Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Impressies Waldbrun baan

Gestart door Robert dinsdag 23 januari 2018, 23:20:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Impressies Waldbrun baan
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Impressies Waldbrun baan
Bijgaand 3 impressies van de aanbouw.
mvrgr
Robert
Re: Impressies Waldbrun baan
Hoi Robert,

Leuk begin. Hoe wil je de baan gaan rijden, wat voor plan heb je bedacht en in wat voor tijdperk speelt het zich af :).

Gr. Dirk
Re: Impressies Waldbrun baan
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Impressies Waldbrun baan
Hallo Robert
in aansluiting op het voorgaande, welk land bv. en
Kun je een baanplan laten zien?
Re: Impressies Waldbrun baan
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Impressies Waldbrun baan
Toen ik met de bouw begon heb ik een topic gestart ( https://forum.3rail.nl/index.php?topic=33976.msg612413#msg612413) daarin zie je de eerste stappen.

De baan bestuur ik met Marklin CS2 en Windigipet. Het schaduwstation is inmiddels volledig in bedrijf; vanuit WindDigipet kan volautomatisch gereden worden.

Het thema van de baan is "Deutsche Bahn Epoche III - diesel en stoom".

Het ban plan kent de volgende uitgangspunten:

maximaal 21 locs: 16 in schaduwstation, 2 in dubbele locloods en 1 in enkele locloods

Het zichtbare deel van de baan moet de volgende rijbewegingen faciliteren:

1. station met doorgaande en kopsporen
2. (stoom)locwissel met de locs in de dubbele locloods (klein locedepot)
3. goederensleepwissel, verzorgd door een rangeerloc (haal en breng service) tussen 2 goederensporen en een goederentrein (loc staat opgesteld in enkele locloods)
4. kolentransport naar het locdepot

Ter volledigheid heb ik het baanplan en een impressie gevoegd.
Groeten
Rob
Voortgang Waldbrunn baan
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Voortgang Waldbrunn baan
De opbouw van de baan is weer een stukje verder. Voor het eerst liggen alle grote houtdelen van de bovenetages op hun plek en is de brug ingebouwd. Op een paar stootblokken ligt alle rails.

De komende weken moet alles vastgezet worden, de isolatie aangebracht worden ( laminaatondervloer ) en de gaten geboord worden voor de bedrading. Daarna moet alle bedrading aangebracht worden en de meeste wisselaandrijvingen nog ingebouwd worden. De meeste kabelbanen liggen evenwel al gereed ( spanning en bezetmelders ).

Als iemand mij uitlegt hoe ik een video kan uploaden, dan plaats ik die op het forum!

Mvrgr
Robert
Re: Impressies Waldbrun baan
Beste Robert,

Dat ziet er goed uit! Veel spoor, veel bedrijvigheid. Ga je nog scenery maken?

Video plaatsen, zie hier:
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=65020.0
Re: Impressies Waldbrun baan
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Impressies Waldbrun baan
Hallo Robert,

Ziet er mooi uit. :thumbup: :thumbup:

En nog een tip, als je een link plaats en je wilt deze als plaatje moet je alleen de s van HTTPS weglaten in je adres verwijzing.

Succes en ben benieuwd naar de verdere bouw.

M.vr.gr. Erwin
Re: Impressies Waldbrun baan
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Impressies Waldbrun baan


Bij deze de beloofde video impressie



Uiteraard is het einddoel dat de baan uiteindelijk netjes aangekleed wordt!
Het verhoogde deel links achterin wordt een klein locdepot: locloods + bekolings- en een bezandingspoor.

De twee lange  rangeersporen krijgen goederendepots; hier komen twee goederenslepen te staan.Links voor komt een dieseltankstation en een enkele locloods met een rangeerloc.

Rechtsvoor kom het station met daarachter stadshuizen.

