Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
@ Peter,

En zo is het maar net (als je het juiste ontwerp hebt :)).

@ Harald,

En zo heb je eindeloos speelplezier voor één prijs :D.

Hans,

De kleur is "reddish brown". En waarschijnlijk ben je op zoek naar: 3710, 85984, 87087, 63864 (bron: bricklink.com).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Dank je Wico; eea is besteld om t Lego model te perfectioneren. Niet alleen de motordelen verlengen om de tussenruimte te verkleinen, maar ook de "treeplanken" gaan we verlengen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Is deze er ook met metalen Lego?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Ja, tegen "geringe" meerprijs... >:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Citaat van: Wico op dinsdag 14 juli 2020, 18:33:07
je hebt al de hele zolder dus ... :favorite:), daarom ik moet op zoek naar een ander plekje
:roll: Mmhhh.... plankje in het trappenhuis, gang, toilet?
En anders toch maar luisteren naar de raad van bestuur (lees vrouw), plankie op zolder en neerzetten maar. :D

8) Het is wel een erg mooie Krokodil geworden, een echte blikvanger. :thumbup: B)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Citaat van: Wico op donderdag 16 juli 2020, 17:19:04.....de kleur is "reddish brown". En waarschijnlijk ben je op zoek naar: 3710, 85984, 87087, 63864 (bron: bricklink.com).Groeten, Wico
Het combineren van de video met deze gegevens kom ik op het volgde aantal:
4 x 3710,
8 x 85984,
4 x 87087,
6 x 63864.
Klopt dat?
En is dit eventueel in een compleet setje te koop?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
@ Dirk-Jan,

Het zal dus wel een (extra) plankie in het trappenhuis naar de zolder worden :D.

@ Jos,

Helaas kan ik je niet vertellen of de aantallen kloppen, ik heb namelijk een ander model loc gebouwd waarbij aanpassing niet nodig is. Overigens bouwt Hanzi wel de originele Lego loc en wil ook de aanpassingen doorvoeren (zie reactie #1702).

Misschien moet je even in zijn topic bij hem informeren.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
@citaat Lijkt een beetje op de verlichting in mijn schaduwstations :D.




Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
 @citaat Blij, dat ik geen preisermachinist ben in je schaduwstation, Wico !
Da's eerst  :O en dan  :? waarna  8o en de passende maatregel B) eindelijk rust aan de ogen geeft  O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
@citaat

Dit was bij de feestelijke opening van de schaduwstations, gelukkig combineren de kleuren zich ook toch een rustgevend wit licht :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Lego Krokodil
 :o) Pppffff...... gelukkig heeft u daar ook wit licht. :D
Ik kon me ook al niet vinden in al die kleurtjes licht, kleur geeft kleur aan het leven, maar dit vond ik dik overdreven. >:-D
Maar goed, alleen voor de feestelijke opening gebruikt en verder niet meer doen. O:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Insider RAm TEE
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Insider RAm TEE
Ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik zit met spanning te wachten op de Insider RAm TEE "Edelweiss" (# 39706) die Märklin ons voor augustus heeft beloofd. Nu staat elke planning in corona tijd behoorlijk onder druk, dus duimen maar :thumbup: :thumbdown:. Om de spanning een beetje te breken heb ik de broertjes alvast van stal gehaald. Zo krijgt het nieuwe treinstel een warm onthaal en voelt zich hopelijk gelijk thuis in Donnerwetter Alm. En als ik dan toch boven ben op een verrassend koele zolder (alles is relatief), dan zijn een paar foto's gauw gemaakt :P.

Wordt hopelijk binnenkort vervolgd...

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Insider RAm TEE
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Insider RAm TEE
Wico,

De Insider RAm TEE "Edelweiss" zal zich zeker gauw thuis voelen met zo een ontvangstcomité. :P
Ook hier wordt met spanning afgewacht op het bericht dat ik deze schitterende Insider model op kan halen.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Insider RAm TEE
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Insider RAm TEE
-WICO,
Nou, ik zou zeggen 'ram er maar op los'! Jouw 'volger' heeft ook al die 'ram' ontdekt. Ik merk het al dat alles wordt overrompeld door nog een "RAM"-virus. Zal ook nog door het RIVM moeten worden onderzocht, of dat zeer besmettelijk zal zijn.
Kortom jullie gaan "Rampenstampend" jullie hobby voortzetten.
Suk6 en ondertussen laten jullie de 'anderen' hun weg vinden door alle stations, zelfs in het 'onder-aardse'!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Insider RAm TEE
 :) Die RAm TEE zal daar mooi tussen passen. B) B) B)
Nou ja, nog effe wachten, komt wel een keer binnen rijden bij je. :)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Insider RAm TEE
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Insider RAm TEE
@ Michel,

Ook in Michelstadt zal dit weer een verrijking zijn op je mooie baan :thumbup:.

