Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

bocht 360 welke is dat

Gestart door peterke33 zaterdag 13 januari 2018, 17:46:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
bocht 360 welke is dat
peterke33
gast

bocht 360 welke is dat
Hallo Spoorvrienden,

Ik heb een erg mooie loc op het oog Marklin 2018, nu staat er bij dat deze loc best radius 360 bocht moet hebben.
Is dat dan R1 & R2 want groter zijn bochten helaas niet, ik hoor het graag van jullie.
Re: bocht 360 welke is dat
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: bocht 360 welke is dat
Peter, dat is R1 van Marklin. Dus C-rail 24130

Gr.  Charlie
Re: bocht 360 welke is dat
-Peter:

Indien het een lange loc is wordt er gewoonlijk afgeraden om die bochten te gebruiken omdat er kans bestaat dat hij ontspoort.
Re: bocht 360 welke is dat
Hoi Charlie

Dank je wel die heb ik liggen, en ook R2 dus word maandag naar de snoepwinkel  :P


Jørg

Marklin zegt dat Radius 360 Kleinst berijdbare boogradius 360 mm. dat is dus R1 en heb R1 en R2 liggen
Re: bocht 360 welke is dat
Stijn Laceur
gast

Re: bocht 360 welke is dat
Peter,

in de wiki (alsook in de grote catalogen van marklin) heb je een mooi overzicht KLIK
Re: bocht 360 welke is dat
Stijn Laceur
gast

Re: bocht 360 welke is dat
en welke loc heb je op het oog?
Re: bocht 360 welke is dat
Stijn

En heel erg mooie loc zal denk nog even moeten wachten want het is een model 2018  :D
Re: bocht 360 welke is dat
Stijn Laceur
gast

Re: bocht 360 welke is dat
hmmm, ik zal es kijken wat er nieuw op de markt komt
Re: bocht 360 welke is dat
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: bocht 360 welke is dat
Er komt genoeg op de markt in 2018 Stijn. ;) :P
Maar welke heeft Peter nu op het oog ?  :D
Re: bocht 360 welke is dat
Stijn

Er komen dit jaar zoveel mooie dingen uit  :-)

Michel

Het word een echt pracht van een loc die hier gaat rijden, wilde eerst niets kopen maar dit laat ik me niet voorbij gaan  :D
Re: bocht 360 welke is dat
Citaat van: peterke33 op zaterdag 13 januari 2018, 17:46:29
Ik heb een erg mooie loc op het oog Marklin 2018, nu staat er bij dat deze loc best radius 360 bocht moet hebben.

Het volgende zal wel erbij staan:

Citeer
Befahrbarer Mindestradius 360 mm. Bremsschlauch-Attrappen und Kolbenstangenschutzrohre liegen bei.

Dus minimale straal 360mm, R1 bij Märklin. Dus bepaalde onderdelen kunnen niet geplaatst worden als je met zulke kleine stralen op je baan gebruikt. Dat zal dan ook met wissels zo zijn. Maar dat zal je vanzelf zien als je de handleiding van de betreffende lok leest. Dat zie je ook vaker bij andere fabrikanten, onderdelen die je alleen kan plaatsen als je grote stralen op je baan hebt. Märklin gaat met deze methode meer en meer toepassen. Ze moeten wel om het detaileringsniveau goed te houden. richting de andere fabrikanten. Ze kunnen niet anders.

Groet Ronald.
Re: bocht 360 welke is dat
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: bocht 360 welke is dat
Peter, jou een beetje kennende, volgens mij heb je je oog laten vallen op die beeldschone paarse S2/6 ?
Met die 4 bijpassende wagens, past die netjes in je station :-) (want de rheingold was 1 wagon te lang hé ?)
Re: bocht 360 welke is dat
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: bocht 360 welke is dat
Zal wel een stomer zijn. ;)
Br 42 grijs, Br 39, Br 03 Wagner windleibladen, Br 23 of de Br 45.
Re: bocht 360 welke is dat
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: bocht 360 welke is dat
 @citaat

39 , 03 of 45

Of misschien de 29179 Startset ?Jim Knoop?  O:-D

Of zou Peter op de Amerikaans coca-cola tour gaan?
Re: bocht 360 welke is dat
Lid sinds: 2015

offline
Re: bocht 360 welke is dat
Peter is gek van de G2000...... dus dit jaar 3 in de aanbieding.
Ofwel die Seetal Krokodil, die zou hij ook wel willen vermoed ik.
Maar als Belg zou hij die 59 of die 82 moeten kiezen.

Mvg, Luc
Re: bocht 360 welke is dat
Spoorvrienden

Haha ik ga het echt nog niet verklappen hoor wat er gaat komen, heb al wel mail gestuurd om de loc te bestellen.

Woensdag ga ik naar de winkel, en bestel hem kan zijn dat het een intekenmodel is (word) dus ik hoor het wel.
De seeatal krokodil heb ik rijden hier, de start set ja die is mooi maar wat doe ik met de sporen en MS3 ??

Ad  die heel dicht in de buurt komt wat het gaat zijn, het gaat een pareltje zijn op de baan dat weet ik nu al.