Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Belgische machinist hoopt op ontslag.

Gestart door 10103 donderdag 11 januari 2018, 14:32:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Belgische machinist hoopt op ontslag.
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Belgische machinist hoopt op ontslag.
Zojuist las ik een opmerkelijk krantenartikel (en klik) over een Belgische machinist die expres zijn werk slecht doet. Hij laat zijn treinen extra langzaam rijden en komt zo met veel vertraging aan. Hij hoopt zo op staande voet ontslagen te worden en zo sneller bij een concurrent aan het werk te kunnen, waar de arbeidsvoorwaarden een flink stuk beter zouden zijn. Hij kan daar niet meteen aan het werk omdat de NMBS aan een opzegtermijn van een jaar vasthoudt.
Bizar. :?

Groet, Marc
 
Re: Belgische machinist hoopt op ontslag.
De NMBS heeft flink geïnvesteerd in de man in tijden van hoge werkloosheid: opleiding tot mcn met doorbetaling van loon. "Zo maar weglopen" naar een private spooroperator nu het krap wordt op de arbeidsmarkt wil men niet en gelijk hebben ze. ;)

Gr, Ben.
Re: Belgische machinist hoopt op ontslag.
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Belgische machinist hoopt op ontslag.
Voor alle duidelijkheid, met 'bizar' bedoelde ik het gedrag van de machinist, niet de houding van de NMBS.
Het zou me niet verbazen als deze actie zich dubbel tegen hem gaat keren. Niet alleen door een (strafrechtelijke) reactie van de NMBS, maar ook van de kant van zijn aanstaande werkgever. Ik zou zo'n onloyale machinist tenminste niet meer in dienst nemen als hij zich op deze wijze tegen zijn werkgever (en klanten!) keert.

Groet, Marc
Re: Belgische machinist hoopt op ontslag.
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Belgische machinist hoopt op ontslag.
bedankt voor het plaatsen, idd opmerkelijk. Zowel de machinist als de NMBS zouden beter moeten weten. :(
Re: Belgische machinist hoopt op ontslag.
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Belgische machinist hoopt op ontslag.
Een jaar lang wc's schoon laten maken totdat de beste man uit zichzelf ontslag neemt.
Re: Belgische machinist hoopt op ontslag.
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Belgische machinist hoopt op ontslag.
een nederlandse conducteur kan maximaal na veel jaar werken rond de ? 2500 bruto verdienen exclusief onregelmatigheidstoeslag, dus incl. totaal pakweg  ? 3100.
bron https://www.nationaleberoepengids.nl/Conducteur

Verleiding kan groot zijn als je veel meer kan verdienen bij een andere werkgever.
Anderzijds als een werkgever gaat reorganiseren, en vaak is kostenbesparing de insteek, sta je ook gewoon op straat.
een werknemer heeft vaak een veel grote emotionele band met zijn werkgever gezien het inkomen als andersom.

conclusie en oordeelvorming laat ik in het midden 
Re: Belgische machinist hoopt op ontslag.
 @citaat 't Gaat over een Belgische machinist. ;)
Re: Belgische machinist hoopt op ontslag.
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Belgische machinist hoopt op ontslag.
buh  :P