Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Ze zijn allemaal zo groot en de achtergrond zo overweldigend ....
En met die cargo-kleuren zijn ook de kleintjes getooid.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Als we toch schitterende Cargo locs klein en groot laten zien mag deze fraaie foto van twee Cargo locs gemaakt in Flüelen Zwitserland niet ontbreken. :)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Top foto's, dank voor het plaatsen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
 @citaat @citaat

Lekkere foto's hoor, daar kan ik geen genoeg van krijgen :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Nu ik stap voor stap bezig ben om de rails "definitief" te leggen inclusief bezetmelders en ringleiding, komt er af en toe ook een wat leuker klusje op mijn pad. Hier en daar onderbreekt een brug het (nu nog volledig ontbrekende) landschap zodat de toeschouwer in de toekomst wordt verwend met wat afwisseling in het spoorplan. Deze week dus bezig geweest om een brug van mijn oude baan van een vers verfje te voorzien en op mijn baan te plaatsen. De hardplastic pijler ook geprobeerd wat meer te verweren. Het zijn dit soort details die hopelijk straks het verschil gaan maken. Nu kan ik weer verder met de bekende draadjes en soldeerbout :).

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Dat is alvast geloofwaardig gelukt, Wico  :thumbup:

En de brug zelf in goed onderhouden Zwitsers grijs  ;)

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
 @citaat
:o) Ik heb gegoogeld op Zwitsers grijs, dat is net een tintje lichter. :D
Maar Wico, ziet er goed uit, niks meer aan doen of toch misschien opleuken met wat groen, dat zou je nog kunnen doen. :idea:
Maar dat komt later wel, eerst maar verder met je draadjes en soldeerbout. O:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
@ Tony,

Het hoeft inderdaad niet perfect te zijn (liever niets zelfs), geloofwaardig is voldoende. En wat geloofwaardig is, dat mag iedereen zelf uitmaken ;).

@ Dirk-Jan,

Helaas moet ik je corrigeren. Sinds 1993 werken de Zwitserse spoorwegen met watergedragen verf voor het onderhoud van hun kunstwerken. Daarbij is ook de samenstelling enigszins veranderd door het gebruik van "umweltfreundliche pigmente". Daarmee is de tint iets donkerder geworden, met als bijkomend voordeel een verhoogde contrastwerking. Vanwege dat laatste is nog overwogen om over te stappen op oranje in plaats van grijs, maar dat voorstel is bij referendum door de Zwitserse bevolking met 93 % van de stemmen verworpen :D.

Op jouw verzoek heb ik ook wat groen toegevoegd, al begrijp ik niet helemaal wat het nut hier van is :o).


Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
 @citaat @citaat  :-) en  @citaat  :-)

Mijn dag kan al niet meer stuk, jongens  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
-WICO,
Wat een prachtige 'leenstukken' uit jouw vroegere modelbaan zijn klaargemaakt voor gebruik. Lekker doorgaan zo en natuurlijk doe jij alles heel "Umweltfreundich". We gaan ervan uit, dat alles op, aan en in "Donnerwetter Alm" aan de juiste voorschriften in CH voldoen. Daar bouwt jij tenslotte zo'n modelbaan voor, nietwaar? Alle beetjes helpen! Mooi standpunt! Volhouden! Daar doen we het voor!
Veel suk6 en nogmaals dank voor de bij deze update geplaatste foto's!
Nu verder met die werkjes onder de modelbaan! Ach, daar mag je ook best wel een fotootje van gaan plaatsen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
@ Gerard,

Als jij graag een paar plaatjes achter de schermen wilt, dan komt dat voor elkaar hoor :D. Nu nog een wirwar van draden, maar dat wordt volgend weekend weer aangepakt.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
-WICO,
Met zo een grote "Organisator" loopt een ieder heel graag aan zijn hand mee!  :-) :-)
Nou, dat 'weekend' staat reeds volgepland! De gehele dag 'onder' de tafel! Komt prima uit. immers het 'weer' is er niet naar; echt 'constructie'-weertje! :thumbup: 8o
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Zo, even een kleine update van de vorderingen op de baan. Aan de achterkant van de lange zijde is de ringleiding nu compleet aangelegd en ook alle bezetmelders zijn netjes aangesloten en afgewerkt (voor alle drie de niveaus). Een paar foto's laten het resultaat zien. De hele boel getest en gelijk goed werkend, op één bezetmelder na. Foutje inmiddels ook hersteld. Dus weer een stap verder.

