Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

PetervO en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... NME Ermewa Graanwagons
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... NME Ermewa Graanwagons
@ Barry,

Zoals je wellicht weet is Rolf Fleischmann (zoon van ..) de eigenaar van NME. Waarschijnlijk dus nog een kladblokje van vroeger :D. Wel grappig dat je dit hebt aangetroffen.

@ Tony,

Niet verder vertellen: 4 TEE treinstellen, ruim 40 locs, ruim 400 wagons, ruim 40 rijtuigen :P. Dus inderdaad een ruime/royale verzameling :D.

Groeten,
Wico

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... NME Ermewa Graanwagons
Hallo Wico,

Ben nog nauwelijks bekomen van het eerder geplaatste filmpje, nu verras je mij weer met een nieuw filmpje met nog wel hele mooie wagons van NME. :thumbup: :thumbup:
Wat opviel is dat ik al meerdere grote keien langs het spoor zag leggen, zo komen bij jou de scenery ideeén van zelf naar boven drijven. :thumbup: Gaat goed komen.
De loc van Piko voor de mooie sleep is ook wel erg gaaf zeg, rijdt op het oog ook mooi. heb zelf geen Piko loc helemaal geen ervaring mee.
Veel rijplezier met je nieuwe aanwinsten.  :thumbup: helemaal top.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... NME Ermewa Graanwagons
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... NME Ermewa Graanwagons
Hoi Wim,

Inderdaad twee filmpjes kort na elkaar, maar nu is de koek wel op. Geen nieuw materieel meer dit jaar op de planning :O. Maar niet getreurd, want er is nog genoeg materieel in het schaduwstation dat nog een hoofdrol kan spelen in een volgend filmpje :D.

Ik vind de Piko loc's mooier en fijner gedetailleerd dan de Märklin modellen. De rijeigenschappen zijn op zich ook goed, alleen de versnelling (stappen) van de loc gaat wat abrupt. Daar moet ik in de toekomst nog eens naar kijken als ik de locs ga ijken en invoeren in iTrain. Prijzen zijn ook schappelijk: een expert model van Piko (zonder geluid) zit in dezelfde prijsklasse als een hobby loc van Märklin. De DB Vectron in het filmpje heb ik zowel van Märklin als van Piko en de trekkracht van de Piko (met name merkbaar in de spiraal) is beduidend beter.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Met het aansluiten en "definitief" leggen van de rails (lees: vastplakken met dubbelzijdig tapijttape) kwam er weer een nieuw klusje op mijn pad: het afwerken van de bietschtal brug. Nu is dat een open metalen brug, en daar past eigenlijk geen c-rails met bedding over heen. Toch wilde ik die rail gebruiken vanwege gemak en bedrijfszekerheid. Tijd voor een list dus. Ik heb de rails opgesloten tussen twee aluminium u-profielen. Dat zag er een beetje kaal uit, dus heb ik er nog een plankier van traanplaat naast gemaakt. De traanplaat is gemaakt van kunststof bindbanden, een tip die ik hier eerder op het forum zag! De boel nog een beetje roestig gemaakt en klaar (rails en bielzen krijgen later ook nog een roestkleurtje). De brug staat weer op zijn plek en de oplevering en eerste inspectie heeft inmiddels plaatsgevonden :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Goeie tip van die bindband, ga ik ook toepassen op mijn brug  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Mooi gedaan  :thumbup:
Het idee van de bindband als traanplaat is een hele goede en voor meerdere projecten toepasbaar. Ik houd hem in m'n achterhoofd  :)
Die gekleurde wasknijpers zijn ook erg leuk  >:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
-WICO,
Mooie up-date van de "B-brug". Ook geweldig om die knijpers te zien, die jouw doel op het profiel stevig verankeren. Ja, ja, het wordt een prachtige brug. Vooral het laatste plaatje geeft een geweldige indruk van flink doorwerken. Jouw Preisertjes zijn druk bezig geweest en rusten even uit met uitzicht op het dal (dat er nog niet is, maar en daarom fantaseren we dat er wel bij)! Alles op zijn tijd, nietwaar? Wel een hele mooie oplossing. Zal veel navolging geven! Hoe vult jij de ruimte tussen de rails en het looppad van de brug op?
Dank voor de 'plaatjes'. Groot onderhoud van de BLS aan de "B-Brug"!

