Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Containershuttle samenstellen

Gestart door rscosworth maandag 15 januari 2018, 20:17:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Containershuttle samenstellen
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Containershuttle samenstellen
Beste allemaal,

Marklin heeft de afgelopen jaren wat mooie Nederlandse containerwagens uitgebracht. De eerste 8 wagons waren van AAE, gehuurd door Railion Nederland.

Op 2 na zijn ze allemaal beladen met tankcontainers. In welke shuttle(s) reden deze mee? In hoeverre zijn ze te combineren met andere marklin containerwagens?

Marklin heeft nu bijvoorbeeld 6-assige wagons aangekondigd. Past dat er bij? Railion / DB cargo is tegenwoordig toch 1 pot nat.

Hoor het graag!

Met vriendelijke groet Richard
Re: Containershuttle samenstellen
Dit draadje volg ik ook even.

Die nieuwe dubbele wagons zien er inderdaad veelbelovend uit (alleen de prijs....  :| )
Re: Containershuttle samenstellen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Containershuttle samenstellen

In principe kun je zowat alles achter elkaar hangen, Richard.
Gebeurt in het echt ook  ;)

Grtz Tony
Re: Containershuttle samenstellen
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Containershuttle samenstellen
In grote lijnen klopt dat wel. Echt gekke combinaties bestaan er bijna niet :)

Maar je ziet wel dat shuttles vaak met dezelfde wagons rijden, of vaak dezelfde soort belading hebben.

Ik zou graag iets na willen maken wat in de buurt komt van een bestaande shuttle.
Re: Containershuttle samenstellen
Ik zie ze hier(Rijssen)regelmatig doorheen rijden maar het verschilt iedere keer weer het is een afwisseling van container,ketel,zeil en andere goederen wagens zelfs 2 assige ketelwagens zitten er soms tussen

Ik zal vanavond wel wat foto's posten die ik heb gemaakt met mijn telefoon heb ook al zo'n beetje elke vervoerder voorbij zien komen met zowel elektrische als diesel loks.
Re: Containershuttle samenstellen
De nieuwe 6 assige containerwagens maken/maakten deel uit van het wagenpark van Nederlandse vervoerders. ACTS reed ermee in de blauwe kleurstelling en tegenwoordig is het Raillogix die de wagens in een zwarte outfit verhuurd aan spoorvervoerders. Märklin Nederland is op de hoogte van dit gegeven. Nu is het een kwestie van duimen wanneer de Nederlandse versies op de markt komen. Ik heb alle belang bij de ACTS uitvoering. Immers we hebben wel fraaie HUSA en ACTS locomotieven van Märklin, maar geen bijpassende containersleep.
Re: Containershuttle samenstellen
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Containershuttle samenstellen
De 6-assers die marklin heeft aangekondigd zijn van AAE, Railion en DB. Dat valt denk ik niet te combineren met raillogix?

k Dacht altijd dat raillogix meer verhuurden aan geprivatiseerde spoorvervoerders en niet aan DB Cargo oid.

En dan heb je nog touax, ermewa...
Re: Containershuttle samenstellen
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Containershuttle samenstellen
De enige beperking is voor periode VI (en V) dat er nauwelijks 2 assige wagens in de bloktreinen meer zitten. Dus als je daar rekening mee houdt.
Ook het combineren van zg. Huckepack / Taschenwagen met gewone container wagens is vanuit NL niet gebruikelijk, tezij het eeb bloktrein is van een vervoerder.

John
Re: Containershuttle samenstellen
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Containershuttle samenstellen
Waar ik een beetje van op keek, is dat de 6-assige Containerwagen voor max 2x 40F is. Dus een 45F kan je er niet op kwijt.

Mvg. Marcel
Re: Containershuttle samenstellen
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Containershuttle samenstellen
De 2-assers (12 stuks / 47688) wil ik juist vanaf, dus dat komt goed uit.

Mijn interesse gaat uit naar een containershuttle met normale 4- en 6-assers en inderdaad geen Huckepack.

Ben vooral nieuwsgierig welke andere marklin containerwagens ik kan combineren met de eerder uitgebrachte Railion wagens.

Mocht iemand daar het antwoord op weten dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet Richard
Re: Containershuttle samenstellen
Dan koop je toch de 6-assers van Mehano? Wel van ACTS, ERS en DLC. En stukken goedkoper...

Koen
Re: Containershuttle samenstellen
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Containershuttle samenstellen
Maar ik wil geen acts, ers en dlc. Volgens mij zijn dat concurrenten van Railion en gaat dat niet samen in 1 trein.

Ik heb al een aantal Railion wagons. Marklin heeft er totaal 8 uitgebracht, maar een containertrein van 8 wagons is veel te kort. Vandaar dat ik bijpassende wagons zoek, zodat ik een mooie shuttle kan samenstellen.

En een onderdeel van mijn vraag is; passen de nieuw aangekondigde 6-assers hier bij of is dat een onrealistisch samenstelling?

Ben benieuwd!

Ge Richard
Re: Containershuttle samenstellen
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Containershuttle samenstellen
Als ik tegenwoordig naar buiten kijk (In Gouda of in Rotterdam / Dordrecht) zie ik regelmatig trein langsklomen met van die stalen dozen erop. Dat zijn zowel 4-assige als 6-assige wagens.
Qua lok zit er zo'n beetje alles voor wat in NL mag rijden, behalve een NS(-reizigers)-lok.

Dus wat is onrealistisch. In Gouda zijn de bovengenoemde treinen gezien va ca. 8 tot ruim 20 wagens. Dus ook hier. Het kan al met 8 wagens.
Ik hoop dat je baan groot genoeg is voor 20 wagens. Bij mij passen er maar een stuk of 6 in de vitrine, dus moet ik voor een langere trein al uitwijken naar de modulebaan.

John
Re: Containershuttle samenstellen
Citaat van: rscosworth op woensdag 17 januari 2018, 07:22:04
Maar ik wil geen acts, ers en dlc. Volgens mij zijn dat concurrenten van Railion en gaat dat niet samen in 1 trein.

Ik reageerde ook op RodeDuivel die ACTS versies zoekt  :)

Koen