De volgende fase wordt nu het zichtbare spoor aan de voorkant (maaiveld). Daar zit nog het nodige werk aan. Allereerst moeten de XPS platen worden gelijmd, want die liggen nog los. Dan de rails opnieuw uitleggen en vastzetten, alle wissels van aandrijving/decoder voorzien, bezetmelders solderen/aansluiten en tenslotte de ringleiding aanbrengen. Gelukkig kan ik daar overal makkelijk bij, dus hopelijk gaat dat zonder zere knieën en stijve rug 😉.  Als dat klaar is zitten we inmiddels alweer ruim in 2021. Wordt vervolgd ...

Hopelijk komt deze week ook nog het onverwachte kerstcadeau binnen in de vorm van de Märklin 36160 SBB Vectron "Rotterdam". Wie weet, misschien dus nog een lekker filmpje om het jaar goed af te sluiten :P.   

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Wico,

Leuke vorderingen en de foto's van achter de schermen zijn altijd leuk om te zien want die zie je niet vaak.
Maar alles ziet er weer strak georganiseerd uit en is een plezier om naar te kijken. :P
Zelf houd ik mij altijd voor om het ook zo te doen maar ik de praktijk komt het er nooit van.

Succes met de verdere klus(jes).

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Goed bezig geweest Wico  :thumbup: :thumbup:

Het mag gezien worden  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
-WICO,
Dat was alweer een verrassing uit het Zeeuwse land. Ja, dat zal tussen jouw baan en het schuine dak niet altijd meevallen, om aldaar te werken. Fijn, dat het nu achter de rug is. En het resultaat is zeker weer helemaal prima in orde. Mooi strak alles gebundeld en gebouwd aan de tafel. Perfect gedaan, hoor! Nu eventjes de zinnen zetten op de andere delen van de baan. Tja, dat zal wel in 2121 gaan worden want met de komende feestdagen en Oud/Nieuw zal er niet te snel iets gedaan gaan worden. Ja, even 'rust' kan heel inspirerend werken om de kracht op et pakken naar die andere delen. Maar alles gaat geweldig goed zo.
Dank nogmaals voor deze mooie update. Natuurlijk blijf ik wachten op de andere karweitjes met eventueel nog een filmpje. Immers er staat nog een lok in bestelling heb ik gelezen. Nieuwsgierig of de pakketdienst nog dit jaar aan jouw deur gaat verschijnen.
Veel suk6 ermee en ik blijf in spanning wachten!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Hallo Wico,

het ziet er allemaal zeer verzorgd uit. Ga zo verder.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
@citaat @citaat @citaat

Bedankt voor de complimenten, we gaan rustig door op de ingeslagen weg :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer gearriveerd
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer gearriveerd
Vandaag werd vanuit Duitsland keurig op tijd het onverwachte kerstcadeau van Märklin bezorgd. De veelkleurige Märklin 36160 SBB Vectron "Rotterdam" staat nu ook in Donnerwetter Alm op de baan. Deze loc is ook wel bekend als de "Hollandpiercer", en verzorgt o.a. internationaal goederenvervoer tussen Nederland en Zwitserland. Als hobby loc vind ik het een prima geslaagde uitvoering. Bij mij komt hij in dubbeltractie voor mijn Wetron trein.

Voor nu alvast een paar foto's, na de kerstdagen zal ik er ook nog bewegende beelden aan toevoegen.

N.B. fotobron grootspoor: Rob Dammers (via Wikimedia Commons)

