Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Nieuwe containerterminal bij Faller

Gestart door Ton van het Fort woensdag 31 januari 2018, 09:52:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nieuwe containerterminal bij Faller
Zag zojuist op de site van Faller dat zij eind 2018 een containerterminal uitbrengen met mogelijkheid deze ?werkend? te maken. De plaatjes zien er mooi uit en als hij goed werkt is de prijs minimaal concurrerend.

https://www.faller.de/App/WebObjects/XSeMIPS.woa/cms/page/pid.14.17.895/agid.2114.2119/atid.15974/ecm.at/Containerbrücke.html

Groet,Ton
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Op Marktplaats biedt Eric uit Venlo een Faller Containerkraan aan voor 13,95 euro.
Voor de liefhebber.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
 @citaat @citaat bedankt maar echt overbodige informatie. In de ge-eigende topics op dit forum is hier allang melding van gemaakt.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Die ziet er mooi uit, maar wat kost de aandrijvingsset?

Koen
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
 @citaat Tja Koen, die vraag stelde ik mij ook al na het doorbladeren van de folder. Sowieso niets te vinden over een aandrijving.

Overigens weinig reacties tot nu toe. Ik had meer verwacht, zeker gezien de roep op dit forum onlangs naar dit soort modellen. Wellicht schrikt het prijskaartje af. Dat mag er zijn hoor. ? 350,?. En dan hebben we het nog niet over de aandrijving...... Dat gaat erbij komen en wellicht nog meer.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Beste Hans,
Zag het andere bericht in het andere lijntje ook eind van de dag pas binnenkomen.
Ik verzamel containerterminals en kranen, dus er zit wel degelijk iets nieuws aan te komen. De oude versie van Faller functioneert, naar de maatstaven van toen best goed, analoog weliswaar.
Heljan is voor sommige dan wel een topper, maar die heeft qua bediening zeker ook zijn beperkingen, moeilijk om fijn af te stellen. En lawaai maken ze allemaal.
Ergo wachten op de nieuwe Faller variant.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Inderdaad, ik vind het een mooi model maar voor de gemiddelde modelbaan denk ik te groot. En best een aardig prijskaartje...

Dan kan je beter een goedkopere  Brawa kopen. Minder realistisch maar compact en functioneel...

Koen
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Citaat van: Hans Biere op woensdag 31 januari 2018, 21:44:52
Wellicht schrikt het prijskaartje af. Dat mag er zijn hoor. ? 350,?. En dan hebben we het nog niet over de aandrijving...... Dat gaat erbij komen en wellicht nog meer.

Nou Hans,

Ik heb de Heljan terminal voor over de 750 euro weg zien gaan op Marktplaats en op Catawiki laatst een voor 1200,00 ( welliswaar met uitbreiding).
Dat zijn pas prijzen.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Als die faller echt een mooie containerkraan is die goed functioneert dan heb ik het er wel voor over.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Ik had hem ook al op de faller site zien staan en heb er best wel zin in.
Maar momenteel staat bij mij op de plaats waar hij zou moeten komen een marklin kraan 76510.
Die gaat dan in de verkoop.
Jos
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Plaatjes vanuit Neurenberg. Fotobron is de redacteur van het Modelspoormagazine:





Gr, Ben.

Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Ik vind het een schitterend model en ben benieuwd hoe goed deze terminal functioneert. Zoals Alphons al zegt gaat de Heljan voor vele male meer van de hand. Niet iedereen zal hem kwijt kunnen, maar als je echt zo'n overslag wil hebben moet je ook niet zeuren en gewoon wat geld opzij leggen. Dan heb je jarenlang een echte eyecatcher op je baan.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Het is nog te vroeg en de uitlevering moet nog volgen evenals de aandrijving en sturing.

En de prijs: ja het kost een paar centen maar dan heb je ook wat vind ik. Misschien één Marklin Insider Waterkoker minder kopen? :D

Gr, Ben.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Voor mij komt hij net op tijd. Ik ben net begonnen met het baanplan voor mijn nieuw project, en daar zal een containerterminal worden voorzien, misschien zelfs met een containerschip. (Al naargelang de haalbaarheid qua ruimte) Ik zoek al een tijdje naar een Heljan, maar die prijzen zijn soms belachelijk.

