Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

iTom, Die-ene-dinges en 6 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
 @citaat @citaat

Tsjonge, wat een 'wijsheid' wordt hier op dit topic tentoon gespreid. Uiteraard ben ik het ermee  eens, maar zou niet iedereen ook zo moeten gaan reageren. Beetje meeleven met ieder! Maar ook een heel klein beetje iemand in de juiste richting gaan voortduwen, waardoor hij/zij dat ene stapje gaat doen? Tenslotte is het maar dat er veel meer plezier zou kunnen zijn; ook in het dagelijkse leven! Het kan alle ellende (waar die ook vandaan komt) doen vergeten.
Ga zo door vrienden! Het leven is zeker waard om geleefd te gaan worden! Bedenk het 'goede' in dit (korte) leven!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Wico,

Dat is een mooie investering die 10 scenery bussen waar jij maar ik / wij kijkers veel plezier van gaan beleven. :P
Ook de langverwachte piepschuimsnijder is een erg handig hulpmiddel waar je veel gebruik van gaat maken.
Moet er zelf ook eens één bestellen want met een mes xps plaatje doorsnijden is het net niet.
Ik kijk nu al uit naar je scenery kunsten hopend dat ik er wat van opsteken.
Succes met de verdere baanbouwactiviteiten.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Er zullen nog aardig wat van die strooibussen volgen, Wico  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
 :roll: Eeehhhh...... u heeft het over een piepschuimsnijder maar ik zie bussen strooisel.
Zie ik iets niet, snap ik het niet of zo?
Maar het zijn wel mooie bussen strooisel, dan dan weer wel. :thumbup:
En wat Tony al aangeeft, bestel der nog maar een zootje, grote baan, grote plannen, dan ook grote hoeveelheid strooisel nodig. :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Ik heb ook (een deel) van zulke bussen.
De groene vlokken, weet ik zelf nog niet echt goed toe te passen, worden altijd van die "dotten" op de baan als ik ze gebruik.
Moet toch eens kijken hoe je deze het beste toepast, meestal grijp ik dan maar weer naar de grassmaster  :) , IJsland mos enz..
De grijze grit heb ik ook, en wel naar tevredenheid gebruikt op mijn perron bij de camping  :) :thumbup:
Kun je gigantisch veel mee bedekken, zit behoorlijk veel in zo een bus.

Veel plezier met deze aanwinsten  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
@ Gerard,

In deze tijden kan iedereen wel wat positieve woorden gebruiken!

@ Michel,

Die snijder (pen) kan ik je aanraden, kost bijna niks. Heeft niet heel veel vermogen dus rustig de pen het werk laten doen dat werkt het beste.

@ Tony,

Ik was al bang dat jullie het overdreven veel zouden vinden, dat valt gelukkig mee O:-D. Ik hoop nog vele bussen te mogen kopen, want dat betekent nog jaren plezier :P.

@ Dirk-Jan,

U moet beter lezen: ik heb èn de bussen gekocht èn de piepschuimsnijder is gearriveerd. Dubbele meevaller dus :D.

@ Barry,

De groene vlokken gebruik ik juist heel veel om de boel op te vullen onderaan een muur bijvoorbeeld en ook veel op de rotsen als kleine struiken en/of onkruid. Gewoon je fantasie er op los laten en dan komt het helemaal goed. In de natuur is ook niet alles gras toch ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Oh, fraai, zo had ik het nog niet bedacht, ga ik zeker proberen  :thumbup:
Spray je dan wat houtlijm en laat je dan de vlokken erop vallen? Of doe jij het anders?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
@citaat

Barry,

Voor de grotere vlokken bestrijk ik het oppervlak eerst met onverdunde houtlijm, waarin ik dan de vlokken strooi. Die laat ik eerst drogen. Zo nodig strooi ik daarop hier en daar nog een tweede (of desnoods derde) laag. Vervolgens spray ik dan verdunde houtlijm over het totaal om alles voldoende vast te zetten. De verdunde houtlijm zeer rijk sproeien (zeg maar: zeiknat :)).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
 @citaat
Ga ik proberen  :thumbup:
Dank je voor de tips  :) :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Hi Wico,