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer gearriveerd
Dat is een leuke afsluiting van het jaar wat is binnen gereden bij je Wico. :) :thumbup:
De "Hollandpiercer" staat prachtig in tractie met de andere SBB Vectron loc. :)
Heel veel rijplezier toegewenst met deze SBB schoonheid.
En we zien de film wel verschijnen. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer gearriveerd
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer gearriveerd
Ja hij is mooi 🤩
Een "hobby" loc? Dacht het niet hoor 😀 :P
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer gearriveerd
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer gearriveerd
Veel plezier ermee Wico, hij is  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer gearriveerd
 B) Zo jongeman, da's nog eens effe een mooi Kerstcadeau, zeker het hele jaar zoet geweest? O:-D
Of is het Sinterklaas die daar naar kijkt? :roll:
Nou ja, het is in ieder geval een hele mooie aanwinst zo op de valreep van dit jaar, veel plezier ermee. :)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer gearriveerd
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer gearriveerd
-WICO,
Wat een geweldig mooi exemplaar is er bij jou binnen komen vallen. Zal best wel een flinke klap geweest zijn op de deurmat. Toch prettig dat "M" dit heel goed heeft laten verpakken. Maar jij kan de Kerst weer met een heerlijk treingevoel afsluiten. Zo'n echte Zwitsers Hollandse lok op de Noord-Zuid Route mag heel wat gaan trekken. Samen met zijn serie-genoot is het nu al een bezienswaardigheid.
Hoort echt thuis op het Hollands landschap met flinke slepen aan hem vast.
Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer gearriveerd
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer gearriveerd
@ Michel,

Ik ben er blij mee hoor en zeker in dubbeltractie een mooi gezicht op de baan :thumbup:. En met het filmpje komt het helemaal goed. 

@ Barry,

Al onze locomotieven zijn hobby locomotieven toch :D.

@ Peter,

Dank je, en het rijplezier dat gaat helemaal goed komen.

@Dirk-Jan,

De sint heeft alleen een chocoladeletter gebracht dit jaar, maar de kerstman maakt het allemaal goed :P. Mag ik je als modderaar nog even wijzen op de bronvermelding bij de grootspoor foto? Ik leer het wel :o).

@ Gerard,

Gelukkig heeft de pakketbezorger het pakketje met zorg behandeld. En de combinatie Holland - Zwitserland is voor mij natuurlijk zeer aantrekkelijk dat snap je wel ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer gearriveerd
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer gearriveerd
Aparte verschijning, Wico !

Een bewegend Hollands landschap in de Zwitserse bergen  :P
Enne, eigenlijk zijn alle loc's hobbylocs  :D

De neusjes van de Vectrons doen me wel steeds aan een poes denken, zo met die snorharen  O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer gearriveerd
Mooie aanwinst Wico. Past volledig in jouw visie van modelbaan. Veel rijplezier ermee.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer gearriveerd
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer gearriveerd
Mooie combinatie met die andere loc :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer gearriveerd
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer gearriveerd
@ Tony,

Het is een bijzonder ding en dat is het. Die Zwitsers zullen wel raar opkijken als dat voorbij komt rijden ;). En bedankt voor de associatie met snorharen van de poes. Ik zie het nu ook (en kan het ook niet meer niet zien :?).

@ Luc,

Ja, deze loc past volledig in mijn thema van modern Zwitsers ( transit en internationaal) goederenverkeer. Goede keuze van Märklin om hem uit te brengen :P.

@ Hans,

Ik ben zelf ook dik tevreden met de combi van de locs en de complete sleep. En niet onbelangrijk: het geheel rijdt ook soepel en probleemloos op mijn baan :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer - the movie -
Hallo Wico,
Gefeliciteerd met je aanwinst. Ziet er prachtig uit deze lok. Had hem ook besteld maar moet nog even geduld hebben blijkbaar.

Wat een mooie zolder ruimte heb jij. Deze lijkt erg veel op die van mij maar ik heb het trapgat ongeveer in het midden zitten dus ik ga er een vierkante O vorm van mijn baan maken.
Alleen moet ik ook nog ergens onder de baan flink wat rommel en spullen herbergen zoals speelgoed voor de kids, de kerstspullen etc etc. Daar heb jij geen last van geloof ik?

Gr. Pieter
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer gearriveerd
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer gearriveerd
Hoi Pieter,