Faller heeft dat goed opgemerkt en gaat hier nu de vruchten van plukken, geloof het maar!

350? is een peulschil voor zo een prachtige terminal, met 2 verschillende kranen. Ik geloof nooit dat je die daarvoor koopt!
(De prijs is ook enkele in de Duitste versie ingevuld, dus ik vrees het ergste)

Van de Fallersite:
Intermodale hub. Omzetstation voor het containerverkeer naar het originele voorbeeld van de DUSS-terminals van DSD-HILGERS in Basel-Weil aan de Rijn, bestaande uit een rail gebonden portaalkraan voor het transversaal verplaatsen van units langs de overslagsporen en een brugvormige kraanarm met machinistenhuis, loopkat en telescopische grijpers, die als serviesachtige ophanging de om te zetten units, zoals bv. containers en wisselbakken opneemt en op de juiste plaats neerzet. Geschikt voor het maken van transportprocessen op spoorweg terminals en rivier havens met toeleveringen, die ook vanaf het wegennet kunnen plaatsvinden. Lengte van het geheel is variabel op te bouwen. Model zonder aandrijving. Aandrijfset incl. motor en aansturing los verkrijgbaar.


En meer goed nieuws, ze is pas leverbaar 12/18, dus nog veel tijd om te sparen 8o :-(
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Schitterend! Komend weekend ga ik kijken of dit model bij mij in te passen is.  :)
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Nu nog een werkende "straddle carrier" op Faller car system in ik wordt helemaal gek :D
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Haast met plannen hoef ik in ieder geval niet te maken. Uitlevering is pas in december voorzien....
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Prijs valt eigenlijk wel mee. Te vergelijken met een nieuwe loc full sound.
Wel een mooie verschijning op de baan.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
 @citaat Tja, zeker als ik ook de prachtige foto's die Ben plaatste bekijk denk ik het hiermee eens te zijn. Alleen denk ik, en dat is geen kritiek, dat je er nog niet bent wil je deze pracht ook werkend hebben. En dat lijkt mij uiteindelijk toch wel de bedoeling te moeten zijn. Bij mij zeker. Ik denk dat het bij mij wel zal passen. Ik moet dan wel afstappen van mijn plannen tot nu toe. Die stonden gelukkig alleen nog maar op tekening.... :)

't Is allemaal nog ver weg en ik verwacht er veel van. Wie weet: wordt vervolgd...
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Dat word sparen......maar je hebt nog even tijd....al vliegt die ook weer voorbij , voor je het weet zitten we weer aan de oliebollen...... :D

Mvg: Alex
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
 @citaat Zo is dat Alex. Toevallig dacht ik vandaag ook zoiets hardop. De eerste maand is alweer voorbij en voor je 't weet zitten we weer bij de kerstboom.

Maar die schitterende containerterminal van Faller gaat er hier komme...  :) ;)
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Wordtoor velen dus een mooi kerstcadeautje. Bij de Fallerpresentatie op de Spielwarenmesse van dit jaar, op het Youtube kanaal van Modellbahnshop-Lippe,  staat hij opvallend vooraan. Op het laatst van het onterview worden er nog wat woorden aangewijd.
Wacht op meer mooie plaatjes, snel bestellen en wachten op de kosten van de aandrijving etc.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
 @citaat ik hoop het. De prijs van de terminal zelf is bekend en hou nu alvast voorzichtig rekening met een vervolg volgend jaar. Het blijft wat mij betreft leuk.  :)
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
 @citaat Deze komt voor mij mooi op tijd, ben nu volop bezig met het 3D printen van containers,
voor mij is het kerstcadeau van 2018 al bekend..., ik heb er zeker voldoende ruimte voor voorzien,
en wat de prijs betreft, valt best mee, en we hebben nog 11 maanden om te sparen...toch
al valt natuurlijk het prijskaartje van de aandrijving voor hem werkend te maken nog af te wachten,
maar het zal dan straks zeker een eye-catcher zijn op de baan

grts Freddy
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Wie het filmpje hierover bij MSL niet heeft gezien: de aandrijving gaat aanzienlijk duurder kosten dan het model zelf. Zo meldde de vertegenwoordiger van Faller. Zet je schrap.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Wellicht door een handige knutselaar voor een appel en een ei te fixen  ;) :D

