Nieuws: Steun de Stichting 3rail met uw donatie. Kijk in onze webshop voor de mogelijkheden.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
Pagina's: 1 ... 23 24 [25]   Omlaag

Auteur Topic: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder  (gelezen 50163 keer)

GWS

• Stamgast
  • Jong blijven om ouder worden niet op te merken!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Ralpin Rola proefrit
« Reactie #1200 Gepost op: woensdag 30 oktober 2019, 06:37:07 »

-WICO,
Het "CH-logo" straalt er vanaf. Tsjonge, wat een overweldigende, indrukwekkende video! En dat te bedenken, dat dit nog slechts één lok met een aantal wagons er achter "SLEPEND" is.
Groetjes

Gerard W. Steenhoek

ks1985

• Vaste Gast
  • Duitse alpen: periode V en VI
« Reactie #1201 Gepost op: woensdag 30 oktober 2019, 08:04:49 »

Mooi Filmpje Wico, altijd mooi om een Rola te zien rijden.:)

Mooie vrachtwagens heb je er ook op staan.
Gr Koen

lucdiels

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #1202 Gepost op: woensdag 30 oktober 2019, 10:46:05 »

Wico

mooie sleep en een prachtige spiraal.
Ik moet nog even wachten voor ik dat kan tonen.

mvrgr

Luc
Omne paulo difficile ante facile est

Dirk-Jan

• Stamgast
    • Mijn modelbaan
« Reactie #1203 Gepost op: woensdag 30 oktober 2019, 11:22:23 »

:) Mooie sleep en een leuk filmpje. B) :thumbup:
Fleurig, keurig en realistisch, wat wil een mens nog meer (behalve dan de griep kwijt raken natuurlijk O:-D)

Dirk-Jan

Wico

• Stamgast
  • Swiss rail .. what else?
« Reactie #1204 Gepost op: woensdag 30 oktober 2019, 16:19:58 »

@ Peter,

Het is toch wel een emotioneel momentje als zo'n Rola voorzichtig zijn neus om de spiraal steekt en de eerste meters op maaiveld niveau verkent :P.

@ Harald,

Dat ben ik helemaal met je eens, toch weer een klein (tussen) mijlpaaltje :).

@ Michel,

Graag gedaan! kleine inspiratie voor jouw sleep in wording ;). Binnenkort in Houten maar wat vrachtauto's scoren :thumbup:.

@ Tony,

Nu ik richting de zestig ga, is een regelmatige "power nap" toegestaan en dan lukt dat dagdromen prima O:-D. Ik heb even een vervangende loc voor je gezocht; alles voor een glimlach.

@ Gerard,

Zeg maar het echte Zwitserleven gevoel. Indrukwekkend vind ik teveel eer voor 1.37minuten film, maar de complimenten neem ik graag in ontvangst :thumbup:.

@ Koen,

Bedankt! De samenstelling van de vrachtwagens is gebaseerd op de video's die je op youtube kunt vinden. Het moet wel een beetje lijken natuurlijk ;).

@ Luc,

Jouw tijd komt nog wel. Eens gepensioneerd zal het ook bij jou snel gaan; ik heb hoge verwachtingen!

@ Dirk-Jan,

Nou eigenlijk wil ik nog verlichting in het rola rijtuig en d'r motten ook nog chauffeurs in :O.

Groeten,
Wico 
« Laatst bewerkt op: woensdag 30 oktober 2019, 16:28:03 door Wico »

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #1205 Gepost op: woensdag 30 oktober 2019, 17:08:55 »

Toppie, Wico  :thumbup:

Die mag hier wel op het wensenlijstje  :P

Grtz Tony
63-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #1206 Gepost op: woensdag 30 oktober 2019, 17:13:28 »

Fraai plaatje  :thumbup:
Groeten barry

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
« Reactie #1207 Gepost op: woensdag 30 oktober 2019, 17:21:11 »

Deze prachtige loc die hier ook zijn rondjes rijd is prachtig op de foto gezet. :) :thumbup:

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

Wico

• Stamgast
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... We bouwen verder
« Reactie #1208 Gepost op: zondag 03 november 2019, 15:02:06 »

Dit weekend heb ik lekker weer wat uurtjes op zolder doorgebracht. De foto's laten de vorderingen van de bouw zien. De basis van alle tafels is nu klaar, ik moet alleen nog een overbrugging voor de spiraal langs maken om het "lange rechte end" te verbinden met het toekomstige stationsgedeelte dat boven de schaduwstations komt. Maar dat is voor later, want ik moet eerst de spiraal nog netjes afwerken (bezetmelders, ringleiding etc.).

