Nieuws: Heeft u de 12,5 jaar 3railforum jubileum set al besteld? Kijk snel in het -topic hierover-!
+  3railforum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Modellen niet in de Märklin collectie?
| | |-+  Brief naar Marklin ( Verzoek Nederlandse modellen )
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Brief naar Marklin ( Verzoek Nederlandse modellen )  (gelezen 3844 keer)

RodeDuivel

• Nieuwe Gast
Re: Brief naar Marklin ( Verzoek Nederlandse modellen )
« Reactie #50 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 07:53:26 »

Persoonlijk denk ik dat het schrijven van een brief niet zinvol is. De winkeliers  staan in nauw contact met de vertegenwoordiging van Märklin in Nederland. Regelmatig vinden er gesprekken plaats over hetgeen leeft bij de doelgroep. Naast de wensen van de doelgroep die via de winkeliers bij Märklin terecht komen, heeft Märklin ook contact met klanten via email en persoonlijk contact. Op basis van de signalen ontwikkelt Märklin modellen voor de Nederlandse markt.

Ten opzichte van een 5 jaar geleden brengt Märklin nu aanzienlijk meer modellen uit voor de NL markt. Voor echt nieuwe ontwikkelingen is eens in de 6 á 7 jaar ruimte. De laatste ontwikkeling dateert alweer van 7 jaar geleden middels de DD-AR set. Kortom op basis van het verleden mag binnen nu en twee jaar een nieuw model worden verwacht.

Het enige dat wij kunnen doen is een poll opstellen, waarin wij aangeven wat per categorie onze ultieme NL wens is. Deze wens kunnen wij via de winkeliers kenbaar maken aan Märklin. Een van de forummoderators is werkzaam bij een winkelier en zou via dat kanaal zorg kunnen dragen dat onze wens bij Märklin terecht komt.

Het lijkt mij dat wij op deze gedragen wijze  invloed kunnen uitoefenen.

Marklindak

• Forum Moderator
« Reactie #51 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 08:17:59 »

Een van de forummoderators is werkzaam bij een winkelier en zou via dat kanaal zorg kunnen dragen dat onze wens bij Märklin terecht komt.

Geen idee waar je deze wijsheid vandaan haalt, dit klopt zover ik weet niet.
Vriendelijke groeten,
Fred

Wanneer komt er nu eens een 766 uit in model?

Hitmaan

• Toffe Gast
« Reactie #52 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 08:54:31 »

@Anne W
Naar mijn idee was ik aan het begin wel duidelijk, maar met bovenstaande post wel helemaal.  Nieuwe topic aanmaken zie ik dan even als spam voor het forum.

@Iedereen
De persoon die gaat helpen hoeft ook helemaal geen interesse te hebben in Nederlandse modellen.  Ik heb er ook geen interesse in en eerlijk gezegd kan het mij ook niet schelen wat ze uitbrengen. Het is niet mijn tijdperk en ik vindt de Nederlandse treinen soms niet zo mooi.  Maar de reden dat ik dit topic heb gestart is om actie te ondernemen. Zoals ik eerder heb aangegeven nee heb je altijd.
Met vriendelijke groeten,

Tony

Ben den Hollander

• Stamgast
  • Voorbijganger
« Reactie #53 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 09:17:39 »

.....nee heb je altijd.

Zo is het...... :D

Maar misschien heeft M* op Neurenberg nog een verrassing voor de 3railers, dan komt het allemaal weer goed.

Gr, Ben.

Hitmaan

• Toffe Gast
« Reactie #54 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 09:52:29 »

@citaat
Afwachten op Neurenberg??????

Doen 3 railers dat al niet voor 50 jaar. En heeft dit ooit geholpen????

En wat zal een verrassing zijn. Een platina krokodil, een gouden E03, Een diamanten Tee rijtuig.  Zoiets verwacht ik eerder. Ik denk echt niet dat ze gaan pronken met een Nederlandse model van zo kijk ons eens. Lache!!!!!.

Tony

Herman05

• Forum Moderator
    • Railplaza.nl
« Reactie #55 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 10:14:38 »

@citaat Fred, dat was Brigitte. Dat weet jij ook wel. :)

grtn,
Herman
Met vriendelijke groet,
Herman /

Bezoek ook mijn eigen website: www.railplaza.nl

Ben den Hollander

• Stamgast
  • Voorbijganger
« Reactie #56 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 11:08:45 »

@Tony Hitmaan:

Ik zie dat je in Deventer woont. Ik zou zeggen geef je auto eens een schop en rij naar Bentink Apeldoorn of Pijp-Lines Enschede. Net als MTE Vlaardingen zijn dit mensen met kennis van zaken die weten wat er speelt in modelspoorland, wat zoal de wensen van hun klanten zijn en hoe zij daarmee omgaan richting fabrikant of importeur. Ga eens met ze praten en laat ons weten wat je opgestoken hebt. ;)

Gr, Ben.