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Prachtig gemaakt Wico deze oplossing voor de c-rails op de schitterende brug. :) :thumbup:
Dat van die kunststof bindbanden moet ik ook maar eens onthouden want het ziet er mooi en realistisch uit.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Mooie oplossing en constructie, Wico  :thumbup:

Misschien een idee, om de ballast dezelfde kleur te geven als de bruinige aluminium profielen. Dan wordt het nog meer een geheel en valt de ballast nauwelijks meer op.

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Hi Wico,

Netjes gedaan met dat traanplaat-bindband, maar waarom niet een stuk flex K-rails erop is ook bedrijfszeker.

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Mooi gedaan, maar welke lijm gebruik je om de bindbanden te kleven, ze zijn moeilijk te kleven
Get
George
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
@ Barry,

Goede tips deel ik graag :D.

@ Wim,

Moeders was iets minder blij met deze inzet van haar knijpermandje >:-D. Alles voor de hobby hè ...

@ Gerard,

Even een kleine scène maken van een stukje huisvlijt kost nauwelijks tijd en levert leuke resultaten :).

@ Michel,

De kunststof bindbanden zijn inderdaad handig en makkelijk te verwerken. Onthouden dus :idea:.

@Tony,

De finishing touch komt later als ik ballast ga leggen (ik denk in 2022 :?), dan worden alle rails voorzien van een fraaie roestbruine wash laag en neem ik de brug uiteraard ook mee.

@ Harald,

Ik ben even aan het stoeien geweest met k-rails, maar dat was voor mij toch niet de oplossing. Ook dat leverde een erg "kaal" gezicht op (brug is in principe geschikt voor dubbelspoor, maar bij mij enkelspoor).

@ George,

Ik heb de bindbanden met bisonkit gelijmd op een aluminium profiel, dat werkt prima :). Wel even goed aandrukken met wasknijpers :P.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
 8) Keurig gewerkt, prima oplossing, goed bedacht en uitgevoerd. :thumbup:
:o) En die bedding van de C-rail trilt er vanzelf tussenuit als er regelmatig treinen overheen denderen. :D

Citaat van: Wico op vrijdag 30 oktober 2020, 19:53:10
Moeders was iets minder blij met deze inzet van haar knijpermandje
Ze hebben ook alles in de smiezen. >:-D :-)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Hallo Wico,

Moest eerst effe goed kijken, dat kwam door de vele wasknijpers prachtig, zekers goed idee. :thumbup: :thumbup:
Voor het verlanglijstje van sinterklaas of kerst maar een knijpermandje vragen komt altijd van pas en grijp je van de zomer 2021 nooit mis.  :thumbup: ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Het is al op een mooie manier opgelost, maar in het echt liggen -voor zover ik weet- op de brug de dwarsliggers zonder tussenruimte. Dat geeft het gesloten uiterlijk. Daar zijn wel plaatjes van te vinden op het www. (maar dan moet je dus allemaal losse dwarsliggers ertussen gaan monteren... pfff) Nee, prima oplossing zo! :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
PS: een laufgitter is een kinderbox. Maar waarom schrijf je dat op een notitieblaadje bij een wagon???
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
@ Dirk-Jan,

Dank u hartelijk voor alle lofuitingen :D. Gelukkig zit er nog geluidsisolatie onder de rails, dus die bedding blijft lekker zitten. no worries :P.

@ Wim,

Ik heb nog even getwijfeld om het met knijpers en al op de baan te zetten. Wel een fleurig geheel zo :). Mandje met knijpers komt altijd van pas, dus kan op het verlanglijstje :thumbup:.

@ Jeroen,

Ik heb inderdaad ook nog na zitten denken om het op die manier op te lossen (zie foto van het origineel). Twee opvallende zaken op die foto: het spoor ligt duidelijk hoger dan het looprooster aan de buitenzijde, en er ligt een metalen rooster direct naast het spoor. Beide aspecten waren weer inspiratie voor mij om te komen tot de huidige oplossing.

