegd de stadsvilla als aanvulling op de reeds gebouwde woonblokken. En ook nog een verrassing (niet voor mij natuurlijk >:-D) voor een volgend bouwproject. Mijn volgers van het eerste uur, kunnen wel raden welke kant het opgaat :D. Daarnaast kreeg ik nog een mail van een andere hofleverancier dat een Roco nieuwigheid voor mij was binnengekomen, dus ook het rollend materieel krijgt binnenkort een uitbreiding :P.

Het plak en bouwplezier wordt vervolgd ...

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... en het gaat maar door
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... en het gaat maar door
Mooi in de stijl van de rest  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... en het gaat maar door
Mooie zolderbaan heb je daar ... echt wow ...


Momenteel ben ik bezig (terug begonnen na heel wat jaren), met een gelijkaardige baan op zolder. Kan heel wat inspiratie halen uit hoe jij je baan hebt opgebouwd.


Grts


Dennis