Nieuws: Steun de Stichting 3rail met uw donatie. Kijk in onze webshop voor de mogelijkheden.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Zwitserland met "grensverkeer"
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Zwitserland met "grensverkeer"  (gelezen 5409 keer)

LordSinclair

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2018
Re: Zwitserland met "grensverkeer"
« Reactie #50 Gepost op: vrijdag 18 januari 2019, 08:46:03 »

Je hoeft niet altijd ijsjes eten, teveel is niet goed.

je kan ook smallere stokjes gebruiken, als je redelijk in de buurt van IKEA woont, kan je bij het restaurant aan die stokjes komen, ze gebruiken deze als roertjes voor de koffie of thee
Maar wel lekker :D Maar je kan ook gewoon ijsstokjes kopen. Van die roerstaafjes meenemen bij de Ikea is niet mijn ding. Ik vind dat niet zo netjes om daar zomaar een handvol van mee te nemen. Je kan ze geheid ook gewoon kopen ergens.

Sjoerd, je bent alweer een aardig stuk opgeschoten, ziet er leuk uit.
Hoe ga je al het houtwerk afwerken?
Veel sucsez
Ik wil gaan experimenteren met klei, dit zodat ik er ook makkelijk een steenstructuur in kan krijgen. Ik hoop dat dat blijft plakken tegen het hout.
Gelogd
- Sjoerd

Hanzi

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2014
  • BLIJ dat ik analoog RIJ
Re: Zwitserland met "grensverkeer"
« Reactie #51 Gepost op: vrijdag 18 januari 2019, 10:31:07 »

dat wordt een geinig baantje!  :thumbup:
Gelogd
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.0

ceess

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • Railbusfan
Re: Zwitserland met "grensverkeer"
« Reactie #52 Gepost op: vrijdag 18 januari 2019, 12:53:27 »

Ik kan je verzekeren uit ervaring dat die klei niet blijft plakken.
Echter je kan met houtlijm prima de klei erop plakken is mijn ervaring.
Gelogd
Met Vriendelijke Groet, Cees  ;)

Planning duitse baan Tijdperk III/IV met BW en paradestrecke langs de Moezel (bij Punderich) op 14 m2 en een raillengte van 175 meter.
Rijdt met TrainController ;-)

ArjanBosman

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
Re: Zwitserland met "grensverkeer"
« Reactie #53 Gepost op: vrijdag 18 januari 2019, 14:50:30 »

Je zou eens kunnen kijken of je dunne platen styrodur aanbrengt op het hout en die bewerken met mes, potlood, borstel om zo de structuur van verweerde stenen aan te brengen en daarna te schilderen.
Gelogd
Na het plannen maken worden nu de eerste bouwdelen zichtbaar .....

ArjanBosman

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
Re: Zwitserland met "grensverkeer"
« Reactie #54 Gepost op: zaterdag 19 januari 2019, 07:32:24 »

Ik noemde styrodur, geloof dat dat dan een merknaam is. Het product wordt ook wel XPS genoemd.
Neem eens een kijkje in deze tutorial op YT
Succes!
Greetz, Arjan
Gelogd
Na het plannen maken worden nu de eerste bouwdelen zichtbaar .....

Robert

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom
Re: Zwitserland met "grensverkeer"
« Reactie #55 Gepost op: zaterdag 19 januari 2019, 15:20:25 »

Leuke tutorial!
Gelogd

LordSinclair

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2018
Re: Zwitserland met "grensverkeer"
« Reactie #56 Gepost op: zaterdag 19 januari 2019, 17:20:57 »

Zeker een mooie tutotial! Weer een leercurve erbij  :D

Deze week ben ik met iets anders bezig geweest. Ik heb nog rijtuigen uit de jaren 60/70 met verlichting. Echter als je onder elk rijtuig een sleper doet krijgt de locomotief het erg zwaar. Dus had ik eerst via de tussendeuren een kabeltje lopen, echter was deze altijd te kort of te lang en zag er niet mooi uit. Ook ontspoorde de trein daardoor regelmatig. Dus ik heb nu iets nieuws bedacht:


Onder elk draaistel heb ik een stukje van een pin header vastgelijmd. Hieraan een draadje met de spanning van de verlichting.