Ik had ook even het woordenboek er bij gehaald en kwam net als jij uit bij "kinderbox". Maar bij wagons/locs heeft het betrekking op een rooster (letterlijk looprooster). Dat klinkt al een stuk logischer ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Prima opgelost zo Wico!

Citaat van: Vanderstangetjes op vrijdag 30 oktober 2020, 21:49:55
Het is al op een mooie manier opgelost, maar in het echt liggen -voor zover ik weet- op de brug de dwarsliggers zonder tussenruimte. Dat geeft het gesloten uiterlijk.

Klopt: zie deze bijdrage bij de Duitse buren.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Hoi Wico,

Het meeste is al gezegd  :) maar ook van mij een dikke  :thumbup:

Je schrijft dat de rails opgesloten ligt in u profielen, en het bindband op een aluminium strip, zijn dit twee losse delen ( per kant ) of is het misschien h profiel?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
@ Frank,

Hartelijk dank voor de link, die had ik eerder nog niet gevonden. Ik ben blij de uitgebreide (grootspoor) foto's, want daar kan ik weer inspiratie uit opdoen. De getoonde oplossing is natuurlijk wel de meest waarheidsgetrouwe, maar ik ben maar een simpele amateur en vindt het prima zo :).

@ Peter,

Ik had eerst alleen de u-profielen gekocht en bedacht later dat er nog een rooster langs moest komen. Dus bij mij twee losse delen per kant. Maar inderdaad een h-profiel kan dus ook (en geeft een steviger constructie) :idea:.

Groeten,
Wico 

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
-WICO,
:idea: :idea:
Mogelijk toch beter geweest met een dubbele rail-constructie op jouw geliefde Bietschtal Brücke?

"Hij" leent zich voor een dubbele rail. Ja, ik weet het! Maar bij jou is het even niet anders! 8o :-(
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Als je brugviaduct uiteindelijk ingebouwd zit en je zit op je stuurplekkie te genieten van je Zwitserse Rakkers zie je van die hele c-rail geen ene moer meer, Wico  O:-D
Ik zou mijn energie fijn voor andere zaken ( wel goed in het zicht ) gebruiken  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
@ Gerard,

Ik ga er geen traan om laten hoor :D. Ik ben dik tevreden met deze oplossing!

@ Tony,

En zo is het maar net :thumbup:.

Groeten,

Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Mooi stukje modelbouw Wico, de C-rails zijn compleet onzichtbaar en het ziet er nog realistisch uit ook.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... imagine
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... imagine
Omdat ik persoonlijk foto's van verdeeldoosjes, bezetmelders en elektra niet zo heel spannend vind, trakteer ik deze zondagmiddag op wat fantaseer en wegdroom foto's. Ik wens jullie veel kijkplezier :P.

En over smulplaatjes gesproken, een foto van mijn oude baan "Donnerwetter Wald" heeft de 3-rail forum kalender gehaald. Hoe gaaf is dat, dus ik zeg: kopen die kalender :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... imagine
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... imagine
-WICO,
Ik ga graag met jou mee in jouw droomwereld. Ja, jouw 'wereld' gaat er steeds mooier en beter uitzien. Volgens mijn beleving zit jij er behoorlijk ver in, gezien jouw scenery in 1e fase dan wel te verstaan. Maar het heeft meer impact bij ons, dan jij denkt. Ga maar heerlijk door met 'dromen' en dan gaan we daar allemaal in mee!
De voorbereidingen zijn in volle gang, wat ik bijzonder waardeer. Jouw 'wereld' zal volgend jaar zeker een heel eind op weg zijn. Ga door met jouw ideetjes! Natuurlijk verlangen we veel meer van zulke mooie scènes.
Suk6 ermee en nogmaals dank voor jouw 'gezelschap' tijdens deze droom-CH-reis!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... imagine
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... imagine
Prima gelukt, dat wegdromen, Wico  :thumbup:

En wie had dat gedacht; verschijnen we opeens ook nog samen in de 3rail-kalender  :D
2020 is een bijzonder jaar  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... imagine
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... imagine
Zo het begint te kriebelen de scenery vingers van Wico en daar ben ik heel blij mee want nu gaat het kijkplezier beginnen voor mij als scenery leek.
En ik wacht liever op de kalender van 2023 die geheel in het teken zal staan van jouw scenery kunsten op je huidige baan. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Swiss rail, what else
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Swiss rail, what else
@ Gerard,

Wind en regen buiten, dus wat is er dan lekkerder dan binnen met de hobby bezig zijn. De meeste dromen zijn bedrog, maar voorlopig bouw ik nog :P. En dat hoop ik nog jaren vol te houden!