Dan moet ik maar eens op zoek naar jouw bouwtopic! Ook bij mij op zolder heb ik links en rechts van de trap alle ruimte, maar ik moest ook nog een bureau kwijt om aan te kunnen werken. Zie onderstaande plaat voor een totaalbeeld van hoe het moet gaan worden. Ik ben nu nog druk met de opbouw, dus voor het zover is, zijn we weer een heel eind verder :). De zolder is inderdaad helemaal mijn domein. Boven de garage hebben we gelukkig ook nog een opslagruimte en daar vind je bij ons de kerstspullen, het speelgoed en alle andere zaken die je zelden of nooit gebruikt ;). Hopelijk arriveert de loc ook snel bij jou en wens je er op voorhand veel plezier mee.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer - the movie -
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer - the movie -
Niet alleen de Märklin 36160 SBB Vectron "Rotterdam" wordt vroeger geleverd dan aangekondigd. Ook het door mij beloofde filmpje is voor de kerst al klaar, want blijkbaar was het geen opa-oppas-dag vandaag. Dus heb ik de extra vrije tijd benut om de Hollandpiercer in dubbeltractie op de baan te zetten en daar wat beelden van te schieten. De complete Wetron trein loopt soepel en zonder storingen op mijn baan, dus dat is wel lekker. Vandaag dus al mijn kerstfilmpje voor jullie, ik hoop dat jullie het leuk vinden. Helaas moet je het landschap en de scenery er nog zelf bij verzinnen (en hier en daar ook de rails, vanwege "work in progress" 8o).



Fijne kerstdagen allemaal en een heel voorspoedig 2021 toegewenst!

Groeten,
Wicco       
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer - the movie -
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer - the movie -
Mooi filmpje , dank voor het delen  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer - the movie -
Wico, dat is weer een sleep om u tegen te zeggen. Als die nu ook gaat slingeren door een zwitsers landschap wordt het helemaal te gek.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer - the movie -
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer - the movie -
-WICO,
Het kan niet anders, dan dat het 'hier' ook een suk6 zal zijn. Natuurlijk ook wegens het plaatsen van jouw filmpje, maar ook wegens het ontwerp. Maar daar behoef ik niet nader op in te gaan. De 'ontwerper' (ook van een ander model) heb ik daar al over een persoonlijk bericht gegeven. Maar je voorstellende dat dit allemaal door een prachtig nog te ontwerpen en te maken landschap zal gaan rijden, maakt het helemaal tot een unicum.
Dus eigenlijk maar snel de resterende delen van de nodige elektonika voorzien (en testen natuurlijk), want dan komt het 'echte werk' aan de beurt.
Heel veel suk6 in de komende vele vrije dagen met en op jouw baan toegewenst!
Tot slot natuurlijk een gezegende KERST toegewenst en ook met het komende OUD / NIEUW een fijne wisseling in huiselijke kring met in het vooruitzicht nog dat het komende jaar ons allen weer iets meer verlichting gaat brengen met het onder de duim krijgen van dat toch wel vervelende "Virus"!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer - the movie -
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer - the movie -
Lekker filmpie weer, Wico  :P

Die 2 loc's vormen een mooie combi  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer - the movie -
Prachtige film van deze fraaie sleep met de twee Vectrons in de hoofdrol.
Bedankt voor het kijkplezier en ook voor jouw en de familie fijne feestdagen en een goed uiteinde toegewenst.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer - the movie -
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer - the movie -
Bedankt allemaal voor de complimenten en goede wensen. Ik vond nog een mooie foto (met landschap :D) op internet van de SBB Vectrons in dubbeltractie. Die wil ik jullie natuurlijk niet onthouden.

N.B. fotobron grootspoor: Daniel Schärer (via Flickr)

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer - the movie -
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer - the movie -
Hallo Wico

Jij bent goed bezig 👍🏽
Dank je voor het prachtige filmpje
Nu snel verder gaan met de bouw 😎
Fijne feestdagen en een gezond 2021

Grt
John
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer - the movie -
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Hollandpiercer - the movie -
John,

Bedankt voor de complimenten, zoals gewoonlijk een stimulans om lekker op de ingeslagen weg door te gaan. Nu eerst de feestdagen en dan weer verder met de bouw. Ook voor jou een heel voorspoedig 2021 gewenst.

Groeten,
Wico

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... back to basics
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... back to basics
Het voordeel van de rustige feestdagen is dat er af en toe ook nog wat aan de baan gedaan kon worden. Dus ben ik begonnen met de "definitieve" aanleg van het spoor op maaiveld niveau aan de lange zijde van de baan. Daarvoor heb ik alles verwijderd en stap voor stap weer opgebouwd. Even een paar plaatjes ter illustratie. De basis is 12 mm triplex die zorgt voor stevigheid in de constructie. Daarop heb ik met houtlijm de 40 mm XPS platen gelijmd. Door deze platen kan ik nog een beetje spelen met hoogteverschillen. Tenslotte heb ik de geluidsisolatie (PU rubber ondervloer 2,5 mm) op maat geknipt en met dubbelzijdig tapijttape vastgezet. Er moet nog wel een rand om de tafel komen voor de afwerking, maar dat is voor later. Nu ben ik klaar voor het echte werk en kunnen de rails (inclusief de bekende bezetmelders en ringleiding :)) er op gelegd gaan worden. Ik kan in 2021 weer vooruit :thumbup:.