Begrijp ik het goed, jij gebruikt XPS platen van xxx dikte, daarop PU rubber en daarop kurk?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
@citaat

Hoi Patrick,

Ik gebruik XPS platen van 4 cm dik en daarop komt PU rubber (ondervloer) van 2.8 mm voor geluidsisolatie. De rails bevestig ik met dubbelzijdig tapijttape op het PU rubber. Ik gebruik dus geen kurk.

De foto even op herhaling ter verduidelijking.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Bedankt Wico voor je berichtje. Heb je ook andere "ondergronden" uitgetest?
Zijn er andere ervaringen van andere personen?
Ik moet nu stilaan die knoop gaan doorhakken, echter ik ga met K rails werken...
Groeten
Patrick
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
@citaat

Hoi Patrick,

Nee ik heb geen andere ondergronden uitgeprobeerd. Op basis van ervaringen hier op het forum heb ik besloten om het PU rubber te gebruiken en ik ben zeer te spreken over de geluiddempende werking. Dat geldt zowel op de XPS platen (die deels als ondergrond zijn gebruikt), maar ook direct op het het multiplex op alle andere onderdelen van de baan (bijvoorbeeld in de schaduwstations en de keerlussen). Kurk is denk ik een zeer goed bruikbaar alternatief.

Groeten,
Wico

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
 @citaat @citaat Toch even reageren hier wat betreft de geluiddemping.

Op ons 2-persoons clubbaantje hebben we K-rail met daaronder kurk, dempt aardig, mits je de rails niet vast spijkert.
Wat mij echter al jaren oprecht verbaast, is dat treinen in het echt behoorlijk wat lawaai produceren en dat ze bij velen tegenwoordig op modelbanen opeens bijna geen geluid mogen maken.
Op mijn eigen banen vind ik het prettig om de treinen/wielen juist wél te horen  :P

Ook een overweging waard, lijkt me.

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
@citaat

Hoi Tony,

Dat ben ik met je eens hoor, de geluidsdemping is wat mij betreft bedoeld om de onderbouw niet als klankkast te laten werken. Juist nu kan ik dus heerlijk genieten van het geklik-klak als de wagons over de rails rijden.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Citaat van: Tony op donderdag 14 januari 2021, 16:28:23
  en dat ze bij velen tegenwoordig op modelbanen opeens bijna geen geluid mogen maken.

Jawel, maar dat moet dan wel elektronisch zijn opgewekt  >:-D >:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Helemaal mee eens, als er drie trafootje's flink staan te zoemen is het akelig, maar als een eloc met sound hetzelfde doet is het ineens fantastisch, is het echt wel opgenomen in de cabine?  :P :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... meevaller
 @citaat
Die zoemende trafo's zijn voor mij een deel van de beleving  :D
Dit terwijl alle locomotieven bij mij digitaal aangestuurd worden en sommige uitgevoerd zijn met geluid.
Ik wordt gewoon vrolijk van mijn oude blauwe trafo, het zal wel jeugdsentiment zijn   >:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
De overstort kwam in een setje van twee, dus je raadt het al, er moest nog een stukje scenery aangelegd worden. Dezelfde methode toegepast als de vorige keer (zie vanaf reactie # 2002), dus weer lekker geknoeid met allerlei restjes van de vorige baan. Ook de brug had ik in meervoud besteld, dus die kwam opnieuw van pas. Dit keer wat meer water in de waterloop om iedereen tevreden te houden :). En tenslotte een paar foto's van "work in progress" en het eindresultaat :P.