@ Gerard,

Nou nou, wat een grof taalgebruik, terwijl die Zwitsers toch echt een vredelievend volkje zijn O:-D.

@ Dirk-Jan,

Ik denk zeker dat dat gaat lukken, ik vind die kleurstelling zoo mooi :P. En geduld is een schone zaak ...

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Insider RAm TEE
Mooie collectie Wico, ik heb er maar twee van maar die vul ik dan weer aan met een E03 in TEE kleuren en een Blue Star Train. De RAm TEE is ook door mij besteld.
Ik wacht samen met jou en vele anderen af op de levering. Als hij bij mij op tijd komt komt er een filmpje in Marceltal SS2, maar als ik weer aan het bouwen ben dan zal hij meten wachten.

In ider geval veel plezier met jouw TEE treinen.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Insider RAm TEE
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Insider RAm TEE
Luc,

Gezien mijn Zwitsers thema beperk ik mij tot TEE treinen die in Zwitserland hebben gereden. Ik vind trouwens jouw Blue Star Train ook een heel fraai exemplaar. Märklin zal blij zijn met ons trouwe Insider leden. Brengt toch weer de nodige euro's binnen in deze barre corona tijden. Bij mij ligt de bouw momenteel stil, maar dat is geen excuus om deze fraaie TEE RAm (en zijn broertjes) straks op bewegend beeld vast te leggen.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Märklin 47132 Max Bögl
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Märklin 47132 Max Bögl
Al surfend op het wereld wijde web kwam ik een recente uitgave tegen waarvoor ik nog wel een plekje vrij had :). MC Vedes heeft namelijk een nieuwe Max Bögl wagon uitgebracht (Märklin 47132). Ik heb er twee gekocht, want deze containerwagens passen uiteraard prima bij mijn Max Bögl trein. Die is nog niet zo lang geleden voorzien van een Vectron diesel loc, zodat hij ook op het Zwitsers spoor uit de voeten kan :D.

Nu de ergste warmte op zolder weg is, een mooie gelegenheid om weer een kort filmpje voor jullie te maken :P.       



Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Märklin 47132 Max Bögl
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Märklin 47132 Max Bögl
Die passen er zeker goed tussen Wico  :thumbup: :thumbup:

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Märklin 47132 Max Bögl
Een leuke uitbreiding van je toch all mooie trein Wico. Geniet ervan

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Märklin 47132 Max Bögl
Hallo Wico,

Mooie aanwinsten,  :thumbup: :thumbup: maar wel een kort filmpje. >:-D >:-D.

M.vr.gr. Erwin
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Märklin 47132 Max Bögl
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Märklin 47132 Max Bögl
Prachtige aanwinsten Wico die perfect passen in de schitterende sleep. :) :thumbup:
Heel veel rijplezier toegewenst.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Märklin 47132 Max Bögl
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Märklin 47132 Max Bögl
Mooi gevarieerde sleep zo, Wico  :thumbup:

En dan over een poosje die RAm TEE er achteraan  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Märklin 47132 Max Bögl
Mooie aanwinsten Wico, een mooi span zo tezamen.  :thumbup: ook je verdere opbouw ziet er strak en netjes uit wel jammer van de oudere wissels. Wanneer komt Marklin nu eens met een slanke kruising. Ppppffff.

De rollende landstrasse zo verdekt opgesteld this ook een mooi span had gehoopt dat deze ook even door de warmte zijn wielekes zou gaan laten rollen.  :-(

Succes met de verdere opbouw volg je topic graag.  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Märklin 47132 Max Bögl
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Märklin 47132 Max Bögl
Allen,

Bedankt voor de positieve reacties en met het rijplezier komt het goed :thumbup:.

@ Erwin,

Ja sorry hoor, meer kon ik er niet van maken O:-D. Er zit nog wel een langspeelfilm in de planning, maar eerst is het de beurt aan de TEE RAm (als Märklin op tijd levert, ik wacht in spanning 8o).

@ Wim,

Zoals gezegd komt er in de toekomst nog een langspeelfilm met al mijn Zwitsers periode VI materieel, daarin zal ook de Rollende Landstrasse een (hoofd)rol krijgen.

Als doekje voor het bloeden toch een kleine impressie uit de "oude" doos :P.



Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Märklin 47132 Max Bögl
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Märklin 47132 Max Bögl
 @citaat
Ook al is het uit de oude doos, prachtig om te zien  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Märklin 47132 Max Bögl
Wico,

als ik zie welke lange sleep die loc omhoog krijgt dan ben ik er nog meer van overtuigd dat mijn IVh 1010 de orient express sleep omhoog moet krijgen, maw werk voor M om dat op te lossen.

