Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

cs3 uitlezen mislukt

Gestart door basjnschreuder maandag 15 januari 2018, 19:18:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
cs3 uitlezen mislukt
basjnschreuder
gast

cs3 uitlezen mislukt
Na 30 jaar weer toe aan een modelbaan. Onlangs cs3 aangeschaft. Proefbaan gemaakt en na update cs3 locs om de beurt op dse baan gezet, Allemaal mfx. Worden niet herkend. De eerste werd wel herkend. Alle functies deden het. Maar na een dag wordt ook die niet meer herkend.
Wat doe ik fout of is er fout?
Re: cs3 uitlezen mislukt
Stijn Laceur
gast

Re: cs3 uitlezen mislukt
Beste,
hoe heb je de centrale afgesloten?
Re: cs3 uitlezen mislukt
Beste,
Voordat ik op mijn cs3 een nieuwe loc op mijn programmeerspoor plaats, druk ik stopknop in vervolgens loc op rails plaatsen en dan stopknop weer indrukken.
Aanmelden start automatisch, kan soms even duren en loc meldt zichzelf aan en eventueel je instellingen aanpassen.
Als laatste rechtsboven ff op groene vinkje " V " klikken en je lok staat erin.
En zo doe ik het bij iedere mfx lok.


Re: cs3 uitlezen mislukt
basjnschreuder
gast

Re: cs3 uitlezen mislukt
via instellingen -> systeem -> afsluiten
Re: cs3 uitlezen mislukt
basjnschreuder
gast

Re: cs3 uitlezen mislukt
ik heb de verbinding met de baan via het gewone spoor. niet het programmeerspoor.
De werkwijze die jij beschrijft heb ik ook gevolgd zoals die in märklin-artikelen serie over cs3 staat. En bij herhaling.
Ook geprobeerd via handmatig invoeren. Na uitlezenbalkje kreeg ik de mededeling "uitlezen mislukt."

Ik vind het vreemd omdat ik twee nieuwe mfx-locs heb.
Re: cs3 uitlezen mislukt
Stijn Laceur
gast

Re: cs3 uitlezen mislukt
Normaal, als je de loc op het spoor zet en even wacht, krijg je een balk, die de progressie van installeren/uitlezen van de loc weergeeft. Bij het eindigen daarvan staat de loc in je loclijst. Het kan een tijd duren tegen de cs3 dit begint te doen.


Als de loc daarna verdwenen is, kan je deze opzoeken via de knop om de locs te bewerken (symbool engelse sleutel), je krijgt dan een uitklapmenu waarop letterlijk staat "zoekgeraakte mfxlocs vinden". Maak wel dat desbetreffende loc op je baan staat.

Re: cs3 uitlezen mislukt
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: cs3 uitlezen mislukt
Als het vinden met "zoekgeraakte mfx-loks" niet lukk, dan kun je de betreffende lok het best via het "lok bewerken"-scherm verwijderen en opnieu laten aanmelden.
Overige ben ik nog nooit een MFX-lok kwijt geraakt, maar je moet wel een nieuwe mfx lok per keer aanmelden.

Het lok herkennen van andere loks heeft bij mij tot op heden nog geen positief resultaat opgeleverd. Die optie gebruik dan maar even niert

John
Re: cs3 uitlezen mislukt
Lid sinds: 2011

offline
Re: cs3 uitlezen mislukt
Had dat zelfde probleem; is bij mij opgelost door een update van de cs3 te doen
Re: cs3 uitlezen mislukt
Lid sinds: 2007

offline
Re: cs3 uitlezen mislukt
Ik heb met mijn CS3 (vanaf de eerste versie)  geen enkel probleem gehad met het inlezen van MFX locs +/- 30 stuks
Met mijn CS1 had ik regelmatig een probleem met bepaalde type MFX loc's .
Dat was echter het gevolg van een slechte bedrading van de centrale naar het spoor.

Dus probeer het eens via het programmer spoor. Twee stukken rail, draden op de rails solderen en rechtstreeks aansluiten op de centrale
Re: cs3 uitlezen mislukt
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: cs3 uitlezen mislukt
Citaat van: VT601 op dinsdag 16 januari 2018, 08:13:24
Het lok herkennen van andere loks heeft bij mij tot op heden nog geen positief resultaat opgeleverd. Die optie gebruik dan maar even niet
Ik heb wisselend resultaat. Loks zonder decoder die CV's kan (zoals de Märklin FX e.d.) doen het sowieso niet, de loks uit de hobby traxx serie de meeste wel en DCC loks voer ik eerst in onder een nummer en lees ze daarna uit. Dan leest ie ook de CV's tot nu toe wel redelijk goed uit.
Re: cs3 uitlezen mislukt
Citaat van: Catje op maandag 15 januari 2018, 20:59:40
Als laatste rechtsboven ff op groene vinkje " V " klikken en je lok staat erin.
Welk groen vinkje heb jij het over? Als een MFX loc zich aanmeld op de CS3 gaat ALLES vanzelf. Er komt een M te staan bovenin de loclijst maar dat is alles. De loc staat direct na het afronden van het automatisch aanmelden in je loclijst. Je hoeft helemaal niets op te slaan
Re: cs3 uitlezen mislukt
Stijn Laceur
gast

Re: cs3 uitlezen mislukt
 @citaat dat klopt
Re: cs3 uitlezen mislukt
basjnschreuder
gast

Re: cs3 uitlezen mislukt
Dank voor jullie reacties. Inmiddels ben ik verder gekomen. Deels door jullie adviezen en die van Bentink in Apeldoorn.
Een ding dat ik fout deed: ik gebruikte een oude aansluitrail K met ontstoring. Deze ontstoring heb ik weggehaald. Toen werden twee mfx-locs herkend al duurde het meer dan tien minuten voordat de locs zich automatisch aanmeldden.
Twee omgebouwde dcc-locomotieven kon ik  manueel toevoegen.
Merkwaardig is wel dat toch nog een nieuwe mfx-loc niet wordt herkend.
Re: cs3 uitlezen mislukt
Stijn Laceur
gast

Re: cs3 uitlezen mislukt
probeer dit eens:

CS3 nog eens afzetten, stekker uittrekken, alle locs van de baan, CS3 opstarten, die ene loc er opzetten en wachten?
Re: cs3 uitlezen mislukt
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: cs3 uitlezen mislukt
Citaat van: basjnschreuder op vrijdag 19 januari 2018, 22:39:34
Merkwaardig is wel dat toch nog een nieuwe mfx-loc niet wordt herkend.
Heb je nog wat anders, een ander mobile station of een oude analoge trafo? Laat hem daar dan even op rijden, al is het maar 10 cm. Zeker op analoog kan je dan de decoder resetten. Geen volgas geven of omschakelen als het een oude trafo is, die kunnen wel eens te hoge pieken geven (met gefrituurde decoder tot gevolg).