Inmiddels ben ik ook bijna rond met de bezetmelders en de ringleiding, maar de laatste aansluitingen moeten wachten tot ik heb bedacht hoe ik het stuk achter de dubbele bruggen wil gaan invullen. Als die bruggen er eenmaal vast inzitten, kan ik er namelijk niet meer makkelijk bij. Dus dit weekend eens rustig achteroverleunen en goed nadenken hoe nu verder :idea:. En nu de rails er weer (grotendeels) inligt misschien wat tijd maken voor een filmpje met de nieuwe Brawa BLS loc :idea: :idea:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
-WICO,
Houdt mij even vast! Echt ik moet erbij gaan zitten, hoor!
Wat een kunstig werkje! Het ziet er echt uit als door een ringetje te halen! Jij hebt een lang verborgen geheim gehouden talent!
Dat ziet er voor de rest van jouw modelbaan uit met een toppertje! Dat gaat heel wat beloven, verwacht ik!
Jij mag het weekend een rustpauze nemen!
Dank voor de geplaatste foto's!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Als dit het begin van jou scenery is staat ons ( en jou ) nog een hoop moois te wachten Wico  :thumbup: :thumbup:
Het is bijna jammer dat de brug er overheen zit  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Kijk eens even aan... Ik hoop nu natuurlijk elke avond als ik online ben op een update zoals deze haha >:-D

Het is genieten Wico, de foto's van jou oude baantje in gedachten had ik jou talent mbt scenery al wel verwacht, maar dit is echt heel mooi!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Hi Wico,

Die onderdoorgang en "overstort"-pijp is erg goed gemaakt maar waarom niet ook een brug bij het spoor ernaast geplaatst.

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Nou is het de vraag, welke overstort het mooiste is, Wico  :D
Wat wel zeker is; je hebt het sceneryknutsen nog steeds goed in de vingers  :thumbup:
Neem goed de tijd met achterover leunen, die bruggen hebben geen haast.
Wij wel, maar daar moet je je vooral niks van aantrekken  O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Wico,

Dit fraaie stuk(je) scenery belooft wat voor de toekomst van jouw baan.
Ik en vele andere zullen je vorderingen met veel plezier gaan volgen en kunnen niet wachten op het vervolg van dit begin stukje.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Ja Wico, wat kan ik meer doen dan mij aansluiten bij al die toffe commentaren hierboven. Ik kijk uit naar het vervolg.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
En ook dit stukje scenery mag er wezen, leuk zo met het water maar moet je er dan niet een emmer onder zetten of is het geen echt water  ;) :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Ik doe het deze keer kort en collectief, maar iedereen bedankt voor de positieve reacties. Het smaakt ook bij mij inderdaad naar meer :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
 :) Nou, Wico, wederom leuk bezig. :thumbup:
:o) En leuk al die positieve commentaren maar nu ga ik eens echt serieus doen, schrik niet. :D

8) Ik heb net even echt goed zitten kijken naar de vorige en deze overstort en bij beide valt me het volgende op;
het water wordt omringd door een bruinachtige steensoort en meteen daarnaast is alles een grijsachtige steensoort.
Dat lijkt niet helemaal te kloppen met de realiteit. Probeer het overwegend in grijstinten te krijgen met her en der wat kleine bruine nuances.
Ik denk dat voor een mooi Zwitsers aandoend landschap  je overwegend met (heel veel) grijstinten moet werken.
En dan dus met kleine bruine nuances en een stuk of wat tinten groene begroeiing.
(en vooral niet een meter verderop opeens heel andere groentinten gaan gebruiken, maar dat snap je zelf ook wel)

En dit is maar een mening, en dan ook nog mijn mening, dus dit commentaar kan je ook negeren, en zelfs weg laten halen door een moderator.:D

Dirk-Jan



Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Hey Wico, prachtig gedaan. ik wou dat ik al aan de scenery kon beginnen maar dat zal nog wel even duren. Btw, geef jij geen "privé"opleiding hoe scenery bouwen??? ik schrijf mij alvast al in  ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
 @citaat