Mooie sleep trouwens.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Märklin 47132 Max Bögl
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Märklin 47132 Max Bögl
@ Wim,

Inmiddels rijdt de loc in dubbeltractie met nog enkele extra wagons. Maar dat komt dan wel op de toekomstige langspeelfilm in beeld :P.

@ Luc,

Zoals je wellicht weet zijn dit volmetalen wagens met acht assen (en kleine wielen). Dus gewicht en weerstand zijn aanzienlijk, maar ze komen zonder problemen door twaalf wendingen met 2.3% stijging. De BR189 / Re474 is wel een degelijke en zware lok met veel trekkracht, dit hoef ik ook niet met een hobbyloc van Märklin te proberen. Die rijden bij mij dus al snel in dubbeltractie om met een lange sleep succesvol vanuit schaduwstation naar zichtbare niveaus te komen.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Historic in beeld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Historic in beeld
Deze week hebben we nog vakantie, maar vandaag alleen maar wind en regen dus alle tijd om op zolder wat video opnames te maken. Inmiddels is al veel materieel op beeld vastgelegd, maar ik vond nog een "thema" dat nog niet aan bod is gekomen. Naast al mijn moderne treinen, heb ik ook nog wat historisch spul uit periode III en IV op de baan staan. Die heb ik onder de noemer "SBB Historic" vanuit diverse hoeken uitgebreid gefilmd. Uiteraard mag daarbij een Ce 6/8 Krokodil niet ontbreken, en ook zijn kleine broertje de De 6/6 Seetal krokodil laat zich zien. En last but not least draait de Ae 6/6 "Luzern" zijn rondjes.

Na het filmen lekker een avondje stoeien met het beeldmateriaal en editen om zo weer een smakelijk filmpje voor jullie klaar te zetten. Hopelijk gaat het nog niet vervelen ;).   



Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Historic in beeld
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Historic in beeld
 Dit verveelt NOOIT, Wico!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Historic in beeld
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Historic in beeld
Zat ik me net te vervelen, komt er net op tijd een heerlijk filmpie voorbij  O:-D

Thnx Wico  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Historic in beeld
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Historic in beeld
Vervelen doet dit filmpje van je prachtige materiaal en baan in wording nooit hoor Wico.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Historic in beeld
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Historic in beeld
-WICO,
Die vakantie doet een mens heel goed (vooral als ze thuis blijven)! Jawel, de bekende weersomstandigheden hebben ertoe geleid, dat jij naar jouw zolder werd gestuurd. Maar het resultaat van dat verblijf is wel weer (of moet ik zeggen "alweer"!) verbluffend. Wat een sfeertje en wat een 'rust' straalt ervan af.
Zo'n "attractie" moet bekeken gaan worden. Maar er komt natuurlijk nog veel meer vanuit het "Zeelandse"! Dus wachten wij rustig af en vooral wat de productie van vriend "M" jou nog doet toekomen!
Heerlijk om te wachten! Suk6 met de perfectie van jouw 'baan'!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Historic in beeld
 8) Mooi fillempie van je historische treinen, erg leuk. B)
U is goed bezig, vooral zo doorgaan. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Historic in beeld
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Historic in beeld
Zou leuk zijn, wanneer je bij de volgende trainmovie ook een paar totaalshots maakt, Wico.
Zodat we nog een indruk van de totale ruimte ( met rijdende treinen ) ook nog eens kunnen ervaren  :P
Deze jongen droomt dan lekker weg ( in eigen land )  O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Historic in beeld
 @citaat

Ik sluit mij aan bij Hans, dit verveelt NOOIT.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Historic in beeld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Historic in beeld
@ Hans & Luc,

Bedankt voor jullie HELDERE reactie :).

@ Tony,

Als je je na twaalf uur verveelt, mag je ook gewoon naar bed gaan hoor >:-D. Al is (trein)filmpjes kijken natuurlijk veel leuker O:-D.

@ Michel,

Jij ben weer vroeg uit de veren :O. Mooi begin van de dag toch zo!

@ Gerard,

Na de camping in eigen land, is het ook weer lekker om nog een weekje thuis te zijn. Verder bouwen doen we in de herfst/winter wel weer, filmpjes maken is een mooi intermezzo :).

@ Dirk-Jan,

En ik zal doorgaan als water uit de kraan / Ja, ik zal doorgaan / De kip zei tot de haan / We zullen doorgaan / We zullen doorgaan / Tot het een hit zal zijn :P  (tekst A. van Duin).

@ Tony,

Mijn ervaring is dat totaalshots het op mijn lange smalle kale baan niet zo goed doen. Maar je brengt me wel op een idee, waarmee ik twee vliegen in één klap sla :idea:.

Wordt vervolgd dus ...