Groeten,
Wico
« Laatst bewerkt op: zondag 03 november 2019, 15:06:29 door Wico »

Degeluidsman

• 3rail Events team
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #1209 Gepost op: zondag 03 november 2019, 15:03:54 »

Prachtige manier van bouwen Wico  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Wico

• Stamgast
« Reactie #1210 Gepost op: zondag 03 november 2019, 15:05:15 »

En natuurlijk heb ik ook even een proefspoor op maaiveld gelegd zoals (grotendeels) in het baanplan voorzien. Speciaal voor Michel/Tony mocht de SBB Cargo Am 842 even de beentjes strekken :P.

De achterste sporen zijn opstelsporen, dus die zullen uit het zicht verdwijnen. Hetzelfde geldt voor het grootste gedeelte van de grote bocht; alleen het voorste deel is straks nog zichtbaar. 

Gefilmd vanuit de luie stoel achter mijn bureau (inderdaad er staan er twee, zodat ik mijn blik/beeld kan variëren) :D.

Groeten,
Wico
« Laatst bewerkt op: zondag 03 november 2019, 15:16:37 door Wico »

GWS

• Stamgast
  • Jong blijven om ouder worden niet op te merken!
« Reactie #1211 Gepost op: zondag 03 november 2019, 15:20:34 »

-Wico,
DE filmpjes worden groter! Ja, nu mag ik jou wel de "complimenten" geven? Ja, ja, 4 seconden langer is heel wat! Maar toch hebt jij weer een indruk gegeven over wat er op jouw treinzolder allemaal gebeurd. Dat Zwitserlevengevoel komt telkens beter en langer in beeld. Mooi gedaan en nog bedankt voor de "plaatjes"! Ga nu maar genieten en spelen met al jouw treintjes! Laat de wieltjes maar "rollen"! Heinkenszand is verheugd met zo'n enthousiasteling in de gemeente!
Groetjes

Gerard W. Steenhoek

lucdiels

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #1212 Gepost op: zondag 03 november 2019, 15:30:08 »

Nou Wico dat ziet er allemaal mooi en degelijk uit.
De lange lengtes geven een leuk zicht op treinen die je dan ook heel lang kan maken. Hoe lang is jou tafel eigenlijk? (die van mij 11,4 meter) Ik heb de indruk dat die van jouw nog langer is.
Veel plezier ermee en bouw ze...

Luc

JoBe

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #1213 Gepost op: zondag 03 november 2019, 15:38:48 »

Dat was een leuk ritje  :D :thumbup:
Mvg, Johan

Tijdperk I-II Duitsland 1905-1938; Ecos 50210; Rosoft S88; …

Mijn TESTBAAN !

Jan22

• Stamgast
  • Zonder dwarsliggers spoort het niet
« Reactie #1214 Gepost op: zondag 03 november 2019, 15:40:36 »

@Luc
Dat vroeg ik me dus ook af, omdat ik de plaatbreedte tegen het schuine dak niet goed kan inschatten.
Uiteindelijk met een groothoeklens toont alles groter dan het is. Bij mij zitten platen van 60x120 tegen het dak, maar ik verbeeld me dat deze platen 120 breed zijn, en niet 60.

Op de foto zag ik zowaar een stukje van een Makies AG wagon.
En daar ben ik meer liefhebber van dan de cargo locs (ik koos een ander tijdperk).
Bron: Zwitserland Makies AG Gettnau grindtransport 

Toen met deze tractie:
« Laatst bewerkt op: zondag 03 november 2019, 15:42:25 door Jan22 »
Jan Willem

Brig, Delémont.

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #1215 Gepost op: zondag 03 november 2019, 15:45:17 »

WOWico  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dat was smullen  :P
Weer goed vooruit gekomen !

Grtz Tony

63-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

Wico

• Stamgast
« Reactie #1216 Gepost op: zondag 03 november 2019, 17:33:26 »

@ Peter,

Ik hou er van om degelijk en strak te bouwen, zodat er letterlijk een mooi resultaat staat. Nu is meten en zagen niet mijn sterkste kant, dus er moet wel eens wat over gedaan worden. Gelukkig zie je daar op de foto's niets van terug O:-D.

@ Gerard,

Complimenten zijn altijd welkom hoor. Ik heb lekker wat extra meters baan kunnen bouwen, dus daar ben ik erg blij mee. Vanavond ga ik op zolder nog even wat schaalkilometers maken.

Omdat je het filmpje wat aan de korte kant vindt, heb ik er nog één gemaakt. Die lijkt op de eerste, maar met bonus :).

@ Luc,

Mijn tafel aan de lange zijde heeft een totale lengte van 10,80 meter, dus jij wint ... ;) En met het plezier zit het wel goed, en ik kan nog even (lees: jaren) vooruit :thumbup:.