Fijne jaarwisseling,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... back to basics
Ziet er zo al netjes en solide uit allemaal. Mooie hoogte verschillen. En je bent lekker bezig met die Foam platen en rubber ondervloer.

MvG,

Timaximus
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... back to basics
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... back to basics
Prachtige vorderingen Wico.  :thumbup:
Alles ziet er weer uit om door een ringetje te halen en het afwerking is weer wat we van je gewent perfect dus.  :P :thumbup:
Je topic is er één waar ik altijd met veel plezier en met een grote glimlach naar kijk al is het alleen maar voor het prachtige materiaal wat er gaat rijden. :favorite:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... back to basics
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... back to basics
Wat een mooie baan / oppervlakte heb jij toch Wico, hier kan ik echt van genieten  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... back to basics
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... back to basics
-WICO,
Het is toch wel verbazingwekkend, dat als jij iets gaat doen aan de modelbaan, jij altijd onder een blauwe hemel aan het werk mag zijn. Volgens mij is dat afgesproken met hemelse vrienden!  >:-D :-)
Maar het is alweer strak en volgens jouw richtlijnen neergelegd en vastgemaakt. Wederom perfect gedaan. Het is vervelend, maar er is weer niets aan te merken; slechts die lovende woorden, die jouw topic de hemel in doen stijgen!
Ga door en laat snel maar eens wat anders zien!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... back to basics
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... back to basics
Nog schuimplaten genoeg, Wico  :D

Maarre, mooi om te zien; het echte werk is begonnen  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... back to basics
 8) Ppff.... heel erg netjes gewerkt, alles ziet er heel strak uit. B) :thumbup:
:o) Krijg je nog subsidie op al dat isolatiewerk? :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... back to basics
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... back to basics
 @citaat :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... back to basics
Mooi werk weer Wico, door de XPS platen kan je later nog scenery op een lager niveau zetten. Qua geluidsdemping kan dat tellen. Ik heb Q-board gebruikt van 1cm dikte met hetzelfde idee in het achterhoofd. De geluidsdemping is enorm.
Veel plezier bij de verdere bouw,

`Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... back to basics
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... back to basics
@ Timaximus,

Het baanplan is relatief simpel, de hoogteverschillen en het landschap moeten het geheel straks een aantrekkelijk schouwspel maken.

@ Michel,

Ik hou er van om strak en netjes te werken, maar perfect is het zeker niet. Het rijdend materieel zal even geduld moeten hebben tot de baan weer is opgebouwd.

@ Peter,

Altijd mooi om te lezen dat anderen ook plezier halen uit mijn baan en bouw. Ik ben zeker blij met de ruime zolder, waar ik me helemaal kan uitleven :).

@ Gerard,

Ik heb me nog nooit gerealiseerd dat ik onder een strak blauwe hemel werk, maar je hebt helemaal gelijk. Ben ik daarom altijd zo vrolijk als ik op zolder ben? Of zal het toch gewoon door de treintjes komen.

@ Tony,

Yep, ik heb nog een voorraadje liggen, maar ik heb dan ook hele grote scenery plannen :P. We zullen in 2022 eens kijken hoe groot de voorraad nog is.

@ Dirk-Jan,

De isolatieplaten zijn de subsidie, geschonken door een zeer dankbare aannemer die mijn huis in 2017 mocht bouwen :D.

@ Luc,

De geluiddempende werking van de XPS platen is zeer beperkt (ik vermoed vanwege de dichte structuur), vandaar het pu rubber wat er nog op komt. Dat heeft een sterk geluiddempende werking. Zeker bij soepel rijdende locs met soft sinus motor (eeuwig zonde dat Märklin die niet meer maakt), hoor je bijna alleen nog maar het geklik van de wagons over de rails.

Groeten,
Wico