Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Deze zijn binnen de geldende regels weer mogelijk!!.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Zelf- en verbouw projecten allerlei
| | |-+  Slanke Engelsman voor C rails
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Slanke Engelsman voor C rails  (gelezen 10405 keer)

Laenderbahn027

• Stamgast
Re: Slanke Engelsman voor C rails
« Reactie #50 Gepost op: zaterdag 11 april 2020, 17:56:44 »

Hoi Laurent,

Geen idee of een dergelijke ombouw mij gaat lukken, maar ik heb in ieder geval 5 SL-90 om het te proberen. Mocht ik vragen hebben, als leek op dit gebied: mag ik je dan om advies vragen? Het kunnen best “domme” vragen zijn...

Alvast bedankt!

Groeten,
William
William
Favoriete quote: "We stoppen niet om met treintjes te spelen omdat we oud worden. We worden oud omdat we stoppen om met treintjes te spelen." (Als gezien bij Willies Modelbouw, Eindhoven)

Laurent

• Speciale Gast
  • Treinen rijden op rails, niet op tijd!
    • Sporingerdam
« Reactie #51 Gepost op: maandag 13 april 2020, 14:35:04 »

Natuurlijk. Heb je ook een slanke kruising gehaald om te slopen?
Kent u mijn topic al? Kijk hier eens: Klikje doen
Ook mijn Youtube kanaal is een bezoekje waard!
railion6513

Laurent

• Speciale Gast
    • Sporingerdam
« Reactie #52 Gepost op: zaterdag 25 juli 2020, 23:03:43 »

Alhoewel ik hier weinig post, probeer ik nog steeds wel gestaag door te bouwen. Inmiddels nummer 8 en 9 die op de slachtbank hebben gelegen:

Nummer 8, de bovenste, is nagenoeg gereed. Alleen nog adressen erop en her en der wat details bijwerken.
Nummer 9 wordt nu voorzien van bedding.

De Engelsmannen die hier nu in huis liggen. Links mijn 3 prototypes: V1, V2, V3.1 (begon als een 3.0).
Rechts V3.1, V3.2, V3.2. Ja, 3.2, technisch is er weer wat veranderd. Hiervan komen er nog 2 of 3, dan gaan we weer omhoog in type doordat de servodecoder veranderd is door de ontwerper. Ben ik blij mee, ben ik eindelijk van die grote tantaalcondensator af. Het geheel is wat kleiner geworden.

8 en 9 en je telt er maar 6? Dat klopt. De 4e, 5e en 6e zijn verkocht. Eigenlijk zou 6 hier blijven, maar daarin zit een klein foutje (dat helaas niet zonder meer te herstellen is), dus is de 6 gegaan in plaats van de 7. De 8 gaat ook. De 9 is weer voor mijzelf.

Leuk weetje: Naar aanleiding van de laatste foto, die ik op een Duitse facebookpagina geplaatst heb, heb ik wat heen en weer geschreven met Walter Völklein alias WeichenWalter. WeichenWalter is natuurlijk mijn voorbeeld geweest. Toch leuk. :)

Bij het Tischbahning, dat door Corona niet door is gegaan, zouden we een groot kopstation maken. Daarvoor zou ik weer beschikking krijgen over wissel 5 en 6, net als nog wat andere wissels. In totaal zou ik met ons team kopstation 96 normale slanke wissels en de engelsmannen tot onze beschikking hebben gehad. Volgende keer beter.

Groet,
Laurent
railion6513

Degeluidsman

• 3rail Events team
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #53 Gepost op: zondag 26 juli 2020, 06:46:38 »

Jammer dat je zo weinig schrijft Laurent, het is altijd leuk om te zien hoe jij steeds de lat een stukje hoger legt.

We kunnen jou zo langzamerhand wel de Nederlandse Walter wissel noemen  :)
Leuk dat Walter Volklein reageert op jou bouwkunsten  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Laurent

• Speciale Gast
    • Sporingerdam
« Reactie #54 Gepost op: zondag 26 juli 2020, 13:28:30 »

Hoi Peter,

ik kan wel telkens blijven herhalen hoe ik de wissels bouw, maar dat is denk ik niet echt interessant. De wijzigingen zitten in de details. Ik heb op de oudere versies nog een programmeerstekker zitten. Die heb ik laten vervallen, ik heb een klem gekocht die je over de IC heen zet (net als ik gebruik voor de WeichEi's). Die kost wel 25 euro, maar scheelt mij veel soldeerwerk (5 draadjes per decoder) en ruimte onder de wissel.

Wellicht dat ik weer wat meer schrijf als ik wat nieuws doe. De halve Engelsman staat nog op het lijstje en ik heb inmiddels redelijk rond (in mijn hoofd) hoe ik die foolproof kan laten draaien.

Groet,
Laurent
railion6513