Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

"realistische" trein samenstelling BR89 dubbeltractie

Gestart door sniperworks donderdag 25 januari 2018, 21:59:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
"realistische" trein samenstelling BR89 dubbeltractie
Ik heb een set van 2 DB BR 89 (89 009 en 89 010) die ik in dubbel tractie wil laten rijden met een mooie sleep goederen wagons er achter.

Zoals de titel aangeeft wil ik er een realistische set maken en realistisch is bewust tussen aanhalingstekens gezien de BR 89 nooit als DB trein gereden heeft en als die dat wel had gedaan waarschijnlijk nooit in dubbeltractie. Dus ja wat is realistisch.

Heb al uren Jaarboeken door geplozen en foto's op internet van groot spoor voorbeelden maar kom er niet echt uit helemaal uit, ik naar naar een mix van 2 assers (gesloten, rongen etc) maar wellicht is juist ivm de dubbeltractie zware lasten wagons leuk.

Maar gezien hier veel kennis is en dus ook veel ideeën mijn vraag wat zouden mooie combinaties zijn.

Op de foto staat de 89009 samen met de 89006 maar de 006 is een niet rijdend model.
Re: "realistische" trein samenstelling BR89 dubbeltractie
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: "realistische" trein samenstelling BR89 dubbeltractie
Dag Marco.

Ik ben benieuwd naar de reacties op jouw vraagstelling.
Ook hier is een dubbeltractie van 2x 3000 aanwezig, vandaar :wink:

Groeten,

Erik.
Re: "realistische" trein samenstelling BR89 dubbeltractie
Hallo

Een 89 is een rangeerlok.  B)
Dus..lekker doen wat jou leuk lijkt en je niks aantrekken van wat anderen vinden.

Bart
Re: "realistische" trein samenstelling BR89 dubbeltractie
Erik,
Leuk om te zien dat ik niet de enige ben met deze setup.

Bart, Het is inderdaad een rangeerlok en met die kennis nu zo'n beetje mijn setup samen gesteld, als zijnde een relatief korte zware trein, waar ik dan maar van zal zeggen dat die te zwaar is voor een 89 en dat ook voor het korte en rangeer werk 1 niet voldoende is :)

Afgelopen tijd druk bezig geweest met Photoshop om mijn trein samenstellingen in beeld te brengen zodat ik een beeld heb van hoe het er ongeveer uit ziet of uit zal zien als ik aanpassingen maak en ga schuiven met loks en wagons, en dit snel even uit het bestand geknipt en onder elkaar gezet op 1 foto (foto werd anders zo lang :D
Re: "realistische" trein samenstelling BR89 dubbeltractie
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: "realistische" trein samenstelling BR89 dubbeltractie
Dag Marco.

Met platte wagons beladen met zware last, staat niet alleen
mooi achter de 2x BR89, maar komt ook vrij logisch over!
Bedankt voor deze inspiratie :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: "realistische" trein samenstelling BR89 dubbeltractie
Graag gedaan, dat had ik dus ook vond het logisch overkomen en inderdaad het erg goed staan.
ik zag een aantal van de wagons als set in het totaalprogramma van 02/03 en dacht dat is het.
Daarna was het zoeken naar bijpassende wagons en goede foto's vinden en samenstellen.