Kortom nog we een jaar of twee tot drie voor de boeg!
Re: Impressies Waldbrun baan
-Robert:
Video is niet beschikbaar,  :-(
Re: Impressies Waldbrun baan
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Impressies Waldbrun baan
en nog een video impressie

Re: Impressies Waldbrun baan
Ook niet beschikbaar
Re: Impressies Waldbrun baan
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Impressies Waldbrun baan
Heb beide video?s getest. Bij mij werkte het aanvankelijk niet. Ca. een half uur
later wel.
Re: Impressies Waldbrun baan
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Impressies Waldbrun baan
Niet beschikbaar
Re: Impressies Waldbrun baan
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Impressies Waldbrun baan
Geen idee hoe dit komt....
Re: Impressies Waldbrun baan
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Impressies Waldbrun baan
Citaat van: Robert op donderdag 22 februari 2018, 21:58:47
en nog een video impressie



je hebt de link niet goed gekopieerd ipv youtube enz staat er youtu.be enz.
Re: Impressies Waldbrun baan
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Impressies Waldbrun baan
In de herkansing


Re: Impressies Waldbrun baan
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Impressies Waldbrun baan
Nu doen ze het, leuke filmpjes.  :thumbup:
Re: Impressies Waldbrun baan
Mooi filmpjes, ziet er goed uit! Bestuur je zelf ook nog wat of doet de CS2 alles?
Re: Impressies Waldbrun baan
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Impressies Waldbrun baan
Beste forumvrienden,

Ik ben de afgelopen weken wat minder actief geweest op het forum. Desondanks wel aan de Waldbrunn baan verder gewerkt. Inmiddels alle seinen geplaatst en aangesloten. Meer werk dan gedacht. Nog wel wat rijwegen in Windigipet van de juiste seinboeken voorzien, maar dat is 'stopwerk'.

Verder tussen delen van de baan de bebouwing krijgen, bv. station, (laad)perrons, stadhuizen, etc. parketondervoer (2 a 3 mm dik) geplaatst zodat de hoogte van de C rails gecompenseerd wordt.

Na dit alles afgelopen zondag voltooid te hebben en het bouwafval verwijderd te hebben, was ik van plan hiervan een kort fotoverslag te maken.......Helaas liep dit even anders.

Maandagavond kreeg ik hevige hoofdpijnklachten en gaande de nacht ook wat lichte  bijverschijnselen in een lichaamshelft. 'S ochtend gelijk naar de huisarts en aansluitend per ambulance naar het ziekenhuis op verdenking van een lichte tia.

Gelukkig zijn de bijverschijnselen nagenoeg weg. Wel zijn er wat hartritmestoornissen ontdekt die mogelijk de achterliggende oorzaak zijn of er aan hebben bijgedragen.  Daar gaan we morgen meer over ontdekken.

Kortom, voorlopig ben ik even 'uitgeschakeld'. Zodra weer thuis zal ik wat beeldmateriaal delen,

Mvrgr
Robert
Re: Impressies Waldbrun baan
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Impressies Waldbrun baan
Sorry voor de wat verlate reactie,

Alles rijdt volautomatisch onder besturing van Windigipet.
Ik ben nog niet helemaal tevreden. Sommige snelheden nog wat tunen ( in de rijprofielen ) en er zijn nog een paar momenten dat er maar 1 treinstel in het zichtbare baandelen actief is.

Door de beperkte afmetingen van de baan blokkeert het rangeren en uitvoeren van locwissels het rijverkeer. Daar ga ik in de volgende programmeer fase wat op verzinnen. Pendelen naar/van het kopspoor in het hoofdstation kan eea verlevendigen. Evenzo een treinstel dat vanuit het kleine schaduwstation boven vertrekt en eventueel door het grote schaduwstation onder heen moet.

Dat laatste kost wel tijd. In het derde filmpje, waarin goederen stoomlocomotief rijden, ontbreekt nog 1 loc. Daardoor moet de BR50 geheel rondrijden via het schaduwstation om een dynamisch treinbegeleider te krijgen. De oplossing is evenwel in aantocht: ik heb een Br 94.5 besteld!

De sleep van de B50 gaat dan naar de BR 85 en die van de BR 85 naar de BR 94.5. Voor de BR50 moeten er dan 'Erzwagen' komen om een mooi 'langer Heinrich' te bouwen.

Mvrgr
Robert