@ Peter,
De brug heeft zijn plekje gevonden. Het is de bedoeling dat er ook nog een brug achter komt voor het hoogste spoor. Zo ontstaat dan een fraai doorkijkje in het (toekomstige) dal

.
@ Johan,
Dat vind ik nou leuk, een volger van het eerste uur! Ik heb zelf ook mijn topic weer eens door zitten bladeren en realiseer me dat ik lekker bezig ben geweest

.
@ Gerard,
Deze film bevat inderdaad unieke beelden vanuit de S-bocht. Die is later helemaal in het landschap verdwenen. Je hebt een scherp oog, want de beide treinen op het eind kwamen (tot mijn verrassing) inderdaad kort na elkaar op hetzelfde spoor uit. Ik moet zelf ook nog even wennen aan de treinenloop

. Gelukkig komt dat straks met Itrain helemaal goed.
@ John,
Nog een trouwe volger vanaf het begin van dit topic. Voor jou heeft "het rondje van de zaak" een heel andere betekenis

. Ik moest zelf even de film terugkijken, maar inderdaad 16 Holcim wagons in beeld.
@ Dirk-Jan,
De zichtbare sporen komen inderdaad ingebed in het landschap. De sporen buiten beeld (met name het gedeelte bij de S-bocht waar later een steengroeve moet komen) ga ik nog voorzien van een valbescherming. Ik heb alle kunststof lamellen van ons oude huis bewaard. Die zijn ideaal om daarvoor te gebruiken.
@ Koen,
Wachten duurt altijd lang, maar ik ben blij dat je genoten hebt van het resultaat. Ik kan er zelf ook met plezier naar kijken

.
@ Wim,
Er gingen wel een paar uurtjes inzitten om de mooiste beelden te maken. Maar dat is echt geen straf, alleen maar een mooi excuus om de hele dag op zolder door te brengen

.
@ Michel,
Bedankt voor de complimenten. Er zitten heel wat uurtjes (denk)werk in maar ik ben zelf ook erg tevreden met wat er nu staat. De Holcim trein had ik speciaal uitgezocht voor de hoofdrol, ik wist dat ik daar meerdere volgers een plezier mee ging doen

. Nu komt de volgende fase waarin ik de rails weer gedeeltelijk weghaal, om stap voor stap de definitieve baan inclusief alle aansluitingen aan te leggen. Dat zal dan na de zomerstop gaan gebeuren, zodat in 2021 automatisch gereden kan worden

.
@ Tony,
Op veel filmpjes zie je het materieel voorbij razen en dat vind ik eigenlijk zonde. Voor de film rijdt bij mij alles heerlijk rustig voorbij zodat je de details lekker op kunt nemen. Ik kan daar zelf erg van genieten, en blijkbaar ben ik niet de enige

. Je weet dat de klupbaan een grote inspiratiebron voor mij is. Natuurlijk gaat het er allemaal anders uitzien, maar de basisgedachte van lange sporen door een ongerept natuurlandschap spreekt mij erg aan. En gelukkig heb ik daar ook de ruimte voor. Mijn fantasie is al erg druk aan het werk om de scenery helemaal in te vullen, terwijl dat nog jaren gaat duren. Een heerlijke soort permanente staat van voorpret

.
Groeten,
Wico