Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Nieuwe containerterminal bij Faller

Gestart door Ton van het Fort woensdag 31 januari 2018, 09:52:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
 @citaat Hoi Michel,

voor mij stond bij voorbaat vast dat het een werkend model zou moeten worden. En dan niet volgens de methode die Faller zelf voorstelt. Alternatieven heb ik de afgelopen tijd veel bekeken en mij in verdiept. (Railhobby, reportages op YouTube)

Stuk voor stuk prachtige oplossingen maar voor mij veel te hoog gegrepen technische hoogstandjes. Ik vind het model veel te duur om mij hier nu aan te wagen.

Mocht er ooit nog is een oplossing komen waarvan ik denk die wel te kunnen toepassen kan ik altijd alsnog besluiten van gedachten te veranderen en de uitdaging aan te gaan.

Tot die tijd staan de spullen niet in de weg en eten geen brood.  :)  ;)
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Oke duidelijk Hans.
En ja het eet zeker geen brood. ;)

Groet Michel
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Hallo Hans,

Het rijden van de kraan en van de bovenbouw, gaat prima mooi zelfs, ook het hijsen van een container gaat.......maar de container zit er onder gelijmd.
Dus een container oppakken is er niet bij, dat was bij de oude uitvoering wel het geval, dus ik overweeg om de oude spreader te gaan gebruiken.

De 3Rail containerwagen staat er mooi onder.

Met groet, Henk
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
 @citaat Ziet er mooi uit, Henk.  :thumbup: Succes met het verder "perfectioneren"!
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Over het vervolg van de beschrijving in "Railhobby" nummer 428:

"In het tweede deel van de Faller containerkraan plaatst Bert van Ekeren de vele leds en de decoders die voor de besturing worden gebruikt en gaat deze programmeren. Daarnaast geeft hij tips voor de bouw van het model."

Bron: Railhobby.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2020

Oude rot in de techniek

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Wellicht begrijpen jullie waarom ik de volgende foto's heb opgenomen.
Echt werkend voor 20 en 40 voets.

Ronald Visser