Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Rangeerbaan als spel en uitdaging voor de jeugd

Gestart door Ton van het Fort maandag 29 januari 2018, 20:50:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rangeerbaan als spel en uitdaging voor de jeugd
Beste forumgenoten,
Afgelopen weekend een bezoek gebracht aan de jaarlijkse dag ?Vaassen spoort weer?  van modelspoorgroep IJsselland.
Daar was ook een rangeerspooropstelling van Modelspoorgroep De Railspijker uit Hardenberg. Daar kon ?de jeugd? rangeeropdrachten kon uitvoeren en kreeg men een rangeerdiploma.
Ik heb het een en ander eens bekeken en vond het een erg leuk initiatief, compliment voor de bedenkers en initiatiefnemers.
Dat bracht me op het idee om voor mijn kleinkinderen een rangeerspel te maken. Maar ja, welk ontwerp. Eenvoudig beginnen, welke opdrachten?
Wie zou me daarbij kunnen helpen, spoorontwerpen voorstellen met bijbehorende opdrachten.
Laat je gedachte de vrije loop.
Ik heb 6 kleinkinderen, jongens en meisjes in de leeftijd van 2 tot 10. Ze vinden het altijd leuk om bij opa naar de treintjes te kijken en op het oefenbaantje zelf te priegelen. Ik wil zelf een rangeerbaan voor ze bouwen, ik heb nog rails, wissels, seinen etc genoeg zowel analoog als digitaal. Wie brengt me op verdere ideeen?
Groet, Ton
Re: Rangeerbaan als spel en uitdaging voor de jeugd
Re: Rangeerbaan als spel en uitdaging voor de jeugd
Alvast bedankt Jørg. Heb geprobeerd om de linkjes naar het orgineel te openen, maar ze werkte niet (meer). Ik mis ook de opdrachten die er worden gegeven, van eenvoudig tot ?expert?.
Re: Rangeerbaan als spel en uitdaging voor de jeugd
-Ton:
Idd, maar je hebt toch al een idee over de sporenopstelling.
Re: Rangeerbaan als spel en uitdaging voor de jeugd
Inderdaad, het idee is kennelijk niet nieuw. Laten we het maar een wat nieuw leven inblazen.
Re: Rangeerbaan als spel en uitdaging voor de jeugd
Hoi,

Kijk hier eens Puzzelen met Modeltreinen over puzzelen en timesavers.

Groet Ronald.
Re: Rangeerbaan als spel en uitdaging voor de jeugd
Hoi. Ronald,
Dank voor de verwijzing. Ga eea bestuderen.
Groet Ton