Mvg, Johan
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
 @citaat Wie weet, Johan.  :) Het is allemaal nog heel erg vers en ook nog is ver weg. Ik wacht het allemaal prettig gespannen af en zie wel wat er verder nog komt. Als de planning van Faller uitkomt zijn we alweer zowat een jaar verder en staat Neurenberg 2019 alweer voor de deur.... :) ;)
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Als je google-t op ?Duss Terminal? krijg je mooie plaatjes over gebruik van deze terminal in het grootspoor.
Veel genoegen.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Bedankt voor de tip, Ton. Ik geniet met volle teugen.  :thumbup:
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Tot slot nog een mooie site waar alle Duss-terminals van de DB in beeld worden gebracht.
Welke is het mooiste om na te bouwen?
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
 @citaat Ha Ton. Ik ga intekenen op die van Faller. Basel Weil am Rhein dus... :) ;)
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
En de bijbehorende link die ik was vergeten in te voegen.
https://www1.deutschebahn.com/ecm2-duss/terminals_uebersicht
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Citaat van: Hans Biere op donderdag 01 februari 2018, 19:40:33
...de aandrijving gaat aanzienlijk duurder kosten dan het model zelf...

  8o :? Oeps, en dan moet je de terminal ook nog zelf in elkaar zetten??
Ondanks alle lovende woorden hier vind ik het allemaal een (te) duur gebeuren...

Koen
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Citaat van: KNed op vrijdag 02 februari 2018, 23:41:168o :? Oeps, en dan moet je de terminal ook nog zelf in elkaar zetten??

Ja Koen. Het is natuurlijk wel Faller. Die leveren normaal gesproken bouwpakketten. Dat zal in belangrijke mate ook voor dit model gelden verwacht ik. Dat is toch niet bijzonders? Voor mij geen probleem in ieder geval. Leuk en ik zie er naar uit. Zoals ik al eerder zei: wat mij betreft de absolute nummer één neuheit 2018.  :)

Jammer dat het nog ongeveer een jaar duurt eer dit model in de handel komt.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Niet gehinderd door enige kennis denk ik dat wil je een volledig functioneel model hebben er meerdere motoren / aandrijvingen etc. in gaan en er zal een joystick-achtig bedieningsding geleverd moeten gaan worden.

En dan heb je een werkend model waarvan ik me afvraag hoeveel lol het is zo'n ding met de hand te bedienen. Het is effe leuk, zeker aan de Stamtafel of voor Opa met z'n kleinkinderen maar al snel zou ik het toch gaan automatiseren in het treinenbedrijf en de vraag is of daar ook in wordt voorzien.

Gr, Ben.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
 @citaat Wie weet sijpelt er in de loop van het jaar wat meer duidelijkheid over de aandrijving binnen. De vertegenwoordiger van Faller liet zich in een interview met MSL, als ik het goed verstaan en begrepen heb, alvast ontvallen dat daar een flink prijskaartje aan gaat hangen...
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Je mag er anno 2018 toch wel vanuit gaan dat het een digitaal aangestuurde terminal wordt?

En de uitdaging die ik er in zie is dmv bezetmeldingen en macro's het een en ander te automatiseren.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Ik verwacht er heel veel van. Maar ja, eerst voorlopig nog maar even afwachten.

Overigens roep ik de Märklin video "Ein Jahr mit Märklin 2017 / 1" nog even in herinnering; hier wordt de werking van het grote voorbeeld van het nu door Faller voorgestelde model uitvoerig gedemonstreerd. Nog maar weer is gekeken. De voorpret wordt al maar groter... :)
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Ik ben ook zeer benieuwd en heb er ook een gereseveerd bij Lippe......nu nog ff wachten.... samen met de nieuwe draaischijf van Marklin (als die komt dit jaar) toch wel de hoogtepunten op modelspoor gebied voor mij dit jaar.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Ik ben ook zeer benieuwd, loopt al langer te zoeken naar een Heljan maar de prijzen die ze vragen zijn absurd hoog.
Afwachten maar hoe Faller de aandrijving gaat doen.

