Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Problemen stroomvoerende koppeling Marklin DDM set

Gestart door Wheels zondag 14 januari 2018, 21:08:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Problemen stroomvoerende koppeling Marklin DDM set
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Problemen stroomvoerende koppeling Marklin DDM set
Hoi,

Na het aanbrengen van led-verlichting in mijn Marklin DDM set 43598 en stroomdoorvoerende koppelingen van Marklin 72020 ontspoorde regelmatig wagens op verschillende plaatsen op mij baan.

De stroomvoerende koppeling raakt af en toe de buffers en dan vliegt de boel in vooral bochten of bij wissels uit de rail.

Ik heb vandaag de Marklin koppelingen vervangen door de Viessmann 5048 stroomvoerende koppelingen.
GEEN ontsporingen meer ! De Viessmann koppelingen zijn vergelijkbaar met Fleischmann koppelingen en hangen iets lager onder de wagens (buffers) dan die van Marklin en daardoor meer vrijloop.

Probleem opgelost, ik gebruik bij alle verlichte wagens al jaren Viessmann stroomvoerende koppelingen en dacht slim te zijn en te kiezen voor het "gemak" door Marklin koppelingen (setjes) te gebruiken, helaas maar dit was de eerste en laatste keer.

Groet Matje
Re: Problemen stroomvoerende koppeling Marklin DDM set
Dank voor de info.  Wil er ook nog een paar van verlichting voorzien.  Doen ze het bij duwbedrijf ook goed?
Re: Problemen stroomvoerende koppeling Marklin DDM set
Hoi,

Tijdens duwbedrijf heb ik op mijn baan geen problemen met de DDM stam.

Heb overigens niet de originele verlichtingsstrips gebruikt maar ledstrips vanuit China ;).

Gr Matje
Re: Problemen stroomvoerende koppeling Marklin DDM set
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Problemen stroomvoerende koppeling Marklin DDM set
Dank voor het delen Matje.
Re: Problemen stroomvoerende koppeling Marklin DDM set
Dit komt omdat de marklin koppeling niet stug genoeg is voor duwen een advies wat ik vaker ben tegen gekomen is of een vaste koppeling of idd een viesmann stroomvoerende koppeling.
Maar zelfs speciale meer polige koppelingen van marklin/trix geven soms problemen heb zelf een trix TEE RAM omgebouwd naar 3rail alle assen vervangen maar in duwstand ontspoord deze in mijn spiraal R3 tijdens het stijgen de motorwagen en wagon haken dan in elkaar door een te veel aan speling :(
Re: Problemen stroomvoerende koppeling Marklin DDM set
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Problemen stroomvoerende koppeling Marklin DDM set
Ik heb Tams stroomvoerende koppelingen tussen de wagons onderling er tussen gezet.

Rijdt probleemloos over alle bochten en wisselstraten op  M-rails, alleen de industriecirkel gaat fout.

Dubbelpolig en dus maar onder 1 wagon een sleper nodig.
Functiedecoder in het koprijtuig er in om alle verlichting te kunnen schakelen en je hebt een droom van een setje op de baan!

Koppelingen zijn deze:  KLIK