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Men vraagt en wij draaien
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Men vraagt en wij draaien
Er lagen nog een paar verzoekjes voor meer videobeelden en blijkbaar vervelen ze ook nog niet :P. Zo wilde Wim H0 de Ralpin Rola die hij op een eerder filmpje zag staan graag in vol ornaat voorbij zien komen. En meesterverteller Tony vond het vorige filmpje wel leuk maar had behoefte aan wat meer overzicht om zijn fantasie de ruimte te geven. Nou ben ik de beroerdste niet en heb ook lol in het filmen, dus hup vandaag weer naar zolder met een duidelijke opdracht. Met behulp van een keukentrapje en soepele heupen heb ik de nodige opnames gemaakt. Het resultaat vervolgens bij elkaar geknipt en geplakt, voorzien van wat stemmige muziek et voilà :D.   

Nog even een tip: voor de beste beeldkwaliteit even klikken op"YouTube" onderin zodat de YT player wordt geopend.



Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Men vraagt en wij draaien
 @citaat Dat gaat nog een leve Duit kosten als je de baan gaat "verZwitseren"= van bovenleiding voorzien...


Edit nobody: Tikfoutje ("o" te weinig)  verbeterd.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Men vraagt en wij draaien
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Men vraagt en wij draaien
-WICO,
Ik zou haast zeggen, dat jij alle omstandigheden aanpakt om maar weer naar 'boven' te kunnen gaan. Jij vindt het allang best, als het maar 'slecht' weer is, of wordt!
Ook deze film is weer tot het uiterste geplakt en geknipt. Ja, ja, het gras laat jij niet op de baan groeien. Er moet gereden worden en vooral omdat er velen nog wachten tot hun 'wens' in vervulling gaat. Toch maar goed zo'n weekje in Holland blijven en dan snel naar huis. Ja, jij wacht en hoopt, dat die 'bestelling' er snel zal zijn. In die tussentijd strooi jij met allerlei ideetjes om maar weer te kunnen filmen. Gelukkig zijn er nog meer, die alle treinen regelmatig laten rijden! Oh, jij wilt ook veel "1 : 87 kilometers" laten draaien! Ach, dan komt jij toch tijd tekort om 'hem' in te halen.
Maar het was alweer een indrukwekkende film! Wij allemaal zitten klaar op nog veel meer filmpjes van jouw hand!!
DUS: laat ze maar komen!
Dankjewel; heb genoten van alle rondjes!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Men vraagt en wij draaien
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Men vraagt en wij draaien
Hoi Wico,

Mooi film materiaal laat je ons weer zien  :thumbup: :thumbup:

Het was weer genieten  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Men vraagt en wij draaien
Zo de treintjes.. dat zijn knap mooie lengtes om mee te rijden en naar te kijken. Inclusief wat er op de achtergrond staat geparkeerd  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Men vraagt en wij draaien
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Men vraagt en wij draaien
@ Wim,

Gelukkig hoeft het niet op één dag af, dus de investering voor bovenleiding kan ik over jaren uitsmeren. Zo blijft het financieel nog een beetje behapbaar :).

@ Gerard,

Ik heb inderdaad weinig aanleiding nodig om weer naar zolder te gaan voor een volgend filmpje. De positieve reacties geven daarbij ook weer een positieve impuls. Een echte kilometervreter ben ik nog niet hoor, die tijd moet nog komen. Handmatig rij ik maar met één of twee treinen anders gaat het fout. Als het straks allemaal via iTrain wordt aangestuurd wordt het pas echt wat :P.

@ Peter,

Graag gedaan, nu is het wachten op de Insider TEE RAm voor het volgende filmpje. Daarna wordt het tijd om de bouw weer op te pakken ...

@ Nielzie,

Ik kan daar zelf ook erg van genieten :D.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Men vraagt en wij draaien
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Men vraagt en wij draaien
-WICO,

Jouw antwoord lezende, staan er werkelijk nog heel wat uurtjes te wachten. Om alles automatisch te laten aansturen is niet alleen studie, maar ook weer 'die tijd' nodig!
"Tijd kost geld"!
Ach, alles is prima voor de 'hobby'!

Ga lekker zo door! Immers wij wachten wel!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Men vraagt en wij draaien
Ik heb nog een vraagje over de diode truc en de goede weergave daarvan in het YouTube filmpje:
welke diode wordt daarvoor gebruikt. Zou graag de specificatie hebben



dank

Rudolph
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Men vraagt en wij draaien
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Men vraagt en wij draaien
 @citaat @citaat

Een diode uit de 1N400* serie.

Groet, Anne W
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 474 Ralpin Rola in dubbeltractie
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 474 Ralpin Rola in dubbeltractie
 @citaat Het filmpje is van mij en ik gebruikte daar idd de 1n4001 (50v-1A) als ik me niet vergis :).
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Re 474 Ralpin Rola in dubbeltractie
Euhm, meestal wordt de 1N5408 wordt ervoor gebruikt.
Die kan 3A doorlaten ipv 1A, wat de 1N400* kan.