@ Tony,

Wat een feest in huize Tony, nu je tot twee maal toe op de kalender staat :thumbup:. Doen we toch iets goed, zullen we maar zeggen. Ik zag in je topic al de mooie foto van jou, dus dan kan ik niet achterblijven :).

@ Michel,

Dat zal inderdaad wel de kalender 2023 worden, want voorlopig moet ik eerst nog even doorbouwen aan de baan. Maar zo'n klein beetje pielen tussendoor voelt wel goed moet ik zeggen :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... imagine
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... imagine
 @citaat De Cargonauten  :thumbup:

Als de forummers onze foto's zien, krijgen ze die kalenders straks met moeite aangesleept  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... imagine
Wico,

smul, smul, smul.... net een engeltje dat op de tong....

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... imagine
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... imagine
Hi Wico, zie dat je toch ook ervaring hebt met landschapsbouw  :thumbup: (volg tot nu toe eigenlijk alleen je nieuwe baan).

Twee vragen:
- wat zijn dat voor witte steentjes op je laatste foto?
- Hoe ga je straks dat gigantische hoogteverschil (en erg weinig ruimte in de breedte) tussen het station en dat hoog bovenliggende spoor invullen? Ik zit zelf straks nl ook met dergelijke situaties en kijk de kunst graag af  :D.

gr. Gertjan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... imagine
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... imagine
 @citaat Nou Gertjan, dan raad ik je aan om eens vanaf blz 1 te lezen  ;)
Krijg je geen spijt van !

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... imagine
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... imagine
Hi Tony,
Ik volg Wico al vanaf het begin, maar niet alles even intensief  :D (en ik kan ook niet van iedereen alles exact onthouden, vooral omdat ik nog in de oriënterende fase zit). Ik weet dat hij iets met een steengroeve gaat doen, maar nu begint de 'echte'  aankleding pas in detail, vandaar mijn vraag hoe dit hoogteverschil landschappelijk wordt opgelost. Zie ik daar dan de plek van de groeve?

De steentjes komen volgens mij niet ergens aan bod (foto's zijn van de vorige baan), maar met 39 pagina's kan ik er overheen hebben gekeken  :-(.

Dus ik hoop wel op een antwoord, maar blijf dit project uiteraard volgen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... imagine
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... imagine
@ Luc,

Laten we het houden op een lekker Belgisch biertje :D.

@ Gert-Jan,

Uiteraard krijg je een antwoord, want a. ik vind het leuk om mijn baanvorderingen met anderen te delen en b. ik vind het mooi op dit forum anderen te helpen. Ik denk dat Tony daar ook op doelde, toen hij met een knipoog adviseerde mijn hele topic door te lezen :).

Inderdaad heb ik met mijn oude baan "Donnerwetter Wald" al de nodige ervaring opgedaan met scenery bouw (mijn eerste topic op dit forum uit 2015 gaat over mijn steengroeve op die baan). Wat betreft je vraag over de steentjes die ik als ballast heb gebruikt, dat is fijn grijs gemêleerd aquarium grind. Daar heb ik ooit een zak van vijf kilo van gekocht bij een tuincentrum voor weinig. Gewoon voor de lol even een filmpje van "vroeger " :P.





De indeling van de nieuwe baan heb ik al eens eerder geplaatst, maar onderstaand een indruk van hoe het moet worden. Waar de ruimte beperkt is zal ik met steile wanden gaan werken. Ik zoek en gebruik foto's op internet als inspiratie voor mijn oplossingen. Vaak biedt de werkelijkheid een oplossing voor elk (ruimte) probleem. Zie daarvan ook een voorbeeld hieronder wat ik dan weer gebruik om mijn fantasie straks om te zetten in een geloofwaardig Zwitsers landschap. Ik gebruik voor de steile wanden XPS platen van 10 dik, die genoeg mogelijkheden geven om daar een rotswand uit te halen.