Goed idee Patrick. :thumbup:
Bij deze schrijf ik mij ook vast in. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 16 januari 2021, 11:18:57
:) Nou, Wico, wederom leuk bezig. :thumbup:
:o) En leuk al die positieve commentaren maar nu ga ik eens echt serieus doen, schrik niet. :D

8) Ik heb net even echt goed zitten kijken naar de vorige en deze overstort en bij beide valt me het volgende op;
het water wordt omringd door een bruinachtige steensoort en meteen daarnaast is alles een grijsachtige steensoort.
Dat lijkt niet helemaal te kloppen met de realiteit. Probeer het overwegend in grijstinten te krijgen met her en der wat kleine bruine nuances.
Ik denk dat voor een mooi Zwitsers aandoend landschap  je overwegend met (heel veel) grijstinten moet werken.
En dan dus met kleine bruine nuances en een stuk of wat tinten groene begroeiing.
(en vooral niet een meter verderop opeens heel andere groentinten gaan gebruiken, maar dat snap je zelf ook wel)

En dit is maar een mening, en dan ook nog mijn mening, dus dit commentaar kan je ook negeren, en zelfs weg laten halen door een moderator.:D

Dirk-Jan


Iedere mening, dus ook die van jou wordt gewaardeerd. Laten we voorop stellen dat elke baan fantasie is, maar ik schrijf vaker dat het voor mij "geloofwaardig" moet zijn. Nu is dat voor eenieder zelf te interpreteren natuurlijk (wie gelooft er in UFO's of de overwinning van Trump: miljoenen mensen :?). De realiteit is dat ik deze stenen nog in voorraad had van mijn oude baan. Maar welke argumentatie past er dan bij de afwijkende kleur: deze stenen zijn later gestort om het water uit de overloop enigszins te kanaliseren en af te voeren. Aha daarom dus ;). Voor het "grote landschap" zal ik zeker een variatie van grijs/bruin gaan gebruiken, voorzien van passend groen! Ik ben zelfs naar Zwitserland gereden om daar inspiratie op te doen :D

Groeten,
Wico       
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Citaat van: ACTS.zuid op zaterdag 16 januari 2021, 11:36:36
Ik ben minder enthousiast, hoe leuk ook gemaakt: zo'n tafereel zul je in de praktijk niet tegen komen. Nou hoeft dat ook niet maar toch.....

Een brug met pijlers is duur, die gaat niet zo maar over een riool uitlaat, overstort of zelfs een klein stroompje, de buis wordt dan verlegd. Het ligt allemaal in één plat vlak.
Een tweede brug, parallel over het andere spoor, zal helpen zoals Harald zegt. Positief bedoelde kritiek hé.  ;)

Over het bruggetje: de plastic ballast van C-rail is wat misplaatst, misschien kun je dat nog aanpassen met een stukje K-rail? De brug moet dan een beetje omhoog, nu kan het nog. Maar misschien leg ik de lat te hoog. :)

Gr, Ben.

Bedankt voor je inhoudelijke reactie, ook al ben je minder positief. Ik begrijp je argumentatie en heb zelfs getwijfeld of ik het zo zou bouwen , maar zoals hierboven al uitgelegd streef ik niet naar een 100% weergave van de werkelijkheid. Soms neem ik de vrijheid om daar wat van af te wijken. Zou het kunnen zijn dat de grond ter plekke door erosie te zwak is voor het spoor, en daarom een kleine brug noodzakelijk is? Dan is de overstort niet de oorzaak, maar eerder een gevolg van de situatie. Het is maar wat de fantasie toestaat. Dat geldt dus ook voor het gebruik van c-rail in plaats van k-rail. Niet waarheidsgetrouw, maar voor mij acceptabel.