Gr.
Piwie
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Ik ben vorige week naar MObexpo geweest in Sint-Niklaas, en daar stond Faller met een stand auto's die op satelliet rijden heel mooi om te zien start set 700 euro auto kost 300 euro, je kan de oude auto's laten voorzien van een nieuwe decoder kost 100 euro.

Goed ik heb de man de vraag gesteld over die containerterminal- kost 350 euro+350 euro aandrijving  8o gaat dat niet boven sommige hun budged  ;) hier alvast wel en heb ook geen plaats en mocht ik plaats hebben dan kocht ik het nog niet veel te duur helaas, voor dat geld heb ik een stad aan huisjes en verlichting op de baan.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Had al een plaatsje en geld gereserveerd. Even wat minder rijdend materieel dus.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
@Peter 700 euro voor een werkende kraan is toch niet echt duur vind ik,zeker als je de verhouding met een lok neemt
Zelf al plaats je er 2 staat dat niet in verhouding naar wat er aan loks word uitgegeven ;)
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Ja hoor, de eerste bewegende beelden van een werkende Faller comtainerterminal. Met digitale besturing!?

Nog maar heel even in beeld, maar zullen ongetwijfeld meer beelden verschijnen.
Heb zelf de containerkraan in bestelling. Moet nog worden geleverd, gelukkig komt de besturing snel.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
 @citaat Hier nog een wachtende...  :) Als ik hem goed heb begrepen komt de terminal zelf zeer binnenkort (FEB 2019) in uitlevering; de aandrijving volgt dan in augustus a.s.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Afhankelijk van hoeveel tijd je ter beschikking hebt ben je ook wel even bezig voor hij in elkaar zit.  Ik neem aan dat de besturing naderhand goed in te bouwen is.

Doe je ook een verslagje tussentijds bij de bouw?

Mvg Tim
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
 @citaat Hoi Tim. Wat betreft inbouwen van de besturing: dat is achteraf na de bouw van de Terminal NIET mogelijk. Je dient vóór de bouw van het model de keuze te maken. Model MET of ZONDER aandrijving. Aldus de Faller Nieuwighedenfolder 2019. Hieruit leid ik af dat bouwen van de Terminal en inbouwen van de aandrijving tegelijkertijd zal moeten worden uitgevoerd.

En, ja ik ben zeker van plan hier een project van te maken en verslag van de bouw te gaan doen.  :) 't Lijkt mij alles met alles echt bijzonder leuk en verheug mij er op.  :)
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Oh dat is dan best een keus. En vooral omdat de aandrijving nog even op zich laat wachten. Ik verwachte al wel dat het gelijk moest worden ingebouwd, net als de meeste mechanische bouwpaketten van Faller, maar omdat de aandrijving er nog niet is verwachte ik voor nu anders.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Tijdens bezoek IMA in Keulen heb ik over inbouw van de aandrijving gevraagd of dit achteraf mogelijk is.

Hier werd door de Faller meneer bevestigend op geantwoord.

Het is voor mij nu koffiedik kijken wat de mogelijkheden uiteindelijk worden.
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Nieuwe containerterminal bij Faller
 @citaat
Eerlijk gezegd denk ik dat je niet zoveel aan dit antwoord hebt. Je wilt niet weten óf het kan, maar hoe het dan moet en hoe gemakkelijk dat is. Misschien valt het mee, misschien valt het tegen. Als je een expert vraagt of je in een Märklin loc uit 1950 een moderne motor en decoder kunt inbouwen, zal hij misschien ook bevestigend antwoorden. Dat je daarvoor misschien het metaal van die loc moet frezen om ruimte te maken voor die moderne motor, tsja, dat weet je dan niet.