Hopelijk heb ik je weer wat meer inzicht en antwoorden gegeven. Blijf vooral vragen stellen, want je weet: dat vind ik leuk :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Ik had hem al aangekondigd, maar vandaag viel de 3-rail kalender 2021 bij ons in de bus. Keurig verpakt en voorzien van de beste wensen voor het nieuwe jaar. Heel benieuwd natuurlijk naar het eindresultaat en dubbel benieuwd naar de foto van "Donnerwetter Wald".

Het blijkt dat jullie daar de hele maand juli van kunnen genieten. Maar alleen als je de kalender hebt gekocht natuurlijk :D.

Dus ik zou zeggen: steun het forum en kopen die kalender :thumbup:.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Zelfs Frau Tony was gecharmeerd het plaatje van de maand juli, Wico  ;)
En dat wil heeel wat zeggen  O:-D

Grtz Tony

( die ook Cargo-loc-fan is )
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
 B) Wico, mooi plaatje van je baan voor de maand Juli. :thumbup:
:o) Wel jammer voor je dat het een zomermaand is, zit en is men veel buiten en ziet men de kalender niet. >:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
@ Tony,

Ik kan niet anders concluderen dan dat Frau Tony een zeer goede smaak heeft :thumbup:.

@ Dirk-Jan,

Ik ben al blij dat ik de kalender gehaald heb :D. Hopelijk levert mijn nieuwe baan in de toekomst genoeg plaatjes voor 12 maanden. Kan ik lekker m'n eigen kalender samenstellen 8o.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
 @citaat Dat dacht ik ook toen ze op me viel  B)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Citaat van: Wico op vrijdag 27 november 2020, 15:40:26
Ik kan niet anders concluderen dan dat Frau Tony een zeer goede smaak heeft.
Citaat van: Tony op vrijdag 27 november 2020, 15:47:50
Dat dacht ik ook toen ze op me viel

:-* Liefde maakt blind. >:-D :mrgreen:


Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
 :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
 @citaat @citaat
"FRAU TONY" zal helemaal blij worden met deze foto, welke ik heb genomen in het HauptBahnhof Zürich!
Kan zij +hij in elk geval een heel prettig weekend tegemoet zien!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Ja hij is mooi die plaat van juli (en de rest van de kalender mag er ook best wel wezen maar dat zeggen we niet hardop  ;) ).
Leuk dat je plaat de kalender gehaald heeft!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
@ Gerard,

Bedankt voor het plaatsen van de mooie foto; daar wordt ik ook heel happy van :D. Zelf ben ik hem ook "in het wild" tegen gekomen tijden mijn trip naar Zwitserland in 2019.

Mooi excuus om daar nog wat foto's van te (her)plaatsen :P.

@ Wim,

Gelukkig heeft het jaar twaalf maanden, dus biedt de kalender voor elk wat wils. Voor mij wordt de 2021 editie natuurlijk wel een bewaar exemplaar :thumbup:.

Plus een stimulans om in de toekomst ook op mijn nieuwe baan weer mijn best te gaan doen op de scenery.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Schitterende foto's. :favorite:
Blijft een fantastisch land dat Zwitserland om treinen te spotten. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
 @citaat Je hoeft niet zo ver te gaan, om van de Schweizer Cargo's te smullen  :P
Sterker nog, aan de Mittelrhein komen ze nog veel beter tot hun recht  :D

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Dat blijft een heel erg mooie sfeervolle vakantieplaat, Tony :thumbup:.
Maar het kàn nog veel dichter bij huis (mits je in de buurt van Altenstein woont ;)):
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
De combinatie van het land / omgeving en deze locomotieven maakt het plaatje compleet Wico :)

Ook hier is de kalender binnen gekomen en daar ga ik vandaag maar eens een plekje voor zoeken.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... daar is tie dan
@  Allen,

Heerlijke platen allemaal, daar kan ik geen genoeg van krijgen :thumbup:.

@ Peter,

Doe ik er nog één fraaie foto bij voor het echte Zwitserleven gevoel :).

Groeten,
Wico