Marklindak

• Forum Moderator
« Reactie #57 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 12:04:12 »

@citaat Fred, dat was Brigitte. Dat weet jij ook wel. :)

Ja maar ik leef in de actualiteit Herman :D

Alle gekheid op een stokje, ik denk dat Ben in zijn voorgaande post de spijker precies op zijn kop slaat.
Vriendelijke groeten,
Fred

Wanneer komt er nu eens een 766 uit in model?

Herman05

• Forum Moderator
    • Railplaza.nl
« Reactie #58 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 12:08:55 »

Ik zou alleen niet naar pijp-lines gaan, tenzij je een hele tirade tegen Märklin wil ontvangen.

Groeten,
Herman
Met vriendelijke groet,
Herman /

Bezoek ook mijn eigen website: www.railplaza.nl

Ben den Hollander

• Stamgast
  • Voorbijganger
« Reactie #59 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 12:51:43 »

@citaat Wel van belang om het beeld compleet te maken. :D

basjuh1981

• Stamgast
  • Den Haag Staatsspoor 1900
« Reactie #60 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 13:36:13 »

Ik zou zeggen geef je auto eens een schop en rij naar Bentink Apeldoorn of Pijp-Lines Enschede.
Gezien de wind heb je vandaag geen auto nodig :D
K-rails, Mobile Station II, Tijdperk IIIb, Duitsland 1960-1965
Baanplan "Die Sauerlandbahn"
Testbaan "Die Sauerlandbahn"

nobody

• Vaste Inboedel
  • ......semper idem......
« Reactie #61 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 13:45:06 »

@citaat Fijn op de fiets van Deventer naar Bentink in Apeldoorn. >:-D
Wél een beetje tegenwind. :D
Met vriendelijke groet: Wim.                                 Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.

basjuh1981

• Stamgast
  • Den Haag Staatsspoor 1900
« Reactie #62 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 13:47:05 »

Zonder wrijving geen vooruitgang ;)
K-rails, Mobile Station II, Tijdperk IIIb, Duitsland 1960-1965
Baanplan "Die Sauerlandbahn"
Testbaan "Die Sauerlandbahn"

nobody

• Vaste Inboedel
« Reactie #63 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 13:52:37 »

En een cirkel is óók rond. 8o
Met vriendelijke groet: Wim.                                 Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.

Hitmaan

• Toffe Gast
« Reactie #64 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 14:07:02 »

Kijk, als ik eens in de buurt ben kan ik best eens wat bespreken, geen probleem.  Maar als ik in de buurt ben. Ik kom niet richting die regio.

Zoals ik al aangaf heb ik in  Nederlandse modellen geen interesse. Dus in feite kan mij het geen bagger schelen.
Echter dit te hebben aangegeven wou ik er wel wat aan doen vandaar deze topic.
Om nu alleen richting die kant op te gaan met alleen mijn mening dit helpt dan niet. Zoals gezegt zal ik hulp nodig moeten hebben.  Op een zaterdag er heen tuffen naar Enschede is prima, maar ik doe het niet alleen. 
Als alles dus op dit moment van mij afhangt dan blijft het bij deze topic en gebeurd er niks.  Dan is het dank je wel voor de input en dan kan hier een slotje op.

Tony

10103

• Speciale Gast
« Reactie #65 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 14:11:13 »

De persoon die gaat helpen hoeft ook helemaal geen interesse te hebben in Nederlandse modellen.  Ik heb er ook geen interesse in en eerlijk gezegd kan het mij ook niet schelen wat ze uitbrengen. Het is niet mijn tijdperk en ik vindt de Nederlandse treinen soms niet zo mooi.  Maar de reden dat ik dit topic heb gestart is om actie te ondernemen.

Hoi Tony,

Met echt alle respect voor je inzet en goede bedoelingen, maar waarom ben je met deze brief bezig? Je geeft zelf al aan dat het jou niets uitmaakt wat Märklin aan Nederlandse treinen uitbrengt. Waarom maak je er dan druk over en waarom ben je dan teleurgesteld in de Nieuwigheden 2018?
Ik heb even een snelle turf-actie gedaan in het Nieuwigheden-topic. Ongeveer negen mensen hebben in meer of mindere mate kritiek op het nieuwe programma, ongeveer 25 mensen reageren positief en/of geven al aan bepaalde modellen te willen aanschaffen. Het is dus zeker niet zo dat de meerderheid van dit forum moord en brand schreeuwt, omdat Märklin de plank compleet misslaat met hun nieuwe modellen. Integendeel, zou ik bijna willen zeggen.
Het feit dat ook nog niemand positief (in de zin van meehelpen, ondertekenen) heeft gereageerd op jouw verzoek - zelfs flevoland2012 niet voor zover ik kan zien - zegt denk ik ook wel wat.