@ Johan,

Dat vond ik ook, dus wilde het even met jullie delen :P. Hopelijk volgen er in de toekomst nog veel meer, maar nu gaat het tijdelijk spoor weer van de baan af zodat ik weer verder kan bouwen.

@ Jan,

Geen groothoek lens hoor, gewoon gemaakt met mijn mobiele telefoon. Maar zoals gezegd ruim 10 meter lengte in totaal.  Leuke foto's van die Makies loc en wagens in grootspoor!

@ Tony,

Zeker weten! Heerlijk om die treinen in de verte te zien verschijnen en dan in gepast tempo naderbij te zien komen. Dan door de grote bocht en vlak langs mijn bureau/stoel zodat ik alle details in me op kan nemen.

We bouwen/dagdromen rustig verder :D.

Groeten,
Wico
« Laatst bewerkt op: maandag 04 november 2019, 13:02:29 door Wico »

h0_miessie

• Vaste Inboedel
« Reactie #1217 Gepost op: zondag 03 november 2019, 20:33:31 »

Wico,

Wauw wat een vorderingen zijn er gemaakt op je zolder de hele uiteinde van je baan zit er al in. :) :thumbup:
Uiteraard worden de filmpjes zeer gewaardeerd zeker met het schitterende Zwitserse materiaal wat er door het beeld rijd.
De rails die nu legt is dat het baanplan of zo maar wat neer leg rail om lekker te kunnen rijden ?

Als je zo door gaat in dit tempo dan zullen de treinen snel de bergen rijden en ben ik verplicht om het natuurlijk van dichtbij te bekijken. :P

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

Wico

• Stamgast
« Reactie #1218 Gepost op: zondag 03 november 2019, 22:45:22 »

Michel,

De rails die er nu ligt is volgens (vereenvoudigd) baanplan voor het maaiveld neergelegd. Op het plaatje zie je in blauw het spoor dat ik heb gelegd, en in rood het spoor dat er nog ontbreekt. Dat zijn extra sporen om de aansluiting te vinden met het stationsgedeelte (links) en de twee hogere niveaus die ik nog moet aanleggen (rechts). Het basis niveau is bewust relatief "recht toe recht aan" ontworpen, zodat de lange slepen goed tot hun recht komen. De twee hogere niveaus zullen meer variatie in baanverloop laten zien.

Er zullen dus nog zeker de nodige filmpjes voorbij komen voordat de baan echt compleet is. Uiteraard ben je altijd welkom om de voortgang van dichtbij te bekijken :D.

Groeten,
Wico 
« Laatst bewerkt op: maandag 04 november 2019, 13:14:53 door Wico »

h0_miessie

• Vaste Inboedel
« Reactie #1219 Gepost op: maandag 04 november 2019, 07:20:26 »

Bedankt voor je uitvoerige uitleg van je sporen. :) :thumbup:
Ik kan niet anders dan zeggen mooi mooi mooi en ik kan niet wachten tot de volgende film want je materiaal blijft een inspiratie bron voor mij.
En ja kom ik zeker weer eens langs bij je om de boel een grondige inspectie van dichtbij te geven. :P
Daarom succes met de verdere bouwwerkzaamheden maar gezien de vorderingen gaat dat zeker goed komen.

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

lucdiels

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #1220 Gepost op: maandag 04 november 2019, 10:49:10 »

@citaat

Wico, het was/is mij helemaal niet te doen om te "winnen". Ik was onder de indruk van de lengte die jij hebt en vroeg mij af of dat niet nog langer was dan mijn baan. In principe zitten we beide ongeveer met dezelfde grootte van baan.
Je hebt mij wel op het idee gebracht om eens een variante te maken met de spiraal in één van de benen van mijn G-vorm te steken. Nu is bij mijn huidig ontwerp de rijlengte korter doordat de spiraal op het einde van het rechte stuk ligt. Hier kan ik nog een variatie op maken. Weer iets te doen volgend weekend hier in Karratha.
Als ik jullie zo bezig zie kriebelt het bij mij enorm om tijdens de feestdagen weer verder te werken.

Groetjes uit Karratha

Luc

Wico

• Stamgast
« Reactie #1221 Gepost op: maandag 04 november 2019, 13:13:24 »

Hoi Luc,

De opmerking over "winnen" heb ik even van een knipoog voorzien, om mijn bedoeling beter duidelijk te maken. Gelukkig is het geen wedstrijd en kunnen we wederzijds genieten van elkaars werk en voortgang :thumbup:. En zoals je zelf al aangeeft om te leren en ideën op te doen die we op onze eigen baan kunnen toepassen. En die kriebels herken ik ook; kijk nu al weer uit naar mijn volgende vrije weekend dat ik aan de baan kan besteden. Sociale en andere verplichtingen houden me de komende weken van zolder, maar daarna kan ik weer lekker aan de slag.

Groeten,
Wico