Het is niet zozeer de lat te hoog leggen, als wel tevreden kunnen zijn met het resultaat. Maar streven naar beter kan geen kwaad, dus blijf me a.u.b. voorzien van feedback :thumbup:.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
@citaat @citaat

Patrick/Michel,

Zoals ik vaker heb aangegeven, ben ik slechts een goedwillende amateur. Een cursus scenery zit er dan ook niet in. Maar jullie zijn van harte welkom om eens langs te komen in Heinkenszand. Dan wil ik graag wat tips en tricks (ik heb er vandaag nog een paar ontvangen ;)) met jullie delen. Helaas vanwege de corona crisis en mijn eigen bouwactiviteiten zal dat pas over een paar maanden kunnen.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Lid sinds: 2009

Grüezi midänand!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Die foto zou zomaar genomen kunnen zijn in het Reusstal, zo'n beetje in de buurt van Erstfeld?!?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenerietje II
@citaat

Als het een wedstrijd was, had jij nu gewonnen :thumbup:. Helemaal goed!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS BR186 filmpje
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS BR186 filmpje
Belofte maakt schuld, dus vanmiddag even een kort filmpje van de nieuwste aanwinst gemaakt: de Brawa 43997 BLS BR186. Ik moest wel eerst de sneeuwschuivers een beetje afvijlen, want de loc liep vast op de verhoogde puko's op de c-rail kruisingen. Maar goed dat was gelukkig snel opgelost. Nu succesvol de eerste rondjes gemaakt.

De opmerkzame kijker zal zien dat de route richting het stationsgebied is afgesloten. Dat blijft voorlopig ook zo, want eerst wil ik het spoor wat er nu ligt afmaken en dan met meerdere treinen iTrain gaan inregelen en testen. Ik ben nu lang genoeg aan het bouwen en het wordt tijd dat er serieus treinen gaan rijden :D



Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS BR186 filmpje
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS BR186 filmpje
-WICO,
Het is maar goed, dat het weekend is. Tijd is er in overvloed, merk ik. Maar ook een opmerkzame kijker heeft veel meer opgemerkt. Ik zal er niets over zeggen, want misschien komt er nog wel een "Donnerwetter Prijsvraag"! Met jou aan de stuurinrichting is blijkbaar alles mogelijk. Maar nog bedankt voor de film; hoewel deze wel weer erg kort is! Maar inderdaad we geven verder geen commentaar, maar zijn al verheugd dat jij aandacht en tijd hebt besteed aan jouw modelbaan. Trouwens de nieuwe scenerystukje geven in deze film een heel mooi beeld. Het blijft een mooi stukje handenarbeid.
"Gewoon doorgaan"!
Suk6
:-) B) 8o :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS BR186 filmpje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS BR186 filmpje
Lekkere film, Wico !

Grappig ook, zo'n bewegend hoofd op de baan  :P
Loc loopt mooi en is niet vies van verschillende slepen  :thumbup:
Zo te zien, ben je op je Zwitserse verkenningstocht regelmatig uitgestapt om steenmonsters te nemen  :D

Fijn, om meteen je stukje waterscenery in het geheel te zien.

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS BR186 filmpje
 B) Als er eenmaal scenery en bergen/rotsen om al dat hout heen gevouwen zitten moet dat toch een imposant geheel gaan worden denk ik zo. :roll:
Mooi fillempje, het rijdt mooi rond. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS BR186 filmpje
Mooi die afwatering!!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS BR186 filmpje
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS BR186 filmpje
Meerdere keren de korte speelfilm bekeken en genoten van het sporenplan waar de prachtige loc en sleep over heen reed.
Het bochtenwerk ziet er mooi en gevarieerd uit en geef een rustig beeld van de rijdende trein.
En ja het kleine stukje scenery valt meteen op dat beloofd wat voor de toekomst.
Bedankt voor het kijkplezier Wico en succes met de verdere bouwvorderingen.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS BR186 filmpje
Wico

GENIETEN is het juiste woord voor dit soort filmpjes. Die Brawa mag er best wezen en hij trekt een mooie sleep.
Die scenery valt inderdaad op en mag gezien worden.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS BR186 filmpje
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS BR186 filmpje
@ Gerard,

We zullen maar zeggen dat er altijd wat te raden moet blijven :). En de filmpjes zijn wat korter omdat de hele baan nog niet beschikbaar is. Hopelijk komt dat in de toekomst weer goed :P.