Het draaistel aan de andere kant.


De verbindingdraadjes met daaraan aan beide kanten een dupont connector.


Een krimpkousje erover om alles te isoleren.


Alles vastgemaakt (vanaf onder gezien)


De koppeling in bedrijf, het werkt alleen goed voor vaste stammen. Maar het is bijna niet zichtbaar en dat is fijn. Ook neemt de kabel precies de lengte van de koppeling waardoor deze altijd de juiste lengte heeft.

Gelogd
- Sjoerd

Jongslog

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • Zwitserland fan
    • www.jongslog.nl
Re: Zwitserland met "grensverkeer"
« Reactie #57 Gepost op: zaterdag 19 januari 2019, 17:21:15 »

Dank voor de link naar de tutorial. Dat styrodur lijkt mij mooi materiaal om mee te werken, nog nooit gedaan. Toch maar eens naar de bouwmarkt voor dat spul, kost bijna niks. Zijn schilderwerk vind ik maar matig.

LordSinclair

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2018
Re: Zwitserland met "grensverkeer"
« Reactie #58 Gepost op: donderdag 28 maart 2019, 09:31:40 »

De Alpenlanden hebben strengen eisen aan het materieel dat de grens over komt. Daarom heb ik mijn Lima DDM die ik als kind gekregen heb onder handen genomen. Historisch correct, nee dat niet, want ik wilde wat originele details laten zitten (zoals de Panda). De set heeft altijd met een 1700 gereden en dus een DDAR komt het meeste in de buurt van een realistischer beeld.

De set is voorzien van verlichting en het interieur is naar de DDAR kleuren omgeschilderd. De rijtuigen bieden allemaal mooi plek voor de elektronica (gelijkrichter en spanningsregelaar). Ik gebruik led strips (warm wit) van 5V omdat je hierbij elk ledje uitgeschakeld kan worden zonder dat de rest van de serie in de war raakt (ik haal om en om een ledje weg ivm de lichtsterkte). De ledjes laat ik branden op 2.8V om de lichtsterkte nog verder te beperken. En als analoge rijder heeft dit als voordeel dat ook als je langzaam rijdt de verlichting al op volle sterkte is.



De verlichting werkt. Het was zoeken naar een juiste stroomdoorvoerende koppeling (7319) omdat de meeste achter de buffers blijven haken.




De voorkant van de 1700 heeft een uitneembare BSI koppeling gekregen.


Het stuurstand rijtuig is nu voorzien van sluitseinen en ook de koeienvanger en BSI koppeling zijn gemonteerd. De stroomafnemer is verdwenen. Ook zijn er nog nieuwe buffers gemonteerd want de originele hebben de kindertijd niet overleefd.

Het sleepcontact dat ik gebruikt heb is nog te lang. Hiervoor moet nog een kortere gemonteerd worden. Deze komt nu onder de buik waarmee de trein zich uit de rails drukt op sommige momenten.
« Laatst bewerkt op: donderdag 28 maart 2019, 09:48:52 door LordSinclair »
Gelogd
- Sjoerd

LordSinclair

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2018
Re: Zwitserland met "grensverkeer"
« Reactie #59 Gepost op: vrijdag 29 maart 2019, 09:05:00 »

Het sleepcontact dat ik gebruikt heb is nog te lang. Hiervoor moet nog een kortere gemonteerd worden. Deze komt nu onder de buik waarmee de trein zich uit de rails drukt op sommige momenten.
Ik had mij destijds goed ingelezen, alleen te snel een sleepcontact uit de voorraad gepakt. Ik had een langere gepakt dan dat ik er voor ingekocht had. Ik had de 7164 er onder gezet en ik ga er nu een 7175 onder zetten zoals het plan al was.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 29 maart 2019, 13:39:03 door LordSinclair »
Gelogd
- Sjoerd
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.15 | SMF © 2014, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.405 seconden met 29 queries.