Groet, Marc

SBB-CARGO

• Nieuwe Gast
« Reactie #66 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 14:58:26 »

Märklin (en alle andere modelspoorfabrikanten) mogen blij zijn als ze uberhaupt zwarte cijfers schrijven.

Dus nieuwe ontwikkelingen zijn gebaseerd op geschatte inverkoop (aantallen) om de kosten van de nieuwe mallen te kunnen rechtvaardigen.

En wees blij met alles wat er (nog) uitkomt, over 5 jaar kan de modelspoormarkt wel eens compleet anders zijn.

Hitmaan

• Toffe Gast
« Reactie #67 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 16:54:19 »

@10103
De reden waarom is simpel. Dan doet iemand ten minste iets. Ik zag commentaar worden geleverd op de nieuwig heden en besloot daarop actie te ondernemen. Mij hoor je ook niet klagen.
Maar mensen klagen altijd en doen er niks aan. Zo bereik je ook niks. Dus ik dacht, weet je dan moet iemand actie ondernemen.  Punten van reactie is dat Marklin elke keer met min of meer komt met het zelfde model en dat Nederlandse modellen niet goed worden gemaakt.
Ik zie het soms vaak gebeuren. Klagen, klagen en nog eens klagen. En niemand doet er wat aan. Als nu eens iemand zou zeggen dit is al eens gebeurd dan zouden wij deze discussie ook niet hebben.

Een voorbeeld is dat je verdwaald bent maar te schijterig bent om de weg te vragen. Dus je blijft verdwaald en komt nergens. Dat is met dit het zelfde.

Schijnbaar willen mensen niet dat er actie ondernomen wordt, prima dan het zij zo, maar dan vindt ik ook niet dat je moet gaan klagen.
Ik kan nu zeggen, ik deed ten minste iets, is niks geworden, helaas, volgende ding dan maar weer.

Tony

nobody

• Vaste Inboedel
« Reactie #68 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 17:31:11 »

dat Nederlandse modellen niet goed worden gemaakt.
Niet alleen Nederlandse modellen.
De ellende van een inferieur wegwerpmotortje in een dure BR 94 staat me nog helder voor de geest. :thumbdown:

brund55

• Stamgast
  • BR 103fan forever
« Reactie #69 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 17:43:11 »

@citaat En wat te denken van de eerste serie C-sinusmotoren. Hadden toch ook veel problemen en hoe later die optraden, des te minder kans dat de zaak nog gerepareerd kon worden. Overigens wel jammer voor dat type motor want het liep wel prachtig als het werkte.
Met vriendelijke groet,
Dick

hmmglaser

• Stamgast
« Reactie #70 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 18:37:30 »

Ik zou zeggen geef je auto eens een schop en rij naar Bentink Apeldoorn of Pijp-Lines Enschede. Net als MTE Vlaardingen zijn dit mensen met kennis van zaken die weten wat er speelt in modelspoorland.
Ik woon ook in deze regio maar mijn ervaring is dat ze over dat soort zaken bij Bentink en Somberg weinig informatie kunnen leveren ook de technische kennis vind ik bij deze winkels laag hier op het forum krijg je sneller en betere antwoorden.
Het enigste nieuwtje wat ik weet is dat er een nieuwe draaischijf aankomt van Marklin met MFX.

@citaat Sinus motoren zijn gewoon te duur daarom worden ze niet meer geleverd maar waarom Marklin dan van die goedkope Chinese motoren gebruikt is mij een raadsel voor 10 a 15 euro extra zit er een klokanker motor in als je alle garantie gevallen meerekent en dat zijn er een boel.
« Laatst bewerkt op: donderdag 18 januari 2018, 18:43:45 door hmmglaser »
Mvg Mark

Ben den Hollander

• Stamgast
  • Voorbijganger
« Reactie #71 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 18:53:49 »

@citaat Je reactie doet me vermoeden dat je niet snapt wat ik bedoelde met mijn post. ;)

Mijn betoog is dat winkeliers donders goed weten wat de wensen van klanten zijn t.a.v. uit te brengen materieel en dat ze dat ook kenbaar maken bij fabrikanten, vertegenwoordigers zo die er zijn en importeurs. Dat dat niet altijd lukt is een ander verhaal.