@ Tony,

Hè mijn hoofd was toch niet in beeld :? :?, maar toen viel de twintig eurocent.

Gelukkig zijn er nog geen ongelukken bij de ingang van de Gotthard tunnel gebeurd, want de bedding ter plekke mist een aantal stenen. Die koester ik als "goud", rare hobby hebben we toch ... 8o.

@ Dirk-Jan,

Dan moet je over een paar jaar terugkomen, dan weten we of je gelijk hebt B). Ik ga in elk geval mijn best doen :thumbup:.

@ Sander,

Bedankt, ik ben zelf ook tevreden met het resultaat!

@ Michel,

Fijn om te lezen dat je weer genoten hebt, daar doe ik het natuurlijk ook voor (en een beetje voor mijn eigen plezier :D).

@ Luc,

In afwachting van de Märklin nieuwigheden 2021 voorlopig de laatste nieuwe loc, dus de filmpjes met nieuw materieel zullen wat langer op zich laten wachten. Maar dit zal vast niet de laatste zijn O:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS BR186 filmpje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS BR186 filmpje
Valt wel mee met de rare hobby, Wico  :P

Lang geleden was ik aan de Moezel, alwaar er aan de weg gewerkt werd met heel fijne steenslag.
Braaf gevraagd en voorraadje meegenomen; was precies de kleur van de C-rails en de grootte klopte (na het zeven) ook O:-D
Duitser kun je het niet krijgen !
En jij niet Zwitserder  :D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS BR186 filmpje
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS BR186 filmpje
Hoi Tony,

Dat doet me herinneren dat ik deze zomer een hele emmer fijn grijs grid permanent geleend heb van de stratemakers van de gemeente. Die staat ergens in het tuinhuis, maar helemaal vergeten :O.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS BR186 filmpje
Wico,

Je filmpje enkele keren bekeken en het ziet er prachtig uit.  De glooiende spoorvoering is top :thumbup: net zoals het treinstel trouwens.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS BR186 filmpje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS BR186 filmpje
Weer genoten van je filmpje Wico, de rood blauwe ketelwagons knallen van je scherm af  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS BR186 filmpje
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS BR186 filmpje
Hoi Ivan,

Je was er wel heel laat bij gisteravond. Lekker slapen gaan denk ik zo :). Bedankt voor de complimenten. Dat is dan het voordeel van een kort filmpje, kun je een paar keer kijken :P.

Hoi Peter,

Je was er wel heel vroeg bij vanochtend. Lekker wakker worden denk ik zo :). De ketelwagons moeten je bekend voorkomen, ik wacht in spanning tot ik ze ook bij jou op de baan zie rijden :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Het aanbrengen van bezetmelders en ringleiding lag even stil, want ik ben de afgelopen tijd bezig geweest om de basis achter de bruggen op te bouwen. Als de bruggen en de rails definitief zijn geplaatst, kan ik er namelijk niet meer bij. Vanwege de achterliggende verborgen sporen was het best even puzzelen om de juiste oplossing te vinden. De bedoeling is dat er straks tussen de bergen een dal uit de XPS platen tevoorschijn komt, waar een riviertje doorheen stroomt. Ik denk dat middels twee kleine watervallen het water onder de bruggen door gaat stromen. Maar dat is voor later, en de plannen kunnen nog vele malen wijzigen. De rivier kruist dan verderop nog twee sporen, dus het volgende klusje is om ook daar het voorwerk voor de bruggen te gaan doen. De foto's geven een impressie van de bouwstappen. De laatste foto is het beeld zoals ik dat nu vanuit mijn bureaustoel zie. De rest fantaseer ik er wel bij :P.

Groeten,
Wico