Ik voel me niet slecht bedeeld waar het gaat om Nederlandse modellen, het ene jaar is het wat beter dan het andere, en mijn blik gaat wat verder dan alleen MaTrix.

ronaldk

• Stamgast
    • H0: Bouw van mijn baan
« Reactie #72 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 19:07:03 »

Inderdaad Ben. De meeste winkeliers weten goed genoeg wat er speelt onder de modelspoorders. Zeker de wat grotere zaken hebben genoeg binding met modelspoorders, daar hebben ze zo'n forumpje niet echt voor nodig. Er zijn nog altijd meer modelspoorders in Nederland dan dat ze aanwezig zijn op de diverse fora.

Ik woon ook in deze regio maar mijn ervaring is dat ze over dat soort zaken bij Bentink en Somberg weinig informatie kunnen leveren ook de technische kennis vind ik bij deze winkels laag hier op het forum krijg je sneller en betere antwoorden.

Dan spreek je bij Bentink met de verkeerde mensen... Er is daar genoeg technische kennis aanwezig. Meestal zit die van Bentink boven aan de reparaties en ombouw :D

en mijn blik gaat wat verder dan alleen MaTrix.

En daar zit de Crux :)

Groet Ronald.
De bouw van Poggendam: Op het 3railforum en BNLS-forum

Brigitte

• Speciale Gast
  • Captrain 1619
« Reactie #73 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 20:53:50 »

Mijn betoog is dat winkeliers donders goed weten wat de wensen van klanten zijn t.a.v. uit te brengen materieel en dat ze dat ook kenbaar maken bij fabrikanten, vertegenwoordigers zo die er zijn en importeurs. Dat dat niet altijd lukt is een ander verhaal.

+1
Om beetje in dezelfde context te blijven... Het is blijven fietsen tegen de wind in met soms ineens iets leuks aan het eind van de rit, terwijl je het eigenlijk al op gegeven had  :) Waardoor je toch weer op de fiets stapt op naar....  :o)
Groetjes,  Brigitte 

feniks

• Toffe Gast
  • doe maar een treintje
« Reactie #74 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 21:02:29 »

misschien ligt de lat te hoog.....klein land ...geen spoor van betekenis ....olalala
iets meer C rail, een beetje K rail, een PC'tje, een CS2'tje en wat overige onbenulligheden

Hans Biere

• Stamgast
  • Carpe diem
« Reactie #75 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 21:09:40 »

Zo een beetje meelezend wordt er iets te makkelijk gepraat en gedacht.

Eens, Brigitte. En wat mij betreft elk jaar 't zelfde liedje.
Met vriendelijke groet,

Hans Biere

brund55

• Stamgast
  • BR 103fan forever
« Reactie #76 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 22:22:44 »

@citaat Precies en aan het eind van het liedje wordt er meestal toch weer Märklin gekocht.
Met vriendelijke groet,
Dick

Anne W

• Vaste Inboedel
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
« Reactie #77 Gepost op: donderdag 18 januari 2018, 22:42:05 »

Märklin (en alle andere modelspoorfabrikanten) mogen blij zijn als ze uberhaupt zwarte cijfers schrijven.

Dus nieuwe ontwikkelingen zijn gebaseerd op geschatte inverkoop (aantallen) om de kosten van de nieuwe mallen te kunnen rechtvaardigen.

En wees blij met alles wat er (nog) uitkomt, over 5 jaar kan de modelspoormarkt wel eens compleet anders zijn.

Nog maar een relativerende opmerking: de modelspoorders mogen blij zijn dat er nog aandeelhouders zijn die hopen "brood te zien" in de fabricage van modelspoor artikelen.

Nog een zijspongetje: gisteren gaf ik mijn BR 64, de 39640, een service beurt, de lok heeft een s.d.s. motor met een Esu Loksound, bij het schoonmaken van de wielen ligt de lok op zijn rug in een uitgesneden spons, draadjes aan sleper en massa en draaien maar.

Dan valt op dat de S.D.S. motor een sterke motor is, als ik meer "druk" op de wielen uitoefen merk ik helemaal niets, bij loks met de traditionele motor of een langsmotor met tandwielkastjes, merk je een afname van het toerental, als je dan de druk er weer afhaalt dan schiet de lastregeling even door.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

ErwinLamens

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #78 Gepost op: vrijdag 19 januari 2018, 16:41:15 »

tja Märklin eerst Duitse treinen dan even over de landsgrenzen kijken ...

Denk dat Piko meer kans biedt op wat treinstellen of Hondekoppen misschien niet ? :)
treintje rijden klein-en groot toch zo fijn
Pagina's: 1 [2]   Omhoog